Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Mostanában vettem észre, hogy a vízhőfokom a kék tartomány tetejéig mozdul csak ki, meg sem közelítve a 90 fokot.

(Ezzel nem lenne problémám, de gondolom a fogyasztást rontja a nem üzemi hőfokon dolgozó motor)

Milyen hiba lehet ez?

Talán ez: A termosztát állandóan nyitva van? Bedöglött volna?

Hol található ez a motoron és házilag cserélhető-e? Csak mert motorcsere után nálam maradt a régi, amelyiken minden megvan és garantáltan jó állapotban.

(Ha a csere nem is, de a földön lévő motorból kiszerelés megoldható?)

Olvass vissza tegnapig a fűtés topicba, pont erről, és pont ilyen motorról volt szó. Amúgy igen valszeg a termosztát kuka.

Link to comment
Megosztás:

Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít.

Link to comment
Megosztás:

Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít.

A motorba nem bejutnak az elégetlen káros anyagok, hanem ki!

Egyébként a visszavezetett kipufogógázzal az égési csúcshőmérsékletet csökkentik, minek következtében csökken a nitrogén oxidok mennyisége!

Azért csak részterhelésnél, mert alatta nincs elég üzemanyag meg levegő a nagy meleghez fölötte meg nincs ideje felmelegedni

Vagy valami ilyesmi :lol: :)

De tény hogy több gondot okoz mint amennyi haszna van (legalábbis szerintem)!

Link to comment
Megosztás:

A motorba nem bejutnak az elégetlen káros anyagok, hanem ki!

Egyébként a visszavezetett kipufogógázzal az égési csúcshőmérsékletet csökkentik, minek következtében csökken a nitrogén oxidok mennyisége!

Azért csak részterhelésnél, mert alatta nincs elég üzemanyag meg levegő a nagy meleghez fölötte meg nincs ideje felmelegedni

Vagy valami ilyesmi :lol: :)

De tény hogy több gondot okoz mint amennyi haszna van (legalábbis szerintem)!

ha elromlik akkor igen ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra.

Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann).

Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan.

De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik.

Hibakód nincs!

Szerintetek miféle problémára utalhat?

Köszönöm előre is! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na tegyünk már pontot az agr-re. Semmi befolyása nincs a gyertya színére és a motor hőmérsékletére. Egyszerűen részterhelésen visszavezeti a kipuf gáz egy kis részét a motorba, hogy ott az esetleges elégetlen káros anyagok el tudjanak égni és ezzel csökkenjen a motor károsanyag kibocsájtása. De ez szerintem csak a marketing miatt van benne, mert kb annyit és mint halottnak a csók. Ezt támasztja alá, hogy itt többen lezártuk és még sztem senkinek nem okozott gondot a zöldkártyánál. A katlizátor állapota nagyságrenddel többet számít.

Jaaah arra a csődarabra gondolsz amiből ki kellett rázni az összetört porcelánt hogy ne zörögjön? :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra.

Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann).

Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan.

De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik.

Hibakód nincs!

Szerintetek miféle problémára utalhat?

Köszönöm előre is! :lol:

Hol tankoltál? Lehet vacak minőségű benzintől kopog a motor, tipikusan alacsony oktánszámnál szokott ilyen előfordulni. Tankolj rá pár liter etanolt (max. 50%!), és ha így megszűnik, akkor ez volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

Tankoltam már MOL-nál meg hazai nagy olaj társaságnál is (Petrom),ugyanis Romániából vagyok.

Etanol..!!???na ennek utánna kell néznem... :P :)

Köszi előre ish.. :lol:

C16NZ-nél olyan alacsony a kompresszióviszony, hogy nem a benzin lesz a gond.

De egy próbát megér, én inkább 98-as benzint javaslok próbaképpen, mint etanolt ;)

Etanolnál nem árt cserélni a benzinszűrőt először, és később is, meg ilyen finomságok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van eggy 92-es, C1.6NZ motorkodú Astra.

Hiba jelenség pedig kopogóó (légkalapács) hang állandó gázadásnál (pl. 2500 rpm-enn tartva folyamatosann).

Alapjáratonn nincs kopogás és úgy hallani mintha a hengerfejből jönne valahonnan.

De ha gyorsítok vagy elengedem a gázpedált akkó megszűnik.

Hibakód nincs!

Szerintetek miféle problémára utalhat?

Köszönöm előre is! :lol:

Olajnyomásod rendben van? :)

Link to comment
Megosztás:

Olajnyomásod rendben van? :lol:

Na igen!

Nem ártott volna erről is írnom. ;)

Üzemeleg motor,huzamos (20-30 Km) 110-120-as tempó némi emelkedővel és utánna alapjáraton bevillan az olajnyomás lápics is ,gázadásra elalszik.

Esetleg ha nagyon megkergetem (4000-5000 rpm közt) akkór is szokott ilyet csiálni.

Olaj nemrég volt cserélve,kb. 3000 Km , Mobil 10W-40-es.

Sőőt nemrég volt dugó cserélve is mert 2-nek letöredeztek a gyürüperemek eggy Hungarise kirándulás alkalmával és kajálta az olajat rendesenn.

Rövidenn.. :)

--------------------------

Használt dugók (4 db. hajtókarostól) lettek beletéve így ishh átszámolva 100.000 Ft-re ugrott a javítási procedúra.

Link to comment
Megosztás:

Na igen!

Nem ártott volna erről is írnom. :)

Üzemeleg motor,huzamos (20-30 Km) 110-120-as tempó némi emelkedővel és utánna alapjáraton bevillan az olajnyomás lápics is ,gázadásra elalszik.

Esetleg ha nagyon megkergetem (4000-5000 rpm közt) akkór is szokott ilyet csiálni.

Olaj nemrég volt cserélve,kb. 3000 Km , Mobil 10W-40-es.

Sőőt nemrég volt dugó cserélve is mert 2-nek letöredeztek a gyürüperemek eggy Hungarise kirándulás alkalmával és kajálta az olajat rendesenn.

Rövidenn.. :lol:

--------------------------

Használt dugók (4 db. hajtókarostól) lettek beletéve így ishh átszámolva 100.000 Ft-re ugrott a javítási procedúra.

Első körben méretnék olajnyomást,de valszeg ott lesz a gond.Ha mégis rendben van,akkor lehet tovább keresni a problémát!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!

Mostanában rosszalkodik az autó. Ez annyit jelent, hogy menet közben gondol egyet és nem megy, mintha elfogyott vo9lna a benzin. Megnéztem, dugulás nincs - se levegő, se benzin. Telefonon egy szerelő szerint a ford. szám jeladónak van köze a dologhoz. Azt hol találom pontosan? Egyáltalán lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!

Mostanában rosszalkodik az autó. Ez annyit jelent, hogy menet közben gondol egyet és nem megy, mintha elfogyott vo9lna a benzin. Megnéztem, dugulás nincs - se levegő, se benzin. Telefonon egy szerelő szerint a ford. szám jeladónak van köze a dologhoz. Azt hol találom pontosan? Egyáltalán lehetséges?

A fordulatszám jeladó a műszeregység hátulján található.

319766.jpg Az a kis fekete biszbasz. hogy menniyre szól bele? Én mentem már műszeregység nélkül is akkor is ment a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszám jeladó a műszeregység hátulján található.

Az a kis fekete biszbasz. hogy menniyre szól bele? Én mentem már műszeregység nélkül is akkor is ment a kocsi.

A szerelő szerint valami érzékelő van az ékszíjtárcsa környékén, ahonnan kapja a ford.szám mérő a jelet. Én ott csak az olajnyomás érzékelőjét láttam.

Elképzelhető hogy van ott valami ami okozhat ilyen jelenséget? Csak azért mert nekem a műszeregységen nincs ilyen "kis fekete biszbasz", nincs ford.szám mérő a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

A szerelő szerint valami érzékelő van az ékszíjtárcsa környékén, ahonnan kapja a ford.szám mérő a jelet. Én ott csak az olajnyomás érzékelőjét láttam.

Elképzelhető hogy van ott valami ami okozhat ilyen jelenséget? Csak azért mert nekem a műszeregységen nincs ilyen "kis fekete biszbasz", nincs ford.szám mérő a kocsiban.

Hmm...akkor ez az útjeladó? :lol: Valaki segítsen már! Amúgy ha nincs fordulatszámmérő akkor is van ilyen a műszeregységben. A képen pölö az én régi ford.szám mérő nélküli órám látszik. De rángatásra első körben a benzinszűrőt, benzinpumpát, relét szoktuk nézni. Amire a szerelő gondolt akkor az a főtengelyjeladó lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.