Novy Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Egyébként hogy sztorizgassak is, Finichiu azt mondta múltkor, hogy a világon 2 ember ért rettentően a karburátorokhoz. Az egyik svéd és már meghalt, a másik pedig ő maga személyesen. :D Ha jól tudom akkor van is egy képlet amit róla neveztek el, természetesen karburátorokkal kapcsolatos, de nem tudom pontosan. nekünk egyszer a kémia tanárunk Maziar azt mondta (legrendesebb tanárom volt akis arab): figyeljetek ide, ez az egyetem egy kibszott nehéz, és csak 2en végezték el 4 év alatt. ebből az egyikőjük a nasanál dolgozik azóta :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
aggressor Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 van egy vákumszelep amire a fékrásegítő vákumcsövére van kötve. a szeleppől egy cső az injektorhoz és egy másik a dobalávezető csőre van kötve. állitólak tank levegőztető szelep. tudja valaki mi annak a szelepnek a lényege. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelriska Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Gyújtógyertyát kéne cserélnem... De nem akarom a gatyámat is ráfizetni, viszont legyen jó ár/érték arányú. Ezek a kocsik azért a relatíve olcsó fenntarthatóságukról is ismertek... A gyertyakatalógust láttam(by Novy) de csak NGK-t érdemes beletenni? Gondolnám az iridium jó dolog, de pl. 1-2 v 3 testelektróda mennyire éri meg az árát normális használat mellett? A gyiket néztem de kifejezetten kérdéseimre nem találtam választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 van egy vákumszelep amire a fékrásegítő vákumcsövére van kötve. a szeleppől egy cső az injektorhoz és egy másik a dobalávezető csőre van kötve. állitólak tank levegőztető szelep. tudja valaki mi annak a szelepnek a lényege. Benne van a nevében. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Gyújtógyertyát kéne cserélnem... De nem akarom a gatyámat is ráfizetni, viszont legyen jó ár/érték arányú. Ezek a kocsik azért a relatíve olcsó fenntarthatóságukról is ismertek... A gyertyakatalógust láttam(by Novy) de csak NGK-t érdemes beletenni? Gondolnám az iridium jó dolog, de pl. 1-2 v 3 testelektróda mennyire éri meg az árát normális használat mellett? A gyiket néztem de kifejezetten kérdéseimre nem találtam választ. Vegyél bele GM gyertyát, vagy vehetsz bele Delco-t is (az is GM tuljdonképpen). Nekem ez utóbbi van benne (2 pólusú), és nagyon jól szuperál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 ja nem mondta senki, hogy csak ngk jó bele de azt könyebb beszerzni. és kerüld inkább a gyárinbál több pólusuakat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
aggressor Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nekem úgy tűnik annak csak annyi a szerepe, hogy mikor megy a motor kinyit és az innyektorból a párát vagy üzemanyagot vezeti le a lökhárító alatti tartájba. mert értelmét nem sokat látom neki, de nagyon betudott kavarni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nekem úgy tűnik annak csak annyi a szerepe, hogy mikor megy a motor kinyit és az innyektorból a párát vagy üzemanyagot vezeti le a lökhárító alatti tartájba. mert értelmét nem sokat látom neki, de nagyon betudott kavarni... Nem, a tartályból vezeti a benzingőzt a szívótorokba. Ha jár a motor, a vákum kinyitja a szelepet, amin keresztül a motor beszívja azt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Nem, a tartályból vezeti a benzingőzt a szívótorokba. Ha jár a motor, a vákum kinyitja a szelepet, amin keresztül a motor beszívja azt. annyival egészíteném ki, hogy ha megfelelő a fordulat stb. azért van a szelep is rajta, ha megfelelő a szívó hatás, akkor nyitja ki. alapjáraton nekem is gyanús, hogy sok szor nyitvamarad aza szelep, és azért ingadozik fel le, mert egyszer megszívogattam, meg fujtam is, és oda vissza áramlott benne a levegő, megkocogtatam, és utána már csak egyirányban jrt a levegő, és utána összeraktam, semmi máshoz nem nyúltam, és hetekig ne mjött elő. tehát-> előferdűlhet, hogy az aktív szénszűrő ki lesz baszva a szeleppel együtt, és az előre jövő cső nem fog előrejönni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 De igen, mert a kilométerórában van az a jeladó, ami a motorvezérlőnek is ad jelet, úgyhogy az órának mindenképpen jónak kell lennie, ha azt akarod, hogy normálisan működjön az autó. szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........ kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........ kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll köszi! hát azt meg kellett volna jelölni... így utólag eléggé gázos lesz GPS és próbálkozás sajna mást nem tudok, meg szerintem többiek se nagyon Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 hát azt meg kellett volna jelölni... így utólag eléggé gázos lesz GPS és próbálkozás sajna mást nem tudok, meg szerintem többiek se nagyon be volt úgy állva hogy nem tudtam lassan levenni feszítettem...feszítette...... és leugrott, majd kiverte a szemem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 be volt úgy állva hogy nem tudtam lassan levenni feszítettem...feszítette...... és leugrott, majd kiverte a szemem demielőtt elkezdted át kellett volna tenni apöckön ott beállt volna egy helyre azt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsöPö Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 annyival egészíteném ki, hogy ha megfelelő a fordulat stb. azért van a szelep is rajta, ha megfelelő a szívó hatás, akkor nyitja ki. alapjáraton nekem is gyanús, hogy sok szor nyitvamarad aza szelep, és azért ingadozik fel le, mert egyszer megszívogattam, meg fujtam is, és oda vissza áramlott benne a levegő, megkocogtatam, és utána már csak egyirányban jrt a levegő, és utána összeraktam, semmi máshoz nem nyúltam, és hetekig ne mjött elő. tehát-> előferdűlhet, hogy az aktív szénszűrő ki lesz baszva a szeleppel együtt, és az előre jövő cső nem fog előrejönni :D Amiről itt szó esik az az aktív szenes szűrő. A lényege valóban az, hogy az elpárolgó benzin ne essen kárba, és adott pillanatban fel legyen használva. Régi autóknál ezt megoldották úgy, hogy lyukas volt a tanksapka. Csak így nem volt felhasználva. Bekavarhat-e? Na ná! Ha besz.r akkor a rendszer állítólag vákumot képes létrehozni a tankban. A lényeg, korzások írták c14nz-nél, hogy kiiktatták. Meg lehet tenni, hogy a szívó csövet elkötöd, de arra figyelni kell, hogy a tank szellőztetését vhogyan megold. Szerintem a másik vezetéket semmi esetre sem szabad elkötni, mert akkor nincs hova párologjon a benzin. Azért kérdezz nálam okosabbakat is, én csak az itt olvasottak alapján tudom ezt mondani. Üdv: ZsöPö Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Amiről itt szó esik az az aktív szenes szűrő. A lényege valóban az, hogy az elpárolgó benzin ne essen kárba, és adott pillanatban fel legyen használva. Régi autóknál ezt megoldották úgy, hogy lyukas volt a tanksapka. Csak így nem volt felhasználva. Bekavarhat-e? Na ná! Ha besz.r akkor a rendszer állítólag vákumot képes létrehozni a tankban. A lényeg, korzások írták c14nz-nél, hogy kiiktatták. Meg lehet tenni, hogy a szívó csövet elkötöd, de arra figyelni kell, hogy a tank szellőztetését vhogyan megold. Szerintem a másik vezetéket semmi esetre sem szabad elkötni, mert akkor nincs hova párologjon a benzin. Azért kérdezz nálam okosabbakat is, én csak az itt olvasottak alapján tudom ezt mondani. Üdv: ZsöPö pontosan erre ondolok, és nem elvileg, hanem valóban vákumot hoz létre kiveszema szűrőt, a csövet meg nem hozom előre,vhol máshol szellőztetem, vhol hátul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 demielőtt elkezdted át kellett volna tenni apöckön ott beállt volna egy helyre azt! nézegettem de kihagytam..... nem akartam eltörni...... gondoltam kintébb húzom és meglátom, aztán kipattant meg a rugót is érte némi sokk, mire lecincáltam a tengelyről..... kezdésnek a km számláló bal sarka lett belőve...... már csak gps kell Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........ kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll köszi! Alapból a felső kilóméterszámláló bal felső sarkánál áll a mutató, tehát jól raktad vissza. Nem kell GPS, elég ha számolod egyenletes tempónál az útjelző oszlopokat, 50 méterenként vannak ha jól tudom. Ha percenként 20-at kerülsz el, az ugye 1kilóméter, az óránként 60. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Alapból a felső kilóméterszámláló bal felső sarkánál áll a mutató, tehát jól raktad vissza. Nem kell GPS, elég ha számolod egyenletes tempónál az útjelző oszlopokat, 50 méterenként vannak ha jól tudom. Ha percenként 20-at kerülsz el, az ugye 1kilóméter, az óránként 60. ezt felejtsd már el ez kb annyira lehet pontos, mintha meglógatoma kocsit, és a tanknál fülelve megmondoma lotyogásból mennyi benzin van benne túl sok a ha ebbena módszerben :D menni kell egy mérővel szemben és megmutatja az vagy nyomkodni a középső kijelző két gombját és akkor már lehet ellenőrizni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom. ezt nem értem. ezt a vonalzót hova teszed, meg merre hosszabbítod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom. ezt nem értem. ezt a vonalzót hova teszed, meg merre hosszabbítod? :) Ezt miért nem tudod értelmezni? :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 :) Ezt miért nem tudod értelmezni? :D :D hát most elolvastam többször... számlappal felfelé meg stb stb :D a lényeg az egészben, hogy a napi számláló alsó élével esik egybe a mutató csúcsa. jól értem? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 hát most elolvastam többször... számlappal felfelé meg stb stb :D a lényeg az egészben, hogy a napi számláló alsó élével esik egybe a mutató csúcsa. jól értem? :) Ezeket csak azért irta, hogy nehogy befolyásolja a gravitáció a mutató állását, szerintem...mivel ugyebár át lett akasztva a kis kitámasztó pöckön... Ügyes vagy! Gyenge hármas, leülhetsz! :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Ezeket csak azért irta, hogy nehogy befolyásolja a gravitáció a mutató állását, szerintem...mivel ugyebár át lett akasztva a kis kitámasztó pöckön... Ügyes vagy! Gyenge hármas, leülhetsz! :) :D Inkább erős kettes. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelriska Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Még a gyertyacserémhez kérdezném, hogy FLR8LDCU gyertyához tudnék hozzájutni. Ebből BOSCH-t és GM-et ajánlottak. Elmondás szerint mindkettő német. A Bosch 25%-kal olcsóbb lenne(a GM 1100 körül lenne). Érdemes a BOSCHt választani? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts