conquistador Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Köszönöm. Megnéztem és meghökkentem :lol: Valami azt súgja, 50 rongy (nagyságrendileg) kevés lenne. Szia Gábor! Ha nem magad csinálod akkor nagyon is karcsú az 50e keret rá, és nem mindenkinek jött be elsőre, mivel bontott cucc lehet éveket is állt szétszedés óta, nekem és Zolinak is az injektorokkal volt gond, + nekem kellet gyertyakábel is sajna :P Én azt javasolom, hogy ha komolyan érdekel a dolog, és faca mocit szeretnél belőle akkor cc 100-120e legyen kéznél az átalakításkor :lol: Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Nah,kiderült,dagadtak a csövek. :)Valószínűleg belefúj a vízkörbe a moci. :lol: Szét lesz bombázva. Kész a kocsi.A két szélső hengernél volt kaka a tömítés,alulról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 + A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor Bontóból venni kell egy C14SE motorról a komplett hengefejet az összes sallangjával (injektorok, csövek, gyújtás), kábelköteg a motorvezérlő computerrel, AC-pumpa, légszűrőház. A hengerfejet célszerű felújítani beszerelés előtt. Az alkatrészek sztem 50 körül lennének, a hengerfej felújítása 20 körül, plusz a szerelő munkadíja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Köszönöm a segítő szándékot Mindenkinek. Így, hogy már tudom kb. 100-as lenne a cucc, még átrágom párszor.. :lol: Mindenesetre később is jól jöhet az infó: Ismertek megbízható (Opel)bontót a fővárosban? Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Köszönöm a segítő szándékot Mindenkinek. Így, hogy már tudom kb. 100-as lenne a cucc, még átrágom párszor.. :P Mindenesetre később is jól jöhet az infó: Ismertek megbízható (Opel)bontót a fővárosban? Gábor voltam egy pár helyen (igaz, én komplett motort kerestem, és ráadásul szívódízelt) de a végén Debrecenig mentem érte :lol: viszont megérte :D Amiket láttam bontókat azokból átlagosan menekültem (pl.: levett hengerfejjel a blokk egy nyitott fészer oldalába beborítva és "jóállapotújez!" (120-ért... :lol: ) illetve most volt egy kis terven kívüli kasztni-átformálásom amihez sárvédőt kerestem a környéken. Találtam egy emberkét Gyálon, telefonon "nagyonszép, nem rohad, még díszcsík is van rajta, tökjó" odamászok érte és a kezembe nyom egy 2 mm-es jégtömb alatt pirosnak látszó (biztos nem a kertben tartotta a födön :D ), egy helyen meghorpadt és rendesen rozsdás valamit, törött index-el. :P :lol: Nekem ezek a tapasztalataim vannak a környékről sajna :lol: ;) Ha jót akarsz akkor ne egy kis mászkáláson spórolj szerintem. Járj utána rendesen :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Köszönöm előre is a segítséget. Sziasztok, Gábor Szia! A fogyasztással nekem is gondom van(ugyszintén 95'c14nz).Városban,nagyon finoman járva - mintha tojás lenne a gázpedál alatt - 8 és 8,5 hozok ki belőle. Nagyon szeretem az autót,3 hónapja vettem,sok mindent már kicseréltem,de a fogyasztás.......azt hittem 7körül városban megáll,hosszú távon meg 6körül. Bízok abban(vagy ne tegyem?),h az alapjárati motor és a fojtószelep kitakarítása után jobb lesz....a remény hal meg utoljára,aztán az opel:o))))) Egyébként nekem is szivárog az olaj minden hol:szelepfedél,gyujtás elosztó,injektornál vhol...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Szia! A fogyasztással nekem is gondom van(ugyszintén 95'c14nz).Városban,nagyon finoman járva - mintha tojás lenne a gázpedál alatt - 8 és 8,5 hozok ki belőle. Nagyon szeretem az autót,3 hónapja vettem,sok mindent már kicseréltem,de a fogyasztás.......azt hittem 7körül városban megáll,hosszú távon meg 6körül. Bízok abban(vagy ne tegyem?),h az alapjárati motor és a fojtószelep kitakarítása után jobb lesz....a remény hal meg utoljára,aztán az opel:o))))) Egyébként nekem is szivárog az olaj minden hol:szelepfedél,gyujtás elosztó,injektornál vhol...... Városban télen rövidtávon nekem is 8-küröl eszik, felesben etanollal majdnem 9-et. Csak hosszútávon nyáron sem ment le 6-ra, a legjobb fogyim 6.3-volt. Átlagosan városban 7.5-8 körül, hosszútávon 7 körül eszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Városban télen rövidtávon nekem is 8-küröl eszik, felesben etanollal majdnem 9-et. Csak hosszútávon nyáron sem ment le 6-ra, a legjobb fogyim 6.3-volt. Átlagosan városban 7.5-8 körül, hosszútávon 7 körül eszik. Etanolt télen milyen arányban keversz a gépsasnak? Vagy télen is egészen 50%-ig elengeded? Szintén C14NZ nekem a hosszu távok megpakolva 4-5fővel, és 100-120ig engedve a lában 7-7,5 l közt megáll. Ha finomabban engedem a lábam akkor 6,7volt amit mértem. Városi tisztán még nem jött ki, csak egyszer de az havon játszással eggyütt és az 11l volt... Esetleg C14NZ motort átlehet érdemes alakítani központiról hengerenkénti injektorosra? Ha van értelme ilyennel foglalkozni milyen összeget kóstálna ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Esetleg C14NZ motort átlehet érdemes alakítani központiról hengerenkénti injektorosra? Ha van értelme ilyennel foglalkozni milyen összeget kóstálna ez? 1 oldalt olvass vissza :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 1 oldalt olvass vissza :lol: Köszöntem! Megtaláltam a mosolyra sajnos nem fakasztó infókat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Etanolt télen milyen arányban keversz a gépsasnak? Vagy télen is egészen 50%-ig elengeded? Szintén C14NZ nekem a hosszu távok megpakolva 4-5fővel, és 100-120ig engedve a lában 7-7,5 l közt megáll. Ha finomabban engedem a lábam akkor 6,7volt amit mértem. Városi tisztán még nem jött ki, csak egyszer de az havon játszással eggyütt és az 11l volt... Esetleg C14NZ motort átlehet érdemes alakítani központiról hengerenkénti injektorosra? Ha van értelme ilyennel foglalkozni milyen összeget kóstálna ez? Nem tudom, Ti hogy közlekedtek, de hosszú távokkal (napi 2x26km) nekem volt már 6 alatt is a fogyim, és a 7-et még télen se érte el, talán csak egyszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Nem tudom, Ti hogy közlekedtek, de hosszú távokkal (napi 2x26km) nekem volt már 6 alatt is a fogyim, és a 7-et még télen se érte el, talán csak egyszer. Azért kicsit nagyobb a kombi légellenállása, ez már jelent pár decit, gumik is különbözőek vsz. ez is számíthat, noés a súly. Ami nálam általában nem kevés, mivel kolisként haza útan csak ruha meg 4-5fő is minimum 4*70kg 280+4*15kg ruha stb 60kg, ha viisszafelé nézem nem is merem mopndani... Minimum nem látok ki a visszapillantón, maximum felrakom a kutyahálót hogy ne follyon le a cucc... Szóval olyankor nem biztos hogy nem nyakaznának meg ha súlymérésre kerülne sor... És általában 110 körül megyek de 100 alá még rendőr mellett sem esek! városban 60-65-el. Előzéseknél nem várok egy hetet mire a rusnya hatvan ló 5ösben képes elvánszorogni vki mellett főként itt bácskikunban ahol az előző távok egyébként is igen rövidek a nagyon kanyargós utakon. Szóval minimum vissza 4, de akad hogy vissza 3. 90-nél... Nem mondanám hogy ölöm az autót, de néha huzatom, mert másképpen ez nem hajlandó mutatni némi gyorsulást sajnos... Te gondolom nem ilyen körülmények közt jársz dolgozni azért :lol: De ez már inkább fogyis topic! Link to comment Megosztás: More sharing options...
macimisi Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok! Némi információra lenne szükségem. Egy 60 LE-s 1.4-s Astra F megvétele előtt állok.1999-2001-s évjáratu,100-130 ezer km-s. Érdekelne,hogy nem gyenge e ez a motor országútra? És a kinézett kocsikban még csak vezéműszíjat ,fékbetéteket,olajat cseréltek.Semmi egyébb kopó alkatrész nincs cserélve.Megvehetek e egy ilyet? Nem fog e nálam hamar minden tönkremenni? Egyébként olvasom gőzerővel a fórumot.Sokat tanultam belőle. A válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Etanolt télen milyen arányban keversz a gépsasnak? Vagy télen is egészen 50%-ig elengeded? Igen télen is 50-50%, bár pont a legnagyobb hidegben nem volt a kúton etanol, akkor tiszta benzinnel mentem, eddíg olyan -3-5 fok volt a leghidegebb amikor indult-használtam gond nélkül. Annyit lehetett észrevenni, hogy az első pár 100 méteren hajlamos volt padlózásra visszafulladni, de ezt normál használatkor nem nagyon venni észre. Sziasztok! Némi információra lenne szükségem. Egy 60 LE-s 1.4-s Astra F megvétele előtt állok.1999-2001-s évjáratu,100-130 ezer km-s. Érdekelne,hogy nem gyenge e ez a motor országútra? És a kinézett kocsikban még csak vezéműszíjat ,fékbetéteket,olajat cseréltek.Semmi egyébb kopó alkatrész nincs cserélve.Megvehetek e egy ilyet? Nem fog e nálam hamar minden tönkremenni? Egyébként olvasom gőzerővel a fórumot.Sokat tanultam belőle. A válaszokat előre is köszönöm. Hát igazából a c14nz nem egy erőgép, elvisz bárhova , de megpakolva hegynek felfele nem lehet vele száguldozni, igaz nekem caravanom van, az több pát mázsával mint a sedan/ötajtós. ha egyedöl, vagy a családda megyek vele, akkor nem tűnik lomhának, de ha beül 5 termetes emberke, meg tele a csomitartó akkor lomha. Pályán lehet vele tartani a 130-at de ilyenkor már sokat eszik, én úgy vettem észre hogy olyan 90-100 a kényelmes tempója. Én már bánom, hogy nem 1.6-osat vettem. A kötelezője/teljesítményadója egy kicsit több, a fogyasztása szinte ugyanannyi, de az 75 paci. Egy 9-10 éves astrával még sok bajod nem lesz nekem 16 éves van, de csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni leszámítva egy gyujtáshibát amit orvosoltam 4 ezer forintos bontott alkatrászből, meg egy-két kontakt hibát. Persze ami elromolhat az el is fog romolni egyszer. A kasznit nézd át alaposan nem rozsdásodik-e különösen a tankbeömlő feletti részt a tanksapka körül, meg a kerék felett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 szerintetek egy benzines motornak (amibe van már vagy 200.000 km) kotyoghat kicsit a főtengelye hosszirányban? 1-2 mm-t??? :lol: az már egyenesen halálos??? vagy még elfut kicsit? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
huan Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok Pár napja levettem a gyújtáselosztót és az "érintkezők"-nél lévő pici koszokat letakarítottam, gondolván jobb szikra lesz a rotornak.Azóta 10-ből 1 indításnál alig akar beindulni a kocsi, sőt az alapjárat is nagyon alacsonynak tűnik, majdnem leáll,de mégsem. Mitől lehet? Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 szerintetek egy benzines motornak (amibe van már vagy 200.000 km) kotyoghat kicsit a főtengelye hosszirányban? 1-2 mm-t??? :lol: az már egyenesen halálos??? vagy még elfut kicsit? :lol: Szia! Nagyon nem mindegy ám, hogy 1 vagy 2 mm az a lógás és már az 1-et is k..vára sokallom!!! Utoljára lada motort támcsapágyaztam, ott 0,07-0,20mm volt a tűrés, egy ilyen motor 0,03-0,06mm illesztésű a főtengelycsapágyazást tekintve legalábbis ez szerintem közelebb áll a valósághoz mint az 1-2mm ezt a tűrést max karosszériánál tudom elképzelni:) Arra lennék kiváncsi, hogy ezt hogyan mérted meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok Pár napja levettem a gyújtáselosztót és az "érintkezők"-nél lévő pici koszokat letakarítottam, gondolván jobb szikra lesz a rotornak.Azóta 10-ből 1 indításnál alig akar beindulni a kocsi, sőt az alapjárat is nagyon alacsonynak tűnik, majdnem leáll,de mégsem. Mitől lehet? Üdv Azért lehet, mert ahogy a rotor elhalad a szegmensek előtt úgy adja át a szikrát a megfelelő szegmensen keresztül a megfelelő gyertyához. Mint amikor villanyt szerelsz aztán rövidrezárod a csavarhúzóval a két drótot ot is alakul a szerszám, egy kicsit megolvad, meg hasonló. Igazából a rotort elosztót nem takarítani kell, hanem cserélni. Meg az elosztó közepén van egy grafiszerű rúd, az adja át a rotornak az áramot, az is kopik folyamatosan ahogy a rotort pörög. Én is próbáltam finoman csiszolni a szegmenseket, de csak rosszabb lett. Vettem egyet asszem a rotor volt olyan ezer forint, az elosztó meg 2-3. Link to comment Megosztás: More sharing options...
huan Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Köszönöm Aszthiszem lecserélem akkor őket. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Szia! Nagyon nem mindegy ám, hogy 1 vagy 2 mm az a lógás és már az 1-et is k..vára sokallom!!! Utoljára lada motort támcsapágyaztam, ott 0,07-0,20mm volt a tűrés, egy ilyen motor 0,03-0,06mm illesztésű a főtengelycsapágyazást tekintve legalábbis ez szerintem közelebb áll a valósághoz mint az 1-2mm ezt a tűrést max karosszériánál tudom elképzelni:) Arra lennék kiváncsi, hogy ezt hogyan mérted meg? igazából nem én mértem, csak mondtam, hogy itt megkérdem ki van szedve a motor, és a kuplungtárcsánál megfogva érezhetően van játéka hosszirányban :lol: sokba kerülne azt megcsináltatni? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 igazából nem én mértem, csak mondtam, hogy itt megkérdem ki van szedve a motor, és a kuplungtárcsánál megfogva érezhetően van játéka hosszirányban :P sokba kerülne azt megcsináltatni? :lol: Érzésre csalóka lehet. Szerintem mérd meg pontosan. A túl nagy, akkor cserélni kell a főtng. hézagolásául szolgáló támcsapágyat. A javítását én egybe szoktam kötni egy főtengelyköszörüléssel, javítóméretű csapágyakkal, szimering felületek palástköszörülésével. De lehet simán csak a támcsapágyat cserélni. (Nem olyan rég javítottam egy Alfa Romeo boxer motort, és baromira kotyogott tengelyirányban a főtengely. Én is a lendkeréknél fogva rángattam meg. El is szörnyülködtem rajta, majd amikor kimértem pontosan, kiderült "csak" 0,6mm lógása volt. Ez baromi sok, de semmiféle gondot nem okozott a motor működésében. Pedig sokszorosa az átlag tűréseknek. Meg is jegyeztem a gazdájának, hogy a piros lámpát nem muszáj benyomott kuplunggal végigvárni :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zenor Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 szevasztok az egész :-) segítség kellene nekem 20xe motor trafója van két fajta az egyik körül egy vasmag van , na nekem ilyen van. a másik a az a rúd alakú annak kellene az indításnál kibocsájtó feszültség.. mennyivel indít? tud valaki segíteni? az a bajom hogy ha padlózom akkor bagyfordulaton beszaggat kb 4500 -nál de ha szépen fokozatosan nyomom neki akkor nincs semmi gond. ebből gondolom hogy a gyújtáskimaradás.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 szevasztok az egész :-) segítség kellene nekem 20xe motor trafója van két fajta az egyik körül egy vasmag van , na nekem ilyen van. a másik a az a rúd alakú annak kellene az indításnál kibocsájtó feszültség.. mennyivel indít? tud valaki segíteni? az a bajom hogy ha padlózom akkor bagyfordulaton beszaggat kb 4500 -nál de ha szépen fokozatosan nyomom neki akkor nincs semmi gond. ebből gondolom hogy a gyújtáskimaradás.. Szerintem nem tudnád mivel mérni a gyujtószikra feszültségét ha egyre gondolunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tompecs Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 igazából nem én mértem, csak mondtam, hogy itt megkérdem ki van szedve a motor, és a kuplungtárcsánál megfogva érezhetően van játéka hosszirányban :lol: sokba kerülne azt megcsináltatni? :lol: Ha ki van szedve akkor karter le és hézagmérés a támcsapágy meg a főtengely között és min. 5 század pontosan ki kell mérni, ha túl nagy én nem kisérleteznék, hanem túlméretes csapágyazást neki (köszörülés illesztés) meg ami sajnos ezzel jár, vagy kisérletezni, csak egy támcsapágy cserével (ha lehet), mert valószinű hogy már rézen fut és ahogy fentebb is irták, a piros lámpákat nem kell benyomott kuplunggal végigvárni Sok sikert Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 szevasztok az egész :-) segítség kellene nekem 20xe motor trafója van két fajta az egyik körül egy vasmag van , na nekem ilyen van. a másik a az a rúd alakú annak kellene az indításnál kibocsájtó feszültség.. mennyivel indít? tud valaki segíteni? az a bajom hogy ha padlózom akkor bagyfordulaton beszaggat kb 4500 -nál de ha szépen fokozatosan nyomom neki akkor nincs semmi gond. ebből gondolom hogy a gyújtáskimaradás.. Egy szkópos vizsgálat sanszos :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts