knight Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Szervusztok! Kicsit kupálódtam itt, most aztán jönnek a kérdések: -az olajteknő olajszennyezett, ha jól tanultam tőletek :D ez tán főtengelyszimmering, -némi csilingelő hang - főleg hideg motornál - ezt pedig hidrotőkének gondolom :shock: A kérdések:mi a leggazdaságosabb javítás, és ha már bomlik a motor mit ajánlott még javítani/cserélni? (X16XEL a motor) Főtengelyszimmering nem nagy cucc, de az olajteknő-tömítés sem... A hidrotőke cseréhez meg egyáltalán nem kell bántani a motort, csak a szelepfedelet...
Tom Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 A hidrotőke cseréhez meg egyáltalán nem kell bántani a motort, csak a szelepfedelet... Meg a pénztárcádat.
leslie Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Megjegyzem, nekem a gyári szelepfedél tömítés úgy fogta a szelepfedelet, hogy 1 óra kalapálás után sem jött le. Aztán kocsikáztam vele 1 hetet, azután már sima ügy volt. :D
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Főtengelyszimmering nem nagy cucc, de az olajteknő-tömítés sem... A hidrotőke cseréhez meg egyáltalán nem kell bántani a motort, csak a szelepfedelet... Vízpumpára, meg hasonlókra gondoltam....
Blitz Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Vízpumpára, meg hasonlókra gondoltam.... Bocsi, hogy beleszólok, de az X16XEL-nél a hidrotőke cseréhez szét kell szedni a vezérlést, és kell venni a vezérmű-tengelyeket.
Blitz Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Egyébként 60 ezrenként ajánlatos lecserélni a teljes vezérlést a vízpumpával és a gyertyákkal együtt. Ha most vetted az autót, és nem ismered az előéletét, akkor ne halogasd. A hidrotőke zörgésével el lehet menni nyugodtan, ha még nem lenne itt a szíjcsere ideje. Az olajfolyás megítéléhez látni kéne a motort.
opel16v Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Van hozzá komplett alsó tömítéskészlet. www.csergoe.hu Hidrotőkéket lehet hogy csak elég tisztítani, vagy egyszerűen jobb olajat belerakni, mert az is meg tud tréfálni.
knight Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Bocsi, hogy beleszólok, de az X16XEL-nél a hidrotőke cseréhez szét kell szedni a vezérlést, és kell venni a vezérmű-tengelyeket. Köszi, hogy javítasz, csak azért mondtam, hogy nem nagy cucc, mert azt hittem, hogy "motor bántás" alatt hengerfejezés szintű beavatkozásra gondolt.
Blitz Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Köszi, hogy javítasz, csak azért mondtam, hogy nem nagy cucc, mert azt hittem, hogy "motor bántás" alatt hengerfejezés szintű beavatkozásra gondolt. Az a helyzet, hogy én nem tudom ki mire gondol, de Grandpaa csak csodálkozna ha levenné otthon a szelepfedelet.
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Az a helyzet, hogy én nem tudom ki mire gondol, de Grandpaa csak csodálkozna ha levenné otthon a szelepfedelet. Az biztos :D
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Egyébként 60 ezrenként ajánlatos lecserélni a teljes vezérlést a vízpumpával és a gyertyákkal együtt. Ha most vetted az autót, és nem ismered az előéletét, akkor ne halogasd. A hidrotőke zörgésével el lehet menni nyugodtan, ha még nem lenne itt a szíjcsere ideje. Az olajfolyás megítéléhez látni kéne a motort. Ezt kifejtenéd?
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Van hozzá komplett alsó tömítéskészlet. www.csergoe.hu Hidrotőkéket lehet hogy csak elég tisztítani, vagy egyszerűenjobb olajat belerakni, mert az is meg tud tréfálni. Gyári Opel 10W40 van benne...
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Vezérműszíj + görgők Pfűű! Megnyugodtam. Megjelent előttem egy csomó szelep, vezérműtengely stb.... :wink:
opel16v Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 "Gyári Opel 10W40 van benne" Elég baj az! 8) Ajánlom a Valvoline vagy a Metabond 10W40-eseit. :P Legközelebb már azt rakj bele, és lehet hogy utána máris nem akarsz hidrotőkézni... :D
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 "Gyári Opel 10W40 van benne" Elég baj az! 8) Ajánlom a Valvoline vagy a Metabond 10W40-eseit. :P Legközelebb már azt rakj bele, és lehet hogy utána máris nem akarsz hidrotőkézni... :D Kösz a tippet, megpróbálom, csere előtt állok.
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Ha már a vezérlőszíj körül matatunk, ne piszkáljuk a vízpumpát? Volt itt korábban hozzászóló, aki ilesztő dolgokat írt egy esetleges pumpa hiba kövatkezményeiről...
leslie Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Ha már a vezérlőszíj körül matatunk, ne piszkáljuk a vízpumpát? Volt itt korábban hozzászóló, aki ilesztő dolgokat írt egy esetleges pumpa hiba kövatkezményeiről... Együtt szokták cserélni... Ártani nem árthat egy új, de nyilván pénztárca-függő a dolog.
grandpaa Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Együtt szokták cserélni... Ártani nem árthat egy új, de nyilván pénztárca-függő a dolog. Szépen bővül a listám... :D Van még javaslat, hogy "egy füst alatt" mit érdemes még megtekinteni? Eddig van: -főtengely szimmering (+olajteknő tömités?) -vezérműszíj+görgők -vízpumpa -olajcsere -hidrotőke piszkítás ....
knight Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Van még javaslat, hogy "egy füst alatt" mit érdemes még megtekinteni? Eddig van: -főtengely szimmering (+olajteknő tömités?) -vezérműszíj+görgők -vízpumpa -olajcsere -hidrotőke piszkítás .... olajszűrő légszűrő benzinszűrő pollenszűrő gyertyacsere
knight Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Ma voltam szerelőnél és megnyugtatott, hogy jó a váltóm: nem kellett állítani a rudazaton, viszont megolajozta a váltószoknya alatti gömbcsuklót meg a gyűrűt ahol a rudazat kimegy... Mondta, hogy nem árt időnként olajozni. Finomabb is lett picivel a kapcsolás.
maci26 Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Sziasztok! Mostanában terevezem,hogy "megajándékozom" magam egy F astrával.Én DIESEL-re gondoltam (természetesen ISUZU motorosra).Ebben szeretném kérni a segítségeteket,mert nem tudom ( :oops: ) mi a különbség a TDI és a TDS között.Légyszi írjátok meg nekem,hogy melyik jobb (vagy mindkettő ugyanolyan jó?),előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv. Maci26
warwolf Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Sziasztok! Mostanában terevezem,hogy "megajándékozom" magam egy F astrával.Én DIESEL-re gondoltam (természetesen ISUZU motorosra).Ebben szeretném kérni a segítségeteket,mert nem tudom ( :oops: ) mi a különbség a TDI és a TDS között.Légyszi írjátok meg nekem,hogy melyik jobb (vagy mindkettő ugyanolyan jó?),előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv. Maci26 A kérdés, hogy a mostani üzemanyagárak mellett érdemes-e dieselt venni.Igaz, a városi fogyija lényegesen alatta van a benzinesnek.
mörfi Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Sziasztok! Mostanában terevezem,hogy "megajándékozom" magam egy F astrával.Én DIESEL-re gondoltam (természetesen ISUZU motorosra).Ebben szeretném kérni a segítségeteket,mert nem tudom ( :oops: ) mi a különbség a TDI és a TDS között.Légyszi írjátok meg nekem,hogy melyik jobb (vagy mindkettő ugyanolyan jó?),előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv. Maci26 F astrában TDI :?: :shock: :shock:
Recommended Posts