Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egyértelműen összedolgozik a vízkörrel az olajos részleg...

Gátrepedéses, és elmegy még bőven??? :lol: :lol:

Na igen, és három hengernél.Hmm.

Komoly szerelőő. :(

Jó szerelő lehet az ilyen! :D

A csak gát-repedésről beszélünk és nem a Grand canyonról, addig a szerelőnek igaza van. A nyomáspróba kimutatja, ha valami gond lenne. Mellesleg az én dízelem 260ekm-t ment el 3 gátrepedéssel, amik egyáltalán nem nőttek ezalatt. Én is úgy döntöttem, hogy kár meghegesztetni. 260e km után összefolyt az olaj a vízzel, de csak hengerfejtömítés kiégése miatt. A tömítéscsere óta eltelt újabb 40e hibamentes km. Azóta is úgy vannak repedten....

A gátrepedés helyéből és jellegéből adódóan ott nem tud olaj és víz összetalálkozni!!! (Bármennyire is hihetetlennek tűnik.) A gátrepedés más problémákat okozhat, ha már durva méreteket ölt.

Amúgy szeretem mikor önjelölt szakemberek szidják a szerelőket, akik néha kivételesen jót mondanak... szomorú.

Tudom, tudom, az autószereléshez mindenki jobban ért az autószerelőknél (és most nem kókler suhancokra gondoltam, hanem igazi autószerelőkre) :D

Link to comment
Megosztás:

A csak gát-repedésről beszélünk és nem a Grand canyonról, addig a szerelőnek igaza van. A nyomáspróba kimutatja, ha valami gond lenne. Mellesleg az én dízelem 260ekm-t ment el 3 gátrepedéssel, amik egyáltalán nem nőttek ezalatt. Én is úgy döntöttem, hogy kár meghegesztetni. 260e km után összefolyt az olaj a vízzel, de csak hengerfejtömítés kiégése miatt. A tömítéscsere óta eltelt újabb 40e hibamentes km. Azóta is úgy vannak repedten....

A gátrepedés helyéből és jellegéből adódóan ott nem tud olaj és víz összetalálkozni!!! (Bármennyire is hihetetlennek tűnik.) A gátrepedés más problémákat okozhat, ha már durva méreteket ölt.

Amúgy szeretem mikor önjelölt szakemberek szidják a szerelőket, akik néha kivételesen jót mondanak... szomorú.

Tudom, tudom, az autószereléshez mindenki jobban ért az autószerelőknél (és most nem kókler suhancokra gondoltam, hanem igazi autószerelőkre) :lol:

Na jó, de olajos a vize, ránézésre azt mondja gátrepedés, és még elmegy bőven? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na jó, de olajos a vize, ránézésre azt mondja gátrepedés, és még elmegy bőven? :lol:

Miért akarjátok bemagyarázni hogy a gátrepedéstől olajos a víz? Mert pont ettől nem lesz az! Ezer oka lehet.

Írta, hogy maga cserélte a hf tömítést. Itt már van hibázási lehetőség bőven, de ezen kívül még tényleg sok minden lehet.

Link to comment
Megosztás:

Miért akarjátok bemagyarázni hogy a gátrepedéstől olajos a víz? Mert pont ettől nem lesz az! Ezer oka lehet.

Írta, hogy maga cserélte a hf tömítést. Itt már van hibázási lehetőség bőven, de ezen kívül még tényleg sok minden lehet.

Biztos hogy 260 ezret ment gátrepedéssel a géped? Vagy 260 nál vettétek észre? Nagyon nem mindegy. Én mindenesetre nem tennék vissza egy három helyen repedt hengerfejet.

Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy 260 ezret ment gátrepedéssel a géped? Vagy 260 nál vettétek észre? Nagyon nem mindegy. Én mindenesetre nem tennék vissza egy három helyen repedt hengerfejet.

Ennyi.

Igen, tényleg annyit ment, sőt biztosan többet. Tömítéscserénél láttam hogy 3 repedt és a következő tömítéscseréig semmit sem változott, csak eltelt 260ekm. Így is fog majd a bontóba menni :lol:

Link to comment
Megosztás:

valaki árulja el nekem, hogy mi okozhatja, hogy tiszta olajos a hűtővizem. Mikor ma letekertem a tartály kupakját majdnem elájultam. kb 1cm vastagon áll benne a fekete olaj.

Novemberben cseréltem rajta hengerfejtömítést. Mind a 3 hengernél gátrepedéses, de bemérettem egy szakival aki azt mondta, hogy bőven elmegy még vele.

Meg, ha annyira átrepedne a gát akkor az lenne, hogy forralja a vizet meg összedolgozik a két szelep. Ott nem tud belemenni az olaj a hűtővízbe....

Valaki homályosítson már fel kérem!

Miért akarjátok bemagyarázni hogy a gátrepedéstől olajos a víz? Mert pont ettől nem lesz az! Ezer oka lehet.

Írta, hogy maga cserélte a hf tömítést. Itt már van hibázási lehetőség bőven, de ezen kívül még tényleg sok minden lehet.

Nem mi mondtuk. De ha már szaiknál volt, mit mondott az olajos vízre? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem mi mondtuk. De ha már szaiknál volt, mit mondott az olajos vízre? :lol:

Igaz. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem mondott hülyeséget a szakmókus. A gátrepedés pedig nem a sátántól ered, a dízelesek fele már találkozott vele, a másik fele pedig találkozni fog. Keveseknek okoz problémát, a többségnél észrevétlen marad a háttérben. Az olajösszefolyást máshol kell keresni.

Link to comment
Megosztás:

Igaz. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem mondott hülyeséget a szakmókus. A gátrepedés pedig nem a sátántól ered, a dízelesek fele már találkozott vele, a másik fele pedig találkozni fog. Keveseknek okoz problémát, a többségnél észrevétlen marad a háttérben. Az olajösszefolyást máshol kell keresni.

Hogy én mindig a rosszabbik felében vagyok :lol: :(

esetleg olajteknő tömítés uaz-nál találkoztam ezen esetel

:lol: heh?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, az uaznál megy-e víz az olajteknőhöz, nálunk nem. Ha sérült az olajteknő tömítés akkor "csak" csepeg a motorolaj a kocsi alá.

vagy UAZ esetében terepen ha annyira sérült a tömítés a tengelyig érő pocsolyában beszivároghat kicsi..

De ezesetben vízbe megy olaj, és nem fordítva :lol:

(mellesleg uaznál sem megy víz a tömítésnél :lol: szomszédnak vót parancsnoki uaz- 1x cseréltük rajta)

Link to comment
Megosztás:

hát azt nem mondhatta neki,hogy: háát kérem mikor lecserélte a hf tömitést akkor kikelletvolna takaritani a vizjáratokba becsurgott olajat is, meg ugyebár nem butik minőségü tömitést kellettvona venni, meg nem találomra lehuzni a csavarokat,meg egy sikolást beköllöttvona présőnyi a bukszába,hogy mindenhol egyenletesen huzodjon a tömités amitől esetleg nem ég ki a viz és olaj járat közt.

Merthát bizott a szaki abba ,hogy majd oda kerül hozzá és akkor keres egykis alamizsnáravalót.

Link to comment
Megosztás:

hát azt nem mondhatta neki,hogy: háát kérem mikor lecserélte a hf tömitést akkor kikelletvolna takaritani a vizjáratokba becsurgott olajat is, meg ugyebár nem butik minőségü tömitést kellettvona venni, meg nem találomra lehuzni a csavarokat,meg egy sikolást beköllöttvona présőnyi a bukszába,hogy mindenhol egyenletesen huzodjon a tömités amitől esetleg nem ég ki a viz és olaj járat közt.

Merthát bizott a szaki abba ,hogy majd oda kerül hozzá és akkor keres egykis alamizsnáravalót.

igazad van, házilag elég érdekes művelet, én nem fognék neki, főleg, hogy szerszámaim sincsenek hozzá (pl: nyomatékkulcs)

Link to comment
Megosztás:

hát azt nem mondhatta neki,hogy: háát kérem mikor lecserélte a hf tömitést akkor kikelletvolna takaritani a vizjáratokba becsurgott olajat is, meg ugyebár nem butik minőségü tömitést kellettvona venni, meg nem találomra lehuzni a csavarokat,meg egy sikolást beköllöttvona présőnyi a bukszába,hogy mindenhol egyenletesen huzodjon a tömités amitől esetleg nem ég ki a viz és olaj járat közt.

Merthát bizott a szaki abba ,hogy majd oda kerül hozzá és akkor keres egykis alamizsnáravalót.

Azért nem kell mindíg a rosszat feltételezni, de egy szakitól elvárható lenne, hogy vagy azt mondja, hogy ez-meg ez a baja, vagy azt, hogy nem tudom, de megnézem, vagy azt, hogy nem tudom, vigye máshova. Szerintem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.