Guest gorbi Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Helló! Néhány napja írtam fel egy 1.4SE F astra-t, betegeskedik. ..... A plusz infók ismeretében tudnak a "szakértő urak, hölgyek" megváltó információt a bajokra??? Lesem a válaszokat.... Pü. ment. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Sziasztok! Anno elözö verdámba (ugy 4 éve) cseréltem motort, igaz nem opel hanem fiat volt. Engemis kábitottak mindenfélével a KPM-nél és okmányirodánál és szerelök is ezkel azkell stb... . Egy B3000........ 1.7D helyett A1000.........1.9TD került bele. Hivatalossá tételhez kellett: KPM részéről: átépitési engedély a KPM-töl származási papir az uj motorrol igazolás autószerelő-től a beépitésröl Utvonal engedély a KPM-ig KPM vizsga (ennél csak azt nézik meg,hogy volt-e a felfüggesztésnél,kormánynál féknél módositva valami és az megfelelő-e. ja! és itt készül el az átalakitási terv ami a végleges lessz mert mindig találnak valamit ami az előre tervezésnél nem megfelelő) ujra Müszaki vizsga+ uj Zödkártya amit csak a KPM csinálhat meg! eredetvizsga ujra Okmányiroda részéröl: Törzskönyv forgalmi Illeték Önkormányzat: sujadó különbözet Össz nekem a lepapirozás 130e-be esett. Reg. adót nemkellett fizetni hiába más a motorkód ! Reg adót akkor kellett volna fizetni ha pld. opel motort teszek bele. Csak ezt szeretik "átmagyarázni" a KPM.esek Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Sziasztok! Anno elözö verdámba (ugy 4 éve) cseréltem motort, igaz nem opel hanem fiat volt. Engemis kábitottak mindenfélével a KPM-nél és okmányirodánál és szerelök is ezkel azkell stb... . Egy B3000........ 1.7D helyett A1000.........1.9TD került bele. Hivatalossá tételhez kellett: KPM részéről: átépitési engedély a KPM-töl származási papir az uj motorrol igazolás autószerelő-től a beépitésröl Utvonal engedély a KPM-ig KPM vizsga (ennél csak azt nézik meg,hogy volt-e a felfüggesztésnél,kormánynál féknél módositva valami és az megfelelő-e. ja! és itt készül el az átalakitási terv ami a végleges lessz mert mindig találnak valamit ami az előre tervezésnél nem megfelelő) ujra Müszaki vizsga+ uj Zödkártya amit csak a KPM csinálhat meg! eredetvizsga ujra Okmányiroda részéröl: Törzskönyv forgalmi Illeték Önkormányzat: sujadó különbözet Össz nekem a lepapirozás 130e-be esett. Reg. adót nemkellett fizetni hiába más a motorkód ! Reg adót akkor kellett volna fizetni ha pld. opel motort teszek bele. Csak ezt szeretik "átmagyarázni" a KPM.esek Hát nem tudom, amikor vettem a kocsit akkor olcsóbb volt egy nagyobb motorral szerelt, mert mindenki a kis motorosokat kereste. Igy én nem látom értelmét, hogy vegyek egy 1.4-eset pölö 600-ért, ebbe veszek egy nagyobb motort, átszerelem ha kell cserélek féket, futóművet, lepapirozom, minthogy vehettem volne egy 2 literest 500-ért oszt csókolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Hát nem tudom, amikor vettem a kocsit akkor olcsóbb volt egy nagyobb motorral szerelt, mert mindenki a kis motorosokat kereste. Igy én nem látom értelmét, hogy vegyek egy 1.4-eset pölö 600-ért, ebbe veszek egy nagyobb motort, átszerelem ha kell cserélek féket, futóművet, lepapirozom, minthogy vehettem volne egy 2 literest 500-ért oszt csókolom. Igazából a fék és futómű szerintem akár maradhat érintetlenül is, de azért egy 256-os nyereg nem nagy cucc bontottan. Mi mást kellene átalakítani futóműnél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Igazából a fék és futómű szerintem akár maradhat érintetlenül is, de azért egy 256-os nyereg nem nagy cucc bontottan. Mi mást kellene átalakítani futóműnél? Nem tudom kell-e egyáltalán csak úgy általánosságban írtam, hogy a kicsi moci+átalakítás+papirozás többe kerül, mint alapból egy nagyobb moci. Vagy akor el kell veszíteni a motorszámot mondjuk természetes elhasználódásra hivatkozva, és papirok nélkül beteszek a c14nz helyére egy c16nz. Nem hiszem hogy sokan kiszúrnák a különbséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Hát nem tudom, amikor vettem a kocsit akkor olcsóbb volt egy nagyobb motorral szerelt, mert mindenki a kis motorosokat kereste. Igy én nem látom értelmét, hogy vegyek egy 1.4-eset pölö 600-ért, ebbe veszek egy nagyobb motort, átszerelem ha kell cserélek féket, futóművet, lepapirozom, minthogy vehettem volne egy 2 literest 500-ért oszt csókolom. Így igaz! Ilyen korú gépeknél már nem jelenik meg az árban az extra erő amit egy nagyobb motor ad, és ami még vele jár az extrák. Itt inkább az általános állapot az ármeghatározó. Vehetsz 2 lterest már 250 ezerért is, meg 800 ezerért is. Aki fillérb@szó, ráfázhat a javítási költségekkel. Azzal viszont számoljon aki 1,4-ről 2,0-ra lép, hogy a fogyasztása kb. 2 literrel meg fog nőni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Így igaz! Ilyen korú gépeknél már nem jelenik meg az árban az extra erő amit egy nagyobb motor ad, és ami még vele jár az extrák. Itt inkább az általános állapot az ármeghatározó. Vehetsz 2 lterest már 250 ezerért is, meg 800 ezerért is. Aki fillérb@szó, ráfázhat a javítási költségekkel. Azzal viszont számoljon aki 1,4-ről 2,0-ra lép, hogy a fogyasztása kb. 2 literrel meg fog nőni! Azért a Te fogyasztási adataiddal egy 1,4-est is el tudnék képzelni, a 16szelepesek fogyasztanak is ha nyomják neki. Amúgy én most egy szolidabb 1,6.8v - 1,8.16v váltást tudnék leginkább elképzelni magamnak. De asszem ez csak álom. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Azért a Te fogyasztási adataiddal egy 1,4-est is el tudnék képzelni, a 16szelepesek fogyasztanak is ha nyomják neki. Amúgy én most egy szolidabb 1,6.8v - 1,8.16v váltást tudnék leginkább elképzelni magamnak. De asszem ez csak álom. :huh: Az én 1,4-es fogyasztásom annó 6,2 volt éves átlagban. Idén, hogy több a viszonylag rövid utam, megy már felfelé az én átlagom is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 sziasztok! mi lehet a kulonbseg a vezerlesben az Astra F es a G X14XE motorjaiban? az egyikhez 162fogas a szij a masike 169 ha egy auto az opel altal lett gazositva, elkepzelheto, hogy a motorvezerlot is modositottak? ha jol tudom az X14XE max. 6500-ig porog, de a gazos nekem tovabb megy 7000 felett egy kicsivel tilt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Nem tudom kell-e egyáltalán csak úgy általánosságban írtam, hogy a kicsi moci+átalakítás+papirozás többe kerül, mint alapból egy nagyobb moci. Vagy akor el kell veszíteni a motorszámot mondjuk természetes elhasználódásra hivatkozva, és papirok nélkül beteszek a c14nz helyére egy c16nz. Nem hiszem hogy sokan kiszúrnák a különbséget. nemrég beszéltünk róla pedig Zolika :huh: féltengelyek, agyak :lol: Így igaz! Ilyen korú gépeknél már nem jelenik meg az árban az extra erő amit egy nagyobb motor ad, és ami még vele jár az extrák. Itt inkább az általános állapot az ármeghatározó. Vehetsz 2 lterest már 250 ezerért is, meg 800 ezerért is. Aki fillérb@szó, ráfázhat a javítási költségekkel. Azzal viszont számoljon aki 1,4-ről 2,0-ra lép, hogy a fogyasztása kb. 2 literrel meg fog nőni! ha csak két literrel enne alattam többet egy c20ne ... főleg az első pár hónapban :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November30, 2009 Megoszt Elküldve November30, 2009 en a C14NZ motorossal mentem sokat, figyelve a kulso homersekletet, kb +5 fok alatt elkezdett emelkedni a fogyasztas (B.C-n tudtam kovetni), autopalyan tartos 90-110km/h, pedig a vizhofok nem esett vissza. letakartam a hutot felig, akkor ez a jelenseg kb -10 fok korul jelentkezett, szerintem a motorra csapodo hideg levego megzavarja a hoerzekeloket, lehuti a vizcsoveket, akkor is ha a termosztat zarva van, illetve a motorblokk teljes felulete kapja a hideget, Ha autópályán takaró nélkül visszaesett a hőfokod akkor ott termosztát gond lehet és ezért segített a takarás. Szerintem. Kizárt, hogy egy jó működő autónál ill. termosztátnál visszaessen a hőfok 110-nél +5fokban vagy akár -10ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve November30, 2009 Megoszt Elküldve November30, 2009 Ha autópályán takaró nélkül visszaesett a hőfokod akkor ott termosztát gond lehet és ezért segített a takarás. Szerintem. Kizárt, hogy egy jó működő autónál ill. termosztátnál visszaessen a hőfok 110-nél +5fokban vagy akár -10ben. mint irtam nem esett vissza a hofok a muszer szerint, de a B.C-n lathato volt a fogyasztas emelkedese tobbszor megtettem az utat autopalyan, kb 1800km, nyaron a fogyasztas mindig kevesebbre jott ki. hasonlo terheles, hasonlo sebesseg nem lehet veletlen, hogy letezik telre valo takaro egyes modellekhez (nem kifejezetten opelre gondolok) borbol, amin vannak kinyithato nyilasok, a kulso homerseklet fuggvenyeben Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November30, 2009 Megoszt Elküldve November30, 2009 mint irtam nem esett vissza a hofok a muszer szerint, de a B.C-n lathato volt a fogyasztas emelkedese tobbszor megtettem az utat autopalyan, kb 1800km, nyaron a fogyasztas mindig kevesebbre jott ki. hasonlo terheles, hasonlo sebesseg nem lehet veletlen, hogy letezik telre valo takaro egyes modellekhez (nem kifejezetten opelre gondolok) borbol, amin vannak kinyithato nyilasok, a kulso homerseklet fuggvenyeben Persze léteznek takarók, egyrészt mert a hidegebb éghajlatokon hasznos, másrészt mert jó üzlet és veszik azok akik a régi ladák és skodák idejében pozitívat tapasztaltak ezért ezt várják a mai autójuknál is. Szerintem ha takarsz ha nem télen nő a fogyasztás ez természetes. Eleve a beszívott levegő hőmérsékletét is méri az ECU és ennek függvényében is korrigál. Így inkább a beszívott levegő hőmérséklete és nem a blokkot hűtő menetszél ami a fogyasztást növeli. Így aztán a hűtő mögül vagy a kipufogócsonk felől szívott levegőnek éppúgy lehet pozitív hatása. Nálam ilyen lehetőség nincs. Nekem mindig a hűtő mellett elölről szív levegőt de ha jól tudom nálam a pillangószelep környéke fűtött. Ha valaki sokat autópályázik hát takarjon. Én nem akarok/merek mert a városba érve inkább csak negatív hatása lene. Azt a kevés autópályát és országutat meg kibírom így :huh: Bocs a kötekedésért. Ez csak az én véleményem senkinek nem kell elfogadni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve November30, 2009 Megoszt Elküldve November30, 2009 Persze léteznek takarók, egyrészt mert a hidegebb éghajlatokon hasznos, másrészt mert jó üzlet és veszik azok akik a régi ladák és skodák idejében pozitívat tapasztaltak ezért ezt várják a mai autójuknál is. Szerintem ha takarsz ha nem télen nő a fogyasztás ez természetes. Eleve a beszívott levegő hőmérsékletét is méri az ECU és ennek függvényében is korrigál. Így inkább a beszívott levegő hőmérséklete és nem a blokkot hűtő menetszél ami a fogyasztást növeli. Így aztán a hűtő mögül vagy a kipufogócsonk felől szívott levegőnek éppúgy lehet pozitív hatása. Nálam ilyen lehetőség nincs. Nekem mindig a hűtő mellett elölről szív levegőt de ha jól tudom nálam a pillangószelep környéke fűtött. Ha valaki sokat autópályázik hát takarjon. Én nem akarok/merek mert a városba érve inkább csak negatív hatása lene. Azt a kevés autópályát és országutat meg kibírom így :huh: Bocs a kötekedésért. Ez csak az én véleményem senkinek nem kell elfogadni. en egyaltalan nem veszem kotekedesnek a dolgot. ugy gondolom, hogy itt megoszthatjuk a velemenyunket, tapasztalatunkat, gondolj bele egy fejleszto munka mindig a "kotekedesek" eredmenye, hiszen az esetleges felmerulo hibakat ki kell javitani. kicsi aprocska "trukkokkel" ki tudjuk javitani autoink hibait, nekem jelentkezik egy hiba, kerdesemre Te irsz egy valaszt, Neked bejott, nekem nem, de egy harmadik tarsunknak igen, vagy forditva, nekem bejon, masnak nem es mint irtad, a Te kozlekedesi kornyezetedben nem jelentkezik ez a problema. en egyedul utazom, hosszu az 1800km, ezalatt van ido nezelodni, mint pl. a fogyasztas a B.C-n, feltunk, hogy +5 fok alatt felmegy a fogyasztas egy kicsit, pl. telen egy hosszabb alagutban leesik, majd utana ismet felmegy Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve December2, 2009 Megoszt Elküldve December2, 2009 hali! x14xe motorom van kb 4 éve gázzal megy ma hallottam tankoljak felesbe benzint és etanolt az kitakarítja az injektorokat a gáztól olyan barnás retek van rajta, meg benzinnel nem megy igazán jól pár tubus injektor tisztító után kicsivel jobb, de nem az igazi szóval érdemes evvel az etanollal kísérletezni? mert olyant is hallottam széteszi a gumi tömítéseket köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December2, 2009 Megoszt Elküldve December2, 2009 hali! x14xe motorom van kb 4 éve gázzal megy ma hallottam tankoljak felesbe benzint és etanolt az kitakarítja az injektorokat a gáztól olyan barnás retek van rajta, meg benzinnel nem megy igazán jól pár tubus injektor tisztító után kicsivel jobb, de nem az igazi szóval érdemes evvel az etanollal kísérletezni? mert olyant is hallottam széteszi a gumi tömítéseket köszi! Igen. Jó dolog az, de szigorúan felesben, ha többlet lesz az etanolból, lehet kapsz egy pech lámpát. Aki meg ezt mondta neked, hogy megeszi a gumitömítéseket, vágd hátba egy szívlapáttal! :huh: Udi-nak két éve van etanolba áztatva egy gumicső, ami a mai napig teljesen ép. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve December2, 2009 Megoszt Elküldve December2, 2009 Sziasztok! Motor kiemelese a gyarilag kialakitott fuleknel fogva okozhat-e valamilyen karos erohatast a hengerfej(tomites)re? erdekes modon, 2 automban csereltem motort (X14XE), elotte mindketto motor ment hibatlanul, beepites utan, azonnal nyomta a gazt a hutofolyadekba. az egyik hengerfejtomites kiszedese utan tisztan lathato, hogy a 3. es 4. henger kozott atfolyt, a masik motornal a gyertya kiszedese keresztul lathato, hogy vizet kap. a harmadik automnal amiben C14NZ motor van, az akku allandoan lemerul, ha nem kotom le az ECU-t (a muanyagboritas le van szedve), nagyon nehezen indul, illetve az uresjarati motor allandoan megy a ket vegallas kozott, leveszem a negativ sarut, majd lehuzom az ECU-t, visszateve a saru, az akku nem merul le. uj 77Ah akkut reggeltol estig lemeriti ha az ECU rajt van, es a leptetomotor megy. a B.C-n a fogyasztas 3,4liter/ora, es a motor alig porog kicsivel 1000 felett, elotte 0,8liter/ora 800-as fordulaton szerintetek mi lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December3, 2009 Megoszt Elküldve December3, 2009 Sziasztok! Motor kiemelese a gyarilag kialakitott fuleknel fogva okozhat-e valamilyen karos erohatast a hengerfej(tomites)re? erdekes modon, 2 automban csereltem motort (X14XE), elotte mindketto motor ment hibatlanul, beepites utan, azonnal nyomta a gazt a hutofolyadekba. az egyik hengerfejtomites kiszedese utan tisztan lathato, hogy a 3. es 4. henger kozott atfolyt, a masik motornal a gyertya kiszedese keresztul lathato, hogy vizet kap. a harmadik automnal amiben C14NZ motor van, az akku allandoan lemerul, ha nem kotom le az ECU-t (a muanyagboritas le van szedve), nagyon nehezen indul, illetve az uresjarati motor allandoan megy a ket vegallas kozott, leveszem a negativ sarut, majd lehuzom az ECU-t, visszateve a saru, az akku nem merul le. uj 77Ah akkut reggeltol estig lemeriti ha az ECU rajt van, es a leptetomotor megy. a B.C-n a fogyasztas 3,4liter/ora, es a motor alig porog kicsivel 1000 felett, elotte 0,8liter/ora 800-as fordulaton szerintetek mi lehet? Ez nekem erősen ECU-hibának tűnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve December3, 2009 Megoszt Elküldve December3, 2009 mint irtam nem esett vissza a hofok a muszer szerint, de a B.C-n lathato volt a fogyasztas emelkedese tobbszor megtettem az utat autopalyan, kb 1800km, nyaron a fogyasztas mindig kevesebbre jott ki. hasonlo terheles, hasonlo sebesseg nem lehet veletlen, hogy letezik telre valo takaro egyes modellekhez (nem kifejezetten opelre gondolok) borbol, amin vannak kinyithato nyilasok, a kulso homerseklet fuggvenyeben Nekem gyárilag benne volt a takaró műanyag...de már a polcon van tavasz óta :huh: ugyanis csak akkor tűnt fel hogy mi a fene az ott :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve December3, 2009 Megoszt Elküldve December3, 2009 Ez nekem erősen ECU-hibának tűnik. mar tobbszor szetbontottam, talaltam hibas forrasztasokat, de a lakkozas miatt nagyon nehezen tudom forrasztani, ha hideg van akkor nem jo, ha futok ra akkor jo, ha sokat futok ra ismet nem jo, "jatszani" kell a homerseklettel igy hasznalhato (szerencsere van masik amivel tudok jarni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December4, 2009 Megoszt Elküldve December4, 2009 Nekem gyárilag benne volt a takaró műanyag...de már a polcon van tavasz óta :huh: ugyanis csak akkor tűnt fel hogy mi a fene az ott :lol: Nekem is 4 év kellett hozzá, hogy észrevegyem :lol: Idén nyáron vettem ki, és kb. egy hónapja visszatettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 mar tobbszor szetbontottam, talaltam hibas forrasztasokat, de a lakkozas miatt nagyon nehezen tudom forrasztani, ha hideg van akkor nem jo, ha futok ra akkor jo, ha sokat futok ra ismet nem jo, "jatszani" kell a homerseklettel igy hasznalhato (szerencsere van masik amivel tudok jarni) sikerult szereznem egy ECU-t, ami egy C12NZ motoros Corsabol valo. vajon mit fogok tapasztalni? be fog-e indulni, leszamitva, hogy talan nem lesz ero... hamarosan elkeszulok az olajhofok, olajnyomas muszeremmel is, hogyan tudok majd fotokat kozzetenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 sikerult szereznem egy ECU-t, ami egy C12NZ motoros Corsabol valo. vajon mit fogok tapasztalni? be fog-e indulni, leszamitva, hogy talan nem lesz ero... hamarosan elkeszulok az olajhofok, olajnyomas muszeremmel is, hogyan tudok majd fotokat kozzetenni? A képeket feltöltöd vhová (pl. tar.hu) és a linkjét teszed be ide. Múltkor kerestem 1.4NZ-hez ECU-kat, itt a lista, valamelyik még lehet, hogy megvan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 Sziasztok! Ugylatszik cserelnem kell majd hidrotokek mivel hideginditasnal eleg dizeles hangja van kb 1-2 percig.Azt szeretnem megtudni hogy ez okozhat-e fogyastasnovekedes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 Sziasztok! Ugylatszik cserelnem kell majd hidrotokek mivel hideginditasnal eleg dizeles hangja van kb 1-2 percig.Azt szeretnem megtudni hogy ez okozhat-e fogyastasnovekedes? Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts