Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ej-ej ezt nem veszem be, próbáld ujra! :)

Mi ezzel a baj? A motorblokk elvileg ugyanolyan meleg kell legyen, mint a víz benne, úgyhogy sztem se lenne muszáj konkrétan a vízben mérni.

De egyébként a kérdés nem rossz, ki kéne tekerni az egyvezetékes gombát, lehet egy csomó levegő kijönne onnan, és kiderülne, hogy eddig a levegőben lógott csak a szenzor.

Link to comment
Megosztás:

Mi ezzel a baj? A motorblokk elvileg ugyanolyan meleg kell legyen, mint a víz benne, úgyhogy sztem se lenne muszáj konkrétan a vízben mérni.

De egyébként a kérdés nem rossz, ki kéne tekerni az egyvezetékes gombát, lehet egy csomó levegő kijönne onnan, és kiderülne, hogy eddig a levegőben lógott csak a szenzor.

na valakinek leesett végre a fémek jó hővezetőképessége

főleg az AL -é

egyébként tegnap néztema szenzort, és azt le tudtam olvasni, hogy VDO, de még voltmás is írva rá, de azt nem tudtam elolvasni, meg hideg is volt már.

elképzelhető, hogy a 6 lapfejre van ráírva a száma, és kitekerés nélkül is meg lehetne ezt tudni??

használtam mennyire érdems venni ilyet???

mert uj boltiért nem sok kedvem van kiadni 3-5 ezret érte.

Link to comment
Megosztás:

Mi ezzel a baj? A motorblokk elvileg ugyanolyan meleg kell legyen, mint a víz benne, úgyhogy sztem se lenne muszáj konkrétan a vízben mérni.

De egyébként a kérdés nem rossz, ki kéne tekerni az egyvezetékes gombát, lehet egy csomó levegő kijönne onnan, és kiderülne, hogy eddig a levegőben lógott csak a szenzor.

Na én kitekertem amikor termosztátot cseréltem, és szemlátomást rosszul mért a műszer. Volt ott egy kis levegő nem is ért bele a gomba a vízbe, biztos hogy így is melegszik, csak később, ezért csal. Na jó bevallom először megfordítottam a termosztátot, mert a 105-fokos nyitás azért volt, de utánna alig mozdult, azt meg a légbuborék okozta. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitol lehett az hogy "darabos" a motorfekem megfog elenged megfog elenged majd utan megint van! De csak kiss sebesseg pl 40km/h de ha mitom en 100 rol gazpedal elenged akkor meg tokeletes!

Nem lehet, hogy a kuplung csúszik?

Ez ford szám függő. Kb 1500-nál van a határ. Affölött toló üzemnél elveszi az üzemanyagot, alatta pedig adja. Próbálj visszakapcsolással motorfékezni.

Link to comment
Megosztás:

Ez ford szám függő. Kb 1500-nál van a határ. Affölött toló üzemnél elveszi az üzemanyagot, alatta pedig adja. Próbálj visszakapcsolással motorfékezni.

Koszi tehat akkor nincs semmi gond alapjan veve ilyen.

A kuplung teljesen jo Kb 1 honapja lett szerkezett cserelve :)

Link to comment
Megosztás:

Koszi tehat akkor nincs semmi gond alapjan veve ilyen.

A kuplung teljesen jo Kb 1 honapja lett szerkezett cserelve :)

Ahogy Hening írta. Ennél a sebességnél (fokozattól függően) amit problémaként írtál szenved az elektronika hogy tolóüzem, vagy nem, sőt az alapjáratot pedig erőszakkal fent fogja tartani, hogy ne fulladjon le a motor. Ez adja a "rángatást", vagyis a "darabos" motorféket. Nincs vele semmi baj, más vezetéstechnikával elkerülhető.

Link to comment
Megosztás:

ha hengerfejes a kocsi, akkor a gumicsövek mint a kő olyan kemények, vagy akár el is durranhatnak...

a motor se jár szépen, állandóan gőzöl a kipufogó, és leállás után leszvja a vizet akiegyenlítőből.

alapjáraton meg kinyomja

legalábbis én ilyennel találkoztam.

Sziasztok. Akkor írom a tapasztalatokat.

-A legutóbb amikor utántöltőttem kb. 1,5 liter vizet, és kb 3deci fagyállót azóta nem tűnt el belőle víz.

-A vízcsövek nem kemények könnyen be lehet nyomni

-A hőfokmérő felmegy 90 fok fölé ha áll az autó kb 10 perc alatt, és ilyenkor van fűtés is.

- menet közben pedig szépen visszamegy a helyére, úgy hogy most tettem a hűtőhöz egy kartonpapírt, hátha megfogja a menetszelet. De ha folyamatosan megyek vele és előtte nem volt állóhelyben melegítés akkor éppen hogy kimozdul.

- Meleg állapotban letekertem a kiegyenlítő tetejét, nyomás alatt volt, a víz meleg volt és megmaradt a vízmennyiség. A víz nem buborékolt miközben járt a motor.

- A kipufogóból viszont mintha víz csöpögött volna állóhelyben.

Szóval amiket írtatok eddig annak kb az 1/3-da hasonlít a hengerfejes tünetekre. További ötlete esetleg valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Akkor írom a tapasztalatokat.

-A legutóbb amikor utántöltőttem kb. 1,5 liter vizet, és kb 3deci fagyállót azóta nem tűnt el belőle víz.

-A vízcsövek nem kemények könnyen be lehet nyomni

-A hőfokmérő felmegy 90 fok fölé ha áll az autó kb 10 perc alatt, és ilyenkor van fűtés is.

- menet közben pedig szépen visszamegy a helyére, úgy hogy most tettem a hűtőhöz egy kartonpapírt, hátha megfogja a menetszelet. De ha folyamatosan megyek vele és előtte nem volt állóhelyben melegítés akkor éppen hogy kimozdul.

- Meleg állapotban letekertem a kiegyenlítő tetejét, nyomás alatt volt, a víz meleg volt és megmaradt a vízmennyiség. A víz nem buborékolt miközben járt a motor.

- A kipufogóból viszont mintha víz csöpögött volna állóhelyben.

Szóval amiket írtatok eddig annak kb az 1/3-da hasonlít a hengerfejes tünetekre. További ötlete esetleg valakinek?

lehet nincs is benne termosztát, ha meg van akkor ki van öregedve, ki kell cserélni.

aztán figyelni, hogy akkor nem jönnek elő a további tünetek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Akkor írom a tapasztalatokat.

-A legutóbb amikor utántöltőttem kb. 1,5 liter vizet, és kb 3deci fagyállót azóta nem tűnt el belőle víz.

-A vízcsövek nem kemények könnyen be lehet nyomni

Akkor lehetséges, hogy most légtelenitődött csak ki a rendszer... Mikor volt matatva körülötte? - pl. vizpumpacsere?

-A hőfokmérő felmegy 90 fok fölé ha áll az autó kb 10 perc alatt, és ilyenkor van fűtés is.

- menet közben pedig szépen visszamegy a helyére, úgy hogy most tettem a hűtőhöz egy kartonpapírt, hátha megfogja a menetszelet. De ha folyamatosan megyek vele és előtte nem volt állóhelyben melegítés akkor éppen hogy kimozdul.

- Meleg állapotban letekertem a kiegyenlítő tetejét, nyomás alatt volt, a víz meleg volt és megmaradt a vízmennyiség. A víz nem buborékolt miközben járt a motor.

Egyértelműen nyitva maradó termosztátra utal...csere!

- A kipufogóból viszont mintha víz csöpögött volna állóhelyben.

Ilyen hidegben bizonyos fokig, főleg inditás után amig át nem melegszik a kipuffrendszer, normális jelenség..simán kondenzviz csak.. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitol lehett az hogy mar az iden 2 termosztatom meghallt az elso nem gyari volt azert is vettem most gyarit de az is kezdi megadni magat!

Mar csak 45 fokig megy fel es onnan el nem mozdul! Futes kb 2perc utan mar langyos! Valaki mondjon mar egy "jo" termosztatott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitol lehett az hogy mar az iden 2 termosztatom meghallt az elso nem gyari volt azert is vettem most gyarit de az is kezdi megadni magat!

Mar csak 45 fokig megy fel es onnan el nem mozdul! Futes kb 2perc utan mar langyos! Valaki mondjon mar egy "jo" termosztatott.

Csak egy tipp, de ha a fűtésen úgy érzed, hogy melegíti a vizet, akkor lehet, hogy nem a termosztát a rossz, hanem a hőfok jeladó, ezért nem mutat annyit a mutató, mint kéne.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy tipp, de ha a fűtésen úgy érzed, hogy melegíti a vizet, akkor lehet, hogy nem a termosztát a rossz, hanem a hőfok jeladó, ezért nem mutat annyit a mutató, mint kéne.

Aha ertem. Nyarom csereltem termosztatott es oylan kb 1honapja vettem eszre hogy csak 70-80 ig ment majd hogy bejott ez a hideg ido -1 fokok reggel -5 volt igy mar csak 45 fok volt! Nezztem a ket csovett a ventinel az egyik hideg a masik viszont langyos volt ez kb 1-2perces jaratas utan nezztem meg (reggeli elso inditas)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Akkor írom a tapasztalatokat.

-A legutóbb amikor utántöltőttem kb. 1,5 liter vizet, és kb 3deci fagyállót azóta nem tűnt el belőle víz.

-A vízcsövek nem kemények könnyen be lehet nyomni

-A hőfokmérő felmegy 90 fok fölé ha áll az autó kb 10 perc alatt, és ilyenkor van fűtés is.

- menet közben pedig szépen visszamegy a helyére, úgy hogy most tettem a hűtőhöz egy kartonpapírt, hátha megfogja a menetszelet. De ha folyamatosan megyek vele és előtte nem volt állóhelyben melegítés akkor éppen hogy kimozdul.

- Meleg állapotban letekertem a kiegyenlítő tetejét, nyomás alatt volt, a víz meleg volt és megmaradt a vízmennyiség. A víz nem buborékolt miközben járt a motor.

- A kipufogóból viszont mintha víz csöpögött volna állóhelyben.

Szóval amiket írtatok eddig annak kb az 1/3-da hasonlít a hengerfejes tünetekre. További ötlete esetleg valakinek?

Ha hengerfejes lenne nem mernéd járatni csak úgy, vagy egy kis idő után szétdurrannának a csövek. Speciel nekem most kb 2 hete lett hengerfejes... tünetei pedig: nyomta a vizet, füstölt mint a gyárkémény, randa lett a hangja a mocinak. Szóval sztem nem kell aggódni a h.f. miatt :)

Link to comment
Megosztás:

Aha ertem. Nyarom csereltem termosztatott es oylan kb 1honapja vettem eszre hogy csak 70-80 ig ment majd hogy bejott ez a hideg ido -1 fokok reggel -5 volt igy mar csak 45 fok volt! Nezztem a ket csovett a ventinel az egyik hideg a masik viszont langyos volt ez kb 1-2perces jaratas utan nezztem meg (reggeli elso inditas)

Mondjuk ebben a hidegben még akár reális is lehet, hogy nem melegszik be hamar. Főleg inkább terheléssel érdemes melegíteni a motort amúgy. Ha nem ülsz sokat dugóba, akkor a hideg menetszéltől simán visszahülhet, főleg, ha megy a fűtés is.

Nekem mostanában szintén nem nagyon kúszik fel a mutató, de kiváncsi vagyok más tapasztalatára is.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ebben a hidegben még akár reális is lehet, hogy nem melegszik be hamar. Főleg inkább terheléssel érdemes melegíteni a motort amúgy. Ha nem ülsz sokat dugóba, akkor a hideg menetszéltől simán visszahülhet, főleg, ha megy a fűtés is.

Nekem mostanában szintén nem nagyon kúszik fel a mutató, de kiváncsi vagyok más tapasztalatára is.

Jó termosztátnál és közép-európai időjárási viszonyok mellett nem szabadna ilyennek történnie..főleg nem ilyen 0*C körüli hőmérsékleteknél. A viznek akkor is fel kell tudni melegednie üzemi hőfokra, szerintem. Eleve a menetszél nem hűti le annyira ha a termosztát elzárja a hűtőhöz vezető utat a viz elől. :) Persze, nyilván több idő kell neki ilyenkor hogy elérje az üzemi hőfokot. Nekem ez mostanában 6-7km kiméletes tempóban(max.80km/h 5.-ben)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.