Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Bocsi csak egy tudatlan vagyok :huh: kérdés: ha kiveszem a katalizátort, változik tőle az autó teljesítménye valamennyire? talán egy kicsit jobban húz vagy pörög? segítsetek!

Köszi! :lol:

Nem hiszem, hogy érdemben javulnának a menetteljesítményei, viszont utána csak feketén tudnád műszakiztatni.

Link to comment
Megosztás:

Nem.

a rossz hézagokkal üzemelő motor hogyne fogaszthatna többet ?

nem akkora a szelepek nyitása, nem olyan ó a töltés stb.. persze decis értékek, de nőhet szerintem

Nem hiszem, hogy érdemben javulnának a menetteljesítményei, viszont utána csak feketén tudnád műszakiztatni.

szerintem meg érezhető javulás van pl gyorsulásban, haveromé ki van szedve, jobban is ment egyből, persze nem 10-20 % de aki nem botlábú az megérzi.

ezen én is gondolkodtam, de csak úgy, hogy lesz egy komplett rendszer, ami műszaki zk előtt felpattintódik :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

a rossz hézagokkal üzemelő motor hogyne fogaszthatna többet ?

nem akkora a szelepek nyitása, nem olyan ó a töltés stb.. persze decis értékek, de nőhet szerintem

Hidegindítás utáni 1-2 percről beszélünk, aminek fele valszeg hideg alapjárat.

Fogyasztásnövekedés alapjáraton a rosszabb feltöltés miatt sem realizálódik. Magasabb fogyi csak menet közben valósulhat meg a rosszabb feltöltés miatt, mert csak intenzívebb gázadással tudjuk elérni ugyan azt a menetteljesítményt, mint jó tőkékkel alacsonyabb fordulaton. Mivel hideg a motor a hidegjáratási benzindúsabb befecskendezés miatt nincs szükség intenzívebb gázadásra, mert a dúsabb keverék miatt erősebbnek érezzük a motort. Sőt, hideg motornál amúgy is óvatosabban nyomjuk a pedált. Ez kb ki is egyenlíti a rosszabb feltöltést. Persze továbbra is csak kb 0,5-1 percről beszélünk!

Nem akartam ilyen rizsát írni, ezért válaszoltam egyetlen nemmel a cartársnak.

Ha annyira sz@rok lennének a tőkék, hogy állandó jelleggel nem tudnák ellátni a feladatukat, nos arra már más választ írtam volna :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok ide először! Én is egy 93-as f astra boldog tulajdonosa vagyok! Már elég régóta olvasgatom ezt a fórumot és sok problémára találtam már megoldást! :blink: Viszont van egy olyan problémám amire még nem.

A történet az, hogy az elmúlt 2 hétben azt tapasztaltam, hogy fura hangot hallok a motorból. Emelkedőn vagy gyorsításkor mikor jobban odalépek neki olyan hangja van, mintha lenne valami a motorban. Szó szerint valami csörgés. :rolleyes: Először egyből arra gondoltam, hogy olyan mintha egy tízforintos lenne benne. Tudom, hogy ez viccesen hangzik, de tényleg olyan.:S Nem tudom pontosan mi lehet a probléma. Kb 3 hete kiléptünk az ország határán, át a román oldalra és mivel ott kb 50 ft-tal olcsóbb a benzin teli tankkal tértünk vissza. Hát kb azóta lehet észrevenni ezt a "motorcsörgést".

Nem tudom hogy ez befolyásolhatja e ezt a hangot de én csak arra merek gondolni hogy ott vizesebb a benzin vagy valami ilyesmi mert nem szeretném ha valami komolyabb baja lenne. Azóta már tankoltam is rá itthon de változatlan a helyzet.:S

Aggódom mert nem szeretném ha itt az ünnepek alatt hagyna cserbe.:S

Egyébként én tökre megvagyok vele elégedve, igaz csak 60 paci van benne de akkor is olyan lelkes. Csak most idegesít ez a hang:S

Remélem tud valaki segíteni vagy tanácsot adni!

Előre is köszönöm mindenkinek és B.U.É.K !!

ÜDV.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok ide először! Én is egy 93-as f astra boldog tulajdonosa vagyok! Már elég régóta olvasgatom ezt a fórumot és sok problémára találtam már megoldást! :D Viszont van egy olyan problémám amire még nem.

A történet az, hogy az elmúlt 2 hétben azt tapasztaltam, hogy fura hangot hallok a motorból. Emelkedőn vagy gyorsításkor mikor jobban odalépek neki olyan hangja van, mintha lenne valami a motorban. Szó szerint valami csörgés. :blink: Először egyből arra gondoltam, hogy olyan mintha egy tízforintos lenne benne. Tudom, hogy ez viccesen hangzik, de tényleg olyan.:S Nem tudom pontosan mi lehet a probléma. Kb 3 hete kiléptünk az ország határán, át a román oldalra és mivel ott kb 50 ft-tal olcsóbb a benzin teli tankkal tértünk vissza. Hát kb azóta lehet észrevenni ezt a "motorcsörgést".

Nem tudom hogy ez befolyásolhatja e ezt a hangot de én csak arra merek gondolni hogy ott vizesebb a benzin vagy valami ilyesmi mert nem szeretném ha valami komolyabb baja lenne. Azóta már tankoltam is rá itthon de változatlan a helyzet.:S

Aggódom mert nem szeretném ha itt az ünnepek alatt hagyna cserbe.:S

Egyébként én tökre megvagyok vele elégedve, igaz csak 60 paci van benne de akkor is olyan lelkes. Csak most idegesít ez a hang:S

Remélem tud valaki segíteni vagy tanácsot adni!

Előre is köszönöm mindenkinek és B.U.É.K !!

ÜDV.

Hali, üdv itt ;)

Biztos hogy a mociból jön az a hang? Hátha csak egy hővédő lemez engedte el magát, vagy a kipufogód csörömpöl valahol. Álló helyzetben nem lehet kihozni belőle ezt a hangot? :rolleyes: akkor kívülről hallgatva lehet hogy pontosabban be lehetne határolni a helyét. 1 lityi benzinhez kevernek 5 darab 10forintost, és így jó az ára. Visszaadnak 50-et literenként :D :lol:

jah az aláírásodba írd ki a motorkódot mert úgy könnyebben meg gyorsabban tudnak segíteni a jónépek :D (jó a 60 ló meg a benzines adott némi támpontot de akkor is egyszerűbb a motorkód ;) )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok ide először! Én is egy 93-as f astra boldog tulajdonosa vagyok! Már elég régóta olvasgatom ezt a fórumot és sok problémára találtam már megoldást! :blink: Viszont van egy olyan problémám amire még nem.

A történet az, hogy az elmúlt 2 hétben azt tapasztaltam, hogy fura hangot hallok a motorból. Emelkedőn vagy gyorsításkor mikor jobban odalépek neki olyan hangja van, mintha lenne valami a motorban. Szó szerint valami csörgés. :rolleyes: Először egyből arra gondoltam, hogy olyan mintha egy tízforintos lenne benne. Tudom, hogy ez viccesen hangzik, de tényleg olyan.:S Nem tudom pontosan mi lehet a probléma. Kb 3 hete kiléptünk az ország határán, át a román oldalra és mivel ott kb 50 ft-tal olcsóbb a benzin teli tankkal tértünk vissza. Hát kb azóta lehet észrevenni ezt a "motorcsörgést".

Nem tudom hogy ez befolyásolhatja e ezt a hangot de én csak arra merek gondolni hogy ott vizesebb a benzin vagy valami ilyesmi mert nem szeretném ha valami komolyabb baja lenne. Azóta már tankoltam is rá itthon de változatlan a helyzet.:S

Aggódom mert nem szeretném ha itt az ünnepek alatt hagyna cserbe.:S

Egyébként én tökre megvagyok vele elégedve, igaz csak 60 paci van benne de akkor is olyan lelkes. Csak most idegesít ez a hang:S

Remélem tud valaki segíteni vagy tanácsot adni!

Előre is köszönöm mindenkinek és B.U.É.K !!

ÜDV.

Sztem a xar benzin miatt. Majd ha kijártad belőle az egészet, utána jobban gondold meg, hogy hol tankolsz.

Link to comment
Megosztás:

A történet az, hogy az elmúlt 2 hétben azt tapasztaltam, hogy fura hangot hallok a motorból. Emelkedőn vagy gyorsításkor mikor jobban odalépek neki olyan hangja van, mintha lenne valami a motorban. Szó szerint valami csörgés. :rolleyes: Először egyből arra gondoltam, hogy olyan mintha egy tízforintos lenne benne. Tudom, hogy ez viccesen hangzik, de tényleg olyan.:S Nem tudom pontosan mi lehet a probléma. Kb 3 hete kiléptünk az ország határán, át a román oldalra és mivel ott kb 50 ft-tal olcsóbb a benzin teli tankkal tértünk vissza. Hát kb azóta lehet észrevenni ezt a "motorcsörgést".

Nem tudom hogy ez befolyásolhatja e ezt a hangot de én csak arra merek gondolni hogy ott vizesebb a benzin vagy valami ilyesmi mert nem szeretném ha valami komolyabb baja lenne. Azóta már tankoltam is rá itthon de változatlan a helyzet.:S

Aggódom mert nem szeretném ha itt az ünnepek alatt hagyna cserbe.:S

Szia!

Mivel egy időben jelentkezett a tankolással ezért több mint valószínű, hogy a rosszabb minőségű benzin kopogásos égést produkál alacsonyabb fordulatszámon, nagy terhelésnél (tipikusan emelkedő és gyorsítás). Ahogy Hening írta valszeg ha kijárod ezt a benyát, akkor megszűnik.

Amit addig tehetsz, hogy ne csörögjön:

-oktánszámemelő adalékot öntesz a tankba

-a kiegyenlítőtartályon lévő un. oktánszámkódoló dugaszt átfordítod 91-re (lehúzod a csatiját, megfordítod a dugaszt, vissza a csati)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vizem megint nem akar felmenni kb oylan 40 fokon szokott lenni! 2honapja lett cserelve a termosztat (nem gyari) es hat megint nem jo. Ahogy bejott ez a -10 fokos hideg egyszeruen nem megy fel, futes van. Kerdezem en:nem az lehett a baja hogy a termosztat-hoz nem adtak tomitest es a regi maradt fent!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vizem megint nem akar felmenni kb oylan 40 fokon szokott lenni! 2honapja lett cserelve a termosztat (nem gyari) es hat megint nem jo. Ahogy bejott ez a -10 fokos hideg egyszeruen nem megy fel, futes van. Kerdezem en:nem az lehett a baja hogy a termosztat-hoz nem adtak tomitest es a regi maradt fent!

Nem. Viszont mi lenne, ha nem mindenféle gagyit tennél bele? A wahler pl a gyári megoldás.

ui. Ja és kérd el a tömítést, ne legyél szégyenlős.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vizem megint nem akar felmenni kb oylan 40 fokon szokott lenni! 2honapja lett cserelve a termosztat (nem gyari) es hat megint nem jo. Ahogy bejott ez a -10 fokos hideg egyszeruen nem megy fel, futes van. Kerdezem en:nem az lehett a baja hogy a termosztat-hoz nem adtak tomitest es a regi maradt fent!

Ez a 40 fok honnan jön? A mutató 80-nál indul el.

Link to comment
Megosztás:

Ez a 40 fok honnan jön? A mutató 80-nál indul el.

Pontosabban 60-tól mutat a műszer! :rolleyes:

Ja és a wahler termosztátnál is érdemes kimérni, nekem a 2. volt tökéletes a mérés alapján, az első alapból kukára készült. Ha van lehetőség akkor az a 20-30 perc mérés megér annyit, hogy nem kell 1 hónap múlva ismét vezérlést bontani!

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban 60-tól mutat a műszer! :rolleyes:

Ja és a wahler termosztátnál is érdemes kimérni, nekem a 2. volt tökéletes a mérés alapján, az első alapból kukára készült. Ha van lehetőség akkor az a 20-30 perc mérés megér annyit, hogy nem kell 1 hónap múlva ismét vezérlést bontani!

Én még garanciába cseréltettem egy wahlert, valamikor az autó 2 éves korában. Azért ez ciki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szerintetek mitől lehet az, hogy a kocsi melegen gyorsításkor berángat elég rendesen, végig a gázadás alatt és ilyenkor alig gyorsul, meg néha állandó tempónál is. Ha szép lassan adom a gázt úgy gyorsítok akkor nem.Hidegen nem csinálja, csak üzemmeleg állapotban. Agr lezárva, folytószelep, alapjárati kitakarítva,injektortisztító volt beöntve, vákuumcsövek elvileg rendben, gyertyák 2 hónaposak. (X16XEL). Minden tippet várok, mert tanácstalan vagyok. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Újra szerváltam kartergáz leválasztót!

:rolleyes:

Honnan van, mibe kerül? Én is lecserélném már az uborkásüveget, csak még nem találtam helyette jó-olcsó megoldást. 7decis festékesdobozon gondolkodom, lehet kapni üreset is, csak abban nem látnám a szintet, de bírja a fagyot ( bár ez sem durrant még szét) és tudok rá leeresztö csapt szerelni. A bödönt 5 perc alatt leürítem, csak most ki kell venni hozzá, és ugye hideg van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.