Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Kellene pici segítség.

C14NZ-m van.

Ma este útban hazafelé elment a fűtésem,1 henger nem akart menni (alacsony fordulaton füstöl).

Hazaérve felment a motorhőfok 95c fölé.A hűtővíz eltűnt a tartályból.

Gyertya 1 hengernél tiszta "taknyos".

Én így hirtelen hengerfej tömítésre tippelnék,de kérném a véleményeteket is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene pici segítség.

C14NZ-m van.

Ma este útban hazafelé elment a fűtésem,1 henger nem akart menni (alacsony fordulaton füstöl).

Hazaérve felment a motorhőfok 95c fölé.A hűtővíz eltűnt a tartályból.

Gyertya 1 hengernél tiszta "taknyos".

Én így hirtelen hengerfej tömítésre tippelnék,de kérném a véleményeteket is.

Szia. Ha szerencséd van akkor csak heng fej tömítés! Biztos, hogy meg kell bontani sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene pici segítség.

C14NZ-m van.

Ma este útban hazafelé elment a fűtésem,1 henger nem akart menni (alacsony fordulaton füstöl).

Hazaérve felment a motorhőfok 95c fölé.A hűtővíz eltűnt a tartályból.

Gyertya 1 hengernél tiszta "taknyos".

Én így hirtelen hengerfej tömítésre tippelnék,de kérném a véleményeteket is.

Szia!

-Meg kell keresni a hűtővíz eltűnésének útját. Ez lehet sima hűtőrendszeri tömítettségtől legrosszabb esetben a hf tömítésig, sokfelé eltűnhet, akár az utastérben is. A fűtésed is ezért szűnt meg. A hőfokmutató ne legyen mérvadó számodra, mert alacsonyabb vízszintnél nem mutat valós értéket!

-Az 1 henger kiesése lehet elektromos, vagy mechanikai eredetű. Mivel nem ment, ezért természetes hogy taknyos volt a gyertya. Mérni kell sűrítési végnyomást a hibás hengerben és ellenőrizni kell, hogy van-e szikra.

-Ez lehet egymással összefüggő hiba, de lehet akár egymástól teljesen független is. Előbbi esetben (már mint ha összefüggés van) +más hibajelenségek esetén esélyes a hf tömítés, de az utóbbi esetben (ha egymástól független két hibajelenség van) nem.

Amíg nem tisztázódik, hogy melyik eset áll fent, addig ne bontsatok! Persze a sűrítési csúcsnyomás mérés utás is kiderülhet, hogy le kell venni a hf-et, de ne szaladjunk ennyire előre, mert lehet hogy ez teljesen rendben van. (Persze jó lenne tudni a füst színét.)

OFF

Így utólag is sok-sok boldogságok kívánok minden fórumosnak az új évre.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

-Meg kell keresni a hűtővíz eltűnésének útját. Ez lehet sima hűtőrendszeri tömítettségtől legrosszabb esetben a hf tömítésig, sokfelé eltűnhet, akár az utastérben is. A fűtésed is ezért szűnt meg. A hőfokmutató ne legyen mérvadó számodra, mert alacsonyabb vízszintnél nem mutat valós értéket!

-Az 1 henger kiesése lehet elektromos, vagy mechanikai eredetű. Mivel nem ment, ezért természetes hogy taknyos volt a gyertya. Mérni kell sűrítési végnyomást a hibás hengerben és ellenőrizni kell, hogy van-e szikra.

-Ez lehet egymással összefüggő hiba, de lehet akár egymástól teljesen független is. Előbbi esetben (már mint ha összefüggés van) +más hibajelenségek esetén esélyes a hf tömítés, de az utóbbi esetben (ha egymástól független két hibajelenség van) nem.

Amíg nem tisztázódik, hogy melyik eset áll fent, addig ne bontsatok! Persze a sűrítési csúcsnyomás mérés utás is kiderülhet, hogy le kell venni a hf-et, de ne szaladjunk ennyire előre, mert lehet hogy ez teljesen rendben van. (Persze jó lenne tudni a füst színét.)

OFF

Így utólag is sok-sok boldogságok kívánok minden fórumosnak az új évre.

A füst színe világos szürke. (ja még nem írtam hogy benzines,ha számít)

Mint amikor a mínusz fokokban püfög,csak itt több van sokkal több.

Link to comment
Megosztás:

Ma kiderül...

Azért köszi.

Ja-ja ha mákod van akkor tömítés az 1 hengernél átszakadt-átégett oda folyt a víz, azért nem megy. Lekapjátok a HF-et úgyis kiderül. Csak visszarakáskor fujassátok a ki a csavarok lyukából a vizet, és nem ártana síkolni sem a HF-et. Igazából új csavarok sem ártanána, de azt én sem vettem. Ha már lent van szelepszárszimering csere sem egy nagy érvágás. De először mérjetek végnyomást-nézzetek szikrát ahogy előttem írták.

Link to comment
Megosztás:

A füst színe világos szürke. (ja még nem írtam hogy benzines,ha számít)

Mint amikor a mínusz fokokban püfög,csak itt több van sokkal több.

Sajnos a világos szürke (esetenként fehéres) füst általában a vízfogyasztás eredménye. Az opel benzines hf-ek nem szoktak repedni normál üzemi körülmények között, ezért szerintem is csak egy tömítéscsere lesz. Hány km van motorban?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a világos szürke (esetenként fehéres) füst általában a vízfogyasztás eredménye. Az opel benzines hf-ek nem szoktak repedni normál üzemi körülmények között, ezért szerintem is csak egy tömítéscsere lesz. Hány km van motorban?

A kocsi átadva a szerelőnek... (mivel valakinek dolgozni is kell)

A szerelő is mondta,hogy nem szokott repedni.

Holnap viszem még neki az olajat,szűrőt,fagyállót. (remélem nekiesett már)

A motorban 120 000 km van (1995.10. havi)

1 éve vettem,kicseréltük az ajánlott dolgokat (olaj,szűrők)+ kapott új lengéscsillapítókat.

Karácsonyra pedig megleptem egy riasztós központi zárral :rolleyes:

Lenne még egy nem ide tartozó kérdés.

Első lökhárítón belül bal oldalt egy csati,az ködlámpa lenne?

Link to comment
Megosztás:

A kocsi átadva a szerelőnek... (mivel valakinek dolgozni is kell)

A szerelő is mondta,hogy nem szokott repedni.

Holnap viszem még neki az olajat,szűrőt,fagyállót. (remélem nekiesett már)

A motorban 120 000 km van (1995.10. havi)

1 éve vettem,kicseréltük az ajánlott dolgokat (olaj,szűrők)+ kapott új lengéscsillapítókat.

Karácsonyra pedig megleptem egy riasztós központi zárral :rolleyes:

Lenne még egy nem ide tartozó kérdés.

Első lökhárítón belül bal oldalt egy csati,az ködlámpa lenne?

Milyen a kijelződ, külsőhőm kijelzős? Ha az akkor igen ködlámpa csat, de akkor lennie kell a jobb oldalt is.

Link to comment
Megosztás:

A kocsi átadva a szerelőnek... (mivel valakinek dolgozni is kell)

A szerelő is mondta,hogy nem szokott repedni.

Holnap viszem még neki az olajat,szűrőt,fagyállót. (remélem nekiesett már)

A motorban 120 000 km van (1995.10. havi)

1 éve vettem,kicseréltük az ajánlott dolgokat (olaj,szűrők)+ kapott új lengéscsillapítókat.

Karácsonyra pedig megleptem egy riasztós központi zárral :rolleyes:

Lenne még egy nem ide tartozó kérdés.

Első lökhárítón belül bal oldalt egy csati,az ködlámpa lenne?

Vezérlést cseréltetek? Milyen csati? Ha ződ, és 3 érintkezős , akkor lehet magasságállító motoré is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új ember vagyok. 1.6. 16V. ecotec-es astrám van (F-es). Tipikus eset,eszi az olajat. Kb. 1liter/1000km.

Vettem hozzá szelepszárszimmering készletet,mert azt olvastam,hogy ez segíthet. Most Castrol Magnatec 10W-40 van benne. Mit lehet kezdeni ezzel a motorral? Nagygenerál? Kuka? Nem akarnám eladni,mert szeretem a kocsit. Mert jó autó,ettől eltekintve. Tanácsok? Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új ember vagyok. 1.6. 16V. ecotec-es astrám van (F-es). Tipikus eset,eszi az olajat. Kb. 1liter/1000km.

Vettem hozzá szelepszárszimmering készletet,mert azt olvastam,hogy ez segíthet. Most Castrol Magnatec 10W-40 van benne. Mit lehet kezdeni ezzel a motorral? Nagygenerál? Kuka? Nem akarnám eladni,mert szeretem a kocsit. Mert jó autó,ettől eltekintve. Tanácsok? Köszi mindenkinek.

ecotech-ek szeretnek enni, :rolleyes: voltak már viták róla mennyi a normális-nemnormális-nagyonnemnormális, vagy visszaolvasol meglesni azokat, vagy vársz egy kicsit és mindjárt újra kezdődik :lol: :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új ember vagyok. 1.6. 16V. ecotec-es astrám van (F-es). Tipikus eset,eszi az olajat. Kb. 1liter/1000km.

Vettem hozzá szelepszárszimmering készletet,mert azt olvastam,hogy ez segíthet. Most Castrol Magnatec 10W-40 van benne. Mit lehet kezdeni ezzel a motorral? Nagygenerál? Kuka? Nem akarnám eladni,mert szeretem a kocsit. Mert jó autó,ettől eltekintve. Tanácsok? Köszi mindenkinek.

Hány kilóméter van benne? Amúgy a 16szelepesek szeretik az olajat, próbálj meg megbarátkozni vele. A nagykönyv szerint maximum 1Liter olajfogyasztás 1000Kilóméteren még elfogadható. Hát ez van.

Link to comment
Megosztás:

az számít valamit, hogy milyen színű a kupak a kiegyenlítő tartályon?

nekem sárga van rajta a dieselen, a donoron meg fekete volt :rolleyes:

Tartaléknak jó lesz, vagy az másabb tulajdonságokkal dolgozik? (értsd: más hőfokon fúj le)

nekem sárga van a benzinesen...

ezekszerint maga a szín nem mérvadó :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.