brezsó Elküldve Április4, 2010 Megoszt Elküldve Április4, 2010 Sziasztok! Tudom már sokszor volt erről szó, de nem igazán értek valamit a sebességjeladóval kapcsolatban. Ugye az menet közben érzékeli, hogy megy az autó, és nem engedi a fordulatot váltások közt 1000 alá esni. Eddig stimmt. Valamikor azt írtátok, hogy ez csak kényelmi funkció azért, hogy ne rángasson váltás után, legyen neki kellő gáz. Viszont szerintem (csak ötlet), ez nem igazán okozhat leállási problémát, hiszen ez ugye álló helyzetben nem működik, viszont ekkor megrúgva a gázt, a fordulat leesik 8-900-ra, és mégsem áll le. Szóval szerintem, akkor is le kellene állnia. Hiszen a motornak teljesen mindegy mennyivel megy, ugyan az a jelenség. Egy bizonyos magasabb fordulatról hirtelen alacsonyabbra esik vissza. Vagy akkor álló helyzetben mi akadályozza meg? Ott nincs emelt fordulat? (Örülnék a jó ötleteknek, mert én is hasonló cipőben járok, csak nincs kedvem kicserélgetni a fél autót.) Nekem még/esetleg az alapjárati motor jut ezzel kapcsolatban az eszembe. Ugyebár annak teljesen zárva kellene lennie (főleg) nagyobb fordulatnál és amikor üresbe dobod a váltót és úgy állsz meg akkor lehet hogy nem tudja korrigálni a dolgot, nem állitja vissza az alapjáratot..de ez lehet hogy hülyeség, mert akkor a sebességhez nem sok köze lenne mert ebben az esetben pl.harmadikban 50-60km/h-ról is ezt csinálná és álló helyzetben kipörgetett motornál is.. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Április4, 2010 Megoszt Elküldve Április4, 2010 Nekem akkor szokott leállni, amikor 2.-ikba teszem vissza. Nem mindig, de kellemetlen tud lenni, mikor behajtok a körforgalomba. :) Függetlenül attól, hogy jó volt a spirálom régebben, vagy ahogy most éppen nekem is rossz. Az alapjárati lehet inkább a gond, mert megint az dobja ki hibának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április4, 2010 Megoszt Elküldve Április4, 2010 Sziasztok! Tudom már sokszor volt erről szó, de nem igazán értek valamit a sebességjeladóval kapcsolatban. Ugye az menet közben érzékeli, hogy megy az autó, és nem engedi a fordulatot váltások közt 1000 alá esni. Eddig stimmt. Valamikor azt írtátok, hogy ez csak kényelmi funkció azért, hogy ne rángasson váltás után, legyen neki kellő gáz. Viszont szerintem (csak ötlet), ez nem igazán okozhat leállási problémát, hiszen ez ugye álló helyzetben nem működik, viszont ekkor megrúgva a gázt, a fordulat leesik 8-900-ra, és mégsem áll le. Szóval szerintem, akkor is le kellene állnia. Hiszen a motornak teljesen mindegy mennyivel megy, ugyan az a jelenség. Egy bizonyos magasabb fordulatról hirtelen alacsonyabbra esik vissza. Vagy akkor álló helyzetben mi akadályozza meg? Ott nincs emelt fordulat? (Örülnék a jó ötleteknek, mert én is hasonló cipőben járok, csak nincs kedvem kicserélgetni a fél autót.) A váltóban olaj van, menet közben egy nagyon alacsony alapjáratot az olaj nyírószilárdsága miatt bekövetkező, a váltó felől érkező visszahajtás esetleg le tudna fojtani (pl. alapjáraton gurulsz 60-nál üresben). De ahogy említetted az alapjáratemelésnek menet közben inkább csak kényelmi funkciója a mérvadó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Április4, 2010 Megoszt Elküldve Április4, 2010 A váltóban olaj van, menet közben egy nagyon alacsony alapjáratot az olaj nyírószilárdsága miatt bekövetkező, a váltó felől érkező visszahajtás esetleg le tudna fojtani (pl. alapjáraton gurulsz 60-nál üresben). De ahogy említetted az alapjáratemelésnek menet közben inkább csak kényelmi funkciója a mérvadó. De ugye ezzel a feltevéssel meg az a baj, hogy az autó kerekei ha gurulnak, akkor a vissza ható erő növeli a motor fordulatot és nem csökkent, illetve nem annyira csökkenti, mint álló kerekekkel, vagy hátrafelé gurulva!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április4, 2010 Megoszt Elküldve Április4, 2010 De ugye ezzel a feltevéssel meg az a baj, hogy az autó kerekei ha gurulnak, akkor a vissza ható erő növeli a motor fordulatot és nem csökkent, illetve nem annyira csökkenti, mint álló kerekekkel, vagy hátrafelé gurulva!! Igazad van, sajnos összekevertem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dundy Elküldve Április5, 2010 Megoszt Elküldve Április5, 2010 Ott látszik a különbség, az egyiknál pont a 20-alatt van a Km/h, a másiknál kicsit hátrább van. http://kep.psharing.com/334739.jpg Szuper, köszi a képeket. Ez alapján nekem DELCO van. Jövő héten kapom meg az új spirálbowdent, miután betettem megnézem, hogy megszűnik-e a jelenség. Ha nem, akkor újra keresni foglak titeket. :) Köszi szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve Április5, 2010 Megoszt Elküldve Április5, 2010 Szelepfedél tömítés cseréjekor fontos milyen sorrendben húzom meg a csavarokat?????? (most cseréltem,de erre nem figyeltem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április5, 2010 Megoszt Elküldve Április5, 2010 Szelepfedél tömítés cseréjekor fontos milyen sorrendben húzom meg a csavarokat?????? (most cseréltem,de erre nem figyeltem) Belülről haladj a széle felé :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve Április5, 2010 Megoszt Elküldve Április5, 2010 Belülről haladj a széle felé :) köszi! nem igy csináltam sajnos,de meghúztam,remélem nem lesz gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április5, 2010 Megoszt Elküldve Április5, 2010 köszi! nem igy csináltam sajnos,de meghúztam,remélem nem lesz gond. Nem lesz, nincs neki olyan nagy jelentősége mint a HF-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
donpepe Elküldve Április6, 2010 Megoszt Elküldve Április6, 2010 Üdv mindenkinek! Ismét a segitségeteket kérem mielőtt kőtésbe verném magam. A problémám HIDEG MOTORNÁL jelentkezik. Következőképpen: Gyujtás ráad, váltó 1-be, finoman kezdem kiengedni a kuplungot, kb.kuplung felénél kezd rángatni. Ha gyorsan kiengedem a kuplungot csak eggyet ránt (nagyobbat), aztán megy tovább. Gyórsulni gyorsul, menetközbe nem rángat. Ha megyek 5-8 percet vele és egy kicsit melegszik, tovább nem rángat. Tizből öt szerelő motor (üzemanyag, szikra) problémára gyanakszik, a másik öt kuplung tárcsára. A motor nem rég volt szétbontva nyomocsapágy kicserélve és a kuplungtárcsa megnézve.Jó volt. Ti mire tippeltek??? Motor c16nz, f13 váltó. szerintem elég sok astras tapasztalta már ezt a jelenséget. tavaly nyáron nekem is volt hasonló tünetem. már már iszonyatosan rángatott az autó, mintha a kuplongon ugráltam volna. benzinszűrő cserével visszatért(néha néha) a szokásos lightos rángatás. ahogy nekem mondták: ezzel együtt kell élni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve Április6, 2010 Megoszt Elküldve Április6, 2010 Sziaszatok, Nem tekintve a hivatalos formulakra (engedely, motorszam, teljesitemeny es egyeb vonzatok, mint fekek, futomu) van-e valakinek tapasztalata abban, hogy C14NZ motor helyett X14XE beepiteset csinalta (es nem csinaltatta), van-e valamilyen komoly problema? az X14XE ECU beindul-e immo modul nelkul? kerdesem bugyuta DE: a gazositott astram nagyon furcsan viselkedik, ha egyszer vegre nagy nehezen sikerul beinditani (kozben beledurrog a kipufogoba) utana alapjaraton, es max. 1500-as fordulatig megy 30 percig is, de ha egyszer lepadlozom tiltasig a gazpedal elengedese utan leall es kinlodas ujra beinditani. motorcsere utan a masik motorral azonos a helyzet. "lopasgatlo"-kent be van epitve (az elozo tulaj altal) egy kicsi vacak, amit inditas elott csatlakoztatni kell. ha nincs csatlakoztatva, akkor altalaban a vilagitas figyelmezteto sem zenel, de neha igen. talan ez megszakitja az aramot az immo fele is (nem volt alkalmam ellenorizni) eddig nem tudtam nagyon foglalkozni az autoval a hideg miatt, mikor kivettem az akkut, es hozzaertem a huto tulfolyo gumicsovehez, letort a kis cso a hutorol, barmely muanyaghoz ertem elpattant. a gazhoz be van epitve egy masodik ECU es egy kisebb elektronika. van-e valakinek dokumentacioja gazos elektronikahoz. koszonom a hozzaszolasokat @+ Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Szia Daykiller! Köszi a gyors választ. Ez sima spirálbowdenes km óra, Te nem digitálisra gondoltál? Azt, hogy VDO-e, vagy sem, azt honnan tudom meg? Tudsz esetleg fotót linkelni, hogy hogyan néz ki egy VDOs és egy nem VDOs? Ki kell szednem a km órát, hogy ezt megtudjam? Amúgy a km óra bowdennel voltak gondok, most egy ideje nem pörgeti az órát ergo nem mutat sebességet. Már megrendeltem az új bowdent, mert úgy néz ki a motornál levő vége kopott el - a műszerfal felőli vége kopott el először, azt még házilag orvosolni tudtam. :) Szerinted/szerintetek összefügghet ez azzal, hogy sebességből üresbe történő kapcsolás esetén leáll a motor? Köszi! Nekem is ez volt amikor elszakadt az óra spirálja, inkább motorfékezés után amikor benyomtam a kuplungot akkor állt le. cserélj mihamarabb spirált. Ha lehetőség van rá, akkor gyárit vegyél bele, mert az utángyártottal van rá lehetőség, hogy ugrálni és kattogni fog a mutató. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petya_1106 Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Sziasztok! Lenne egy elég merész kérdésem. '92-es évjáratú C16NZ F Astrám van. Már kb. 3 éve mióta nálam van egy olyan problémával küzködtem vele, hogy hirtelen nagy gázfröccsre lefulladt az autó, tehát nem lehetett vele "emberkedni" csak finoman szépen adagolni a gázpedált és akkor nem volt semmi probléma. Azonban a múlthéten sikerült rájönni ennek a problémának az okára, és kiderült hogy ha lehúzom a kartercsövet ami ugye a központi injektorba van belevezetve akkor valami elképesztő mennyiségű kartergáz ömlik az autóból. Gondoltam kipróbálom igy az autót hogy nem dugom vissza a csövet a helyére és csoda történt, nem fulladt meg az autó hirtelen nagy gázfröccsökre sem, mitöbb érezhetően jobban ment az autó. Nagyon örültem neki. A gondom viszont azzal kezdődött, hogy ha nem teszem vissza a kartercsövet, akkor a motortérbe megy az összes füst és menet közben teljesen elgázosit az autó, ráadásul a fél város szerintem rajtam röhög, mert piros lámpáknál füstöl a kocsi eleje a motorház alól. Kérdésem: Eddig Metabond Speed 10W 40-es motorolajat használtam, de ehhez valószinű már nagyon kopott lehet a motor, ezért is jön ekkora kartergáz. Mi lenne ha tennék bele 20W 50-es olajat? Vagy ha ezt nagyon nem ajánlja senki akkor mi lenne a megoldás azonkivül hogy a komplett motor cserét vagy a gyűrűzést megússzam? Köszönöm előre is a segitséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Sziasztok! Lenne egy elég merész kérdésem. '92-es évjáratú C16NZ F Astrám van. Már kb. 3 éve mióta nálam van egy olyan problémával küzködtem vele, hogy hirtelen nagy gázfröccsre lefulladt az autó, tehát nem lehetett vele "emberkedni" csak finoman szépen adagolni a gázpedált és akkor nem volt semmi probléma. Azonban a múlthéten sikerült rájönni ennek a problémának az okára, és kiderült hogy ha lehúzom a kartercsövet ami ugye a központi injektorba van belevezetve akkor valami elképesztő mennyiségű kartergáz ömlik az autóból. Gondoltam kipróbálom igy az autót hogy nem dugom vissza a csövet a helyére és csoda történt, nem fulladt meg az autó hirtelen nagy gázfröccsökre sem, mitöbb érezhetően jobban ment az autó. Nagyon örültem neki. A gondom viszont azzal kezdődött, hogy ha nem teszem vissza a kartercsövet, akkor a motortérbe megy az összes füst és menet közben teljesen elgázosit az autó, ráadásul a fél város szerintem rajtam röhög, mert piros lámpáknál füstöl a kocsi eleje a motorház alól. Kérdésem: Eddig Metabond Speed 10W 40-es motorolajat használtam, de ehhez valószinű már nagyon kopott lehet a motor, ezért is jön ekkora kartergáz. Mi lenne ha tennék bele 20W 50-es olajat? Vagy ha ezt nagyon nem ajánlja senki akkor mi lenne a megoldás azonkivül hogy a komplett motor cserét vagy a gyűrűzést megússzam? Köszönöm előre is a segitséget! Leginkább generál kéne annak a motornak. Viszont ez nem olcsó játék. Esetleg motorcsere, azzal olcsóbban megúszod. Nem tudom pontosan, de lehet, hogy C16NZ helyére beépíthető hivatalosan az ugyanolyan teljesítményű X16SZ és X16SZR is (ennek utána kéne járni), abból meg van bőven választék (még G Astrákban is használták). A gyűrűzés önmagában csak ideiglenes megoldás. Addig is inkább 15W40-nel próbálkozz, mint 20W50-el, az azért már nagyon sűrű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 (edited) Sziasztok! Lenne egy elég merész kérdésem. '92-es évjáratú C16NZ F Astrám van. Már kb. 3 éve mióta nálam van egy olyan problémával küzködtem vele, hogy hirtelen nagy gázfröccsre lefulladt az autó, tehát nem lehetett vele "emberkedni" csak finoman szépen adagolni a gázpedált és akkor nem volt semmi probléma. Azonban a múlthéten sikerült rájönni ennek a problémának az okára, és kiderült hogy ha lehúzom a kartercsövet ami ugye a központi injektorba van belevezetve akkor valami elképesztő mennyiségű kartergáz ömlik az autóból. Gondoltam kipróbálom igy az autót hogy nem dugom vissza a csövet a helyére és csoda történt, nem fulladt meg az autó hirtelen nagy gázfröccsökre sem, mitöbb érezhetően jobban ment az autó. Nagyon örültem neki. A gondom viszont azzal kezdődött, hogy ha nem teszem vissza a kartercsövet, akkor a motortérbe megy az összes füst és menet közben teljesen elgázosit az autó, ráadásul a fél város szerintem rajtam röhög, mert piros lámpáknál füstöl a kocsi eleje a motorház alól. Kérdésem: Eddig Metabond Speed 10W 40-es motorolajat használtam, de ehhez valószinű már nagyon kopott lehet a motor, ezért is jön ekkora kartergáz. Mi lenne ha tennék bele 20W 50-es olajat? Vagy ha ezt nagyon nem ajánlja senki akkor mi lenne a megoldás azonkivül hogy a komplett motor cserét vagy a gyűrűzést megússzam? Köszönöm előre is a segitséget! Hali, ahogy feljebb írták, igen kopott már az a hengerfej/gyűrüknél az égésterek áteresztenek. Ha kuka lesz a motor talán adalék mehetne bele de nem kéne jobban tönkretenni elvégre a tiéd. Volt már hónolva, gyűrűzve, fúrva? Talán még a High Mileage olajok segíthetnének valamit. Mennyi olajad fogy el őszintén két csere között? Engem 2 dolog érdekelne a gépeddel kapcsolatban: mennyi km van benne (állás/ saccolt) és mennyit és hogyan volt kínozva. (Sok rövid város vagy 200-al autópálya) Módosítva Április7, 2010 : webshark Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petya_1106 Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Szia! Köszi a választ FPepe-nek is! Nálam közel 3 éve van a kocsi, én speciel még nem csináltattam a motoron semmit, viszont az biztos hogy a hengerfej már volt levéve, mert látni hogy ilyen kék pasztával van kinyomva a tömités, az meg gondolom nem eredeti. Előéletéről nem tudok a motornak semmit, ezért fogalma sincs hogy volt e már valaha gyűrűzve, fúrva. Városi vagy országúti használat során nem vettem észre drasztikus olajfogysztást, viszont ha autópályára megyek vele és megteszem a Győr-Budapest távot(oda-vissza 240km) 130-140-es sebességgel akkor nagyon sokat eszik! Elinduláskor mondjuk 3/4-ig van a pálcán a (min-max között) a szint, mire hazaérek Győrbe már közelebb van a minimumhoz. Nem tudom pontosan ez hány liter lehet. A kocsiban óra szerint 189000Km van, én a 3 év alatt kiméletesen vezettem főleg város-országút max.50-100-as tempóval, viszont az előző 15 évéről nem tudok semmit. Két olajcsere között (ha nem megyek vele autópályára) elfogy az 5 lieteres kanna ami maximum 20000Km-t jelent. Autópályán hamar megenné az tuti. A motorkopást nagyban befolyásolja ha mióta én használom(előtte meg ki tudja mióta) a termosztát nem engedi 90 fokra a vizet fel, hanem folyamatosan a 90 és a kék zóna közötti fehér vonalon áll a vizhőmérséklet. Tehát elvileg sosincs évek óta gyári hőmérsékleten a motor. Hidegen sem pörgettem sose egyébként. Köszi! Hali, ahogy feljebb írták, igen kopott már az a hengerfej/gyűrüknél az égésterek áteresztenek. Ha kuka lesz a motor talán adalék mehetne bele de nem kéne jobban tönkretenni elvégre a tiéd. Volt már hónolva, gyűrűzve, fúrva? Talán még a High Mileage olajok segíthetnének valamit. Mennyi olajad fogy el őszintén két csere között? Engem 2 dolog érdekelne a gépeddel kapcsolatban: mennyi km van benne (állás/ saccolt) és mennyit és hogyan volt kínozva. (Sok rövid város vagy 200-al autópálya) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Szia! Köszi a választ FPepe-nek is! Nálam közel 3 éve van a kocsi, én speciel még nem csináltattam a motoron semmit, viszont az biztos hogy a hengerfej már volt levéve, mert látni hogy ilyen kék pasztával van kinyomva a tömités, az meg gondolom nem eredeti. Előéletéről nem tudok a motornak semmit, ezért fogalma sincs hogy volt e már valaha gyűrűzve, fúrva. Városi vagy országúti használat során nem vettem észre drasztikus olajfogysztást, viszont ha autópályára megyek vele és megteszem a Győr-Budapest távot(oda-vissza 240km) 130-140-es sebességgel akkor nagyon sokat eszik! Elinduláskor mondjuk 3/4-ig van a pálcán a (min-max között) a szint, mire hazaérek Győrbe már közelebb van a minimumhoz. Nem tudom pontosan ez hány liter lehet. A kocsiban óra szerint 189000Km van, én a 3 év alatt kiméletesen vezettem főleg város-országút max.50-100-as tempóval, viszont az előző 15 évéről nem tudok semmit. Két olajcsere között (ha nem megyek vele autópályára) elfogy az 5 lieteres kanna ami maximum 20000Km-t jelent. Autópályán hamar megenné az tuti. A motorkopást nagyban befolyásolja ha mióta én használom(előtte meg ki tudja mióta) a termosztát nem engedi 90 fokra a vizet fel, hanem folyamatosan a 90 és a kék zóna közötti fehér vonalon áll a vizhőmérséklet. Tehát elvileg sosincs évek óta gyári hőmérsékleten a motor. Hidegen sem pörgettem sose egyébként. Köszi! Ha rossz a termosztát akkor gyakorlatilag mindig hideg motorral jársz. Olyankor persze jobban kopik. (gondolj bele egy 140-es autópályázásba. A motor akkor is hideg, biztos nem szereti ) Olajcsere periódust meg szerintem bőven meg lehetne felezni :) Bár ha már ilyen kopott akkor már fölösleges utó-kezelni az előzményeket. Egy másik motorral biztos hogy olcsóbban kijössz, mint egy generállal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Sziasztok! Lenne egy elég merész kérdésem. '92-es évjáratú C16NZ F Astrám van. Már kb. 3 éve mióta nálam van egy olyan problémával küzködtem vele, hogy hirtelen nagy gázfröccsre lefulladt az autó, tehát nem lehetett vele "emberkedni" csak finoman szépen adagolni a gázpedált és akkor nem volt semmi probléma. Azonban a múlthéten sikerült rájönni ennek a problémának az okára, és kiderült hogy ha lehúzom a kartercsövet ami ugye a központi injektorba van belevezetve akkor valami elképesztő mennyiségű kartergáz ömlik az autóból. Gondoltam kipróbálom igy az autót hogy nem dugom vissza a csövet a helyére és csoda történt, nem fulladt meg az autó hirtelen nagy gázfröccsökre sem, mitöbb érezhetően jobban ment az autó. Nagyon örültem neki. A gondom viszont azzal kezdődött, hogy ha nem teszem vissza a kartercsövet, akkor a motortérbe megy az összes füst és menet közben teljesen elgázosit az autó, ráadásul a fél város szerintem rajtam röhög, mert piros lámpáknál füstöl a kocsi eleje a motorház alól. Kérdésem: Eddig Metabond Speed 10W 40-es motorolajat használtam, de ehhez valószinű már nagyon kopott lehet a motor, ezért is jön ekkora kartergáz. Mi lenne ha tennék bele 20W 50-es olajat? Vagy ha ezt nagyon nem ajánlja senki akkor mi lenne a megoldás azonkivül hogy a komplett motor cserét vagy a gyűrűzést megússzam? Köszönöm előre is a segitséget! Építsél be egy kartergázszűrőt, másnéven bödönt. Rengeteg leírást találsz róla a neten. Persze attól függ mennyi az a elképesztő mennyiségű kartergáz. Ha naponta üríteni kellene akkor felejtős. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Leginkább generál kéne annak a motornak. Viszont ez nem olcsó játék. Esetleg motorcsere, azzal olcsóbban megúszod. Nem tudom pontosan, de lehet, hogy C16NZ helyére beépíthető hivatalosan az ugyanolyan teljesítményű X16SZ és X16SZR is (ennek utána kéne járni), abból meg van bőven választék (még G Astrákban is használták). A gyűrűzés önmagában csak ideiglenes megoldás. Addig is inkább 15W40-nel próbálkozz, mint 20W50-el, az azért már nagyon sűrű. 15W40-es olajjal nem fog semmire sem menni. Ez csak annyiban különbözik egy 10W40től, hogy hidegben sűrűbb, de melegben ugyanazt a viszkozitást produkálja, mint a 10W40es. Mindemellett ásványi, ezért jóval kevésébé bírja a kiképzést és a hőt a motorban, mint egy félszintetikus. És ahogy írja, nála főleg autópályán fogy el sok olaj, tehát amikor nyomja neki, terhelve van a motor, így valószínűsíthető, hogy a 15W40ból még több fogyna. A 20W50-es lehet hogy mérsékelné egy kicsit a fogyást, de az meg túl sűrű, nem illik már manapság ilyen sűrű olajat autóba önteni. Ez már nem az a laza illesztésű zsiguli meg skoda motor, hanem német technika. Még ha már lassan 20 éves konstrukcióról is beszélünk. Ha nem az olajjal van a probléma, akkor szerintem nem is azzal kellene kísérletezni! Ráadásul ez nem is oldja meg a kartergáz problémát. Még csak nem is enyhít rajta. Ha annyira zavaró, akkor ki kell vezetni hátulra a kipufogó mellé :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 15W40-es olajjal nem fog semmire sem menni. Ez csak annyiban különbözik egy 10W40től, hogy hidegben sűrűbb, de melegben ugyanazt a viszkozitást produkálja, mint a 10W40es. Mindemellett ásványi, ezért jóval kevésébé bírja a kiképzést és a hőt a motorban, mint egy félszintetikus. És ahogy írja, nála főleg autópályán fogy el sok olaj, tehát amikor nyomja neki, terhelve van a motor, így valószínűsíthető, hogy a 15W40ból még több fogyna. A 20W50-es lehet hogy mérsékelné egy kicsit a fogyást, de az meg túl sűrű, nem illik már manapság ilyen sűrű olajat autóba önteni. Ez már nem az a laza illesztésű zsiguli meg skoda motor, hanem német technika. Még ha már lassan 20 éves konstrukcióról is beszélünk. Ha nem az olajjal van a probléma, akkor szerintem nem is azzal kellene kísérletezni! Ráadásul ez nem is oldja meg a kartergáz problémát. Még csak nem is enyhít rajta. Ha annyira zavaró, akkor ki kell vezetni hátulra a kipufogó mellé :) Akkor nekem miért nem maradt benne tovább mint a 10w40? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Akkor nekem miért nem maradt benne tovább mint a 10w40? :) Nem értesz te ehhez na! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április7, 2010 Megoszt Elküldve Április7, 2010 Nem értesz te ehhez na! :) Jaah... igen. Ha a totalcar mondja akkor kifolyik, ha nem értek hozzá akkor nem :) Akkor inkább nem értek semmihez, ha úgy működik :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április8, 2010 Megoszt Elküldve Április8, 2010 Akkor nekem miért nem maradt benne tovább mint a 10w40? :) Mi az hogy NEM maradt benne tovább (a 15W40es?) mint a 10W? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petya_1106 Elküldve Április8, 2010 Megoszt Elküldve Április8, 2010 Köszi a sok segitséget! Úgygondolom, előbb megpróbálom kicseréltetni a termosztátot. Valaki be tudná linkelni honnan tudom letölteni a szervizkönyvet "PDF" formátumban. Még nagyon régen valaki átküldte, de már nincs meg sajnos... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts