Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Attól még hogy nem jelez az olajnyomás lámpám, lehet hogy nem megfelelő?

Mikor, amikor gyujtást kapcsolsz? Lehet csak az izzó égett ki. Igazából akkor világít amikor nincs olajnyomás, vagy nagyon kicsi. Ezért kell figyelgetni menet közben.

nekem ha meghajtom, utána magasabb az alapjárat, de akkor csak benyulok a cipőmmel a gázpedál alá és feljebbhúzom :) lehet ilyenkor áttaposom a másikoldalra :lol:

Vagy beleakad a szönyegbe. ;)

Látom győri vagy. Holnap de megnézhetjük. Több szem többet lát alapon.

Király, mikor bontjuk szét? Ha itthon leszek én is megyek! ;)

Link to comment
Megosztás:

Mikor, amikor gyujtást kapcsolsz? Lehet csak az izzó égett ki. Igazából akkor világít amikor nincs olajnyomás, vagy nagyon kicsi. Ezért kell figyelgetni menet közben.

Vagy beleakad a szönyegbe. :P

Király, mikor bontjuk szét? Ha itthon leszek én is megyek! :P

Össze is kell ám rakni :) :lol: ;) Ne kapirgáld, mert a végén még féltengelyt kell cserélni benne. Csak aztán nehogy fordítva tedd bele ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Mikor, amikor gyujtást kapcsolsz? Lehet csak az izzó égett ki. Igazából akkor világít amikor nincs olajnyomás, vagy nagyon kicsi. Ezért kell figyelgetni menet közben.

Világít gyújtásnál, majd el is alszik ahogy kell... nem igy értettem a kérdésemet :lol: Hanem ha menetközben (járó motornál) nem gyullad ki, attól még lehet szar a nyomás? Vagy csak akkor rossz ha kigyullad vagy bevillog?

Mert szerencsére nekem nem villog be meg semmi :) Így értettem ;)

Link to comment
Megosztás:

Világít gyújtásnál, majd el is alszik ahogy kell... nem igy értettem a kérdésemet :lol: Hanem ha menetközben (járó motornál) nem gyullad ki, attól még lehet szar a nyomás? Vagy csak akkor rossz ha kigyullad vagy bevillog?

Mert szerencsére nekem nem villog be meg semmi :) Így értettem ;)

Szerintem az csak akkor gyullad ki, ha már nagyon kicsi az olajnyomás, vagy egyáltalán nincs. Egyszer jártunk úgy Boxerral, hogy kigyulladt a lámpics Szlovákiában, szerencse a csákó észrevette, félreálltunk egyszerre, nézegettük, hátha csak lecsúszott a vezeték, aztán hazavontattuk. Az olajszivattyú tengelyén elnyírodott az ék, és a kerék nem pörgött, semmi olajnyomás nem volt. Igazából az lenne a legjobb ha lenne egy nyomásmérő óránk, azon látszik igazából, hogy minden oké-e.

Link to comment
Megosztás:

Világít gyújtásnál, majd el is alszik ahogy kell... nem igy értettem a kérdésemet :lol: Hanem ha menetközben (járó motornál) nem gyullad ki, attól még lehet szar a nyomás? Vagy csak akkor rossz ha kigyullad vagy bevillog?

Mert szerencsére nekem nem villog be meg semmi :) Így értettem ;)

Igen attól még lehet kicsi. Opeléknél pontosan nem tudom a kapcsolási nyomásokat, de tapasztalatom szerint 0.1-1.2bar között szokták kapcsolni a lámpát.

Általában 2-bar kell a motornak alapjáraton, fordulaton nem ritka a 5-7 bar sem!

Gondolom a srácok majd jól megmondják a motorodra érvényes pontos értékeket

Link to comment
Megosztás:

Na ez sokmindent megmagyaráz.

Mikor renberaktátok csak tőkék és szimering lett cserélve vagy rendesen ki is lett takarítva a hengerfej különösen az olaj járatok?

Ha nem lett minden alaposan kitakarítva akkor időnként bizony az elszabaduló olajsár darabok fognak ilyeneket produkálni.

Esetleg érdemes lenne egy tisztító átmosó adalékkal megjáratni, bár ez rizikós mert akár rosszul is elsülhet ha ettől mégtöbb lerakódás szabadul fel. Ezt szétszedett motorral kellett volna nagyon alaposan kitakarítani.

Viszont ami jó hír, hogy valoszínű nem tönkrement csak eldugult valami a tőkéknél. Olajnyomást azért elleőrizd.

Azért 7-8év olajcsere nélkül... ezt az autógyilkost! (bár nem tudom km mennyi ment bele)

napokig mosogattam a gépet.....

olajjáratokat benzinnel, kompresszorral légpuska csőkefével ami volt.....

olyan 15 liter benzin ment el rá

valami hüjjje olasz p...csa gépe volt szerintem a garis szervíz után nem történt semmi vele, olyan olaj volt benne mint a méz, és amikor vettem SEMMI hangja sem volt

utánna gyors olajcsere vagy 5x 4-500km alatt korom fekete lett az olaj utánna kicsit javult majd elkezdet kopogni halkan

minden szervízmen azt mondta hagyjam a fenébe egyik tőke hibás avval még megy

de amikor már hangosan csattogott megelégeltem (kb 20ezret ment kopogva)

új olajnyomás gomba van benne, indításkor már az első pillanattól elalszik, csak van elég nyomás, bár ki tudja

mostani eszemmel már nem így tenném, használt gép vásárlásakor első héten levenném az olajteknőt, az sok mindent elárul....

amúgy 12bar kompresszió nyomás milyen érték egy x14xe motornak?

Link to comment
Megosztás:

napokig mosogattam a gépet.....

olajjáratokat benzinnel, kompresszorral légpuska csőkefével ami volt.....

olyan 15 liter benzin ment el rá

valami hüjjje olasz p...csa gépe volt szerintem a garis szervíz után nem történt semmi vele, olyan olaj volt benne mint a méz, és amikor vettem SEMMI hangja sem volt

utánna gyors olajcsere vagy 5x 4-500km alatt korom fekete lett az olaj utánna kicsit javult majd elkezdet kopogni halkan

minden szervízmen azt mondta hagyjam a fenébe egyik tőke hibás avval még megy

de amikor már hangosan csattogott megelégeltem (kb 20ezret ment kopogva)

új olajnyomás gomba van benne, indításkor már az első pillanattól elalszik, csak van elég nyomás, bár ki tudja

mostani eszemmel már nem így tenném, használt gép vásárlásakor első héten levenném az olajteknőt, az sok mindent elárul....

amúgy 12bar kompresszió nyomás milyen érték egy x14xe motornak?

Nem túl "híg" olaj bele a 5W40?

Link to comment
Megosztás:

Nem túl "híg" olaj bele a 5W40?

40 a meleg oldali szóval tuti nem, az hogy 5w vagy 10w nem számít semmit addig a pár percig amíg melegszik

én úgy tudom így hidegben jobb a kenés......

végülis mindig 10w40el jártam, de szintetikusban nem volt csak 5w40, meg 0w30

ez a Q8 eddig jónak tűnik, takarít rendesen, már a 2. csere van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...

... A motor erőlködésének lehet még 1 másik probléma is az oka, a gyertyavégek fehéredése(benzinszegény keverék)A Co2-ja nagyon jó, azt hiszem alapjáraton 0.3 lehet és ennek meg 0,01. Eddig csak kompressziót mérettem, az állítólag jó, meg itt olvasgattam, hátha valakinek konkrét megoldása lenne a problémára .Erre esetleg ha tudtok valamit a "motor" fórumban írjatok.

Köszönöm

A szegény keverék tünetei nálam is jemmezőek, (sőt még csörgésre is hajlamos volt). Nem foglalkozok vele, mert kifogástalan az emissziója és a fogyasztása is.

Lustaságról

Levegőszűrő csere, benzinszűrő csere, esetleg gyertyacsere, vákuum- és tankszellőztető rendszer átnézése, jó lambda szonda, normális minőségű benzin, magas fordulaton, pl. autópályán kitakaríttatni a lerakódásokat, kipufogót, katalizátort ellenőrizni, stb... és megy ez! (Csak nyomni kell neki bátran!!!!!)

Most van e85 is a tankban és nyomatékosabb lett és már csörögni is régen hallottam.

Link to comment
Megosztás:

A szegény keverék tünetei nálam is jemmezőek, (sőt még csörgésre is hajlamos volt). Nem foglalkozok vele, mert kifogástalan az emissziója és a fogyasztása is.

Lustaságról

Levegőszűrő csere, benzinszűrő csere, esetleg gyertyacsere, vákuum- és tankszellőztető rendszer átnézése, jó lambda szonda, normális minőségű benzin, magas fordulaton, pl. autópályán kitakaríttatni a lerakódásokat, kipufogót, katalizátort ellenőrizni, stb... és megy ez! (Csak nyomni kell neki bátran!!!!!)

Most van e85 is a tankban és nyomatékosabb lett és már csörögni is régen hallottam.

Ez a gyertyafehéredés lehet ezzel a típussal jár?! Nem tudom, 5-ből 4 szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele!

Lég, benzinszűrők nemrég voltak cserélve, gyertya is GM-re. A többit még nem tudom. jó vagy sem.Egyik ismerős azt mondta , megugrana a fogyasztás lambda problemnál. Benzin shell 95-ös. Évente vagyis nálam 2-szer injektortisztító.

Ja nem elhanyagolhatóan a 4. henger gyertyája fokozottabban kormozódik, 2-szer 3 hengerezett télen utánna lett gyertya csere, de azzal is.

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyertyafehéredés lehet ezzel a típussal jár?! Nem tudom, 5-ből 4 szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele!

Lég, benzinszűrők nemrég voltak cserélve, gyertya is GM-re. A többit még nem tudom. jó vagy sem.Egyik ismerős azt mondta , megugrana a fogyasztás lambda problemnál. Benzin shell 95-ös. Évente vagyis nálam 2-szer injektortisztító.

Ja nem elhanyagolhatóan a 4. henger gyertyája fokozottabban kormozódik, 2-szer 3 hengerezett télen utánna lett gyertya csere, de azzal is.

Na, akkor most már 6-ból 5 mondja, hogy ne foglalkozz vele :lol:

Rá kellene mérni a 4. henger gyertyakábelére és ellenőrizni az elosztófedelet is.

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyertyafehéredés lehet ezzel a típussal jár?! Nem tudom, 5-ből 4 szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele!

Lég, benzinszűrők nemrég voltak cserélve, gyertya is GM-re. A többit még nem tudom. jó vagy sem.Egyik ismerős azt mondta , megugrana a fogyasztás lambda problemnál. Benzin shell 95-ös. Évente vagyis nálam 2-szer injektortisztító.

Ja nem elhanyagolhatóan a 4. henger gyertyája fokozottabban kormozódik, 2-szer 3 hengerezett télen utánna lett gyertya csere, de azzal is.

Könyenlehet gyetyakábel problem mer sejem szálas és ennek idővel megváltozik az ellenálása én már jártam hasonlóképpen csere és megoldódott a :problem . :lol:

Link to comment
Megosztás:

Könyenlehet gyetyakábel problem mer sejem szálas és ennek idővel megváltozik az ellenálása én már jártam hasonlóképpen csere és megoldódott a :problem . :lol:

Szerintetek elegendő lenne a 4.-ét cserélni?

Meg hogy milyen fajtát érdemes venni?

Startnál kérdeztem valami Carol fajta darabra van, meg Champion szettben.

Köszönöm szépen a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Én vettem már egyet is 3500 -ért aztán kellet még egy vagyis csak volna igy vettem 4-et szet ben 7000-ér akkor mejik olcsóbb mer nem biztos hogy csak 1 rossz lehet a többi is gyenge kikellene méretni de az új az új nem. :lol:

mivan. :)

Amúgy vagy gyárit kell venni, ami méregdrága, vagy drágább utángyártottat és tenni a kábelekre gégecsövet, ahogy egy kartársunk is tette ezt anno.

Link to comment
Megosztás:

Ha a váltó legalsó pontján a karter felüli takarólemez alól szivárog az olaj, akkor esélyes, hogy ezoldali fötengelyszimering? :lol: Gondolom váltó leszedős a móka...

Kell is, hogy szivárogjon valahol egy kis olaj belőle, mert különben el sem hinnék, hogy az egy opel motor :)

Link to comment
Megosztás:

Ha a váltó legalsó pontján a karter felüli takarólemez alól szivárog az olaj, akkor esélyes, hogy ezoldali fötengelyszimering? :lol: Gondolom váltó leszedős a móka...

Szeva, először is köszi a könyv tippet, nagyon jó lesz. igen váltóleszedős a móka, én most cseréltem. Össze tört a vas és állt kb másfél évet, gondolom kicsit megragadt a szimering és indítás után már meg is jelent az olaj, ha már leszedtem a váltót természetesen a kuplung is cserés lett nagyon boldog voltam. :)

Link to comment
Megosztás:

Szeva, először is köszi a könyv tippet, nagyon jó lesz. igen váltóleszedős a móka, én most cseréltem. Össze tört a vas és állt kb másfél évet, gondolom kicsit megragadt a szimering és indítás után már meg is jelent az olaj, ha már leszedtem a váltót természetesen a kuplung is cserés lett nagyon boldog voltam. :)

Az jó, majd a nyáron nekiesek én is. Meg akkor már cserélni kellene a féltengely szimeringeket is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.