Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Még új tag vagyok az oldalon, és már lehet, hogy ismerős lesz ez a probléma de nekem már egy kicsit bosszantó kezd lenni és bízom benne, hogy tudtok tanáccsal szolgálni!

Szóval van egy 97 -es f astrám 16.16V és már egy ideje gázadásnál eléggé rángat, plusz mintha fulladna a motor. EGR szelep lezárva, gyertyák jók, kipufogó dob, katalizátor, lambda szonda cserélve, bár mondjuk itt volt egy kis probléma mert az előző tulaj rosszul rakta be és a menete szarrá ment így kicsit meg kellett buherálni, hogy jó legyen. És nem vagyok benne biztos, hogy jól sikerült, mert lehet, hogy meg kell perselyezni, az meg húzós dolog. Szóval már így járok egy ideje és előzésnél elég rossz, hogy merjek vagy ne!

Szóval nem tudom mi lehet! Nagyon szeretem a kicsikét még soha nem hagyott cserben de mostanában azt érzem, hogy ez egyre közelebb van.

A segítséget, előre is köszi!

Üdv.

Benzinszűrő volt már cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nemrég vettem egy 2001-es Astrát X14NZ motorral. A problémám a következő: hosszabb motorfék esetén kigyullad a motorvezérlés ikon. Ha újraindítom a motort akkor a lámpa kialszik, viszont egy újabb hosszú motorfék után ismét világítani kezd. Próbáltam kideríteni a hiba forrását, és eddig a fórum böngészésének segítségével odáig jutottam, hogy sikerült kivillogtatnom a 24-es kódot. (12 PIN-es csati van benne és az 5-6 ost zártam.) Ez ha jól tudom a sebességérzékelő hibáját jelzi. Van valakinek ötlete, hogy most akkor mi van? A km óra rendesen működik. Más hibát nem villogott. Heeeeelp me! Köszi előre is.

Valakinek valami ötlete? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Valakinek valami ötlete? :devlish:

A sebesség érzékelő, vagy jeladó, ha jól tudom a kilóméteróra hátulján van, egy kis fekete T-alakú biszbasz, bár van akinek másként néz ki. Próbálj keríteni egy kölcsön műszeregységet, azzal is csinálja-e.

Teh én is ezt akartam írni. Mellesleg szerintem a lambdaszondát perselyezni nem olyan húzós dolog, kivéve ha nincs esztergányos ismerőse, vagy nem tud drehálni :lol:

De azért hülyén adja ki magát, hogy kipuf-kataliátor, szonda lett cserélve,az 1000-forintos nbenzibsűrő meg nem. Legalábbis nem írta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy látszik Kezd meghalni a Km órám mivel néha nem mér megáll meg kell kocogtatni a plexit, sőt van olyan mikor lassítok és megáll 40-nél majd mikor már teljesen megálltam a kocsival akkor zuhan vissza teljesen.

Kérdésem ez okozhat e olyan problémát hogy:fogja magát és leáll az autó csak úgy hirtelen meg enyhe rángatásokat is produkál viszont utána simán indul!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy látszik Kezd meghalni a Km órám mivel néha nem mér megáll meg kell kocogtatni a plexit, sőt van olyan mikor lassítok és megáll 40-nél majd mikor már teljesen megálltam a kocsival akkor zuhan vissza teljesen.

Kérdésem ez okozhat e olyan problémát hogy:fogja magát és leáll az autó csak úgy hirtelen meg enyhe rángatásokat is produkál viszont utána simán indul!

Lehet hogy ugyan az okozza a kettőt. A km-óra hátulján van egy fekete T alakú műanyag dobozka (több féle is van). Egy 3as csatlakozó megy rá, az a sebességjeladó. Lehet hogy bele kéne próbálni egy másikat :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy ugyan az okozza a kettőt. A km-óra hátulján van egy fekete T alakú műanyag dobozka (több féle is van). Egy 3as csatlakozó megy rá, az a sebességjeladó. Lehet hogy bele kéne próbálni egy másikat :devlish:

Mivel a spirálról veszi a jelet mind2, ezért érdemes lenne meglesned a spirálodat, hogy jó e, be van e pattintva rendesen a helyére a műszeregységben, illetve nincs e fellazulva a váltón. Esetleg megérdemelne egy próbát a spirál csere is.

Traktoros meg ne szóljon a benzinesek dolgába. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy látszik Kezd meghalni a Km órám mivel néha nem mér megáll meg kell kocogtatni a plexit, sőt van olyan mikor lassítok és megáll 40-nél majd mikor már teljesen megálltam a kocsival akkor zuhan vissza teljesen.

Kérdésem ez okozhat e olyan problémát hogy:fogja magát és leáll az autó csak úgy hirtelen meg enyhe rángatásokat is produkál viszont utána simán indul!

Nekem attól akadt fel a mutatóm néha, hogy alatta a számlap festése "hámlik". Nézd meg, nem ez van-e Nálad is.

A leállás-rángatás miatt nézd át a motortérben a kábeleket, járó motornál mozgass meg minden elektromos vezetéket, csatlakozást, hátha megtalálod a kontakthiba forrását. Ilyen hibát tud okozni pl. a gyújtáselosztó alatt található indukciós jeladó, ill. vezérlő is. Hibakódot nem tárolt az ECU?

Link to comment
Megosztás:

Mivel a spirálról veszi a jelet mind2, ezért érdemes lenne meglesned a spirálodat, hogy jó e, be van e pattintva rendesen a helyére a műszeregységben, illetve nincs e fellazulva a váltón. Esetleg megérdemelne egy próbát a spirál csere is.

Traktoros meg ne szóljon a benzinesek dolgába. :lol:

Há' mibe szóljon ha a dízellel nincs gond? :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nekem attól akadt fel a mutatóm néha, hogy alatta a számlap festése "hámlik". Nézd meg, nem ez van-e Nálad is.

A leállás-rángatás miatt nézd át a motortérben a kábeleket, járó motornál mozgass meg minden elektromos vezetéket, csatlakozást, hátha megtalálod a kontakthiba forrását. Ilyen hibát tud okozni pl. a gyújtáselosztó alatt található indukciós jeladó, ill. vezérlő is. Hibakódot nem tárolt az ECU?

Nincs semmi hibakód! Viszont a számlap válik rendesen főleg a km számláló felett! Mennyibe van most egy km Spirál?

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi hibakód! Viszont a számlap válik rendesen főleg a km számláló felett! Mennyibe van most egy km Spirál?

Ha tényleg hámlik a számlap, akkor mielőtt km-spirált vennél, először azt szedd szét, és szedd le a festékdarabokat, mert sztem az akasztja meg a mutatót.

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg hámlik a számlap, akkor mielőtt km-spirált vennél, először azt szedd szét, és szedd le a festékdarabokat, mert sztem az akasztja meg a mutatót.

Jah és kb 1 hete kezdte ilyen "ciripelés" jött az órából, kicsit megkocogtattam és elhallgatott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy látszik Kezd meghalni a Km órám mivel néha nem mér megáll meg kell kocogtatni a plexit, sőt van olyan mikor lassítok és megáll 40-nél majd mikor már teljesen megálltam a kocsival akkor zuhan vissza teljesen.

Kérdésem ez okozhat e olyan problémát hogy:fogja magát és leáll az autó csak úgy hirtelen meg enyhe rángatásokat is produkál viszont utána simán indul!

Szia!

Nekem is az volt a gondom hogy rángatott az autó,de nekem segített egy gyújtáselosztó csere!

Illetve nem tudom mennyire segített az,hogy az alapjárati motort kivettem és megtisztítottam :devlish:

Ha megvan a gond írd ám meg! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az elmúlt idő alapján úgy látom,hogy a szekér csipegeti az olajat.Kezdek aggódni.

Szerintetek mi lenne a legjobb,ha hosszú távra tervezek a kocsival?Gyűrűztessem meg vagy kukázzak bele másik mocit valahol?

Ha motort cserélek akkor a c16nz helyére tudok valami mást is beépíteni?

Tudom,nyúlólat :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az elmúlt idő alapján úgy látom,hogy a szekér csipegeti az olajat.Kezdek aggódni.

Szerintetek mi lenne a legjobb,ha hosszú távra tervezek a kocsival?Gyűrűztessem meg vagy kukázzak bele másik mocit valahol?

Ha motort cserélek akkor a c16nz helyére tudok valami mást is beépíteni?

Tudom,nyúlólat :devlish:

Felmerül a kérdés, hogy milyen olaj van benne és mit jelent az hogy "csipegeti"? 0,7l/1000km körül van a még "jó" kategória a gyártó szerint. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az elmúlt idő alapján úgy látom,hogy a szekér csipegeti az olajat.Kezdek aggódni.

Szerintetek mi lenne a legjobb,ha hosszú távra tervezek a kocsival?Gyűrűztessem meg vagy kukázzak bele másik mocit valahol?

Ha motort cserélek akkor a c16nz helyére tudok valami mást is beépíteni?

Tudom,nyúlólat :lol:

Én motort cserélnék, de ez az én véleményem. Hivatalosan csak azonos motorszámú mehet bele, ha nem érdekel a motorszám, akkor ami belefér, pölö:

:devlish:
Link to comment
Megosztás:

Felmerül a kérdés, hogy milyen olaj van benne és mit jelent az hogy "csipegeti"? 0,7l/1000km körül van a még "jó" kategória a gyártó szerint. :devlish:

Pfffff.Akkor gyári.

Friss,2000km-es olaj van benne.Igaz,hogy olcsó olaj,de betartom a 7000km-es cserét.

Az előző kocsim semmit nem evett,191.000-nél sem,ebben 255 van.Gondoltam rá,hogy vennék bele valami motortömítő adalékot.Passz.Nem volt ilyen kocsim,nem tudom milyen a normális.Gyárilag is soknak tartom.Sokat megyek rövid távon,hamar felfalja a magáét :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én motort cserélnék, de ez az én véleményem. Hivatalosan csak azonos motorszámú mehet bele, ha nem érdekel a motorszám, akkor ami belefér, pölö:
:devlish:

Na hát azért ez perverzió.Ha a 16nz-t teszem bele,akkoris át kell iratni a motorszám kód utáni részét?Gondolom igen,mert műszakin belevesznek a tudorok.

Link to comment
Megosztás:

Pfffff.Akkor gyári.

Friss,2000km-es olaj van benne.Igaz,hogy olcsó olaj,de betartom a 7000km-es cserét.

Az előző kocsim semmit nem evett,191.000-nél sem,ebben 255 van.Gondoltam rá,hogy vennék bele valami motortömítő adalékot.Passz.Nem volt ilyen kocsim,nem tudom milyen a normális.Gyárilag is soknak tartom.Sokat megyek rövid távon,hamar felfalja a magáét :lol:

Tessék neki adni normális olajat.Te sem kutyaszart eszel reggelire... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Na hát azért ez perverzió.Ha a 16nz-t teszem bele,akkoris át kell iratni a motorszám kód utáni részét?Gondolom igen,mert műszakin belevesznek a tudorok.

Az okmányirodában kell ha jól tudom a motorszám változást intézni, de csak akkor sima ügy, ha ugyanolyan motor kerül bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.