Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha már probléma:

Astra F X14xe rádugtuk gépre és üzemi hő elérést követően is azt írta ki hogy a keverék dús. adtunk neki egy kis gázfröccsöt és motorféknél is azt írja dús.Persze rengeteget eszik. (hosszú távon is 10,5l)

1, Lehet e a lambda-szonda baja vagy esetleg más?

2, ha folyamatosan dús akkor E85-el is menne szerintetek?

Elküldve
sziasztok!

van 1 astrám 1,6 os 16 szelepes és az a gondom hogy kopog nagyon gyorsan bemelegszik és nem is ugy megy mint régen.találkozott már vki ilyennel?előre is köszönöm

Hibát nem jelez? (kis motor piktogramos hibalámpa)

Mi a motorkódod? (motorszám elő karakterei pl X16XEL)

A kopog dolgot is jó lenne pontosítani. Milyen kopogás honnan hallani? Mikor jelentkezik a kopogás? hidegen/melegen/mindig, üresjáratban/nagyobb fordulaton/ terhelve/terheletlenül?

Elküldve
Ha már probléma:

Astra F X14xe rádugtuk gépre és üzemi hő elérést követően is azt írta ki hogy a keverék dús. adtunk neki egy kis gázfröccsöt és motorféknél is azt írja dús.Persze rengeteget eszik. (hosszú távon is 10,5l)

1, Lehet e a lambda-szonda baja vagy esetleg más?

2, ha folyamatosan dús akkor E85-el is menne szerintetek?

Lambda szonda vagy a kétvezetékes hőgomba halódik.

Elküldve

nem jelez hibát.a motorkód :x16xel.a kopogásbiztos hogy a motorból jön csinálja hidegen is de főleg melegen is terhelés alatt .gyertya és kopogásérzékelő kicserélve.melegedés kb 5 perc és üzemi hőfokon van ez még most el is megy de mi lesz ha jön a nyár ?

Elküldve
nem jelez hibát.a motorkód :x16xel.a kopogásbiztos hogy a motorból jön csinálja hidegen is de főleg melegen is terhelés alatt .gyertya és kopogásérzékelő kicserélve.melegedés kb 5 perc és üzemi hőfokon van ez még most el is megy de mi lesz ha jön a nyár ?

Meg kellene ejteni egy szkópos gyújtásdiagnosztikát.

(pl. valami hibából kifolyólag a túl nagy előgyújtásod kopogást és rendkívül nagy hőterhelést jelent a motornak)

Elküldve
Lambda szonda vagy a kétvezetékes hőgomba halódik.

A lambda-szondát hiba nem jelzi (pl:chak lámpa)? A hőgomba hogyan tud haldoklani? (néha mér néha nem vagy nem azt a hőfokot jelzi pl.: üzemi hőmérsékletnél még csak 40 fokot mér?

Elküldve
Meg kellene ejteni egy szkópos gyújtásdiagnosztikát.

(pl. valami hibából kifolyólag a túl nagy előgyújtásod kopogást és rendkívül nagy hőterhelést jelent a motornak)

erre már mi is gondoltunk de mi okozhat nagy előgyújtást?esetleg még ha kevés kaját kap az nem okozhatja?

Elküldve
erre már mi is gondoltunk de mi okozhat nagy előgyújtást?esetleg még ha kevés kaját kap az nem okozhatja?

de a tul szegény keverék is okozhat kopogásos égést és nagyobb hőt. a gyertyáid milyen színűek voltak?

Elküldve
A lambda-szondát hiba nem jelzi (pl:chak lámpa)? A hőgomba hogyan tud haldoklani? (néha mér néha nem vagy nem azt a hőfokot jelzi pl.: üzemi hőmérsékletnél még csak 40 fokot mér?

De, az "egyesített motorhiba" sárga jelzőlámpája [check engine] jelzi egyéb ( kb. 10 más) hibával együtt.

Elküldve
fehérek látszik rajtuk a nagy hő

Tuti nincs hibalámpád? Egyáltalán benne az izzó (ha gyujtást ráadod világít) Ha ennyire szegény a keverék akkor azt már jelezni szokta. Meg a lambda hibát is jelzni általában. Üzemanyag nyomást mértetek már?

Elküldve
Tuti nincs hibalámpád? Egyáltalán benne az izzó (ha gyujtást ráadod világít) Ha ennyire szegény a keverék akkor azt már jelezni szokta. Meg a lambda hibát is jelzni általában. Üzemanyag nyomást mértetek már?

ha ráadom világít amugy nem. a nyomás még nem lett megnézve.van 1 ugyanilyen kocsi csak az jo arra gondoltunk átcserélünk 1 2 jeladót hátha pont ráhibázunk szerinted miket cseréljünk át?

Elküldve
A lambda-szondát hiba nem jelzi (pl:chak lámpa)? A hőgomba hogyan tud haldoklani? (néha mér néha nem vagy nem azt a hőfokot jelzi pl.: üzemi hőmérsékletnél még csak 40 fokot mér?

Jelzi, ha már nagyon rossz, addig csak a fogyasztáson veszed észre. A hőgomba úgy haldoklik, hogy nem úgy változik már az ellenállása, mint újkorában, így a motorvezérlő hidegnek érzékeli a motort, ezért dúsít rá (ahogy írtad). Ha cseréled, semmiképp se QH gyártmányúra! A lambdából pedig csak gyárit!!

Elküldve
ha ráadom világít amugy nem. a nyomás még nem lett megnézve.van 1 ugyanilyen kocsi csak az jo arra gondoltunk átcserélünk 1 2 jeladót hátha pont ráhibázunk szerinted miket cseréljünk át?

Én a lambda szondával kezdeném. Hőfok jeladó nem valoszínű mert akkor inkább dúsítana ha az kuka lenne. Esetleg lehet a map szenzor...

Próbáltad már 98-as benzinnel? Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Üzemanyag nyomást továbbra is javaslom megmérni.

De azt nem értem, hogyan tud úgy szegényíteni, hogy azt a lambda szonda nem veszi észre :lol: vagy hogyan tud nagyobb úgy előgyújtást adni, hogy a kopogás szenzor nem veszi észre...

Nem volt estleg motorgenerál hengerfej sikolás és ebből adódóan nagyobb kompresszió?

Elküldve

Sziasztok!!Szeretném megkérdezni ha a c20ne motor helyett akarok a vasba 1 c20xe mocit mit kell tennem,hogy legálisan legyen az autóba,leginkább az érdekelne megéri e és,hogy körübelül mennyibe fájna!!

Elküldve
Sziasztok!!Szeretném megkérdezni ha a c20ne motor helyett akarok a vasba 1 c20xe mocit mit kell tennem,hogy legálisan legyen az autóba,leginkább az érdekelne megéri e és,hogy körübelül mennyibe fájna!!

Legálisan nem éri meg.

Elküldve
Meg kellene ejteni egy szkópos gyújtásdiagnosztikát.

(pl. valami hibából kifolyólag a túl nagy előgyújtásod kopogást és rendkívül nagy hőterhelést jelent a motornak)

erre már mi is gondoltunk de mi okozhat nagy előgyújtást?esetleg még ha kevés kaját kap az nem okozhatja?

Mielőtt bármit is cseréltetnél el kell vinni diagnosztikára. Az lenne a legjobb, ha van lehetőség mobil élő adat megjelenítésre, így tudnátok figyelni menet közben a lambda és a kopogásdetektor jelét és hogy ennek megfelelően szabályoz-e az ecu.

(Egyébként ha jól tudom, a lambda hibát csak akkor jelzi ki és tárolja le a rendszer, ha a jel a szabályozási tartományon közel 1 percen át kívül esik.)

Elküldve
Én a lambda szondával kezdeném. Hőfok jeladó nem valoszínű mert akkor inkább dúsítana ha az kuka lenne. Esetleg lehet a map szenzor...

Próbáltad már 98-as benzinnel? Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Üzemanyag nyomást továbbra is javaslom megmérni.

De azt nem értem, hogyan tud úgy szegényíteni, hogy azt a lambda szonda nem veszi észre :lol: vagy hogyan tud nagyobb úgy előgyújtást adni, hogy a kopogás szenzor nem veszi észre...

Nem volt estleg motorgenerál hengerfej sikolás és ebből adódóan nagyobb kompresszió?

minden fajta benzint kipróbáltam.müszer volt rátéve de nem találja az agyát.-22 ben 5 perc és 95fok.Motorgenerálról nem tudok nemrég van nálam eddig jó volt 2 hete csinálja

Elküldve
minden fajta benzint kipróbáltam.müszer volt rátéve de nem találja az agyát.-22 ben 5 perc és 95fok.Motorgenerálról nem tudok nemrég van nálam eddig jó volt 2 hete csinálja

Ha nem láttja az agyát akkor ott valami gond lehet az ecu-val.

Ha hibakódot próbálsz kivillogtatni akkor legalább a 12-t villogja?

Elküldve
Ha nem láttja az agyát akkor ott valami gond lehet az ecu-val.

Ha hibakódot próbálsz kivillogtatni akkor legalább a 12-t villogja?

az a baj hogy nem tudjuk melyik láb a csatlakozón az ab mert nincs megjelölve és ami a hibakódos könyvemben van csatlakozó az nem is hasonlít az én csatlakozómra

Elküldve
Neked akkor a 16 polusu csatlakozód lehet. ott az 5-6 lábat kell összezárni.

Itt találsz arról is ábrát:

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...fault_codes.htm

de ugye tuti hogy az a két láb lesz az?Már csak azért mert nem szeretnék füstgépet csinálni :lol: van elég baja így is.Szerintem hétvégén kipróbálom,és majd írok hogy mi a helyzet remélem megoldódik a nagy rejtély.Köszönöm az eddigi segítségeket

Elküldve
de ugye tuti hogy az a két láb lesz az?Már csak azért mert nem szeretnék füstgépet csinálni :lol: van elég baja így is.Szerintem hétvégén kipróbálom,és majd írok hogy mi a helyzet remélem megoldódik a nagy rejtély.Köszönöm az eddigi segítségeket

Ha a kép szerint csinálod nem lehet baj:

s007.jpg

Itt már sokan csináltuk így én is. Még semmi nem füstölt el. Volt olyan örült/bátor aki úgy kezdett neki, hogy sorba kezdte rövidrezárni próbálgatva. Ha jól tudom ő is megúszta azzal, hogy egy biztosítéka szállt el.

A kivillogtatás menetét gondolom tudod. (rövidrezár->gyújtást ráad(nem ráindít!!)->figyeli a villogást)

Elküldve
Ha a kép szerint csinálod nem lehet baj:

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i..._codes/s007.jpg

Itt már sokan csináltuk így én is. Még semmi nem füstölt el. Volt olyan örült/bátor aki úgy kezdett neki, hogy sorba kezdte rövidrezárni próbálgatva. Ha jól tudom ő is megúszta azzal, hogy egy biztosítéka szállt el.

A kivillogtatás menetét gondolom tudod. (rövidrezár->gyújtást ráad(nem ráindít!!)->figyeli a villogást)

ennél a fajtánál is kezd vmivel (12)vagy egyből a hibát villogja ki,és ha jol látom ez már 4 számjegyü kódokat ír ki ugye?

Elküldve
ennél a fajtánál is kezd vmivel (12)vagy egyből a hibát villogja ki,és ha jol látom ez már 4 számjegyü kódokat ír ki ugye?

Általában a 12-vel kezdik, a 4-számjegyű kódok pedig csak a Siemens vezérlőknél vannak, nem biztos, hogy a Tiéd olyan, a csatlakozó tipusa nem jelent semmit ebből a szempontból.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.