zsoltifiu Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Indoklás....menjél el 60 pacival, caravannal fullig pakolva hegyet mászni. ;) Én voltam.... Jómagam + 3 csaj + motyó Felmentünk a bükkbe 2-3 napra.110-130 at bírta a gép. Durva emelkedőn volt hogy 100 volt a padló. De azért egy 300 as dízel Mercivel komfortosabb lett volna :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Hosszbordásszíjat akartam ma cserélni. Levettem a régit, tenném fel az újat(6PK1530), de hosszabb mint kellene. Hosszas keresgélés után, rájöttem hogy 6PK1460 kell rá. Vagyis az volt rajta. Nem lenne semmi probléma, ha nem kellene a cseréhez a motortartó bakot levenni.... :rolleyes: Vissza a régi. Majd lekgözelebb. De most már legalább tudom milyen kell rá. Úgyhogy van egy eladó 6PK1530-as szíjam ha valakit érdekel. Gates. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Egy morcos C14Nz vel szerelték a vasat :rolleyes: Hmm az gáz. Csak úgy tudod a termosztátot nyitásra ösztönözni ha kicseréled, vagy max. kiveszed. De ennél a típusnál a vezérlés alatt van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jacsi Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Vákumos fékrásegítő, és a bal oldalon van a motortérben a főfékhenger mögött. Az a fekete nagy henger. Köszönöm a felvilágosítást! :rolleyes: Egyébként ezt is nézték már, de nem találtak benne hibát. Kipróbáltam BREKEKE tippjét is, de sajnos nem javult. Köszönöm még egyszer mindenkinek a segítséget! Valószínű tényleg ECU csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltifiu Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Hmm az gáz. Csak úgy tudod a termosztátot nyitásra ösztönözni ha kicseréled, vagy max. kiveszed. De ennél a típusnál a vezérlés alatt van. :rolleyes: Igen rájöttem. Én tróger vagyok de amikor felment pirosba a mutató megpróbáltam javítani (helyszínen) a következő képen -félre álltam -szakszerűen rögzítettem a gépkocsit -előkészítettem a szükséges szerszámokat -és elkezdtem kocogtatni kalapáccsal a termosztát házat. Nem jött össze:( úgyhogy vontatás lett a vége... Azért megjegyezném hogy kócoktatás közben imádkoztam hogy kinyisson és ne sodorjanak el a kamionok a Hungárián. De ezen a vason már az ima sem segít....Remélem azért nem főztem meg :s Holnap ha minden igaz cserélünk vezérmű szíjat,görgőt,vízpumpát és termosztátot.No meg akkor már vezérmű tengely szikeringet. Tényleg "jut eszembe" Leírom mit mennyiért tudtam beszerezni "hátha valakit érint a dolog" graf vízpumpa 7200 (állítólag a legjobb utánagyártott) gyári termosztát 3500 gyári v.t.szimmering 650 gyári vezérlés 14905 (görgővel) Szerintem még lesz egy hűtő - féltengely - fék - kipufogó csere. Decemberben vizsga és utána eladom :s Még egy ilyen lomha benzin zabáló (gépet) még nem láttam... Visszatérek a Renault-ra.Esetleg egy 2,5 ös Calibra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Darky78 Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Indoklás....menjél el 60 pacival, caravannal fullig pakolva hegyet mászni. :rolleyes: Az egynyolcas 90 lőerő és 145nm a nyomatéka. Az egyhatos 100 paci, a nyomaték csak 135 nm. Igaziból arra lennék kiváncsi, hogy melyik motornak milyen a karakterisztikája és melyik használható jobban, egyátalán számottevő-e a különbség köztük. 95%-ban városban használom az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 ;) Igen rájöttem. Én tróger vagyok de amikor felment pirosba a mutató megpróbáltam javítani (helyszínen) a következő képen -félre álltam -szakszerűen rögzítettem a gépkocsit -előkészítettem a szükséges szerszámokat -és elkezdtem kocogtatni kalapáccsal a termosztát házat. Nem jött össze:( úgyhogy vontatás lett a vége... A kocogatás bejöhet pölö a carakodó önindítónál, a termosztátnál nem, mert rugóerő ellenében nyit, esetleg a nyitva maradást lehet így orvosolni. Ha csukva marad nincs mit tenni. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 A kocogatás bejöhet pölö a carakodó önindítónál, a termosztátnál nem, mert rugóerő ellenében nyit, esetleg a nyitva maradást lehet így orvosolni. Ha csukva marad nincs mit tenni. :rolleyes: OFF Kócvágen ventón 27-30as villáskulccsal nyitottunk a hegyekbe téli enyhe fagyás miatt szoruló termosztátot, szóval cáfollak ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 OFF Kócvágen ventón 27-30as villáskulccsal nyitottunk a hegyekbe téli enyhe fagyás miatt szoruló termosztátot, szóval cáfollak ;) Na ja, de asszem a fagyást mint nehezítő tényezőt most kihagyhatjuk. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Na ja, de asszem a fagyást mint nehezítő tényezőt most kihagyhatjuk. :rolleyes: Télen fagyott meg, oszt nyáron nem akart rendesen nyitni :D Mellesleg ha nem fagyás miatt is szorul meg akkor is nyitnia kéne egy kis ütésre, mivel bent azé van nyomás főleg úgy 120 fok környékén ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Még egy ilyen lomha benzin zabáló (gépet) még nem láttam... Visszatérek a Renault-ra.Esetleg egy 2,5 ös Calibra. Mit vártál egy 60lovas géptől? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Sziasztok! Gondom támadt ismét az autóval! x16xel motor, 96-os kombi. Valahogy az elmult 1ev alatt kezdett fokozatosan erosodni a jelenség: -Alapjaraton egyre inkabb kezdett razni az auto, dadogos lett a motor -A kormanyon is erezni ill. a kasztnin magan Nem motortarto bakok, valami mas okozhatja ezt... Ami lett: - Vizsgaltak a gyujtaskabeleket muszerrel (motor mukodese kozben kis lampa villogott, gondolom amikor a gyertya is szikrazott akkor a meromuszer lampaja is): a 4. hengernel a kabelt merve a villogas egyenletlen volt. Az tmondtak kabel vagy trafo szerintuk. -Probacseret vegeztem mind kabeleket mind trafot illetoleg, nem javult a helyzet. 1. milyen muszer ez, mit mutat? Vajon azt meri hogy a trafo adja -e a jelet a gyertya fele, vagy azt meri hogy a gyertya mikor sult el? Csak szoritotta a meromuszer egyik kabelevel a 4. henger gyujtaskabelet, rahelyezte csak, de nem erintett kozvetlenul drotot vele. MErt nem biztos hogy elektromos a ognd...erre gondolok, ez viszont a muszertol fugg. 2. kicsereltem az EGR szelepet egy jora es a remegese picit javult alapjaraton a motornak, nem rezgette olyan erosen a kasztnit a motor. 3. lehet ez pillangoszelep es vagy injektor dugulas, esetleg alapjarati motor? (szokott neha ingadozni az alapjarat) FONTOS: a muszer amivel vizsgaltak a 4. henger gyujtokabelet vajon mit mer, tenyleg nem megy rajta feszultseg vagy lehet azt erzekeli hogy nem volt jo a robbanas, a kisules? esetleg tul sok benzin vagy tul keves vagy passz? Gyujtotrafo probacsere megvolt ill. kabelek is. Kábeleket egyenként hogy tudom ellenőrizni? MEkkora ellenállás kell legyen rajtuk ha mérem őket? 0? Dehát őket is cseréltem egy próbára... EGR csere picit javitott rajta, alapjarati pillangoszelep, folytoszelep? Ezeket hol talalom x16xel-nel? EGRt en muveszkedtem ki, talan ezeket is tisztithatnam? 1. hol az alapjarati, hol talalok hozza kepet, esetleg ha van valakinek... 2. pilllangoszelep az mi, hol van? 3. folytoszelep? 4. mit kellene esetleg még? ... dehat a 4-es henger kabelet mertek mukodes kozben. NAgyobb fordulaton nem erezni a dolgot, nem dadog, erejen sem erzek kulonbseget. Esetleg lehet hogy a generatorom gyenge aramot fejleszt, ami nem eleg magas feszt ad es emiatt a gyujtotrafo a 4. hengerbe nem ad eleg szikrat mindig? A motor hangja se tul szep alapjaraton... :rolleyes: Segitseg! Köszönöm! P.S. korábban irtam 2 gonddal kapcsolatban: 1. Auto 70-80KM/h kozott rezgett, mozgott fel le-> motortarto bak volt jobb elso vegulis le volt ulve. 2. klima gyenge hatasfoka -> szaritoszuro szetment es a "golyocskak" eltomtek a rendszert... szaritoszuro csere + kompresszor Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Sziasztok! Gondom támadt ismét az autóval! x16xel motor, 96-os kombi. Valahogy az elmult 1ev alatt kezdett fokozatosan erosodni a jelenség: -Alapjaraton egyre inkabb kezdett razni az auto, dadogos lett a motor -A kormanyon is erezni ill. a kasztnin magan Nem motortarto bakok, valami mas okozhatja ezt... Ami lett: - Vizsgaltak a gyujtaskabeleket muszerrel (motor mukodese kozben kis lampa villogott, gondolom amikor a gyertya is szikrazott akkor a meromuszer lampaja is): a 4. hengernel a kabelt merve a villogas egyenletlen volt. Az tmondtak kabel vagy trafo szerintuk. -Probacseret vegeztem mind kabeleket mind trafot illetoleg, nem javult a helyzet. 1. milyen muszer ez, mit mutat? Vajon azt meri hogy a trafo adja -e a jelet a gyertya fele, vagy azt meri hogy a gyertya mikor sult el? Csak szoritotta a meromuszer egyik kabelevel a 4. henger gyujtaskabelet, rahelyezte csak, de nem erintett kozvetlenul drotot vele. MErt nem biztos hogy elektromos a ognd...erre gondolok, ez viszont a muszertol fugg. 2. kicsereltem az EGR szelepet egy jora es a remegese picit javult alapjaraton a motornak, nem rezgette olyan erosen a kasztnit a motor. 3. lehet ez pillangoszelep es vagy injektor dugulas, esetleg alapjarati motor? (szokott neha ingadozni az alapjarat) FONTOS: a muszer amivel vizsgaltak a 4. henger gyujtokabelet vajon mit mer, tenyleg nem megy rajta feszultseg vagy lehet azt erzekeli hogy nem volt jo a robbanas, a kisules? esetleg tul sok benzin vagy tul keves vagy passz? Gyujtotrafo probacsere megvolt ill. kabelek is. Kábeleket egyenként hogy tudom ellenőrizni? MEkkora ellenállás kell legyen rajtuk ha mérem őket? 0? Dehát őket is cseréltem egy próbára... EGR csere picit javitott rajta, alapjarati pillangoszelep, folytoszelep? Ezeket hol talalom x16xel-nel? EGRt en muveszkedtem ki, talan ezeket is tisztithatnam? 1. hol az alapjarati, hol talalok hozza kepet, esetleg ha van valakinek... 2. pilllangoszelep az mi, hol van? 3. folytoszelep? 4. mit kellene esetleg még? ... dehat a 4-es henger kabelet mertek mukodes kozben. NAgyobb fordulaton nem erezni a dolgot, nem dadog, erejen sem erzek kulonbseget. Esetleg lehet hogy a generatorom gyenge aramot fejleszt, ami nem eleg magas feszt ad es emiatt a gyujtotrafo a 4. hengerbe nem ad eleg szikrat mindig? A motor hangja se tul szep alapjaraton... ;) Segitseg! Köszönöm! P.S. korábban irtam 2 gonddal kapcsolatban: 1. Auto 70-80KM/h kozott rezgett, mozgott fel le-> motortarto bak volt jobb elso vegulis le volt ulve. 2. klima gyenge hatasfoka -> szaritoszuro szetment es a "golyocskak" eltomtek a rendszert... szaritoszuro csere + kompresszor Ötletem támadt: mi van ha a 4. henger, azaz a gyujtas kihagyas mar regebb ota van valamiert es az EGR szelep, alapjarati, stb. attol koszolodott el, mert a 4. henger hibas elektromos mukodese miatt dugultak ezek el... PErsze picit javitott amikor az eldugult, koszos EGR-t kicsereltem, de az alapjarati, folytoszelep tisztitas nem fogja megoldani a helyzetet? Gyertyak ujak, regivel ugyanezt csinalja. opel16v es a tobbiek, merre jartok mostanaban? :rolleyes: help koszonom! Udv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Először is kicsit türelmesebben állj a dolgokhoz,ez nem ingyenes javítóműhely,ahol azonnal tudunk segíteni. Másodszor: -gyertyák mikor voltak cserélve és milyenre? -a DIS modul volt-e próba erejéig cserélve? Sok fontos infót megtalálsz a GYiK-ban is,picit olvasgass a fórumon. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Először is kicsit türelmesebben állj a dolgokhoz,ez nem ingyenes javítóműhely,ahol azonnal tudunk segíteni. Másodszor: -gyertyák mikor voltak cserélve és milyenre? -a DIS modul volt-e próba erejéig cserélve? Sok fontos infót megtalálsz a GYiK-ban is,picit olvasgass a fórumon. :D Turelem az van szerintem, es vegigolvastam az osszes "henger kihagy, motor, gyujtas", stb szokombinaciokra talalt osszes hozzaszolast mielott irtam. Ha esetleg kimaradt valami kuldj egy linket kerlek, elkepzelheto. -Gyertyák 1 hónapja voltak cserélve, előtte, utána is változatlan volt a helyzet, dadogast illetoleg. -DIS modul, na ez nekem uj... Ez gyujtasmodul amugy vagy mi? :rolleyes: Tudsz segiteni helyenek meghatarozasaban? -Olvastam elég sokat, mit gondolsz honnan szedtem ossze a gondolataim, tippjeim nagy reszet? ;) A GYIK-ben erre vonatkozo infokat, gyujtas-DIS vonalon nem lattam...valami konkret bejegyzesre gondoltal? Koszi! Udv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Turelem az van szerintem, es vegigolvastam az osszes "henger kihagy, motor, gyujtas", stb szokombinaciokra talalt osszes hozzaszolast mielott irtam. Ha esetleg kimaradt valami kuldj egy linket kerlek, elkepzelheto. -Gyertyák 1 hónapja voltak cserélve, előtte, utána is változatlan volt a helyzet, dadogast illetoleg. -DIS modul, na ez nekem uj... Ez gyujtasmodul amugy vagy mi? :rolleyes: Tudsz segiteni helyenek meghatarozasaban? -Olvastam elég sokat, mit gondolsz honnan szedtem ossze a gondolataim, tippjeim nagy reszet? ;) A GYIK-ben erre vonatkozo infokat, gyujtas-DIS vonalon nem lattam...valami konkret bejegyzesre gondoltal? Koszi! Udv. bosch gyertyak vannak bent amugy. udv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Először is kicsit türelmesebben állj a dolgokhoz,ez nem ingyenes javítóműhely,ahol azonnal tudunk segíteni. Másodszor: -gyertyák mikor voltak cserélve és milyenre? -a DIS modul volt-e próba erejéig cserélve? Sok fontos infót megtalálsz a GYiK-ban is,picit olvasgass a fórumon. :rolleyes: Ha a DIS modul az ahonnan a gyertyakabelek jonnek ki es a gyertyakhoz vezetnek, harom csavar szoritja a motorhoz es bordas fekete muanyag boritasu az egesz, akkor en azt neveztem ezek szerinte tevesen gyujtastrafonak...? PErsze hogy az lett probacserelve. Ha megsem egyezik a gyutjastrafo a DIS modullal akkor melyik hol van? Koszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltifiu Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Mit vártál egy 60lovas géptől? :rolleyes: Hát lássuk csak.. Vegyük alapul a Twingot. (Csak mert hogy ahhoz is volt szerencsém) Tehát Twingo 1.2 Vs Astra 1.4 A különbség ég és föld.A Twingo nem szerette a meredeket.Viszont sik terepen mint a golyó. Vagy Másik szemszögből nézve... 1-2 hete néztem egy autos müsort ahol a mazda csucsgépét tesztelték.Ha jol emlékszem valami automata váltos verdárol beszélünk amiben egy 2500 as motor zakatol.A "bemutató" végén......elhűlve mondja a műsorvezető hogy szép jó de sokat eszik.városban a "kicsike" 12 litert fogyaszt.Mire én a tévé előtt /kezemben a dréherel/ azon gondolkodtam hogy ez a tag a tévében mit szólna az én fogyasztásomhoz "ami hát lássuk be néha kiüti a 12 litert" Szó mi szó.Imádtam ezt a vasat mikor megvettem de most valahogy úgy álok a dolgokhoz hogy vehettem volna szebbet , jobbat :D) Vásárláskor az volt a szempont hogy olcsón fenntartható gép legyen alattam.Erről a típusról ódákat zengtek. -8 szelepes pályára tervezték (persze "bameg" akkor még nem ültél Marutiban:)) -Opel olcsón szervizelhető.(Hogyne... 3000 ft 2db gyári o gyűrű "injektor tömítés" Vagy a 80.000 es gyári hűtőben rejlene az olcsóság?) Mindegy.Késő bánat ;) Valaki jól jár vele mert én rengeteg alkatrészt kicseréltem már rajta /és nálam minőség mindenek előtt/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Hát lássuk csak.. Vegyük alapul a Twingot. (Csak mert hogy ahhoz is volt szerencsém) Tehát Twingo 1.2 Vs Astra 1.4 A különbség ég és föld.A Twingo nem szerette a meredeket.Viszont sik terepen mint a golyó. Vagy Másik szemszögből nézve... 1-2 hete néztem egy autos müsort ahol a mazda csucsgépét tesztelték.Ha jol emlékszem valami automata váltos verdárol beszélünk amiben egy 2500 as motor zakatol.A "bemutató" végén......elhűlve mondja a műsorvezető hogy szép jó de sokat eszik.városban a "kicsike" 12 litert fogyaszt.Mire én a tévé előtt /kezemben a dréherel/ azon gondolkodtam hogy ez a tag a tévében mit szólna az én fogyasztásomhoz "ami hát lássuk be néha kiüti a 12 litert" Szó mi szó.Imádtam ezt a vasat mikor megvettem de most valahogy úgy álok a dolgokhoz hogy vehettem volna szebbet , jobbat ;)) Vásárláskor az volt a szempont hogy olcsón fenntartható gép legyen alattam.Erről a típusról ódákat zengtek. -8 szelepes pályára tervezték (persze "bameg" akkor még nem ültél Marutiban:)) -Opel olcsón szervizelhető.(Hogyne... 3000 ft 2db gyári o gyűrű "injektor tömítés" Vagy a 80.000 es gyári hűtőben rejlene az olcsóság?) Mindegy.Késő bánat :rolleyes: Valaki jól jár vele mert én rengeteg alkatrészt kicseréltem már rajta /és nálam minőség mindenek előtt/ Én is ráfaragtam vele...tudom miről beszélsz, bár nekem a fogyasztásom az most jó időben csak város ali 7liter/100km...télen is 8körül....a teljesítménnyel ugy vagyok, hogy nem vártam sokat tőle, mert 60 Le az nem sok, de arra amire kell jelenleg, megfelel. De amúgy én is azért vettem, mert hogy olcsó hozzá minden...na ez ami szerintem nem igaz, van más német márka a családban és azzal összehasonlítva kb ugyanott van. Nálam következő autóra csakis az a márka jöhet szóba 7 vagy 8 személyes változatban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Biviel! Szerintem a legjobban azzal jársz,ha ennyire nem vágod mi és hol is van a motortérben,ha elviszed ide a gépsast. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Mit tennél bele? Mondd bátran? A másikat mitől nem fogja enni?Világosítsd fel a gombostű fejnyi agyan???? A 15W40 nem jó a hidrotőkék miatt, nem tesz nekik jót. Volt már az enyémben is de gyorsan le lett eresztve, mert ...utánaolvastam meg ha 20 ember mondja hogy nem jó, akkor el kell fogadni hogy a Tescos olajat a kapálógépbe, fűnyíróba érdemes rakni (már ha 4 ütemű és a viszkozitás passzol....) Minimum 10W40ből valamilyet, ha már Tesco akkor van a polcon MOL Dynamic Max, vagy a Valvoline Durablend, még a GM 10W40 semi synthetic is jobb. A tescos olajok minősége kérdőjeles. Igen én vagyok a másik ilyen őrült, aki egy noname 5W40es olajat rakott az asszony kocsijába-igen ám de ezzel nem romlottak a kenési mutatók, sőt szerintem nem eszi- szivárgás kivül nuku. max néha lefulladok vele, az a szándékom hogy az Opelba is ezt rakom majd. Jut eszembe, mekkora a normális kartergáz mennyiség? Hogyan lehet ezt laikus szemmel mérni? A másik kérdésem, hogy a főtengely szimmering cserénél a váltót is le kell venni? (Ha nem a vezérlésoldalon ereszt...) A karter oldalánál van egy ilyen négycsavaros kis teknő, ami a lendkereket védi, mitől fogok rájönni , hogy honnan ereszt, meg mennyire. A deklitömítés pont ezen oldalánál lóg, csöpög a fáradó olajam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Hát lássuk csak.. Vegyük alapul a Twingot. (Csak mert hogy ahhoz is volt szerencsém) Tehát Twingo 1.2 Vs Astra 1.4 A különbség ég és föld.A Twingo nem szerette a meredeket.Viszont sik terepen mint a golyó. Vagy Másik szemszögből nézve... 1-2 hete néztem egy autos müsort ahol a mazda csucsgépét tesztelték.Ha jol emlékszem valami automata váltos verdárol beszélünk amiben egy 2500 as motor zakatol.A "bemutató" végén......elhűlve mondja a műsorvezető hogy szép jó de sokat eszik.városban a "kicsike" 12 litert fogyaszt.Mire én a tévé előtt /kezemben a dréherel/ azon gondolkodtam hogy ez a tag a tévében mit szólna az én fogyasztásomhoz "ami hát lássuk be néha kiüti a 12 litert" Szó mi szó.Imádtam ezt a vasat mikor megvettem de most valahogy úgy álok a dolgokhoz hogy vehettem volna szebbet , jobbat ;)) Vásárláskor az volt a szempont hogy olcsón fenntartható gép legyen alattam.Erről a típusról ódákat zengtek. -8 szelepes pályára tervezték (persze "bameg" akkor még nem ültél Marutiban:)) -Opel olcsón szervizelhető.(Hogyne... 3000 ft 2db gyári o gyűrű "injektor tömítés" Vagy a 80.000 es gyári hűtőben rejlene az olcsóság?) Mindegy.Késő bánat :rolleyes: Valaki jól jár vele mert én rengeteg alkatrészt kicseréltem már rajta /és nálam minőség mindenek előtt/ Hát nem tudom.Én ültem twingóban,szerintem meg az egy hányás.Beltérről inkább nem nyilatkoznék és a dácsia motor is elég röhejes. Tény,hogy jobban megy,mivel kisebb kasztni,rövidebb kiosztású váltó,igazi városi/női kocsinak készült. Sosem értem az olyan embereket,akik 60lótól csodát várnak. Mit vártatok?Meleg hógolyót? :D Miért nem vettél erősebbet? Alkatrész árakról meg ne nyissunk vitát,bőven tudnék ellenpéldát hozni,akár más,német ipar gyöngyeiről is beszélünk. Ellenben a további hasonló témájú beszélgetést inkább az egyéb topikban folytassuk. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Hát lássuk csak.. Vegyük alapul a Twingot. (Csak mert hogy ahhoz is volt szerencsém) Tehát Twingo 1.2 Vs Astra 1.4 A különbség ég és föld.A Twingo nem szerette a meredeket.Viszont sik terepen mint a golyó. Vagy Másik szemszögből nézve... 1-2 hete néztem egy autos müsort ahol a mazda csucsgépét tesztelték.Ha jol emlékszem valami automata váltos verdárol beszélünk amiben egy 2500 as motor zakatol.A "bemutató" végén......elhűlve mondja a műsorvezető hogy szép jó de sokat eszik.városban a "kicsike" 12 litert fogyaszt.Mire én a tévé előtt /kezemben a dréherel/ azon gondolkodtam hogy ez a tag a tévében mit szólna az én fogyasztásomhoz "ami hát lássuk be néha kiüti a 12 litert" Twingo, egy pörgős, leáttételezett városi kis gyösz. Pörög mint a g.ci, persze hogy "mint a golyó", de 130-nál már annyit pörög hogy sírva fakad tőle az ember. Mellesleg kb 800 kiló a vas. Fogyi meg sokmindentől függ. Az a baj itthon, hogy annyi a lelakott, eladásra összetákolt, amúgy is lesz.rt autó, hogy bevásárol vele az ember, onnantól kezdve a "sz.r a típus" felfogás dől belőle. Próbálj ki egyet ami rendben van, és utána lehet hogy kicsit máshogy állsz hozzá. Nézz be fogyasztás topicba hogy rendben tartott autókkal, normális vezetési stílussal miket lehet kihozni velük. Én is ráfaragtam vele...tudom miről beszélsz, bár nekem a fogyasztásom az most jó időben csak város ali 7liter/100km...télen is 8körül....a teljesítménnyel ugy vagyok, hogy nem vártam sokat tőle, mert 60 Le az nem sok, de arra amire kell jelenleg, megfelel. De amúgy én is azért vettem, mert hogy olcsó hozzá minden...na ez ami szerintem nem igaz, van más német márka a családban és azzal összehasonlítva kb ugyanott van. Nálam következő autóra csakis az a márka jöhet szóba 7 vagy 8 személyes változatban... Lehet hozzá drágán is vásárolni, de az átlagosan fogyó cuccok igazán nem mondhatók drágának :rolleyes: Igaz dízeles vagyok, és gyakorlatilag már az autó nagyrészét ki is cseréltem, de tény hogy lepusztultan, agyoncsapva vettem. Mióta rendben van, azóta össze nem hasonlítható sem a fenntartása, sem a használati értéke az akkori állapotához képest. Egy darab használtan vett autóról nyert tapasztalatból típus-értékelést levonni... hááát... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Egy darab használtan vett autóról nyert tapasztalatból típus-értékelést levonni... hááát... :rolleyes: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
biviel Elküldve Május23, 2010 Megoszt Elküldve Május23, 2010 Biviel! Szerintem a legjobban azzal jársz,ha ennyire nem vágod mi és hol is van a motortérben,ha elviszed ide a gépsast. :D Koszi, ha lehet inkabb epito jellegu hozzaszolast is varnek, nem csak egy korlatozottan bunko moderatortol. :rolleyes: Szervizbe mar volt parszor, forditva szereltek ossze a hatso feket, uzemanyagtartalyt 3x csereltek mire rajottek hogy nem levegozik azert szivja ossze mindig, stb. es egyszer sem jartak el megfeleloen...Leginkabb a forumnak kosoznhetoen sikerult megoldast talalni a problemakra. 3 kulonobozo szervizbe is hordtam...inkabb nem meselek rola. Szoval azt hiszem nem art kb. tisztaban lenni a dolgokkal, en igyekszem megismerni az automat amennyire lehet. Ezert is vagyok olvasoja a forumnak es nem ertem rogton az elejen miert feltetelezted hogy olvasas nelkul, utanajaras nelkul kerdeztem. Pedig en igyekszek. Hibas, dadogo motor foleg alapjaraton es romlott a helyzet az elmult fel evben, gyertyak, gyujtastrafo (DIS modul) probacserevel nem oldodott meg. Valami muszerrel mertek a 4. henger gyertyakabelet es az kihagyott(muszer lampaja villogott, de csak megfogta a muszer kabelevel a gyertyakabelt), de ez mit jelent? Tenyleg szikrat nem dob mindig vagy attol lehet hogy az uzemanyag ellatas vagy levego vonalon dugulas is okozhat ilyet? Na de a meromuszer szerint gyujtas gond... A hangja is morgosabb az autonak az utobbi fel evben es a kasznit is mozgatja alapjaraton a kihagyo 4. henger miatt. ;) udv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts