Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

...és mennyit szoptak a saját gépükkel.

Soha, egy percet sem :lol: A hétvégén amikor szakadt az eső, és éppen végeztem a központizárral, leültem a garázsban (a régi blokkra :lol: :lol: ) a kocsival szemben, és elkezdtem gondolkozni hogy hány olyan dolgot tudok rajta, amit még nem szedtünk szét, cseréltünk, vagy javítottunk már. Igazából a jobb hátsó lámpát, és a hátsó lökhárítót tudtam felsorolni, aztán leragadtam :lol: ;) Nah jóvan Off off... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit túlpörögted magad. Ha jól rémlik eddig még egyszer nem mondtad hogy hány olajcserén vagy túl, milyen az autó, és hogy most vetted. Mi elolvastuk azt az egy HSZ-t, és lejött belőle az, hogy van egy autód, amit nekiálltál rendesen, összerakni, ki-kasztnizni, és aztán beleöntesz egy teszkó-levet. Ha ez kifolyik belőle, akkor annak a mocinak neki kell ugrani, (vagy megvenni Misitől az 1.6-ot :devlish: ) Kicsit túlérzékeny vagy, igyál valamit :lol: Itt nem divat senkit hülyének nézni, csak kicsit végig kell gondolni hogy akik itt válaszolnak, azok mennyit tudnak a Te autódról. :lol:

Rendben,bocsi mindezért.Csak én is értek egyet,s mást a kocsikhoz és nehezen viselem a kioktatást.Kérdeztem.Ennyi.Akár Tescos akár nem,mind elmegy 10-et.Nem tudtam mi is volt benne,minden ami egy vételnél játszik,az benne volt.Szíj és olaj cserék.Tapasztalatokat gyűjteni jöttem,ezért kérdeztem,hogy aki ezt a tipust hajtja,mit javasol.

De a "te sem szart eszel" kicsit sok volt.Úgy érzem senkinek nem szóltam be,mert nem tudja azt amit épen én tapasztaltam.Na nem lényeg.Tanultam az esetből,így jártam

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg te autószerelő is voltál nem? :devlish:

Első körben az olajgomba vezetékét nézném meg,mert ha nem csörög a moci,akkor ott lesz gond.

Ha tényleg 0,5bar alatt lenne a nyomás elég szép hangja lenne a mocinak már.

Az voltam, de ugye az első két év semminek se számít szinte...

Letesteltem a gomba vezetékét, és arra reagált a visszajelző, és világított is.

A pumpát azért tartom kevésbé lehetségesnek, mert ha 100fokos üzemin is leállítom, és rögtön(szinte meg se állt a moci) elindítom, akkor percekig nem jön elő a dolog.

Gomba tud ilyet okozni? Vagy a nyomás szabályzó a blokban, amire még gondolok, illetve a szűrő állapota.

Elvileg 8kor megmérik a nyomásomat, van uj olaj szűrő stb

Legjobb az lenne, ha nyomáson, és üzemin annyira összeesne ezaz olaj ami benne van, hogy az okozná a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Rendben,bocsi mindezért.Csak én is értek egyet,s mást a kocsikhoz és nehezen viselem a kioktatást.Kérdeztem.Ennyi.Akár Tescos akár nem,mind elmegy 10-et.Nem tudtam mi is volt benne,minden ami egy vételnél játszik,az benne volt.Szíj és olaj cserék.Tapasztalatokat gyűjteni jöttem,ezért kérdeztem,hogy aki ezt a tipust hajtja,mit javasol.

De a "te sem szart eszel" kicsit sok volt.Úgy érzem senkinek nem szóltam be,mert nem tudja azt amit épen én tapasztaltam.Na nem lényeg.Tanultam az esetből,így jártam

Az ilyen motorokba manapság már semmiképp sem illik 15W40-es olajat önteni még ha nem is mai konstrukcióról van szó. :lol: Az még a régi Skodákba volt jó. Igaz, valamelyikbe(talán valamelyik dieselbe) azt irja a nagykönyv, ha jól emlékszem. Tényleg érdemes beleolvasgatni az olajtopic-ba, :lol: sokszor volt téma ez, hogy ásványi vs félszintetikus vs szintetikus olaj. Opel16v cartárs unásig ismételgette amikor ez szóba került.(Apropó, hogyan eltűnt! Vagy csak ide nem jár?) :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati szabályozómotor tisztítás volt a számlán...plussz egy diagnosztika.

Valóban egyenletesebben jár a moci, illetve azóta nem tapasztaltam a felpörgéseket.

Másik: mi baj van a gyári GM olajjal ( tudom, hogy ez olajos kérdés )?

Na de Zoli, 14NZ-n!? :lol: Szerintem meg az alapjáratiról volt szó, esetleg az injektorházról. :devlish:
Link to comment
Megosztás:

Előtte törölgessem meg a csöveket, mert hát eléggé koszosak, vagy tök mind1? Teljesen fújjam be alul felül?

Nme kell törölgetni, bindítod, és még hideg motonál fújkálod a vákumcsövek, fékrásegítő, injektorfedél környékét.

Bocs,lehet tőlem is kicsit erős volt,sry! :lol:

Hűha, baj van J0hnny, nem érzed jól magad? :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

Alapméret 79 mm -t mértünk.

...

a hengerfuratnak alapon 16db méretosztálya van, 78,945-79,105 között, ehhez 16 dugóméretet passzintottak a gyárban.

középen kopik, ahogy billeg a dugó benne, egyre jobban.

válasszatok pontosabb mérőeszközt, de ha már lóg,a gépműhely úgyis megméri...

Link to comment
Megosztás:

a hengerfuratnak alapon 16db méretosztálya van, 78,945-79,105 között, ehhez 16 dugóméretet passzintottak a gyárban.

középen kopik, ahogy billeg a dugó benne, egyre jobban.

válasszatok pontosabb mérőeszközt, de ha már lóg,a gépműhely úgyis megméri...

Ezt ugyan biztos nem.

Majd a méhtelepes leméri kg ra :devlish:

Egyébként x16szr nek lenne 16 mérete?:lol: Ez valahogy furcsa. Gyűrűgarnitúrát néztünk, és ott egy méretett hozot alapméretnek.

Link to comment
Megosztás:

Ezt ugyan biztos nem.

Majd a méhtelepes leméri kg ra :lol:

Egyébként x16szr nek lenne 16 mérete?:lol: Ez valahogy furcsa. Gyűrűgarnitúrát néztünk, és ott egy méretett hozot alapméretnek.

Ezt kezdem nem érteni! Most használatra vettél autót vagy bontásra??? :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

...

Egyébként x16szr nek lenne 16 mérete?:devlish: Ez valahogy furcsa. Gyűrűgarnitúrát néztünk, és ott egy méretett hozot alapméretnek.

gyártástechnológia. gyűrű valóban egy méret van.

(ha megnézed, a 0,16mm különbséget osztották fel 16 részre, hogy a legjobban passzoljanak a legyártott dugók)

Link to comment
Megosztás:

Nme kell törölgetni, bindítod, és még hideg motonál fújkálod a vákumcsövek, fékrásegítő, injektorfedél környékét.

Fújkáltam ezerrel, de semmit nem vettem észre... az alapjárati mocit sikerült kiszednem és óvatosan fogkefével meg féktisztítóval megcsutakoltam :lol: Még nem teszteltem, de beindult a gép... eddig jó :devlish: Hogyan tovább ? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következők lennének a kérdéseim:

Van egy Opel Astra 5 ajtós autóm.

Gyújtógyertyát szeretnék benne cserélni.

A Forgalmi szerint Astra C 1.4 GL

A forgalomba helyezés időpontja: 1999.03.

A motor száma X14NZ02JN...

(8 szelepes gondolom <= P=44kW)

Gondolom, akkor ez egy F Astra?

Milyen gyújtógyertyát vegyek bele?

Olvastam, hogy egy pólusú, kell bele.

Ez miért jobb minta kettőpólusú?

(Gondolom mert ehhez tervezték), de akkor miben különbözik az egy és a kettő p.?

De ezt is olvastam

“A hővédőcsővel szerelt X14NZ-be Opel Astra F Classic esetében a 1214000-es gyári számú gyertya kell.”

Ez viszont kettőpólusú.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következők lennének a kérdéseim:

Van egy Opel Astra 5 ajtós autóm.

Gyújtógyertyát szeretnék benne cserélni.

A Forgalmi szerint Astra C 1.4 GL

A forgalomba helyezés időpontja: 1999.03.

A motor száma X14NZ02JN...

(8 szelepes gondolom <= P=44kW)

Gondolom, akkor ez egy F Astra?

Milyen gyújtógyertyát vegyek bele?

Olvastam, hogy egy pólusú, kell bele.

Ez miért jobb minta kettőpólusú?

(Gondolom mert ehhez tervezték), de akkor miben különbözik az egy és a kettő p.?

De ezt is olvastam

“A hővédőcsővel szerelt X14NZ-be Opel Astra F Classic esetében a 1214000-es gyári számú gyertya kell.”

Ez viszont kettőpólusú.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Csak egy helyre írj légyszíves. Ha valaki tudj segíteni akkor válaszol. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.