zotya975 Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Sziasztok! Mostanában vettem észre, hogy a vízhőfokom a kék tartomány tetejéig mozdul csak ki, meg sem közelítve a 90 fokot. (Ezzel nem lenne problémám, de gondolom a fogyasztást rontja a nem üzemi hőfokon dolgozó motor) Milyen hiba lehet ez? Talán ez: A termosztát állandóan nyitva van? Bedöglött volna? Hol található ez a motoron és házilag cserélhető-e? Csak mert motorcsere után nálam maradt a régi, amelyiken minden megvan és garantáltan jó állapotban. (Ha a csere nem is, de a földön lévő motorból kiszerelés megoldható?) Olvass vissza tegnapig a fűtés topicba, pont erről, és pont ilyen motorról volt szó. Amúgy igen valszeg a termosztát kuka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Olvass vissza tegnapig a fűtés topicba, pont erről, és pont ilyen motorról volt szó. Amúgy igen valszeg a termosztát kuka. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít. A motorba nem bejutnak az elégetlen káros anyagok, hanem ki! Egyébként a visszavezetett kipufogógázzal az égési csúcshőmérsékletet csökkentik, minek következtében csökken a nitrogén oxidok mennyisége! Azért csak részterhelésnél, mert alatta nincs elég üzemanyag meg levegő a nagy meleghez fölötte meg nincs ideje felmelegedni Vagy valami ilyesmi :lol: :) De tény hogy több gondot okoz mint amennyi haszna van (legalábbis szerintem)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 A motorba nem bejutnak az elégetlen káros anyagok, hanem ki! Egyébként a visszavezetett kipufogógázzal az égési csúcshőmérsékletet csökkentik, minek következtében csökken a nitrogén oxidok mennyisége! Azért csak részterhelésnél, mert alatta nincs elég üzemanyag meg levegő a nagy meleghez fölötte meg nincs ideje felmelegedni Vagy valami ilyesmi :lol: :) De tény hogy több gondot okoz mint amennyi haszna van (legalábbis szerintem)! ha elromlik akkor igen ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
xaba Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra. Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann). Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan. De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik. Hibakód nincs! Szerintetek miféle problémára utalhat? Köszönöm előre is! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít. Jaaah arra a csődarabra gondolsz amiből ki kellett rázni az összetört porcelánt hogy ne zörögjön? :lol: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra. Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann). Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan. De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik. Hibakód nincs! Szerintetek miféle problémára utalhat? Köszönöm előre is! :lol: Hol tankoltál? Lehet vacak minőségű benzintől kopog a motor, tipikusan alacsony oktánszámnál szokott ilyen előfordulni. Tankolj rá pár liter etanolt (max. 50%!), és ha így megszűnik, akkor ez volt a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
xaba Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Hol tankoltál? ... Tankoltam már MOL-nál meg hazai nagy olaj társaságnál is (Petrom),ugyanis Romániából vagyok. Etanol..!!???na ennek utánna kell néznem... ;) :) Köszi előre ish.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Tankoltam már MOL-nál meg hazai nagy olaj társaságnál is (Petrom),ugyanis Romániából vagyok. Etanol..!!???na ennek utánna kell néznem... :P :) Köszi előre ish.. :lol: C16NZ-nél olyan alacsony a kompresszióviszony, hogy nem a benzin lesz a gond. De egy próbát megér, én inkább 98-as benzint javaslok próbaképpen, mint etanolt ;) Etanolnál nem árt cserélni a benzinszűrőt először, és később is, meg ilyen finomságok. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
xaba Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Folytathatod gongolatmeneted.... :) :lol: Igaz eddig 95-öset tankolgattam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Jaaah arra a csődarabra gondolsz amiből ki kellett rázni az összetört porcelánt hogy ne zörögjön? :lol: :) A fenét kell kirázni, kifújja magától egy idő után! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 A fenét kell kirázni, kifújja magától egy idő után! :) Nah én lecsökkentettem ezt az időt ;) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 A fenét kell kirázni, kifújja magától egy idő után! :lol: Azt csak hiszed. Nekem úgy kellett kiütni pajszerrel a középső dobból. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Etanolnál nem árt cserélni a benzinszűrőt először, és később is, meg ilyen finomságok. :) Egy alkalmi rátankolás miatt nem kell rögtön szűrőt cserélni,nem olyan veszélyes anyag az etanol azért! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra. Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann). Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan. De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik. Hibakód nincs! Szerintetek miféle problémára utalhat? Köszönöm előre is! :lol: Olajnyomásod rendben van? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
xaba Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Olajnyomásod rendben van? :lol: Na igen! Nem ártott volna erről is írnom. ;) Üzemeleg motor,huzamos (20-30 Km) 110-120-as tempó némi emelkedővel és utánna alapjáraton bevillan az olajnyomás lápics is ,gázadásra elalszik. Esetleg ha nagyon megkergetem (4000-5000 rpm közt) akkór is szokott ilyet csiálni. Olaj nemrég volt cserélve,kb. 3000 Km , Mobil 10W-40-es. Sőőt nemrég volt dugó cserélve is mert 2-nek letöredeztek a gyürüperemek eggy Hungarise kirándulás alkalmával és kajálta az olajat rendesenn. Rövidenn.. :) -------------------------- Használt dugók (4 db. hajtókarostól) lettek beletéve így ishh átszámolva 100.000 Ft-re ugrott a javítási procedúra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Na igen! Nem ártott volna erről is írnom. :) Üzemeleg motor,huzamos (20-30 Km) 110-120-as tempó némi emelkedővel és utánna alapjáraton bevillan az olajnyomás lápics is ,gázadásra elalszik. Esetleg ha nagyon megkergetem (4000-5000 rpm közt) akkór is szokott ilyet csiálni. Olaj nemrég volt cserélve,kb. 3000 Km , Mobil 10W-40-es. Sőőt nemrég volt dugó cserélve is mert 2-nek letöredeztek a gyürüperemek eggy Hungarise kirándulás alkalmával és kajálta az olajat rendesenn. Rövidenn.. :lol: -------------------------- Használt dugók (4 db. hajtókarostól) lettek beletéve így ishh átszámolva 100.000 Ft-re ugrott a javítási procedúra. Első körben méretnék olajnyomást,de valszeg ott lesz a gond.Ha mégis rendben van,akkor lehet tovább keresni a problémát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
xaba Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Rendbenn. Köszííí! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Rendbenn. Köszííí! :lol: milyen mocid van? 2-3 százból komplett generáltlehet végrehajtani egy 16v sen is... 100ért használt cuccok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 milyen mocid van? 2-3 százból komplett generáltlehet végrehajtani egy 16v sen is... 100ért használt cuccok... Olvass vissza..C16NZ-ről beszélünk. Javítási költség,tömítések,gépmunkadíjak stb simán összejön a 100ropi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Steve Boy Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Mostanában rosszalkodik az autó. Ez annyit jelent, hogy menet közben gondol egyet és nem megy, mintha elfogyott vo9lna a benzin. Megnéztem, dugulás nincs - se levegő, se benzin. Telefonon egy szerelő szerint a ford. szám jeladónak van köze a dologhoz. Azt hol találom pontosan? Egyáltalán lehetséges? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Mostanában rosszalkodik az autó. Ez annyit jelent, hogy menet közben gondol egyet és nem megy, mintha elfogyott vo9lna a benzin. Megnéztem, dugulás nincs - se levegő, se benzin. Telefonon egy szerelő szerint a ford. szám jeladónak van köze a dologhoz. Azt hol találom pontosan? Egyáltalán lehetséges? A fordulatszám jeladó a műszeregység hátulján található. Az a kis fekete biszbasz. hogy menniyre szól bele? Én mentem már műszeregység nélkül is akkor is ment a kocsi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Steve Boy Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 A fordulatszám jeladó a műszeregység hátulján található. Az a kis fekete biszbasz. hogy menniyre szól bele? Én mentem már műszeregység nélkül is akkor is ment a kocsi. A szerelő szerint valami érzékelő van az ékszíjtárcsa környékén, ahonnan kapja a ford.szám mérő a jelet. Én ott csak az olajnyomás érzékelőjét láttam. Elképzelhető hogy van ott valami ami okozhat ilyen jelenséget? Csak azért mert nekem a műszeregységen nincs ilyen "kis fekete biszbasz", nincs ford.szám mérő a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 A szerelő szerint valami érzékelő van az ékszíjtárcsa környékén, ahonnan kapja a ford.szám mérő a jelet. Én ott csak az olajnyomás érzékelőjét láttam. Elképzelhető hogy van ott valami ami okozhat ilyen jelenséget? Csak azért mert nekem a műszeregységen nincs ilyen "kis fekete biszbasz", nincs ford.szám mérő a kocsiban. Hmm...akkor ez az útjeladó? :lol: Valaki segítsen már! Amúgy ha nincs fordulatszámmérő akkor is van ilyen a műszeregységben. A képen pölö az én régi ford.szám mérő nélküli órám látszik. De rángatásra első körben a benzinszűrőt, benzinpumpát, relét szoktuk nézni. Amire a szerelő gondolt akkor az a főtengelyjeladó lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts