Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy: A leomlonel furcsa horges hallhato mikor adom a gazt majd ahogy esik vissza olyan apjarat kozeleben hallhato!

Valakinek van valami tippje? A kipuf nem fuj ki! Majd felveszem ugy hatha jobban ertheto :lol:

Van hővédő pajzs? Nem az zörög? Nekem átt volt égve az egyik csavarnál, és egy adott fordulatszáom rezonállt.

Link to comment
Megosztás:

Érzésre csalóka lehet. Szerintem mérd meg pontosan. A túl nagy, akkor cserélni kell a főtng. hézagolásául szolgáló támcsapágyat.

A javítását én egybe szoktam kötni egy főtengelyköszörüléssel, javítóméretű csapágyakkal, szimering felületek palástköszörülésével. De lehet simán csak a támcsapágyat cserélni.

(Nem olyan rég javítottam egy Alfa Romeo boxer motort, és baromira kotyogott tengelyirányban a főtengely. Én is a lendkeréknél fogva rángattam meg. El is szörnyülködtem rajta, majd amikor kimértem pontosan, kiderült "csak" 0,6mm lógása volt. Ez baromi sok, de semmiféle gondot nem okozott a motor működésében. Pedig sokszorosa az átlag tűréseknek. Meg is jegyeztem a gazdájának, hogy a piros lámpát nem muszáj benyomott kuplunggal végigvárni :lol: )

lehet csalóka, igazad van

.....ahogy fentebb is irták, a piros lámpákat nem kell benyomott kuplunggal végigvárni

Sok sikert

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol:

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Link to comment
Megosztás:

lehet csalóka, igazad van

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :lol:

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :P

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Kinyomó csapágy, támasztó csapágy örül neki :lol:

Link to comment
Megosztás:

lehet csalóka, igazad van

piros lámpánál? néha én is úgy tartom :lol:

akkor ahogy a szavaitokból kivettem ez nem használ neki :P

ezt hamar elfelejtem ezután!!! :lol:

ilyenkor pontosan mi is zajlik le? (kíváncsi lennék erre is, ezt eddig nem igazán tudtam)

Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le.

Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat.

Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy.

Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik.

Link to comment
Megosztás:

Kuplungolásnál (szép magyar szóhasználat :lol: ) erő-ellenerő jelensége zajlik le.

Amekkora erővel nyomod össze a kuplungszerkezetben a tányérrugót, akkora erővel szeretne a főtengely a vezérlés felé menni. Ezt megakadályozza a főtengely axiális rögzítése, amely gyakorlatilag egy csúszócsapágy, hiszen forgás közben kell megtartani a tengelyt. Méghozzá, nem kis erővel szemben. Ezért fog a tányérrugó benyomódni és nem a főtengely odébbmenni. A sok axiális (tengelyirányú) erőhatás mellett végzett forgómozgás pedig koptatja a támcsapágyat.

Hasonló játszódik le a kinyomócsapágynál is. Azzal a különbséggel, hogy az általában egy axiális gördülőcsapágy.

Ha felengedett állapotban van a tgk. pedál, akkor rengeteg alkatrész tehermentesül, ezáltal nem is használódik.

köszönöm a részletes leírásod! :P

mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol:

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a részletes leírásod! :lol:

mostmár világos, és egyértelmű számomra is :lol:

ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod.

sok síkert...

Link to comment
Megosztás:

1.6-os moci? biztos,hogy nem fúj ki sehol?(sortömités nemlátható helyen), volt mostanság szervizbe úgy,hogy te nem láttad mit csináltak ?

C16NZ. Tegnap elviitem szerelohoz nezze meg azt mondja nem tudja mi az. Korbenezte azt mondta nem fuj ki sehol! A hovedo lemezt nem vedte le es szerintem ott lesz a baj! A Lamda szonda kornyeken nezzte azt mondta nem fuj ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

ha a kinyomócsapágyadnak hangja van akkor az azért van mert már nem jó és azután már csak rosszabb lesz. ha van rá lehetőséged cseréld ki még addig amíg meg nem eszi a kinyomószerkezetedet is mert az utána már zsebbenyulós szervíz.. egy kinyomócsapágy pedig olyan 3000-8500 ft-ig van listaáron. javaslom a "luk" ill. "Sachs" nem az olcsó fajta de minőség és ha nem azt nézed hogy majdnem dupla annyiba kerül mint pl. egy 3500ft-os, hanem azt hogy csak 2000-rel drágább de sokkal jobb akkor a mellett fogsz dönteni annak reményében , hogy nem kell egy jó ideig hozzá nyulnod.

sok síkert...

az enyémnek nincsen semmi hangja :lol: még :lol:

úgy jutottunk el ehhez a témához, hogy beszéltük mitől is lehet hosszirányú kotyogása egy C16NZ motor főtengelyének.

mellesleg abba sem hallatszott semmi (mármint csapágyhang, vagy ilyesmi - lehet azért, mert már ki volt cserélve 1x), és észre sem lehetett venni, hogy valami van vele (főtengelykotyogásra gondolok), ugyanúgy ment mint az állat, és olyan 7,5-8 l körül evett vegyesben! :lol:

ahogy gorbi is mondta, elmegy az még valamennyit, annyira nem vészes. :lol: persze ha valaki hosszú távra tervez, akkor érdemes cserélni :lol:

én műszaki előtt tavasszal tervezek egy nagyobb volumenű felújítást a DTL-emen.

szíjjak, szimeringek, kuplungtárcsa, esetleg váltóba kinyomócsapágy :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :P ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

neked milyen elosztórésze van??? ROTOROS? :P

mert akkor azt kellene cserélned/takarítanod :lol:

pont így jártunk most egy Vectrával 2000-es benzinessel.

simán indult, ment, aztán pár km után megáll, és nem indul :lol: sokminden volt cserélve, mire a srác rájött, hogy be van égve a rotor, és a 4 érintkező az elosztófedélben :lol:

kukkants rá te is, mert az olyan, hogy hol megy, hol nem megy :lol: Nehogy újra meglepetés érjen, persze az ilyen pont a legrosszabbkor jön elő mindíg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Szia!

Ez az igen kellemetlen és az időszakossága miatt nagyon nehezen kimérhető hiba már sokaknak okozott fejfájást. Ők itt vették be az aspirint:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=713

Már 20 oldalnál tart a topik, rengeteg fontos, hasznos okosság elhangzott itt. Kicsit tömény egyszerre, néha azért tarts szünetet.

Sőt itt van még egy kis segítség az otthoni hibakereséshez:

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

üdv gorbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra.

Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták

ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel

simán kicsavartam őket. Ez normális?

A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet?

A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom

az se teljesen normális?

Bocsi a sok kérdésért. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel meglepett a kicsike...

Indultam vele, kb 500 m után leállítottam ( beköszöntem a nagyinak :lol: ), s utána nem indult. Önindító tekert rendesen AC dolgozott ( hallottam ), de semmi. Gyújtásra gyanakodtam, megmozgattam a kábeleket stb... ( szétszedni nem akartam, illetve nem volt nálam semmi szerszám )

Telefonáltam ismerősnek ( autoszerelő, régi motoros ), levette az elosztó fedelet, illetve egyik kábellel ellenőrizte a kraftot. Eredmény: semmi szikrát nem dobott.

Arra jutottunk, hogy húzassuk be a műhelyébe, s majd ott jobban szétszedi a dolgokat.

Összerakta, még egyszer rápróbáltam, s akkor meg indult!!!

Mentem vele egy kört ( kb 5 km ) ezután többször indítottam kb 5-10 perces szünetekkel. Frankón indított. Gyakorlatilag nem csináltunk vele semmit sem, illetve ezután nem is szedtünk szét semmit sem. ( vasárnap nem lehet kapni semmi alkatrészt sem, holnap meg kell a gép )

Van ötletetek, hogy minek essünk neki első körben?

Üdv: demars

Kontakthiba (pl. a gyújtáselosztó alján levő csatinál, a gyújtáselosztó alatt/mögött egy lemezen rögzítve van egy csati, 2-2 vezeték megy bele), alapjárat melletti vezetékmozgatással megállapítható, ill. gyújtásmodul (a gyújtótrafó alatt található).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Leszedtem a folytószelep házat egy kis alpjárati motor takarításra.

Nem volt alatta tömítés, oda nem kell? A csavarok amik fogták

ugyan nem voltak lazák de rádugtam a dugókulcsot és kézzel

simán kicsavartam őket. Ez normális?

A gumicsövek már kicsit repedezettek, lehet kapni felújító készletet?

A hengerfejről jön kettő cső, a vastagabbik tele van olajsárral, gondolom

az se teljesen normális?

Bocsi a sok kérdésért. :lol:

A csavarok le szoktak lazulni, meg kell húzni őket. A cső koszolódása normális jelenség, a kartergázt vezeti be a motorba. Ha zavar lehet szűrni bödön-el, nekem is van néha ürítem, igy nem kell folytószelepházat takarítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.