Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Jaja, igen itt az opelfórumon, ha jól emlékszem akkor a tuningon belül, E85 a gyakorlatban.

Én az 50%-ot E85-re értem, nem a tényleges etanol tartalomra. Nyáron semmi gond ha picit(!) túlléped. Viszont így télen, főleg ha esetleg tartósan mínuszba van a hőmérséklet, akkor célszerűbb kevesebb E85. Hiába a tél nem szezonja az E85-nek. Ilyenkor én is jóval kisebb arányban teszek bele.

(A tiszta üzem viszont a mi motorjainknak nem igazán valósítható meg, vagy csak nagyon nehezen. Tehát az átalakítást szinte akár el is lehet felejteni.)

üdv. gorbi

Azért óvatosan a keveréssel nyáron is,a szegény keverék nem tesz jót a mocinak hosszútávon. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jaja, igen itt az opelfórumon, ha jól emlékszem akkor a tuningon belül, E85 a gyakorlatban.

Én az 50%-ot E85-re értem, nem a tényleges etanol tartalomra. Nyáron semmi gond ha picit(!) túlléped. Viszont így télen, főleg ha esetleg tartósan mínuszba van a hőmérséklet, akkor célszerűbb kevesebb E85. Hiába a tél nem szezonja az E85-nek. Ilyenkor én is jóval kisebb arányban teszek bele.

(A tiszta üzem viszont a mi motorjainknak nem igazán valósítható meg, vagy csak nagyon nehezen. Tehát az átalakítást szinte akár el is lehet felejteni.)

üdv. gorbi

Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.)

Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

olyan kérdésem lenne mitől habosodhat az olajom a kocsiba....

mit figyeljek vagy mit nézzek meg???hengerfejes?? :lol: mi ilyenkor a teendő??

előre is köszönöm....

Biztosan sok városi rövidtávot mész. Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Ám ha olajos a vized, kőkemények a vízcsövek, akkor kezdhetsz aggódni. Esetleg levett tartálysapkával megfigyelni, hogy buborékozik-e a terjeszkedő tartályban a hűtőfolyadék.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan sok városi rövidtávot mész. Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Ám ha olajos a vized, kőkemények a vízcsövek, akkor kezdhetsz aggódni. Esetleg levett tartálysapkával megfigyelni, hogy buborékozik-e a terjeszkedő tartályban a hűtőfolyadék.

okés megnézem ezeket!!

de ha csak a sok rövidtáv miatt van/ami elképzelhető:lol: /akkor mi a teendő?vagy ez mindig ott lesz ha rövidtávokat megyek?

köszi

Link to comment
Megosztás:

okés megnézem ezeket!!

de ha csak a sok rövidtáv miatt van/ami elképzelhető:lol: /akkor mi a teendő?vagy ez mindig ott lesz ha rövidtávokat megyek?

köszi

Igen, főleg télen a rövid távok mindig előhozzák ezt. Az egyik megoldás, hogy néha meghajtod hosszabb távokon (pl. autópályán), a másik egy kartergáz-szűrő beépítése, ami valamelyest csökkentheti az olajban kicsapódó víz mennyiségét, ill. annak a motorba való visszajutását. Emellett ilyen használat mellett célszerű sűrűbben cserélni az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Igen, főleg télen a rövid távok mindig előhozzák ezt. Az egyik megoldás, hogy néha meghajtod hosszabb távokon (pl. autópályán), a másik egy kartergáz-szűrő beépítése, ami valamelyest csökkentheti az olajban kicsapódó víz mennyiségét, ill. annak a motorba való visszajutását. Emellett ilyen használat mellett célszerű sűrűbben cserélni az olajat.

értem és nagyon köszönöm a segítséget!!!

megfogadom... :lol:

Link to comment
Megosztás:

ÜDv!

Segítséget szeretnék kérni.

Astra X16SZ 94-es, 71 lovas.

Azt csinálja, hogy menet közben kigyujtja a check engine lámpát, de látszólag minden OK. aztán az első alkalommal mikor megáll az autó, és alapjáraton kéne járnia, leáll a motor. kicsit nehezen indul újra de aztán minden hibátlan, lámpa nem világít. Ezt kb hetente 1x eljátsza, látszólag minden külső körülménytől függetlenül.

Van esetleg ötlet hogy mit volna érdemes megnézni? EGR szelepet emlegették ezzel kapcsolatban, de leállhat attól hogy az leragad?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Az a megcsiszolás nem volt okos lépés, szerintem. Ha javasolhatom, akkor máskor inkább csak valamilyen kontakttisztitóval dolgozz!

Visszatérve a nemindulásra és az aztán egyszer csak "varázsütésre" való indulásra - már sokszor elmondtam, talán már túl sokszor is, bocsi attól aki unja már :lol: - nekem a gyújtásmodul cseréje oldotta meg a problémát és ha jól emlékszem zotyának is az segitett. De ahogyan ezt előttem már irták is, ennek kideritéséhez kell némi szerencse is. Nekem egyértelműnek tűnt abból, hogy a modul csatiját megcibálva elő tudtam idézni a lefulladást vagy épp lefulladáskor a megmozgatása után tudtam indulni. Persze ez inkább csati hibára utalna, de valószinűleg a modulon belül volt valami ilyesmi mert, mint emlitettem, a csere után nem fordult még elő egyszer sem...kb.egy-másfél éve. :lol:

Természetesen más oka is lehet, de én a trafót és az alatta lévő modult próbálnám ki kicserélni, akár próbaképp is, ha van rá lehetőséged.

A csatlakozókat szét, illetve összedugdostam ismét. Az első eset óta nem produkált a gép hasonló hibát. Elolvastam a korábban említett topicot ( 20 oldal tömény jó tanács, ismeret, stb... ), s arra jutottam, hogy amíg nem ismétli meg a gép ezt a hibajelenséget, addíg nem nyúlok hozzá, nem cserélek semmit sem. Nekem "csak" egyszer fordult elő, hogy nem indult ( akkor is rövid táv után állítottam le kb:200m).

Köszönöm a hasznos tanácsokat!

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords

Motortérben ha a bovden végénél húzod a gázt akkor is ugyan ez a probléma? nem lehet hogy ott van valami mechanikai probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy c14nz blokkos astrám és olyat produkál hogy lassan ejti vissza a fordulatot alapjáratra. Tehát megyek vele és ahogy kiveszem üresbe utána ugye vissza kéne esnie a ford. alapjáratra. Nekem pedig egy pár sec.-ig kb. 2000-es fordulaton van majd szépen lassan esik vissza, hogy beálljon alapjáratra az olyan 8-10 sec. körül van. Arra gondoltam hogy kitakarítom az alapjárati motort de nemtudom hogy pontosan hol van. Esetleg egy képpel illusztrált rövid leírást tudnátok nekem adni hogy milyen módon tudnám én ezt elkövetni?Nincs ott semmi ami szétugorhat? Amúgy ha lemegy alapjáratra akkor szép egyenletes. Esetleg ötlet hogy mi lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm.Üdv! Chords

Az alapjáratra történő visszaállás lassú, mert amíg van útjel, tehát az autó mozgásban van, addig az ecu megemeli az alapjárati motorfordulatot, és csak megállás után ejti vissza. Bár ennek mértéke csupán 150-200 f/perc. Tehát a kétezres pörgetés kicsit sok.

Alapjárati takarítás ártani nem árt neki, lehet hogy segít. Képekben egy kis segítség:

http://astra.autokacik.pl

Technika >>> Napraw to sam >>> Silnik krokowy w C16NZ

Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre.

Üdv. gorbi

Link to comment
Megosztás:

Azaz érdekes hogy nem mindig csinálja. Mikor a motor már üzemmeleg akkor ritkábban fordul elő. A bovdennél is próbáltam de elképzelhető hogy néha mintha szorulna a bovden, tehát mintha nem engedne teljesen vissza. Olyankor kézi erővel segítek még rajta és utána ált. beáll alapjáratra.De azaz érdekes hogy nem is érzem azt hogy kézzel tudtam volna még rajta húzni. Ez kicsit keszekusza de jobban nemtudom leírni :lol: Az ilyen hibákkal mindig az a baj hogy nagyon nehéz leírni mit produkál./legalábbis nekem :lol: /. A linket nem nyitja meg azt írja hibás.

Link to comment
Megosztás:

Azaz érdekes hogy nem mindig csinálja. Mikor a motor már üzemmeleg akkor ritkábban fordul elő. A bovdennél is próbáltam de elképzelhető hogy néha mintha szorulna a bovden, tehát mintha nem engedne teljesen vissza. Olyankor kézi erővel segítek még rajta és utána ált. beáll alapjáratra.De azaz érdekes hogy nem is érzem azt hogy kézzel tudtam volna még rajta húzni. Ez kicsit keszekusza de jobban nemtudom leírni :lol: Az ilyen hibákkal mindig az a baj hogy nagyon nehéz leírni mit produkál./legalábbis nekem :lol: /. A linket nem nyitja meg azt írja hibás.

Azhem itt a motorban visszalapozol pár oldaldt megvan ugyan ez a link, én is kaptam már segítségül. Vedd le akkor a motornál a bovden végét és cseppents bele olajat és járasd bele, hátha abban van vhol a baj.

Megpróbálom merkeseni a linket ha sikerül beteszem!

Szerk.;

úgylátom a másik link nem műkszik már vagy ideiglenesen, mindeggy! Van itt egy cartárs akinek a képei megvannak ezek;

- http://kep.tar.hu/hening/50573881#2

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

mi miatt lehet az hogy az 1.6 16V (X16XEL) motor füstöl(olaj füstje van),ezt főleg alapjáraton lehet észrevenni!Igen eszi az olajat! :lol:

most volt olajcsere és 5W40 lett beleöntve.azelőtt nem csinálta ezt!

Egyrészt a 16 szelepes motor olajevő, másrészt 10W40 való bele, ha jól sejtem az 5W40 vékonyabb, az illesztéseknél könnyebben " átbújik".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna -e nekem valaki segíteni. 2001-es F Astrán láttam a generátor felőli oldalon lévő műanyag burkolatot hogy a víz ne jusson be egyáltalán a generátorhoz. Esetleg ha lenne valakinek eladó szóljon már nekem vagy honnan tudnám beszerezni?

Előre is köszöntem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.