zenor Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Egy szkópos vizsgálat sanszos :lol: vadi új gyújtókábel sor van rajta Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok! Olyan kerdesem lenne hogy: A leomlonel furcsa horges hallhato mikor adom a gazt majd ahogy esik vissza olyan apjarat kozeleben hallhato! Valakinek van valami tippje? A kipuf nem fuj ki! Majd felveszem ugy hatha jobban ertheto :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok! Olyan kerdesem lenne hogy: A leomlonel furcsa horges hallhato mikor adom a gazt majd ahogy esik vissza olyan apjarat kozeleben hallhato! Valakinek van valami tippje? A kipuf nem fuj ki! Majd felveszem ugy hatha jobban ertheto :lol: Van hővédő pajzs? Nem az zörög? Nekem átt volt égve az egyik csavarnál, és egy adott fordulatszáom rezonállt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Van hővédő pajzs? Nem az zörög? Nekem átt volt égve az egyik csavarnál, és egy adott fordulatszáom rezonállt. Megnezzem , de majd holnap csinalok videot es majd lecci nezzetek majd meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Megnezzem , de majd holnap csinalok videot es majd lecci nezzetek majd meg. Oks. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Érzésre csalóka lehet. Szerintem mérd meg pontosan. A túl nagy, akkor cserélni kell a főtng. hézagolásául szolgáló támcsapágyat. A javítását én egybe szoktam kötni egy főtengelyköszörüléssel, javítóméretű csapágyakkal, szimering felületek palástköszörülésével. De lehet simán csak a támcsapágyat cserélni. (Nem olyan rég javítottam egy Alfa Romeo boxer motort, és baromira kotyogott tengelyirányban a főtengely. Én is a lendkeréknél fogva rángattam meg. El is szörnyülködtem rajta, majd amikor kimértem pontosan, kiderült "csak" 0,6mm lógása volt. Ez baromi sok, de semmiféle gondot nem okozott a motor működésében. Pedig sokszorosa az átlag tűréseknek. Meg is jegyeztem a gazdájának, hogy a piros lámpát nem muszáj benyomott kuplunggal végigvárni :lol: ) lehet csalóka, igazad van .....ahogy fentebb is irták, a piros lámpákat nem kell benyomott kuplunggal végigvárni Sok sikert piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol: akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol: ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 lehet csalóka, igazad van piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol: akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol: ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam) Kinyomó csapágy, támasztó csapágy örül neki :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 lehet csalóka, igazad van piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol: akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :P ezt hamar elfelejtem ezután!!! :lol: ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam) Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le. Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat. Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy. Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le. Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat. Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy. Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik. köszönöm a részletes leírásod! :P mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 köszönöm a részletes leírásod! :P mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol: Asszem vezetési stílust kell váltanom. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 köszönöm a részletes leírásod! :lol: mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol: Szívesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zenor Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 köszönöm a részletes leírásod! :lol: mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol: ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod. sok síkert... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Itt a video a hang minoseg nem annyira jo de amikor erkezik alapjarathoz hallani olyan "horgest" Edit:48 masodperctol hallani jobban Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Itt a video a hang minoseg nem annyira jo de amikor erkezik alapjarathoz hallani olyan "horgest" Edit:48 masodperctol hallani jobban Az a gáz felengedéskor hallatszó kopogás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
abaib Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Szívesen. Bocsi ezt nem neked akartam írni roszra válaszoltam :lol: Szerintem ha szétszedeted akkor kuplungot is cserélj kompletten mert egy munkadíjal megúszod. A komplett sachs szett 25-30-körül beszerezhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Az a gáz felengedéskor hallatszó kopogás? Szerinted mi lehett? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 de amikor erkezik alapjarathoz hallani olyan "horgest" 1.6-os moci? biztos,hogy nem fúj ki sehol?(sortömités nemlátható helyen), volt mostanság szervizbe úgy,hogy te nem láttad mit csináltak ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 1.6-os moci? biztos,hogy nem fúj ki sehol?(sortömités nemlátható helyen), volt mostanság szervizbe úgy,hogy te nem láttad mit csináltak ? C16NZ. Tegnap elviitem szerelohoz nezze meg azt mondja nem tudja mi az. Korbenezte azt mondta nem fuj ki sehol! A hovedo lemezt nem vedte le es szerintem ott lesz a baj! A Lamda szonda kornyeken nezzte azt mondta nem fuj ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok! Ma reggel meglepett a kicsike... Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám ) Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott. Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat. Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!! Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép ) Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben? Üdv: demars Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod. sok síkert... az enyémnek nincsen semmi hangja :lol: még :lol: úgy jutottunk el ehhez a témához, hogy beszéltük mitől is lehet hosszirányú kotyogása egy C16NZ motor főtengelyének. mellesleg abba sem hallatszott semmi (mármint csapágyhang, vagy ilyesmi - lehet azért, mert már ki volt cserélve 1x), és észre sem lehetett venni, hogy valami van vele (főtengelykotyogásra gondolok), ugyanúgy ment mint az állat, és olyan 7,5-8 l körül evett vegyesben! :lol: ahogy gorbi is mondta, elmegy az még valamennyit, annyira nem vészes. :lol: persze ha valaki hosszú távra tervez, akkor érdemes cserélni :lol: én műszaki előtt tavasszal tervezek egy nagyobb volumenű felújítást a DTL-emen. szíjjak, szimeringek, kuplungtárcsa, esetleg váltóba kinyomócsapágy :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok! Ma reggel meglepett a kicsike... Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :P ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám ) Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott. Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat. Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!! Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép ) Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben? Üdv: demars neked milyen elosztórésze van??? ROTOROS? :P mert akkor azt kellene cserélned/takarítanod :lol: pont így jártunk most egy Vectrával 2000-es benzinessel. simán indult, ment, aztán pár km után megáll, és nem indul :lol: sokminden volt cserélve, mire a srác rájött, hogy be van égve a rotor, és a 4 érintkező az elosztófedélben :lol: kukkants rá te is, mert az olyan, hogy hol megy, hol nem megy :lol: Nehogy újra meglepetés érjen, persze az ilyen pont a legrosszabbkor jön elő mindíg :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok! Ma reggel meglepett a kicsike... Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám ) Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott. Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat. Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!! Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép ) Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben? Üdv: demars Szia! Ez az igen kellemetlen és az időszakossága miatt nagyon nehezen kimérhető hiba már sokaknak okozott fejfájást. Ők itt vették be az aspirint: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=713 Már 20 oldalnál tart a topik, rengeteg fontos, hasznos okosság elhangzott itt. Kicsit tömény egyszerre, néha azért tarts szünetet. Sőt itt van még egy kis segítség az otthoni hibakereséshez: http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm üdv gorbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
ChrisF Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok, Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra. Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel simán kicsavartam őket. Ez normális? A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet? A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom az se teljesen normális? Bocsi a sok kérdésért. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok! Ma reggel meglepett a kicsike... Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám ) Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott. Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat. Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!! Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép ) Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben? Üdv: demars Kontakthiba (pl. a gyújtáselosztó alján levő csatinál, a gyújtáselosztó alatt/mögött egy lemezen rögzítve van egy csati, 2-2 vezeték megy bele), alapjárat melletti vezetékmozgatással megállapítható, ill. gyújtásmodul (a gyújtótrafó alatt található). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Sziasztok, Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra. Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel simán kicsavartam őket. Ez normális? A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet? A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom az se teljesen normális? Bocsi a sok kérdésért. :lol: A csavarok le szoktak lazulni, meg kell húzni őket. A cső koszolódása normális jelenség, a kartergázt vezeti be a motorba. Ha zavar lehet szűrni bödön-el, nekem is van néha ürítem, igy nem kell folytószelepházat takarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts