invictus Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 A motor jó, meg most cseréltem vezérlést is... Csak az üzemanyag árak az egekben, dízel meg van innen onan :lol: , Noés valamivel nyomatékosabb a dízel azért. Ha tudsz a motort venni rendesen adásvételivel akkor lepapírozható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Wolf1101 Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Hello mindenki! Először is opel 4ever! Van egy diesel astra f-em! A motor beindul minden gond nélkül de ha gázt adok elkezd füstölni mint az állat és 3000nél följebb nem megy a fordulat és alig megy 40ennél többel nem tudtam vele menni a víz meg megy föl mint az állat aztán hirtelen le! Ha hirtelen nagy gázt adok neki elpörög 4000ig aztán leáll! Van valakinek vmi ötlete h mi lehet a gond? (én adagolóra tippelek) Olajat most cseréltem benne pár napja szűrővel. És a légszűrőt is kicseréltem üzemanyag meg nyakig van! Előre is köszi! Wolf Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Először is: B.U.É.K.! Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom. Egyébként észak-pesten lakom. Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
abaib Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 más: rossz híreket kaptam én is a GAtes szíjakról. egy hónap alatt kettő is megadta magát friss beszerelés után. igaz nem tisztázottak a körülmények, hogy a szíjon kívül volt e más cserélve... valaki valamit hallott erről? Day tudjuk, made in china, de tapasztalat vkinél?? A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni) eddig mi is így tudtuk... de ja erről se tudok semmit, hogy mi miatt szakadt el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Először is: B.U.É.K.! Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom. Egyébként észak-pesten lakom. Előre is köszönöm! Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna. Tessék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben: http://astra.autokacik.pl Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre. A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna. Köszönöm!!!!!!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Köszönöm!!!!!!!!!!!!! Szívesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars Ezt nekem is játsza, de csak hidegen, mert én beindítom és megyek is vele. Viszont amint megállok, komótosan leesik a fordulat alapra. Ezt egyszer csinálja, utána már nem. Szóval egy kuplungozásnál abba is hagyja. Lehetséges nálad a vákuumcsövek problémája, amiatt felpöröghet a motor fordulata, esetleg alapjárati motor szorul. Automata szívató meg nincs bennük. Egyébként, mikor olyan kedvem van, járatom én is, amíg jeget kaparok/havat seprek le az autóról, ilyenkor nem szokta ezt eljátszani velem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort... Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ). Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ... Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott) Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen! Köszönöm! Üdv: demars nekem is szokta ezt eddig ugy vettem észre, hogy az aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep tapad le, és olyankor oda vissza jár benne a levegő, holott annakcsak egy irányban lenne szabad... azt is csak adott időben. mikor ezt a szelepet megfujkálom, ütögetem, akkor sokáig jó, nincs ez az ingadozás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni? daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol: Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben! Köszönöm a segítséget! holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm! Üdv: demars Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni? daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol: Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben! Köszönöm a segítséget! holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm! Üdv: demars A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni. ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :lol: Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi... Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :P Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi... Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? ) Érdemes levenni a szűrő felől érkező csöveket, hogy nincsenek-e benne széndarabkák. Ha igen, akkor aktívszénszűrő csere. :lol: Vákuumcsöveket nem kell pucolni, csak megnézni, hogy nem-e repedt valahol, pl féktiszítóval. Gyermekbetegsége az a csatlakozás a motoron, ahol a 4. hengerből megy a vákuumcső a rásegítőre. Nem tudom mire való egyébként, mert ilyen nincs az enyémben, így annyira nem is foglalkoztam vele. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Nálam nemnagyon. Ha meg gyorsulni akarok visszarakom 4esbe :lol: Nálam az adja az élményt hogy 1-2 "fiatalka" (tele mindenféle elektronikával) nem tudja tartani az iramot mellette :lol: aktív szénszűrőt ki kell baszni azt az ufót meg meg kell nézni, hogy tudod e fujkálni, illetve szívni ha ecerre megyen, akkor leragadt kocogtatással helyreszokott nekem jönni ez csak azt vezérli, hogy a tankban felgyülemlő benzingőz mikor menjen a szívócsőbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Köszönöm előre is a segítséget. Sziasztok, Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet szerintem nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :P Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Sziasztok! Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km. Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol: Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok... vagy ...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral: -ugye a hengerfej szivárgás; -a 60 paripát már kinőttem; -igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik. Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol: Kérdéseim: -Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni? Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb? -Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek? Köszönöm előre is a segítséget. Sziasztok, Gábor Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel. Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :lol: Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú? 1. Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele. 2. Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en. 3. Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni. Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 1. Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele. 2. Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en. 3. Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni. Gábor Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel. Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne.+ Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol: A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 + A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor Itt megtalálod a szükséges alkatrészek listáját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabor1980 Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Itt megtalálod a szükséges alkatrészek listáját.Köszönöm. Megnéztem és meghökkentem :lol: Valami azt súgja, 50 rongy (nagyságrendileg) kevés lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts