Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Még a gyertyacserémhez kérdezném, hogy FLR8LDCU gyertyához tudnék hozzájutni. Ebből BOSCH-t és GM-et ajánlottak. Elmondás szerint mindkettő német. A Bosch 25%-kal olcsóbb lenne(a GM 1100 körül lenne). Érdemes a BOSCHt választani?

Köszi

Mindkettő megfelelő. Tudomásom szerint ezt a gyertyát a Bosch gyártotta a GM-nek specifikusan. Ha a GM mellett döntesz, ellenőrizd, hogy tényleg német legyen, ha a Bosch-t választod, az is teljesen megfelelő.

Hol szerezted a gyertyákat? Mert ezek szerint engem kicsit lehúztak, a 4 GM került 6000Ft-ba :D

Link to comment
Megosztás:

Még a gyertyacserémhez kérdezném, hogy FLR8LDCU gyertyához tudnék hozzájutni. Ebből BOSCH-t és GM-et ajánlottak. Elmondás szerint mindkettő német. A Bosch 25%-kal olcsóbb lenne(a GM 1100 körül lenne). Érdemes a BOSCHt választani?

Köszi

Én a gyárit választanám de abbol is a made in germany és még véletlen sem a made in china-t mert sajnos ilyen is van.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem baj, céget addig nem írnék amíg nem látom az árut(amitől persze még lehet hamis, bármelyiket is veszem akár a doboz ellenére is). Ha meg tényleg a BOSCH gyártja mindkettőt, hát aligha kell válogatni, de a boschhoz húz a tárcám a GM-hez meg az ökölszabály(hogy gyárit vegyél)...

Ha megvettem és látom, jók az esélyeim, akkor írok címet. Egyébként a bosch nem tűnik túl olcsónak?

Javítva: Valaki ismeri ezt link helyet? Bármi infó?

Link to comment
Megosztás:

Mindkettő megfelelő. Tudomásom szerint ezt a gyertyát a Bosch gyártotta a GM-nek specifikusan. Ha a GM mellett döntesz, ellenőrizd, hogy tényleg német legyen, ha a Bosch-t választod, az is teljesen megfelelő.

Hol szerezted a gyertyákat? Mert ezek szerint engem kicsit lehúztak, a 4 GM került 6000Ft-ba :D

A 92 ezer km-t futott gyertyáim GM-ek, de rá van írva hogy Bosch Superplus, kétpólusú. Nagyon zsír. Most Lucas van benne, ami NGK gyakorlatilag. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy jo kategoriába teszem-e egyáltalán a kérdést.

Van egy 1998-as 1.4es 16 szelepes astra kombi.

Néha amikor jár a motor akkor sipoló hang hallatszik az utastérben. De csak amikor jár a motor, de ha menetközben gyorsulok akkor nem hallatszik, ha visszaveszem a gázt, akkor megint.

Utánajártam, rájöttem, hogy elől a vizelvezető müanyag fedél alatt ha szembeállunk az autoval a szellőzőmotortól balra van egy fekete doboz, amiből jön ki egy cső a motorfelé egy másik pedig egy kb. 10 cm darab csak úgy ott lóg a szabadba. Ez a fekete doboz sípol.

Mi ez a doboz egyáltalán, és miért sípolhat?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Nekem GM van benne az előző bosch volt szépen ki volt égve .Benzinszűrőt cseréltem és meglepő változást vettem észre ami t lehet hogy csak bemagyarázok magamnak ,de váltáskor nem rángat be egy kicsit sem, eddeig meg csinálta, már kezdett idegesíteni hogy elfelejtek vezetni.Ugyan annyi gázadásra lendületesebb lett a motor .Megérte az 1200 ft meg két bilincs 100ft/db.A régin még rajta volt a papír, wauxhal felirattal.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy jo kategoriába teszem-e egyáltalán a kérdést.

Van egy 1998-as 1.4es 16 szelepes astra kombi.

Néha amikor jár a motor akkor sipoló hang hallatszik az utastérben. De csak amikor jár a motor, de ha menetközben gyorsulok akkor nem hallatszik, ha visszaveszem a gázt, akkor megint.

Utánajártam, rájöttem, hogy elől a vizelvezető müanyag fedél alatt ha szembeállunk az autoval a szellőzőmotortól balra van egy fekete doboz, amiből jön ki egy cső a motorfelé egy másik pedig egy kb. 10 cm darab csak úgy ott lóg a szabadba. Ez a fekete doboz sípol.

Mi ez a doboz egyáltalán, és miért sípolhat?

Köszönöm

Szerintem az a vákum puffertartálya lehet, ami a belső keringettetés, ill a fűtésvízcsap elzárását végzi. A másik végét keresd meg a szellőzetőmotor tokjának oldalán elvileg van egy cső amira rá tudod húzni. Ha ez cső "csak úgy lóg", akkor ez okozhat alapjárat ingadozást is.

Üdv:

András

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az a vákum puffertartálya lehet, ami a belső keringettetés, ill a fűtésvízcsap elzárását végzi. A másik végét keresd meg a szellőzetőmotor oldalán elvileg van egy cső amira rá tudod húzni. Ha ez cső "csak úgy lóg", akkor ez okozhat alapjárat ingadozást is.

Üdv:

András

Koszi, reggel megnézem.

A szellőzőventillátor csatlakozóját szereltem mert kontaktos lett, lehet,hogy akkor jött le?!

Akkor csak visszadugom és kész?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Koszi, reggel megnézem.

A szellőzőventillátor csatlakozóját szereltem mert kontaktos lett, lehet,hogy akkor jött le?!

Akkor csak visszadugom és kész?

Köszi

Az előbb lemaradt hogy a szellőzető motor tokjának külsején, illetve belsején is kell lennie csőnek. Elvileg akkor mikoror szerelted elképzelhető. hogy véletlenül lehúztad róla.

András

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az a vákum puffertartálya lehet, ami a belső keringettetés, ill a fűtésvízcsap elzárását végzi. A másik végét keresd meg a szellőzetőmotor tokjának oldalán elvileg van egy cső amira rá tudod húzni. Ha ez cső "csak úgy lóg", akkor ez okozhat alapjárat ingadozást is.

Üdv:

András

:D ..olyan is van!? Tudtommal, eredetileg a levegőt tereli vagy a radiátoron keresztül vagy az mellett attól függően, hogy hova állitod a tekerentyűt, hm? :) (Na, de ezt csak igy a margóra)

Link to comment
Megosztás:

Nincs! Jól tudod!

Nem jól tudja! A klímás verdákban, így az enyémben is van fűtéscsap, ami a leghidegebb állásban elzárja a radiátor vízkörét, egy vákum müködtetésű csappal.

András

szerk.:És legjobb tudomásom szerint, puffertartály csak a klímásokban van.

Link to comment
Megosztás:

Az előbb lemaradt hogy a szellőzető motor tokjának külsején, illetve belsején is kell lennie csőnek. Elvileg akkor mikoror szerelted elképzelhető. hogy véletlenül lehúztad róla.

András

És akkor ez csinál valami vákuumot ami kapcsolja a belső keringetőt? És a hang onnan jöhet, hogy folyamatosan szivja be a levegőt?

Vagy most akkor ez a "fekete doboz mire jo"? Megy belőle egy vékonyabb cső is valahova a motorfelé

(klimásrol van szo)

Link to comment
Megosztás:

És akkor ez csinál valami vákuumot ami kapcsolja a belső keringetőt? És a hang onnan jöhet, hogy folyamatosan szivja be a levegőt?

Vagy most akkor ez a "fekete doboz mire jo"? Megy belőle egy vékonyabb cső is valahova a motorfelé

(klimásrol van szo)

A motor felé menő cső szerintem maga a vákumszivattyú. Az alkotja a vákumot ami utána elmegy a belső levegő keringtetőhöz is pl. Azzal sz.ptam én is eleget, aztán regeltem ide, és hirtelen megoldódott az amit előtte 3 hétig senki nem tudott megcsinálni :D ) A belső levegő keringtetőhöz a motortérből megy egy cső, és a szélvédő alatti lefolyócsőbe megy bele. ott eltűnik a lemezben, de leveszed azt a gumipöcsöt ami ott a lefolyó, és benyúlsz a helyén akkor lehet érezni egy kis kiálló valamit. Nah arra kéne rádugva lennie a vákumcsőnek ami eltűnik a lefolyóban. Ha nincs rajta akkor valszeg azért nincs belső keringtetésed :D

A klíma nekem kimaradt úgyhogy amit az kavar bele, arról nem tudok semmit. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem jól tudja! A klímás verdákban, így az enyémben is van fűtéscsap, ami a leghidegebb állásban elzárja a radiátor vízkörét, egy vákum müködtetésű csappal.

András

szerk.:És legjobb tudomásom szerint, puffertartály csak a klímásokban van.

Iigeeen. :D

És akkor ez csinál valami vákuumot ami kapcsolja a belső keringetőt? És a hang onnan jöhet, hogy folyamatosan szivja be a levegőt?

Vagy most akkor ez a "fekete doboz mire jo"? Megy belőle egy vékonyabb cső is valahova a motorfelé

(klimásrol van szo)

A belsőkeringetést egy vákuum működtetésű csap oldja meg. Ha bekapcsolod, akkor kellene hallanod, hogy erősödik a levegő hangja, valamint egy koppanást is lehet hallani. Leállításnál meg szisszen egyet a fűtéscsapnál.

Link to comment
Megosztás:

Megoldódott! Az volt a baj, hogy le volt csúszva egy cső. Nem működött a belső keringetés, most már működik.

Viszont lenne még egy kérdésem:)

Bekapcsoltam a klimát és elég hangos "keremplő" hangot ad, ami fordulatszámfűggő. Tehát ha nyomom a gázt akkor "sürübb" kereplés.

Eddig nem vettem észre, persze 2 hete használtam utoljára klimát.

Ugy hallottam mintha a klimaszívattyú felöl jönne.

Van tipp mi lehet a baj? Klímakuplunggal lehet valami?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Megoldódott! Az volt a baj, hogy le volt csúszva egy cső. Nem működött a belső keringetés, most már működik.

Viszont lenne még egy kérdésem:)

Bekapcsoltam a klimát és elég hangos "keremplő" hangot ad, ami fordulatszámfűggő. Tehát ha nyomom a gázt akkor "sürübb" kereplés.

Eddig nem vettem észre, persze 2 hete használtam utoljára klimát.

Ugy hallottam mintha a klimaszívattyú felöl jönne.

Van tipp mi lehet a baj? Klímakuplunggal lehet valami?

Köszi

Lehet de először megnézném hogy nem lóg -e bele valami a ventibe :D (nekem a tolatólámpa csatlakozóját kellett kiszedni egyszer a ventilátorból, egyik kollégának egy műanyag kábelbilincs lógott bele. Érdemes ránézni :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet de először megnézném hogy nem lóg -e bele valami a ventibe :D (nekem a tolatólámpa csatlakozóját kellett kiszedni egyszer a ventilátorból, egyik kollégának egy műanyag kábelbilincs lógott bele. Érdemes ránézni :)

Szerintem ez nem egészen pontos, mert akkor nem lenne fordulatszámfüggő.

Én vagy a klíma csapágyazására tippelnék, vagy a hosszbordásszíj feszítőgörgőjének csapágyazására. Vagy valami hozzáér a hosszbordásszíjhoz.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez nem egészen pontos, mert akkor nem lenne fordulatszámfüggő.

Én vagy a klíma csapágyazására tippelnék, vagy a hosszbordásszíj feszítőgörgőjének csapágyazására. Vagy valami hozzáér a hosszbordásszíjhoz.

a hoszbordás szíj megy mindig nem? mivel a szervó, és a generátor is azon van

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez nem egészen pontos, mert akkor nem lenne fordulatszámfüggő.

Én vagy a klíma csapágyazására tippelnék, vagy a hosszbordásszíj feszítőgörgőjének csapágyazására. Vagy valami hozzáér a hosszbordásszíjhoz.

jogos, igazadvan, nekünk sebességfüggő volt mert ahogy a menetszél forgatta a ventit, úgy változott. Nemtom mi van ma velem, inkább lefekszem aludni még egy kicsit :) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.