invictus Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 A motor jó, meg most cseréltem vezérlést is... Csak az üzemanyag árak az egekben, dízel meg van innen onan :lol: , Noés valamivel nyomatékosabb a dízel azért. Ha tudsz a motort venni rendesen adásvételivel akkor lepapírozható.
Wolf1101 Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Hello mindenki! Először is opel 4ever! Van egy diesel astra f-em! A motor beindul minden gond nélkül de ha gázt adok elkezd füstölni mint az állat és 3000nél följebb nem megy a fordulat és alig megy 40ennél többel nem tudtam vele menni a víz meg megy föl mint az állat aztán hirtelen le! Ha hirtelen nagy gázt adok neki elpörög 4000ig aztán leáll! Van valakinek vmi ötlete h mi lehet a gond? (én adagolóra tippelek) Olajat most cseréltem benne pár napja szűrővel. És a légszűrőt is kicseréltem üzemanyag meg nyakig van! Előre is köszi! Wolf
radler Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Először is: B.U.É.K.! Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom. Egyébként észak-pesten lakom. Előre is köszönöm!
abaib Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 más: rossz híreket kaptam én is a GAtes szíjakról. egy hónap alatt kettő is megadta magát friss beszerelés után. igaz nem tisztázottak a körülmények, hogy a szíjon kívül volt e más cserélve... valaki valamit hallott erről? Day tudjuk, made in china, de tapasztalat vkinél?? A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni)
Novy Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni) eddig mi is így tudtuk... de ja erről se tudok semmit, hogy mi miatt szakadt el...
Guest gorbi Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Először is: B.U.É.K.! Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom. Egyébként észak-pesten lakom. Előre is köszönöm! Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna.
hening Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna. Tessék.
radler Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna. Köszönöm!!!!!!!!!!!!!
demars Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars
daykiller Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars Ezt nekem is játsza, de csak hidegen, mert én beindítom és megyek is vele. Viszont amint megállok, komótosan leesik a fordulat alapra. Ezt egyszer csinálja, utána már nem. Szóval egy kuplungozásnál abba is hagyja. Lehetséges nálad a vákuumcsövek problémája, amiatt felpöröghet a motor fordulata, esetleg alapjárati motor szorul. Automata szívató meg nincs bennük. Egyébként, mikor olyan kedvem van, járatom én is, amíg jeget kaparok/havat seprek le az autóról, ilyenkor nem szokta ezt eljátszani velem.
Novy Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars nekem is szokta ezt eddig ugy vettem észre, hogy az aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep tapad le, és olyankor oda vissza jár benne a levegő, holott annakcsak egy irányban lenne szabad... azt is csak adott időben. mikor ezt a szelepet megfujkálom, ütögetem, akkor sokáig jó, nincs ez az ingadozás.
demars Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni? daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol: Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben! Köszönöm a segítséget! holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm! Üdv: demars
daykiller Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni? daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol: Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben! Köszönöm a segítséget! holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm! Üdv: demars A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni.
demars Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni. ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :lol: Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi... Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? )
daykiller Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :P Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi... Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? ) Érdemes levenni a szűrő felől érkező csöveket, hogy nincsenek-e benne széndarabkák. Ha igen, akkor aktívszénszűrő csere. :lol: Vákuumcsöveket nem kell pucolni, csak megnézni, hogy nem-e repedt valahol, pl féktiszítóval. Gyermekbetegsége az a csatlakozás a motoron, ahol a 4. hengerből megy a vákuumcső a rásegítőre. Nem tudom mire való egyébként, mert ilyen nincs az enyémben, így annyira nem is foglalkoztam vele. :lol:
Novy Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Nálam nemnagyon. Ha meg gyorsulni akarok visszarakom 4esbe :lol: Nálam az adja az élményt hogy 1-2 "fiatalka" (tele mindenféle elektronikával) nem tudja tartani az iramot mellette :lol: aktív szénszűrőt ki kell baszni azt az ufót meg meg kell nézni, hogy tudod e fujkálni, illetve szívni ha ecerre megyen, akkor leragadt kocogtatással helyreszokott nekem jönni ez csak azt vezérli, hogy a tankban felgyülemlő benzingőz mikor menjen a szívócsőbe.
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Köszönöm előre is a segítséget. Sziasztok, Gábor
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet szerintem nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :P Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú?
FPepe Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Köszönöm előre is a segítséget. Sziasztok, Gábor Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel. Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne.
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :lol: Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú? 1. Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele. 2. Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en. 3. Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni. Gábor
zocsa Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 1. Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele. 2. Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en. 3. Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni. Gábor Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol:
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel. Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne.+ Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol: A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor
zocsa Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 + A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor Itt megtalálod a szükséges alkatrészek listáját.
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Itt megtalálod a szükséges alkatrészek listáját.Köszönöm. Megnéztem és meghökkentem :lol: Valami azt súgja, 50 rongy (nagyságrendileg) kevés lenne.
Recommended Posts