zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Vegyes használatban van,de teljesen mindegy,rövid és hosszú úton is ennyit eszik.Ferdehátú. Termosztát jó? Fűtés van rendesen, a vízhőfok felmegy 8-10kilóméteren bellül 90-ig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Ha az autó mozog, akkor mindig kicsit magasabban tatja az alapjáratot :) Az normális. Azt jó lenne tudni hogy mennyire magas :D Nem feltűnően magas, de én simán észreveszem hang alapján is. Fordulatot nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérő. Egyébként mi indokolná a mozgás közbeni magasabb alapjáratot? Se szervó, se klíma... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Nem feltűnően magas, de én simán észreveszem hang alapján is. Fordulatot nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérő. Egyébként mi indokolná a mozgás közbeni magasabb alapjáratot? Se szervó, se klíma... Kap az ECU-sebességjelet, ezért magasan tartja a fordulatszámot. Vagy valami hasonló. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Nem feltűnően magas, de én simán észreveszem hang alapján is. Fordulatot nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérő. Egyébként mi indokolná a mozgás közbeni magasabb alapjáratot? Se szervó, se klíma... Erre többféle magyarázatot is hallottam már, pl. azért pörög jobban, amíg az autó mozog, hogy legyen elég vákuum a fékezéshez, vagy azért, hogy egy hirtelen elindulási szándéknál ne fulladjon le rögtön, könnyebben felpörögjön... a lényeg, hogy természetes jelenség, ne keress hibát benne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Nem feltűnően magas, de én simán észreveszem hang alapján is. Fordulatot nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérő. Egyébként mi indokolná a mozgás közbeni magasabb alapjáratot? Se szervó, se klíma... Az azért van :D Még ha nem is a kormánnyal, de a középső pedáloddal kapcsolatban :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Kap az ECU-sebességjelet, ezért magasan tartja a fordulatszámot. Vagy valami hasonló. :) Miután megállok, már nem tartja fenn a fordulatot a későbbiekben sem. :D Egyébként most felesben etanollal járok, és ezzel az üzemanyaggal is ugyanezt csinálja, mint régen a 95-össel. Egy másik topicban azt olvastam, hogy 95-ről 98-as pozícióba fordította át valaki az oktánszám-dugaszt. Az enyémre 95/91 van írva. Tudtommal az erősebb motorokon már kopogásszabályozó van, így bizonyára ugyanerről a motortípusról volt szó. Mi lehet az igazság? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Miután megállok, már nem tartja fenn a fordulatot a későbbiekben sem. :) Egyébként most felesben etanollal járok, és ezzel az üzemanyaggal is ugyanezt csinálja, mint régen a 95-össel. Egy másik topicban azt olvastam, hogy 95-ről 98-as pozícióba fordította át valaki az oktánszám-dugaszt. Az enyémre 95/91 van írva. Tudtommal az erősebb motorokon már kopogásszabályozó van, így bizonyára ugyanerről a motortípusról volt szó. Mi lehet az igazság? 95/98-as dugó a C14SE, C16SE motorokon van, az NZ-ken 91/95-ös van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Erre többféle magyarázatot is hallottam már, pl. azért pörög jobban, amíg az autó mozog, hogy legyen elég vákuum a fékezéshez, vagy azért, hogy egy hirtelen elindulási szándéknál ne fulladjon le rögtön, könnyebben felpörögjön... a lényeg, hogy természetes jelenség, ne keress hibát benne :) Kicsit módosítok: Miután egyszer megállok, már nem tartja fenn a fordulatot a későbbiekben sem, akár megy, akár áll (alapjáraton). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Az azért van :D Még ha nem is a kormánnyal, de a középső pedáloddal kapcsolatban :) Úgytudom alapjáraton már termel a moci annyi vákumot ami kell fékrásegítőhöz, ezért nem fog többet pörögni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 95/98-as dugó a C14SE, C16SE motorokon van, az NZ-ken 91/95-ös van. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Kicsit módosítok: Miután egyszer megállok, már nem tartja fenn a fordulatot a későbbiekben sem, akár megy, akár áll (alapjáraton). Szerintem mégiscsak az alapjárati moci lesz a ludas, nekem volt, hogy 2500-on pörgött, leállítottam, aztán jó lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Úgytudom alapjáraton már termel a moci annyi vákumot ami kell fékrásegítőhöz, ezért nem fog többet pörögni. Mitöbb, a motor leállítása után is tartja a rásegítő néhány fékezés erejéig a vákuumot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Mitöbb, a motor leállítása után is tartja a rásegítő néhány fékezés erejéig a vákuumot. Így van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Szerintem mégiscsak az alapjárati moci lesz a ludas, nekem volt, hogy 2500-on pörgött, leállítottam, aztán jó lett. Nagyon valószínű, hogy amiatt pörög. Kérdés, hogy a léptetőmotor, vagy a vezérlője okozza ezt? Illetve, hogy vajon ugyanez okozza-e a megemelkedett alapjáratról való ritmikusan tovább emelkedő-visszaeső fordulatot is, ami -ritkán ugyan- de néha szintén előfordul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Ha az autó mozog, akkor mindig kicsit magasabban tatja az alapjáratot :) Az normális. Azt jó lenne tudni hogy mennyire magas :D Erre többféle magyarázatot is hallottam már, pl. azért pörög jobban, amíg az autó mozog, hogy legyen elég vákuum a fékezéshez, vagy azért, hogy egy hirtelen elindulási szándéknál ne fulladjon le rögtön, könnyebben felpörögjön... a lényeg, hogy természetes jelenség, ne keress hibát benne ;) Poénos, hogy ma hazafele jövet ezen funkció nem akart üzemelni az ECU-ban. Mozgás közben üresben olyan szépen 800 körüli fordulaton pörgött a moci, ahogy azt nem kéne. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március19, 2010 Megoszt Elküldve Március19, 2010 Poénos, hogy ma hazafele jövet ezen funkció nem akart üzemelni az ECU-ban. Mozgás közben üresben olyan szépen 800 körüli fordulaton pörgött a moci, ahogy azt nem kéne. :) Nekem sem pörög, csak 800-900-at kifuttatásnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Nagyon valószínű, hogy amiatt pörög. Kérdés, hogy a léptetőmotor, vagy a vezérlője okozza ezt? Illetve, hogy vajon ugyanez okozza-e a megemelkedett alapjáratról való ritmikusan tovább emelkedő-visszaeső fordulatot is, ami -ritkán ugyan- de néha szintén előfordul. Ha van a közelben típustárs haver akkor 5 perc átrakni az alapjáratit egy próbára, és ki is derül melyik a bűnös. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Nem feltűnően magas, de én simán észreveszem hang alapján is. Fordulatot nem tudok mondani, mert nincs fordulatszámmérő. Egyébként mi indokolná a mozgás közbeni magasabb alapjáratot? Se szervó, se klíma... Szia! Tényleg jó lenne tudni mennyire magas. Egyébként azért tartják magasabban, mert valószínűsítik, hogy ha az autó mozog, akkor valamilyen sebesség fokozatot fogsz kapcsolni és segíteni próbálnak ezt rántás-rángatás mentesen megtenni. A fék vákumos rásegítőjének ehhez semmi köze, ugyanis ha levegőt juttatunk a szívócsőbe, akkor a hozzá adagolt üzemanyag miatt, csak a fordulat lesz magasabb, de a szívócső nyomása nem csökken. A nyomás azért csökken, mert nem juttatunk be levegőt és forgatjuk a motort (motorfék) Dieseleknél azért kell vákum pumpát szerelni a motorra, mert ott a szívócső nyomása nem kisebb a környezeti nyomáshoz képest, hanem ugyan annyi, vagy túrbósoknál magasabb. Ettől persze a nálad tapasztalt jelenség még lehet abnormális pl.: szorul az alapjárati motor, szakadt vagy kontakt hibás a vezetéke stb. stb. stb. Esetleg próbáld meg lehúzni a sebesség jeladóról a csatlakozót(ez mondjuk nem tudom, hogy hol van, majd a hozzá értők megmondják) bitos be fogja írni hibának, de egy kört azért lehet vele menni és kideríteni, hogy szoftveres vagy hardveres a probléma. (ha ezután is fenntmarad az alapjárat akkor hardver, ha nem akkor szoftver és nem kell vele foglalkozni) Egyébként ha ki vezérli az alapjáratit és nem történik változás akkor ki szokta gyújtani a sárga lámpát és beírja a hibát! Remélem segítettem U.i: ha valamit nem pontosan írtam akkor javítsatok ki Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Szia! Tényleg jó lenne tudni mennyire magas. Egyébként ... ...Remélem segítettem U.i: ha valamit nem pontosan írtam akkor javítsatok ki Köszi Igaz, csak azért gondolt mindenki az alapjárati motorra, mert az a "szokásos". Mióta a fórumon vagyok, azóta jellemzően annyi ragadt rám a benzinesektől hogy "alapjárati moci, lambda, villogtatás, " ezek közül hallottam a legtöbbet :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Igaz, csak azért gondolt mindenki az alapjárati motorra, mert az a "szokásos". Mióta a fórumon vagyok, azóta jellemzően annyi ragadt rám a benzinesektől hogy "alapjárati moci, lambda, villogtatás, " ezek közül hallottam a legtöbbet :) Mióta autót szerelek is ezek a leggyakoribb problémák, nameg az EGR, hogy a DIS-es trafókról meg gyújtókábelekről meg végfokokról ne is beszéljünk :D Úgy látom nagyjából egyet értünk és ez jó dolog! Off: megyek olajat cserélni a moccimba mert ilyen szép időben moccizni köll nem fórumozni! Szép napot ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Igaz, csak azért gondolt mindenki az alapjárati motorra, mert az a "szokásos". Mióta a fórumon vagyok, azóta jellemzően annyi ragadt rám a benzinesektől hogy "alapjárati moci, lambda, villogtatás, " ezek közül hallottam a legtöbbet :D És ezek közül mondasz valamit random, mikor benzinesek kérdeznek :) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 És ezek közül mondasz valamit random, mikor benzinesek kérdeznek :) ;) Kb. :D Egész komoly esélyem van eltalálni ennyiből ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nort28 Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Termosztát jó? Fűtés van rendesen, a vízhőfok felmegy 8-10kilóméteren bellül 90-ig? Termosz jó.Fűtés príma.Felmegy a hőfok rendesen sőt nyáron még 100 is van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Termosz jó.Fűtés príma.Felmegy a hőfok rendesen sőt nyáron még 100 is van. Az nem jó. 90 felett kell lennie egy kicsivel. :) 100-nál már zúgnia kellene a ventilátornak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nort28 Elküldve Március20, 2010 Megoszt Elküldve Március20, 2010 Az nem jó. 90 felett kell lennie egy kicsivel. :) 100-nál már zúgnia kellene a ventilátornak. Az csak akkor van,ha nagy a meleg és ha lámpánál állok vagy ha lassú a tempó.Egyébként 95-98 nál be szokott kapcsolni a ventilátor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts