Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy: A leomlonel furcsa horges hallhato mikor adom a gazt majd ahogy esik vissza olyan apjarat kozeleben hallhato!

Valakinek van valami tippje? A kipuf nem fuj ki! Majd felveszem ugy hatha jobban ertheto :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy: A leomlonel furcsa horges hallhato mikor adom a gazt majd ahogy esik vissza olyan apjarat kozeleben hallhato!

Valakinek van valami tippje? A kipuf nem fuj ki! Majd felveszem ugy hatha jobban ertheto :lol:

Van hővédő pajzs? Nem az zörög? Nekem átt volt égve az egyik csavarnál, és egy adott fordulatszáom rezonállt.

Elküldve
Van hővédő pajzs? Nem az zörög? Nekem átt volt égve az egyik csavarnál, és egy adott fordulatszáom rezonállt.

Megnezzem , de majd holnap csinalok videot es majd lecci nezzetek majd meg.

Elküldve
Érzésre csalóka lehet. Szerintem mérd meg pontosan. A túl nagy, akkor cserélni kell a főtng. hézagolásául szolgáló támcsapágyat.

A javítását én egybe szoktam kötni egy főtengelyköszörüléssel, javítóméretű csapágyakkal, szimering felületek palástköszörülésével. De lehet simán csak a támcsapágyat cserélni.

(Nem olyan rég javítottam egy Alfa Romeo boxer motort, és baromira kotyogott tengelyirányban a főtengely. Én is a lendkeréknél fogva rángattam meg. El is szörnyülködtem rajta, majd amikor kimértem pontosan, kiderült "csak" 0,6mm lógása volt. Ez baromi sok, de semmiféle gondot nem okozott a motor működésében. Pedig sokszorosa az átlag tűréseknek. Meg is jegyeztem a gazdájának, hogy a piros lámpát nem muszáj benyomott kuplunggal végigvárni :lol: )

lehet csalóka, igazad van

.....ahogy fentebb is irták, a piros lámpákat nem kell benyomott kuplunggal végigvárni

Sok sikert

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol:

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Elküldve
lehet csalóka, igazad van

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol:

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Kinyomó csapágy, támasztó csapágy örül neki :lol:

Elküldve
lehet csalóka, igazad van

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :P

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :lol:

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le.

Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat.

Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy.

Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik.

Elküldve
Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le.

Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat.

Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy.

Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik.

köszönöm a részletes leírásod! :P

mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol:

Elküldve
köszönöm a részletes leírásod! :lol:

mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol:

Szívesen.

Elküldve
köszönöm a részletes leírásod! :lol:

mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol:

ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod.

sok síkert...

Elküldve
Itt a video a hang minoseg nem annyira jo de amikor erkezik alapjarathoz hallani olyan "horgest"

Edit:48 masodperctol hallani jobban

Az a gáz felengedéskor hallatszó kopogás?

Elküldve
Szívesen.

Bocsi ezt nem neked akartam írni roszra válaszoltam :lol:

Szerintem ha szétszedeted akkor kuplungot is cserélj kompletten mert egy munkadíjal megúszod. A komplett sachs szett 25-30-körül beszerezhető.

Elküldve
de amikor erkezik alapjarathoz hallani olyan "horgest"

1.6-os moci? biztos,hogy nem fúj ki sehol?(sortömités nemlátható helyen), volt mostanság szervizbe úgy,hogy te nem láttad mit csináltak ?

Elküldve
1.6-os moci? biztos,hogy nem fúj ki sehol?(sortömités nemlátható helyen), volt mostanság szervizbe úgy,hogy te nem láttad mit csináltak ?

C16NZ. Tegnap elviitem szerelohoz nezze meg azt mondja nem tudja mi az. Korbenezte azt mondta nem fuj ki sehol! A hovedo lemezt nem vedte le es szerintem ott lesz a baj! A Lamda szonda kornyeken nezzte azt mondta nem fuj ki.

Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Elküldve
ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod.

sok síkert...

az enyémnek nincsen semmi hangja :lol: még :lol:

úgy jutottunk el ehhez a témához, hogy beszéltük mitől is lehet hosszirányú kotyogása egy C16NZ motor főtengelyének.

mellesleg abba sem hallatszott semmi (mármint csapágyhang, vagy ilyesmi - lehet azért, mert már ki volt cserélve 1x), és észre sem lehetett venni, hogy valami van vele (főtengelykotyogásra gondolok), ugyanúgy ment mint az állat, és olyan 7,5-8 l körül evett vegyesben! :lol:

ahogy gorbi is mondta, elmegy az még valamennyit, annyira nem vészes. :lol: persze ha valaki hosszú távra tervez, akkor érdemes cserélni :lol:

én műszaki előtt tavasszal tervezek egy nagyobb volumenű felújítást a DTL-emen.

szíjjak, szimeringek, kuplungtárcsa, esetleg váltóba kinyomócsapágy :P

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :P ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

neked milyen elosztórésze van??? ROTOROS? :P

mert akkor azt kellene cserélned/takarítanod :lol:

pont így jártunk most egy Vectrával 2000-es benzinessel.

simán indult, ment, aztán pár km után megáll, és nem indul :lol: sokminden volt cserélve, mire a srác rájött, hogy be van égve a rotor, és a 4 érintkező az elosztófedélben :lol:

kukkants rá te is, mert az olyan, hogy hol megy, hol nem megy :lol: Nehogy újra meglepetés érjen, persze az ilyen pont a legrosszabbkor jön elő mindíg :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Szia!

Ez az igen kellemetlen és az időszakossága miatt nagyon nehezen kimérhető hiba már sokaknak okozott fejfájást. Ők itt vették be az aspirint:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=713

Már 20 oldalnál tart a topik, rengeteg fontos, hasznos okosság elhangzott itt. Kicsit tömény egyszerre, néha azért tarts szünetet.

Sőt itt van még egy kis segítség az otthoni hibakereséshez:

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

üdv gorbi

Elküldve

Sziasztok,

Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra.

Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták

ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel

simán kicsavartam őket. Ez normális?

A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet?

A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom

az se teljesen normális?

Bocsi a sok kérdésért. :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Kontakthiba (pl. a gyújtáselosztó alján levő csatinál, a gyújtáselosztó alatt/mögött egy lemezen rögzítve van egy csati, 2-2 vezeték megy bele), alapjárat melletti vezetékmozgatással megállapítható, ill. gyújtásmodul (a gyújtótrafó alatt található).

Elküldve
Sziasztok,

Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra.

Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták

ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel

simán kicsavartam őket. Ez normális?

A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet?

A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom

az se teljesen normális?

Bocsi a sok kérdésért. :lol:

A csavarok le szoktak lazulni, meg kell húzni őket. A cső koszolódása normális jelenség, a kartergázt vezeti be a motorba. Ha zavar lehet szűrni bödön-el, nekem is van néha ürítem, igy nem kell folytószelepházat takarítani.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.