Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kormányburkolat lebont, a kormány mellett jobbról-balról két csavar letakarva kupakkal+allulról 3. A műszeregység keretet fogja 4 a műszeregységet meg 3 +2 csati, meg az órabowden. Mondanám, hogy van IC-m próbálni, de az is csalt.

Nem csak a hőmérője csalt?

Link to comment
Megosztás:

Nah, kivettem a kilóméter műszeregységet. Itthon van egy villamosságis szaki aki elkezdte méregetni a stab IC-t. Elsőre azt mondta hogy nem rossz az IC, viszont megpróbáltuk úgy, hogy beinditottuk a kocsit és akkor is rámértünk beinditott motornál, ekkor a szaki 10V-ot mért, álló helyzetben beinditás nélkül pedig 9,5V-ot. Én nem értek hozzá, de a szakember azt mondta hogy elvileg a stab IC nem változhatna fél Voltokat. Ezért most úgy néz ki kicseréljük majd ezt az alkatrészt, de azért irok most ide hogy szerintetek ez idézhet olyat hibát amit tegnap irtam a benzin és vizhőfok mutatókkal kapcsolatban? Vagy ha valaki tud pontos értékeket hogy mit kell tudnia vagy mit érdemes lemérni ezen az IC-n szivesen várom. És ha cserélni kell akkor kell e valami gyári számot tudni róla vagy bármit ha bemegyek az üzletbe akkor tuti hogy olyat kapjak ami eredetileg belevaló. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ez nem tud kijönni a kipufogón...

Jó persze, poén volt. :)

Nah, kivettem a kilóméter műszeregységet. Itthon van egy villamosságis szaki aki elkezdte méregetni a stab IC-t. Elsőre azt mondta hogy nem rossz az IC, viszont megpróbáltuk úgy, hogy beinditottuk a kocsit és akkor is rámértünk beinditott motornál, ekkor a szaki 10V-ot mért, álló helyzetben beinditás nélkül pedig 9,5V-ot. Én nem értek hozzá, de a szakember azt mondta hogy elvileg a stab IC nem változhatna fél Voltokat. Ezért most úgy néz ki kicseréljük majd ezt az alkatrészt, de azért irok most ide hogy szerintetek ez idézhet olyat hibát amit tegnap irtam a benzin és vizhőfok mutatókkal kapcsolatban? Vagy ha valaki tud pontos értékeket hogy mit kell tudnia vagy mit érdemes lemérni ezen az IC-n szivesen várom. És ha cserélni kell akkor kell e valami gyári számot tudni róla vagy bármit ha bemegyek az üzletbe akkor tuti hogy olyat kapjak ami eredetileg belevaló. Köszi!

Szerintem okozhat vízhőfok, tankszintjelző eltéréseket, mert ugye azok is innen kapják a feszkót.

Link to comment
Megosztás:

Csak nekem az a furcsa tegnap itt valaki azt irta, hogy annak az IC-nek 10V-ra kell stabilizálni. Namost járó motornál 10V-ot mértünk. Tehát azt az értéket amit stabilizálnia kéne. Az hogy beinditatlan motornál mit mérünk rajta az ilyen szempontból nem mindegy?

Jó persze, poén volt. :)

Szerintem okozhat vízhőfok, tankszintjelző eltéréseket, mert ugye azok is innen kapják a feszkót.

Link to comment
Megosztás:

Csak nekem az a furcsa tegnap itt valaki azt irta, hogy annak az IC-nek 10V-ra kell stabilizálni. Namost járó motornál 10V-ot mértünk. Tehát azt az értéket amit stabilizálnia kéne. Az hogy beinditatlan motornál mit mérünk rajta az ilyen szempontból nem mindegy?

Elméletikeg mindíg az adott értéken kell tartania a feszültséget, de hát neked úgyis járó motornál voltak gondjaid a műszeradatokkal nem? A hűtőt tapogattad már?

Link to comment
Megosztás:

Közben azóta kiderült véglegesen hogy a Stab IC az jó mostmár tuti. Ezért tovább mentem a dologgal és elmentem volna FPepe által megadott cikkszámok alapján venni 110fokos skálához való hőfokjelző gombát. Bementem a boltba bemutattam mindkét Cikkszámot, de csak az egyikkel tudnak igazából mit kezdeni ami konkrétan ennek a gombának a gyári száma. Namost a srác mondta hogy ő szivesen rendel nekem olyat de az Figyelem! 8-9000Ft :) És Japán, Maláj, Koreai piacra való hőfokjelző gomba. Kicsit ledöbbentem, főleg hogy rákérdeztem, mi lett volna ha nem cikkszámot mondok hanem csak simán kérek egy hőfokgombát Astra F autóhoz. Azt mondta az 1200Ft lenne kb. Mondom az király... Végülis kiderült hogy ennek a gyári 8-9000Ft-os gombának is megvan a megfelelő utángyártott terméke. Azt is meg kellett rendelni, az holnap reggelre meg is lesz. Az ára 1800-1900Ft körüli. Kiváncsi leszek, hogy az végülis segit e végre megoldani ezt a kicsit már idegesitő problémát. Vagy marad a komplett műszer csere a 100-ig skálázottra.

Link to comment
Megosztás:

Közben azóta kiderült véglegesen hogy a Stab IC az jó mostmár tuti. Ezért tovább mentem a dologgal és elmentem volna FPepe által megadott cikkszámok alapján venni 110fokos skálához való hőfokjelző gombát. Bementem a boltba bemutattam mindkét Cikkszámot, de csak az egyikkel tudnak igazából mit kezdeni ami konkrétan ennek a gombának a gyári száma. Namost a srác mondta hogy ő szivesen rendel nekem olyat de az Figyelem! 8-9000Ft :) És Japán, Maláj, Koreai piacra való hőfokjelző gomba. Kicsit ledöbbentem, főleg hogy rákérdeztem, mi lett volna ha nem cikkszámot mondok hanem csak simán kérek egy hőfokgombát Astra F autóhoz. Azt mondta az 1200Ft lenne kb. Mondom az király... Végülis kiderült hogy ennek a gyári 8-9000Ft-os gombának is megvan a megfelelő utángyártott terméke. Azt is meg kellett rendelni, az holnap reggelre meg is lesz. Az ára 1800-1900Ft körüli. Kiváncsi leszek, hogy az végülis segit e végre megoldani ezt a kicsit már idegesitő problémát. Vagy marad a komplett műszer csere a 100-ig skálázottra.

Oké, de ez a jeladó ehhez az órához jó lesz? Mert bárhol lehet venni jeladót, csak amikor megkérdezed, hogy ez most 100, vagy 110-fokos órához van csak pislognak.

Link to comment
Megosztás:

Nah, kivettem a kilóméter műszeregységet. Itthon van egy villamosságis szaki aki elkezdte méregetni a stab IC-t. Elsőre azt mondta hogy nem rossz az IC, viszont megpróbáltuk úgy, hogy beinditottuk a kocsit és akkor is rámértünk beinditott motornál, ekkor a szaki 10V-ot mért, álló helyzetben beinditás nélkül pedig 9,5V-ot. Én nem értek hozzá, de a szakember azt mondta hogy elvileg a stab IC nem változhatna fél Voltokat. Ezért most úgy néz ki kicseréljük majd ezt az alkatrészt, de azért irok most ide hogy szerintetek ez idézhet olyat hibát amit tegnap irtam a benzin és vizhőfok mutatókkal kapcsolatban? Vagy ha valaki tud pontos értékeket hogy mit kell tudnia vagy mit érdemes lemérni ezen az IC-n szivesen várom. És ha cserélni kell akkor kell e valami gyári számot tudni róla vagy bármit ha bemegyek az üzletbe akkor tuti hogy olyat kapjak ami eredetileg belevaló. Köszi!

Mi a holtkóros p***át méreget egy IC-n? :) Ez nem tranzisztor. :) Beépítve és feszültség alá helyezve már lehet mérni. Amúgy, ha nem jár a motor, akkor elképzelhető hogy nem tud 10V-ra stabilizálni, ha nincs meg a 12V vagy az előírt feszültség. Vannak olyan stab IC-k, amiknek már 1V különbség elég, de ennek szerintem több kell.

Link to comment
Megosztás:

Én cikkszámot adtam nekik. FPepe leirt tegnap két cikkszámot(mind a kettő 110fokos órához van) hogy azalapján kérjek a boltban. Én ezt a két sorozatszámot elvittem és mint kiderült az egyik szám Japán, Maláj stb. piacon levő autóknak a gyári cikkszáma, amit ha lerendelnek nekem minimum 8000Ft lesz. Tehát a lényeg hogy FPepe szerint ez tuti hogy 110fokos órához van. Viszont mivel én 8000Ft-ot nem adok olyanért amitől még mindig nem biztos hogy jó helyre áll a mutatóm, igy lekértem ennek a drága hőgombának a cikkszám alapjáni utángyárott változatát. Elvileg tehát akkor ennek az utángyártottnak is 110-esnek kell lennie. Egyébként rákérdeztem arra is hogy tudnak e arról hogy több hőfokos(máshogy skálázott órák) léteznek e, tényleg nem tudnak róla. Kiváncsi leszek hogy segit e a gomba, biztonság kedvéért nem csavartam minden burkolatot vissza a műszer köré, mert ha nem válik be elmegyek bontóba biztos vannak 100-as órák is kibontva autókból. Ha meg az sem válik be akkor passz...

Oké, de ez a jeladó ehhez az órához jó lesz? Mert bárhol lehet venni jeladót, csak amikor megkérdezed, hogy ez most 100, vagy 110-fokos órához van csak pislognak.
Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nem tudom mit méregetett(nem értek hozzá), de a lényeg hogy üzem közben 10V-ot mutatott a műszer a megfelelő helyen, tehát az IC már biztos jó.

Mi a holtkóros p***át méreget egy IC-n? :) Ez nem tranzisztor. :) Beépítve és feszültség alá helyezve már lehet mérni. Amúgy, ha nem jár a motor, akkor elképzelhető hogy nem tud 10V-ra stabilizálni, ha nincs meg a 12V vagy az előírt feszültség. Vannak olyan stab IC-k, amiknek már 1V különbség elég, de ennek szerintem több kell.
Link to comment
Megosztás:

Én cikkszámot adtam nekik. FPepe leirt tegnap két cikkszámot(mind a kettő 110fokos órához van) hogy azalapján kérjek a boltban. Én ezt a két sorozatszámot elvittem és mint kiderült az egyik szám Japán, Maláj stb. piacon levő autóknak a gyári cikkszáma, amit ha lerendelnek nekem minimum 8000Ft lesz. Tehát a lényeg hogy FPepe szerint ez tuti hogy 110fokos órához van. Viszont mivel én 8000Ft-ot nem adok olyanért amitől még mindig nem biztos hogy jó helyre áll a mutatóm, igy lekértem ennek a drága hőgombának a cikkszám alapjáni utángyárott változatát. Elvileg tehát akkor ennek az utángyártottnak is 110-esnek kell lennie. Egyébként rákérdeztem arra is hogy tudnak e arról hogy több hőfokos(máshogy skálázott órák) léteznek e, tényleg nem tudnak róla. Kiváncsi leszek hogy segit e a gomba, biztonság kedvéért nem csavartam minden burkolatot vissza a műszer köré, mert ha nem válik be elmegyek bontóba biztos vannak 100-as órák is kibontva autókból. Ha meg az sem válik be akkor passz...

Engem meg baromira nem érdekelne mennyire áll jól a mutató, ha amúgy minden rendben van. Megszokom hogy hogyan mutat, s kész. Mit számít az a tíz különbség? Ha jó a kocsi hűtés, semmit. Ha nem jó, akkor meg egyszer kell leellenőrizni, és utána ahhoz tartani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.