Novy Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Gondolom abból hogy a szíjon a fogaknak melyik fele van jobban megkopva... De ez csak egy tipp. hm hm nézegetem már párat, de nemigazán tudom megmondani, még ha intervallumon is belül van cserélve... akkor az ujjat is nehéz megkülönböztetni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Sziasztok! Tegnaptól én is Opel tulajdonos vagyok :) Az előző autóm (Toyota Corolla Hatchback, 1990, 1.6, 105Le, 16v) után érdekes volt átülni egy teljesen más karakterű autóba (Opel F Astra Caravan 1992, 1.6, 75Le, 8v). A Corolla japánosan pörgős, változó szelepvezérléses gép, alacsony fordulaton nyomatékszegény, 3500-as fordulatszám felett azonban nagyon meglódul. Ezzel szemben az Astra alul is nyomatékos (városban sokkal jobban használható), de magasabb fordulaton sem indul be igazán :) A Toyotához képest a vezetési élményről inkább ne beszéljünk, de pozitívum, hogy sokkal csendesebb autó, vagyis jobb a hangszigetelése sokkal. Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy max.. 40-50 ezer forintos keretből milyen teljesítmény alapú tuningot ajánlotok? Csináltassak Chiptuningot, vagy inkább hátsódob/sport betétszűrő irányban induljak? Ami talán legtöbbet ér, az a hengerenkénti injektorosra való átalakítás. Ezzel 100LE körüli teljesítmény érhető el "legálisan" (motorszám nem változik, csak a hengerfej a sallangjaival, motorvezérlővel, AC-pumpával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Darky78 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Ami talán legtöbbet ér, az a hengerenkénti injektorosra való átalakítás. Ezzel 100LE körüli teljesítmény érhető el "legálisan" (motorszám nem változik, csak a hengerfej a sallangjaival, motorvezérlővel, AC-pumpával. És ez kijön 50 ezerből?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 miko mutattad azt a szíjat Gabi kapásból megmondta, hogy évekkel ezelőt kivonták a gyártásból azt a logót, meg eléggé megviseltnek látszott az a szíj... am milyen kopás? miből akartad a forgás irányát meghatározni? :) Évekkel ezelőtt? Az nem baj, 60ezer, vagy 6-év a csereperiódus, nem? :) És ez kijön 50 ezerből?? Nem, alsó hangon olyan 70-80 lehet az anyagköltség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Darky78 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 ű Chip vs Kipufogó/légszűrő Nem, alsó hangon olyan 70-80 lehet az anyagköltség. Köszi a választ! Ebben az esetben továbbra is áll a kérdés, hogy max 50k-ból milyen irányban induljak el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Köszi a választ! Ebben az esetben továbbra is áll a kérdés, hogy max 50k-ból milyen irányban induljak el... Nagyon nem érdemes semerre. Ez a hengerenkéntire való átalakítás hoz látványos teljesítménynövekedést. Bármi mással próbálkozol, az érdemben nem növeli e teljesítményt. A csiptuning mellé vez. tengelyt is kéne cserélni, de az már megint húzós árban. Mindenképp a hengerenkéntire átalakítás hozza a legnagyobb változást. A sport dob, és sport szűrőbetét nem hoz semmit. Nekem is volt az x16xel astrámon ilyen. Állítom, a hangon kívűl semmi nem változott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Sokat futott 1.4 se (8 szelepes, 60kW-os) astrámban (496000 km) katalizátor cserére adtam a fejem. Szereztem is egyett könyökcsövestől egy keveset használt 1.6-osról, ami kicsit vastagabb, de azért passzol. A kérdésem az lenne, hogy fogyasztás tekintetében mekkora ugrásra számíthatok (eddig 6,5 l-rel beérte), illetve mit szólnak hozzá a zöldkártyások? Gondolom a vastagabb cső, és a nagyobb katalizátor miatt a rendszer nehezebben fog bemelegeni, mint a régi (ha egyátalán eléri a kellő hőmérsékletet), igy valamivel dúsabb keveréket fog a lambda szonda beállítani, csak az a kérdés hogy ez mennyre lesz számottevő. Van e már valakinek hasonló tapasztalata? Nem lesz semmi változás. Lambdaszonda a katalizátor előtt van. 1.4-1.6 mociknak nem sokban eltérő katalizátora van, a bemelegedési idő sem lesz látványosab hosszabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Köszi a választ! Ebben az esetben továbbra is áll a kérdés, hogy max 50k-ból milyen irányban induljak el... 50 ezerből tegyél rá egy szép dobot, políroztasd át a kocsit, és tankold meg kb ennyire elég. Nagyon nem érdemes semerre. Ez a hengerenkéntire való átalakítás hoz látványos teljesítménynövekedést. Bármi mással próbálkozol, az érdemben nem növeli e teljesítményt. A csiptuning mellé vez. tengelyt is kéne cserélni, de az már megint húzós árban. Mindenképp a hengerenkéntire átalakítás hozza a legnagyobb változást. A sport dob, és sport szűrőbetét nem hoz semmit. Nekem is volt az x16xel astrámon ilyen. Állítom, a hangon kívűl semmi nem változott. egy hangyányit biztosan hoz... de árban ez igencsak ráfizetéses :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
djafus Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Akkor lehetséges, hogy most légtelenitődött csak ki a rendszer... Mikor volt matatva körülötte? - pl. vizpumpacsere? Egyértelműen nyitva maradó termosztátra utal...csere! Ilyen hidegben bizonyos fokig, főleg inditás után amig át nem melegszik a kipuffrendszer, normális jelenség..simán kondenzviz csak.. :) Akkor kezdek megnyugodni. Kipróbáljuk a termosztátot. Amúgy tavaly kb ilyen februárba cseréltük a radiátotort, mert befolyt a víz a kocsiba, a probléma megszünt viszont nem lett fűtés. Nyáron nem foglalkoztam vele, csak most. De a lényeg hogy nem HF. Köszi mindenkinek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Akkor kezdek megnyugodni. Kipróbáljuk a termosztátot. Amúgy tavaly kb ilyen februárba cseréltük a radiátotort, mert befolyt a víz a kocsiba, a probléma megszünt viszont nem lett fűtés. Nyáron nem foglalkoztam vele, csak most. De a lényeg hogy nem HF. Köszi mindenkinek úgy tünik, de ez csak akkor dől el, ha benne lesz az uj termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Sziasztok! Tegnap este hazafelé jövet melóból megdta magát a 3-as hengeremnél a kipufogószelep hidrótőkéje. Kérdésem a következő lenne, a Lángnál van ina 2950-ért, a Bárdiná Febi 2550 ért, internetes áruházban Ruhville 2225 ért? Mi legyen az utoda, és ilyenkor érdemes a 8db-ot cserélni vagy elég csak azt az 1-et esetleg? Ja és tudom 100x kibeszélt téma, de lehet-e cserélni bontás nélkül? A legfontosabb viszont, hogy így mennyire lehet járni az autóval, szabad menni vele? A szerelőm 30km-re van tőlem, annyit kibír vagy inkább vontatás oda is? Köszi a hozzászolásokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Sziasztok! Tegnap este hazafelé jövet melóból megdta magát a 3-as hengeremnél a kipufogószelep hidrótőkéje. Kérdésem a következő lenne, a Lángnál van ina 2950-ért, a Bárdiná Febi 2550 ért, internetes áruházban Ruhville 2225 ért? Mi legyen az utoda, és ilyenkor érdemes a 8db-ot cserélni vagy elég csak azt az 1-et esetleg? Ja és tudom 100x kibeszélt téma, de lehet-e cserélni bontás nélkül? A legfontosabb viszont, hogy így mennyire lehet járni az autóval, szabad menni vele? A szerelőm 30km-re van tőlem, annyit kibír vagy inkább vontatás oda is? Köszi a hozzászolásokat! Hogyan sikerült ilyen gyorsan diagnosztizálni hogy pont a 3-as henger kipuf szelep? Amugy szerintem minden gond nélkül elmehetsz vele 30km-t csak ne pörgesd nagyon. A bontás nélküli szerelésről meg majd a többiek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Sziasztok! Tegnap este hazafelé jövet melóból megdta magát a 3-as hengeremnél a kipufogószelep hidrótőkéje. Kérdésem a következő lenne, a Lángnál van ina 2950-ért, a Bárdiná Febi 2550 ért, internetes áruházban Ruhville 2225 ért? Mi legyen az utoda, és ilyenkor érdemes a 8db-ot cserélni vagy elég csak azt az 1-et esetleg? Ja és tudom 100x kibeszélt téma, de lehet-e cserélni bontás nélkül? A legfontosabb viszont, hogy így mennyire lehet járni az autóval, szabad menni vele? A szerelőm 30km-re van tőlem, annyit kibír vagy inkább vontatás oda is? Köszi a hozzászolásokat! Hogyan sikerült ilyen gyorsan diagnosztizálni hogy pont a 3-as henger kipuf szelep? Amugy szerintem minden gond nélkül elmehetsz vele 30km-t csak ne pörgesd nagyon. A bontás nélküli szerelésről meg majd a többiek... Sztem is lehet vele menni, "óvcsiba". Ilyenkor inkább az összeset cseréld, a bontás nélküli csere szívás. Egyszerűbb, ha lekapjátok a hf-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Hogyan sikerült ilyen gyorsan diagnosztizálni hogy pont a 3-as henger kipuf szelep? Amugy szerintem minden gond nélkül elmehetsz vele 30km-t csak ne pörgesd nagyon. A bontás nélküli szerelésről meg majd a többiek... Ugy kalapált mit a dizelek, levettem a tengely fedelét, hogy mi a szar, és végnyomkodtam az összes tőkét, az az egy olyan szépen beesett megállás után cc 5 percel, hogy csak na. Ebből jött a gyors és viszonylag pontos diagnosztika. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 És ez kijön 50 ezerből?? Hogy mennyiért tudod beszerezni az alkatrészeket, az eléggé változó, én pl. a C14SE-hez való cuccokat az AC-pumpa és egy-két vízcső kivételével 25e-ért vettem anno (hengerfej a sallangjaival, injektorokkal, kábelköteggel, motorvezérlővel). Ehhez persze hozzájön még a hengerfej rendbetétele (síkolás, tömítések cseréje), és a szerelő munkadíja. Úgyhogy sztem nézelődj hirdetésekben, és inkább gyűjts még pénzt, minthogy "tuning" kipuffra meg direktszűrőre dobd ki feleslegesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Én meg elfantáziálltam azon, hogy mi lenne ha tennék bele 16NZ-s mocit mert azt "csak" be kell tenni ennek a helyére...vagy mégsem? Ja, persze kell(ene) a motorvezérlő is hozzá, ezt tudom, de kell(ene) valami egyéb kábelozás vagy egyéb is hozzá? Végül is kinézetre szinte ugyanaz, műszakin le se tojják - nem szokták nézegetni - a zöldkártyát meg el lehet intézni gond nélkül. Egyébként hol is találom meg a motorszámot/kódot a blokkon? :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Én meg elfantáziálltam azon, hogy mi lenne ha tennék bele 16NZ-s mocit mert azt "csak" be kell tenni ennek a helyére...vagy mégsem? Ja, persze kell(ene) a motorvezérlő is hozzá, ezt tudom, de kell(ene) valami egyéb kábelozás vagy egyéb is hozzá? Végül is kinézetre szinte ugyanaz, műszakin le se tojják - nem szokták nézegetni - a zöldkártyát meg el lehet intézni gond nélkül. Egyébként hol is találom meg a motorszámot/kódot a blokkon? :) :) Egy az egyben belemegy. Csak az ECU-t, és annak kábelkötegét kell cserélni. A motorszám a blokk felső síkján, elől, a váltó felőli végén van. A hf előtt látszik is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Egy az egyben belemegy. Csak az ECU-t, és annak kábelkötegét kell cserélni. A motorszám a blokk felső síkján, elől, a váltó felőli végén van. A hf előtt látszik is. nem a kipufogótorok alatt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 A motorszám a régebbieknél ahogy Hening írta, az újabbaknál a motor/váltó összeillesztésénél függőlegesen helyezkedik el kb. a régi hely alatt picivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 A motorszám a régebbieknél ahogy Hening írta, az újabbaknál a motor/váltó összeillesztésénél függőlegesen helyezkedik el kb. a régi hely alatt picivel. akkor mi van apufogó alatt? Gabi ott említettea motorszámot, hogy az ki is szokott hamar égni Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 akkor mi van apufogó alatt? Gabi ott említettea motorszámot, hogy az ki is szokott hamar égni majdnem jól emlékszel :) ott van a váltóharang csatlakozásnál, és nagyon hamar korrodál :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 majdnem jól emlékszel :) ott van a váltóharang csatlakozásnál, és nagyon hamar korrodál :) akkor bocs :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Sziasztok! Szerintetek a hidrotökéknél a csere esetén mindet dobáljam ki vagy van egy bontott és 2e ért cseréli ki a szaki, tetessem be azt? Van egy titkos vágyam közben leméretezem a szerszámot amivel csinálja :) De a lényeg vegyel Ruhvillet 2000-ért vagy bontott 1000, vagy ina 1700-ért, a gyári 7300, szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Sziasztok! Szerintetek a hidrotökéknél a csere esetén mindet dobáljam ki vagy van egy bontott és 2e ért cseréli ki a szaki, tetessem be azt? Van egy titkos vágyam közben leméretezem a szerszámot amivel csinálja :) De a lényeg vegyel Ruhvillet 2000-ért vagy bontott 1000, vagy ina 1700-ért, a gyári 7300, szerintetek? Gyári 7300/db? 8X7300=58400? Ugye te sem gondolod komolyan? Amit én hajlandó vagyok kiadni érte, az max 2ropi/db. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Gyári 7300/db? 8X7300=58400? Ugye te sem gondolod komolyan? Amit én hajlandó vagyok kiadni érte, az max 2ropi/db. A "max 2ropi/db" elég hamar megadta magát, az ominózus helyen a kocsim motorjában, a gyári méregdrága még csak most kezdi adni egy kicsit a hangját két hét után. Nem kicsit jobb minőség. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts