Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na és neked van/volt immód?

Természetesen van. Ellenben nincs hibajelem. :) Gondolom azért, mert a jeladó "nem annyira rossz", hogy jelezzen, illetve most spirál nélkül nem is érzékeli, hogy mozog az autó.

A rádió bekötésnél az én autómon is variáltak, amikor kicserélték a gyárit egy másikra (az első tulaj). Most csak gyújtáson működik a rádió, pedig elvileg már előtte is kellene, ha jól tudom.

Most már tényleg eljött az ideje, hogy rászánjam magam a középkonzol lebontására, és egyszerre megpróbálom kijavítani a hibákat.

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudod h még nem volt visszalökve...? :)

Hát ha már vissza van lökve akkorhülyeség 300-ra visszalökni inkább 150-re ami nem tünik anyira soknak, bár biztosra nem tudhatom de cseréltem akuplungot azaz cseréltettem azt mondta a szerelő srác hogy a gyári kuplung volt még benne igaz az szegecsig lekopva.Nem tom menyit szokott általában elmenni ez a kuplung most Sachs készletet vettem bele ha az is elmegy még 300-at ugy hogy máshoz sem kell hozzányulni akkor teljes mértékben meg leszek elégedve az Opellel. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát ha már vissza van lökve akkorhülyeség 300-ra visszalökni inkább 150-re ami nem tünik anyira soknak, bár biztosra nem tudhatom de cseréltem akuplungot azaz cseréltettem azt mondta a szerelő srác hogy a gyári kuplung volt még benne igaz az szegecsig lekopva.Nem tom menyit szokott általában elmenni ez a kuplung most Sachs készletet vettem bele ha az is elmegy még 300-at ugy hogy máshoz sem kell hozzányulni akkor teljes mértékben meg leszek elégedve az Opellel. :D

Enyémben is gyári kuplung van, mégis volt már cserélve 2x :) ;)

Link to comment
Megosztás:

Enyémben is gyári kuplung van, mégis volt már cserélve 2x :) :D

Hát ...jah...

Nem akarom éns em elhinni hogy ne lett volna feljavitva vagy kicserélve. 300 e km és ugyebár nem azok veszik ezt az autót akik vasárnaponként templomba járnak meg néha néha havi bevásárláshoz és előtte egy Skodájuk volt meg van nekijje egy csini kalapja...

neeeem ezeket az autokat legalábbis 18-tol felfele nem veszik ezek az emberek hanem azok aki szeretik is megterelni NÉHA NÉHA ;)

-Hawer is azt mondja uristen ez 6000 forog most???

-Persze ezt ere találták ki ha nem erre találták volna ki akkor nem ilyen gépezet lenne...

Persze az nem zavarta hogy 220-al mentünk??? ez is érdekes mondjuk ;)

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy a spirál nem tekeri az órát, elvileg ez a sebességadó sem működik. Nem küld (hibás?) jelet az ECU felé, mégis (vagy éppen ezért?) jónak tűnik az üzem.

Akkor minek is építették ezt be a rendszerbe? :)

Valami funkciója csak kellene, hogy legyen...

Nem világított még a hibalámpa? Előbb-utóbb dobni fog miatta egy 24-es hibakódot (nincs sebességjel). A sebességjel nélkül a motorvezérlő vészüzemmódban működik, ilyenkor sok mindent nem szabályoz, hanem gyári alapértékekkel megy. Ez okozhat túlfogyasztást, erőtlenséget, meg még sok mást is, úgyhogy kell neki az a jel mindenképp.

Megnéztem nem találtam semmi zörgést a katalizátorban és egyik dobban sem.Akkor vajon mitől ehet ennyit a verda?Tippek?

Próbálj bele egy gyári lambdát (akár bontottat is), az utángyártottaknak kicsit más a karakterisztikája, attól, hogy a műszer jónak mutatja, még nem biztos, hogy jól is szabályoz. Zöldkártyamérésen voltál vele azóta?

Valakinek régebben volt még hasonló hibája, amit az aktívszénszűrő széthullása okozott, ez a jobb első sárvédő mögött található. Ha a vákuumcsövekben találsz széndarabkákat, az gyanús jel.

Gondolom ismered a középkijelző azon funkcióját ha egyszerre nyomod a két gombot 4-5 másodpercig kiírja a pilanatnyi sebességet 53Km/óráig. Ha jól tudom ezt is ez is onnan kap jelet. Nekem most a régi órából van belerakva a sebességjeladó, és felennyit mér.

Azért tegyük hozzá, hogy ez a funkció csak TID kijelzőn műxik (hőmérős kijelző). A sebességjeladót pedig hiába cseréled, nem az határozza meg az impulzusszámot, az csak egy optokapu tul.képpen. Az impulzusszámot az órában levő, fényvisszaverő felületekkel ellátott tárcsa határozza meg, mégpedig hogy hány ilyen kis fényvisszaverő "tükör" van rajta. Ha van kéznél egy kilométerórád, nézz bele a jeladó helyén.

Link to comment
Megosztás:

Hát ...jah...

Nem akarom éns em elhinni hogy ne lett volna feljavitva vagy kicserélve. 300 e km és ugyebár nem azok veszik ezt az autót akik vasárnaponként templomba járnak meg néha néha havi bevásárláshoz és előtte egy Skodájuk volt meg van nekijje egy csini kalapja...

neeeem ezeket az autokat legalábbis 18-tol felfele nem veszik ezek az emberek hanem azok aki szeretik is megterelni NÉHA NÉHA :D

-Hawer is azt mondja uristen ez 6000 forog most???

-Persze ezt ere találták ki ha nem erre találták volna ki akkor nem ilyen gépezet lenne...

Persze az nem zavarta hogy 220-al mentünk??? ez is érdekes mondjuk ;)

:) Eredetileg én is a gyárit cseréltem Sachsra. Kicsit pusztult volt már az egész, úgyhogy teljes szettet kapott. Aztán kb. egy évvel később kihalt a moci a gépezetből, és az "új" motoron rajta volt egy gyári kuplung. Jól is nézett ki, gyári is... hát ment bele az ;) (így legalább van egy tarcsi Sachs szettem :P )

Link to comment
Megosztás:

Természetesen van. Ellenben nincs hibajelem. :D Gondolom azért, mert a jeladó "nem annyira rossz", hogy jelezzen, illetve most spirál nélkül nem is érzékeli, hogy mozog az autó.

A rádió bekötésnél az én autómon is variáltak, amikor kicserélték a gyárit egy másikra (az első tulaj). Most csak gyújtáson működik a rádió, pedig elvileg már előtte is kellene, ha jól tudom.

Most már tényleg eljött az ideje, hogy rászánjam magam a középkonzol lebontására, és egyszerre megpróbálom kijavítani a hibákat.

Úgy tudom csak akkor tárolja a hibáket, ha egy bizonyos ideig fennálnak. Pár másodperc ez az idő aszt hiszem. Ha pölö berángat a kocsi egyszer azt nem tárolja el.

A motorvezérlő?Azt is már cseréltem az előzőnél is ugyan ez volt a szindróma,mint a mostaninál.

Hát szerintem körbeértünk. Ha jól olvastam gyakorlatilag mindent cseréltél ami a motorral kapcsolatos, és még mindíg sokat eszik? :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom csak akkor tárolja a hibáket, ha egy bizonyos ideig fennálnak. Pár másodperc ez az idő aszt hiszem. Ha pölö berángat a kocsi egyszer azt nem tárolja el.

Hát szerintem körbeértünk. Ha jól olvastam gyakorlatilag mindent cseréltél ami a motorral kapcsolatos, és még mindíg sokat eszik? :D

Így van.Mindent kicseréltem hátha,de nem és még mindig ugyanott vagyok ahol az elején. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt elszakadva a Spirálom abelső komjuter semmi adatot nem kapott de ezen nem is kell csodálkozni mert nem jutott el akilométer oráig sem a jel. az autó tökéletesen müködött és nem is érdekelt anyira mert tudtam hogy mekkora fordulatszáámhoz melyik sebességfokozatban menyi a sebesség :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt elszakadva a Spirálom abelső komjuter semmi adatot nem kapott de ezen nem is kell csodálkozni mert nem jutott el akilométer oráig sem a jel. az autó tökéletesen müködött és nem is érdekelt anyira mert tudtam hogy mekkora fordulatszáámhoz melyik sebességfokozatban menyi a sebesség :)

jah ui.: Se hibakódot nem irt ki se nem rángatott és a fogyasztását sem vettem észre hogy töbet evett volna bár nem müködött a kilométer számlálo sem ennek köszönhetően de nagyjábol tudom hogy hanyas km-ert mentem vele.

Link to comment
Megosztás:

Hát ...jah...

Nem akarom éns em elhinni hogy ne lett volna feljavitva vagy kicserélve. 300 e km és ugyebár nem azok veszik ezt az autót akik vasárnaponként templomba járnak meg néha néha havi bevásárláshoz és előtte egy Skodájuk volt meg van nekijje egy csini kalapja...

neeeem ezeket az autokat legalábbis 18-tol felfele nem veszik ezek az emberek hanem azok aki szeretik is megterelni NÉHA NÉHA :)

-Hawer is azt mondja uristen ez 6000 forog most???

-Persze ezt ere találták ki ha nem erre találták volna ki akkor nem ilyen gépezet lenne...

Persze az nem zavarta hogy 220-al mentünk??? ez is érdekes mondjuk :D

Pedig az enyémben is még gyári kuplung van és van benne 300 ezer kilométer tutira. Igaz, már cserés, mert eléggé fent fog és az állító is majdnem végállásban.

Link to comment
Megosztás:

Pedig az enyémben is még gyári kuplung van és van benne 300 ezer kilométer tutira. Igaz, már cserés, mert eléggé fent fog és az állító is majdnem végállásban.

:) akkor lehet hogy ez mégis csak igaz lehet bár az ebnyémet 2002-nem hozták be az Olaszoktól és bármi előfordulhatott akkor...

Link to comment
Megosztás:

Nem világított még a hibalámpa? Előbb-utóbb dobni fog miatta egy 24-es hibakódot (nincs sebességjel). A sebességjel nélkül a motorvezérlő vészüzemmódban működik, ilyenkor sok mindent nem szabályoz, hanem gyári alapértékekkel megy. Ez okozhat túlfogyasztást, erőtlenséget, meg még sok mást is, úgyhogy kell neki az a jel mindenképp.

Azért tegyük hozzá, hogy ez a funkció csak TID kijelzőn műxik (hőmérős kijelző). A sebességjeladót pedig hiába cseréled, nem az határozza meg az impulzusszámot, az csak egy optokapu tul.képpen. Az impulzusszámot az órában levő, fényvisszaverő felületekkel ellátott tárcsa határozza meg, mégpedig hogy hány ilyen kis fényvisszaverő "tükör" van rajta. Ha van kéznél egy kilométerórád, nézz bele a jeladó helyén.

Nem, nincs hibajel, se spirállal, se anélkül.

A kijelzőm hőmérős, majd megnézem az órát, ha kiszedtem a helyéről. Köszi a hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

Nem, nincs hibajel, se spirállal, se anélkül.

A kijelzőm hőmérős, majd megnézem az órát, ha kiszedtem a helyéről. Köszi a hozzászólást!

Visszakötöttem a spirált, mert produkált egy újabb furcsaságot: indítás után kiálltam a garázsból, majd indulás után, a második fokozat kapcsolásakor 1 másodpercre felment magasra a fordulat, majd visszaállt emelt alapjáratira.

A visszakötés óta ugyanazt csinálja, mint előtte, tehát meg kell állnom, hogy visszaejtse a fordulatot normál alapjáratra meleg motor esetén.

Kölcsönkértem egy órát, de azon nincs olyan jeladó, ami a fotón látható. A fordulatszámmérő nélküli változatról beszélek, az enyémben is az van. Lehet, hogy nem a teljes órát kaptam meg? Ezen a nyomtatott áramkörök hordozófilmje a leghátsó réteg, itt kellene lennie a jeladónak? Sajnos nem fényképeztem le a műszert.

A sebességet viszont mutatja a TID kijelző. Érdekes módon ez éppen annyi különbséggel mutatja a sebességet,mint amennyi a GPS-es méréskor is mutatkozik (hozzávetőleg 10km/órával többet mutat az analóg kijelző, mint a TID, ill. a GPS-ek).

Link to comment
Megosztás:

Visszakötöttem a spirált, mert produkált egy újabb furcsaságot: indítás után kiálltam a garázsból, majd indulás után, a második fokozat kapcsolásakor 1 másodpercre felment magasra a fordulat, majd visszaállt emelt alapjáratira.

A visszakötés óta ugyanazt csinálja, mint előtte, tehát meg kell állnom, hogy visszaejtse a fordulatot normál alapjáratra meleg motor esetén.

Kölcsönkértem egy órát, de azon nincs olyan jeladó, ami a fotón látható. A fordulatszámmérő nélküli változatról beszélek, az enyémben is az van. Lehet, hogy nem a teljes órát kaptam meg? Ezen a nyomtatott áramkörök hordozófilmje a leghátsó réteg, itt kellene lennie a jeladónak? Sajnos nem fényképeztem le a műszert.

A sebességet viszont mutatja a TID kijelző. Érdekes módon ez éppen annyi különbséggel mutatja a sebességet,mint amennyi a GPS-es méréskor is mutatkozik (hozzávetőleg 10km/órával többet mutat az analóg kijelző, mint a TID, ill. a GPS-ek).

Ha mutatja a TID a sebességet akkor benne kell lennie a jeladónak. Ha én cserélgetem a régi-új jeladót akkor változik a TID-értéke, tehát tuti onnan kap jelet. A spirál bekötés felett van nekem a jeladó. Az a álló fekete T-betű.

331353.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha mutatja a TID a sebességet akkor benne kell lennie a jeladónak. Ha én cserélgetem a régi-új jeladót akkor változik a TID-értéke, tehát tuti onnan kap jelet. A spirál bekötés felett van nekem a jeladó. Az a álló fekete T-betű.

http://kep.ivpicture.hu/331353.jpg

Így OK, én még nem szedtem szét a kölcsönkapott órát. :)

Most minden úgy van, ahogyan eredetileg volt, ugyanabba kötöttem vissza a spirált. Csak most este kaptam kölcsön a másik órát, a hét második felében, vagy hétvégén lesz időm kicserélni a jeladót.

Köszi a képet!

Link to comment
Megosztás:

Estét!

Olvasgatom itt a sebességkijelzést. Nos: nekem is TID-em van (legalábbis ha mutatja a hőfokot gondolom akkor TID) de én hiába nyomogatom a két gombot eccerre nem jelez ki semmit se lassan se gyorsan haladva. Zsinórok épek. Kivéve egyet, amit én vágtam el amikor a rádiót cseréltem ki, hogy ne kapcsolgassa a rádió a kijelzőt. A rádió antenneerősítőjével egy saruban volt. Elvágtam azóta nem kapcsol át a kijelző rádiónál. viszont előtte meg nem próbáltam a sebességkijelzést. szal nemtudom, hogy lehet e ennek valami köze is hozzá, vagy valami más miatt nem mutatja. Ötletek? :)

Link to comment
Megosztás:

Estét!

Olvasgatom itt a sebességkijelzést. Nos: nekem is TID-em van (legalábbis ha mutatja a hőfokot gondolom akkor TID) de én hiába nyomogatom a két gombot eccerre nem jelez ki semmit se lassan se gyorsan haladva. Zsinórok épek. Kivéve egyet, amit én vágtam el amikor a rádiót cseréltem ki, hogy ne kapcsolgassa a rádió a kijelzőt. A rádió antenneerősítőjével egy saruban volt. Elvágtam azóta nem kapcsol át a kijelző rádiónál. viszont előtte meg nem próbáltam a sebességkijelzést. szal nemtudom, hogy lehet e ennek valami köze is hozzá, vagy valami más miatt nem mutatja. Ötletek? :)

A kettőt hosszan lenyomva kell tartani, és akkor megjelenik. Aztán egy kijelző teszt következik, és újraindul. Dízeleknél nem szokott jelezni, mert ugye nincs ECU ami jelet adna neki :D

Link to comment
Megosztás:

A kettőt hosszan lenyomva kell tartani, és akkor megjelenik. Aztán egy kijelző teszt következik, és újraindul. Dízeleknél nem szokott jelezni, mert ugye nincs ECU ami jelet adna neki :)

Kedves trakoros kollega! :D

Nyomtam vagy két percig egyfolytában, de semmi reakció. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.