J0hnny Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Jaja, igen itt az opelfórumon, ha jól emlékszem akkor a tuningon belül, E85 a gyakorlatban. Én az 50%-ot E85-re értem, nem a tényleges etanol tartalomra. Nyáron semmi gond ha picit(!) túlléped. Viszont így télen, főleg ha esetleg tartósan mínuszba van a hőmérséklet, akkor célszerűbb kevesebb E85. Hiába a tél nem szezonja az E85-nek. Ilyenkor én is jóval kisebb arányban teszek bele. (A tiszta üzem viszont a mi motorjainknak nem igazán valósítható meg, vagy csak nagyon nehezen. Tehát az átalakítást szinte akár el is lehet felejteni.) üdv. gorbi Azért óvatosan a keveréssel nyáron is,a szegény keverék nem tesz jót a mocinak hosszútávon. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlic Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Jaja, igen itt az opelfórumon, ha jól emlékszem akkor a tuningon belül, E85 a gyakorlatban. Én az 50%-ot E85-re értem, nem a tényleges etanol tartalomra. Nyáron semmi gond ha picit(!) túlléped. Viszont így télen, főleg ha esetleg tartósan mínuszba van a hőmérséklet, akkor célszerűbb kevesebb E85. Hiába a tél nem szezonja az E85-nek. Ilyenkor én is jóval kisebb arányban teszek bele. (A tiszta üzem viszont a mi motorjainknak nem igazán valósítható meg, vagy csak nagyon nehezen. Tehát az átalakítást szinte akár el is lehet felejteni.) üdv. gorbi Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.) Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 ... Szia! Ez nem igazán ide való.Ahogy gorbi is írta,Ez a megfelelő topic. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Ismerős hiba: :lol: ®corsasport.uk Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Ettől még mindig kész vagyok! GYÖNYÖRŰ! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Ettől még mindig kész vagyok! GYÖNYÖRŰ! http://www.ruostepeikko.com/C16XE/Kasattuna1.jpg :lol: Majdnem olyan szép, mint Dezső motortere :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Majdnem olyan szép, mint Dezső motortere :P Neee, mert mindjárt belinkeli . :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Neee, mert mindjárt belinkeli . :lol: :lol: :lol: :lol: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Sziasztok olyan kérdésem lenne mitől habosodhat az olajom a kocsiba.... mit figyeljek vagy mit nézzek meg???hengerfejes?? :lol: mi ilyenkor a teendő?? előre is köszönöm.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Sziasztok olyan kérdésem lenne mitől habosodhat az olajom a kocsiba.... mit figyeljek vagy mit nézzek meg???hengerfejes?? :lol: mi ilyenkor a teendő?? előre is köszönöm.... Biztosan sok városi rövidtávot mész. Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Ám ha olajos a vized, kőkemények a vízcsövek, akkor kezdhetsz aggódni. Esetleg levett tartálysapkával megfigyelni, hogy buborékozik-e a terjeszkedő tartályban a hűtőfolyadék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Biztosan sok városi rövidtávot mész. Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Ám ha olajos a vized, kőkemények a vízcsövek, akkor kezdhetsz aggódni. Esetleg levett tartálysapkával megfigyelni, hogy buborékozik-e a terjeszkedő tartályban a hűtőfolyadék. okés megnézem ezeket!! de ha csak a sok rövidtáv miatt van/ami elképzelhető:lol: /akkor mi a teendő?vagy ez mindig ott lesz ha rövidtávokat megyek? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 okés megnézem ezeket!! de ha csak a sok rövidtáv miatt van/ami elképzelhető:lol: /akkor mi a teendő?vagy ez mindig ott lesz ha rövidtávokat megyek? köszi Igen, főleg télen a rövid távok mindig előhozzák ezt. Az egyik megoldás, hogy néha meghajtod hosszabb távokon (pl. autópályán), a másik egy kartergáz-szűrő beépítése, ami valamelyest csökkentheti az olajban kicsapódó víz mennyiségét, ill. annak a motorba való visszajutását. Emellett ilyen használat mellett célszerű sűrűbben cserélni az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Igen, főleg télen a rövid távok mindig előhozzák ezt. Az egyik megoldás, hogy néha meghajtod hosszabb távokon (pl. autópályán), a másik egy kartergáz-szűrő beépítése, ami valamelyest csökkentheti az olajban kicsapódó víz mennyiségét, ill. annak a motorba való visszajutását. Emellett ilyen használat mellett célszerű sűrűbben cserélni az olajat. értem és nagyon köszönöm a segítséget!!! megfogadom... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
THT Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 ÜDv! Segítséget szeretnék kérni. Astra X16SZ 94-es, 71 lovas. Azt csinálja, hogy menet közben kigyujtja a check engine lámpát, de látszólag minden OK. aztán az első alkalommal mikor megáll az autó, és alapjáraton kéne járnia, leáll a motor. kicsit nehezen indul újra de aztán minden hibátlan, lámpa nem világít. Ezt kb hetente 1x eljátsza, látszólag minden külső körülménytől függetlenül. Van esetleg ötlet hogy mit volna érdemes megnézni? EGR szelepet emlegették ezzel kapcsolatban, de leállhat attól hogy az leragad? Előre is köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 EGR szelepet emlegették ezzel kapcsolatban, de leállhat attól hogy az leragad? Ha nyitott állapotban ragad be akkor leálhat töle és akkor nehéz vagy akár nem is lehet beindítani. Ki kell villogtatni a hibakódot és kiderül mi a gondja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Az a megcsiszolás nem volt okos lépés, szerintem. Ha javasolhatom, akkor máskor inkább csak valamilyen kontakttisztitóval dolgozz! Visszatérve a nemindulásra és az aztán egyszer csak "varázsütésre" való indulásra - már sokszor elmondtam, talán már túl sokszor is, bocsi attól aki unja már :lol: - nekem a gyújtásmodul cseréje oldotta meg a problémát és ha jól emlékszem zotyának is az segitett. De ahogyan ezt előttem már irták is, ennek kideritéséhez kell némi szerencse is. Nekem egyértelműnek tűnt abból, hogy a modul csatiját megcibálva elő tudtam idézni a lefulladást vagy épp lefulladáskor a megmozgatása után tudtam indulni. Persze ez inkább csati hibára utalna, de valószinűleg a modulon belül volt valami ilyesmi mert, mint emlitettem, a csere után nem fordult még elő egyszer sem...kb.egy-másfél éve. :lol: Természetesen más oka is lehet, de én a trafót és az alatta lévő modult próbálnám ki kicserélni, akár próbaképp is, ha van rá lehetőséged. A csatlakozókat szét, illetve összedugdostam ismét. Az első eset óta nem produkált a gép hasonló hibát. Elolvastam a korábban említett topicot ( 20 oldal tömény jó tanács, ismeret, stb... ), s arra jutottam, hogy amíg nem ismétli meg a gép ezt a hibajelenséget, addíg nem nyúlok hozzá, nem cserélek semmit sem. Nekem "csak" egyszer fordult elő, hogy nem indult ( akkor is rövid táv után állítottam le kb:200m). Köszönöm a hasznos tanácsokat! Üdv: demars Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chords Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords Motortérben ha a bovden végénél húzod a gázt akkor is ugyan ez a probléma? nem lehet hogy ott van valami mechanikai probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords Az alapjáratra történő visszaállás lassú, mert amíg van útjel, tehát az autó mozgásban van, addig az ecu megemeli az alapjárati motorfordulatot, és csak megállás után ejti vissza. Bár ennek mértéke csupán 150-200 f/perc. Tehát a kétezres pörgetés kicsit sok. Alapjárati takarítás ártani nem árt neki, lehet hogy segít. Képekben egy kis segítség: http://astra.autokacik.pl Technika >>> Napraw to sam >>> Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. Üdv. gorbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chords Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Azaz érdekes hogy nem mindig csinálja. Mikor a motor már üzemmeleg akkor ritkábban fordul elő. A bovdennél is próbáltam de elképzelhető hogy néha mintha szorulna a bovden, tehát mintha nem engedne teljesen vissza. Olyankor kézi erővel segítek még rajta és utána ált. beáll alapjáratra.De azaz érdekes hogy nem is érzem azt hogy kézzel tudtam volna még rajta húzni. Ez kicsit keszekusza de jobban nemtudom leírni :lol: Az ilyen hibákkal mindig az a baj hogy nagyon nehéz leírni mit produkál./legalábbis nekem :lol: /. A linket nem nyitja meg azt írja hibás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
THT Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Ha nyitott állapotban ragad be akkor leálhat töle és akkor nehéz vagy akár nem is lehet beindítani. Ki kell villogtatni a hibakódot és kiderül mi a gondja. Köszi a választ, megpróbálom ezt a villogtatást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Azaz érdekes hogy nem mindig csinálja. Mikor a motor már üzemmeleg akkor ritkábban fordul elő. A bovdennél is próbáltam de elképzelhető hogy néha mintha szorulna a bovden, tehát mintha nem engedne teljesen vissza. Olyankor kézi erővel segítek még rajta és utána ált. beáll alapjáratra.De azaz érdekes hogy nem is érzem azt hogy kézzel tudtam volna még rajta húzni. Ez kicsit keszekusza de jobban nemtudom leírni :lol: Az ilyen hibákkal mindig az a baj hogy nagyon nehéz leírni mit produkál./legalábbis nekem :lol: /. A linket nem nyitja meg azt írja hibás. Azhem itt a motorban visszalapozol pár oldaldt megvan ugyan ez a link, én is kaptam már segítségül. Vedd le akkor a motornál a bovden végét és cseppents bele olajat és járasd bele, hátha abban van vhol a baj. Megpróbálom merkeseni a linket ha sikerül beteszem! Szerk.; úgylátom a másik link nem műkszik már vagy ideiglenesen, mindeggy! Van itt egy cartárs akinek a képei megvannak ezek; - http://kep.tar.hu/hening/50573881#2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ádika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok, mi miatt lehet az hogy az 1.6 16V (X16XEL) motor füstöl(olaj füstje van),ezt főleg alapjáraton lehet észrevenni!Igen eszi az olajat! :lol: most volt olajcsere és 5W40 lett beleöntve.azelőtt nem csinálta ezt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok, mi miatt lehet az hogy az 1.6 16V (X16XEL) motor füstöl(olaj füstje van),ezt főleg alapjáraton lehet észrevenni!Igen eszi az olajat! :lol: most volt olajcsere és 5W40 lett beleöntve.azelőtt nem csinálta ezt! Egyrészt a 16 szelepes motor olajevő, másrészt 10W40 való bele, ha jól sejtem az 5W40 vékonyabb, az illesztéseknél könnyebben " átbújik". Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok! Tudna -e nekem valaki segíteni. 2001-es F Astrán láttam a generátor felőli oldalon lévő műanyag burkolatot hogy a víz ne jusson be egyáltalán a generátorhoz. Esetleg ha lenne valakinek eladó szóljon már nekem vagy honnan tudnám beszerezni? Előre is köszöntem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts