Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egyébként hogy sztorizgassak is, Finichiu azt mondta múltkor, hogy a világon 2 ember ért rettentően a karburátorokhoz. Az egyik svéd és már meghalt, a másik pedig ő maga személyesen. :D

Ha jól tudom akkor van is egy képlet amit róla neveztek el, természetesen karburátorokkal kapcsolatos, de nem tudom pontosan.

nekünk egyszer a kémia tanárunk Maziar azt mondta (legrendesebb tanárom volt akis arab):

figyeljetek ide, ez az egyetem egy kibszott nehéz, és csak 2en végezték el 4 év alatt.

ebből az egyikőjük a nasanál dolgozik azóta

:)

Link to comment
Megosztás:

Gyújtógyertyát kéne cserélnem... De nem akarom a gatyámat is ráfizetni, viszont legyen jó ár/érték arányú. Ezek a kocsik azért a relatíve olcsó fenntarthatóságukról is ismertek... A gyertyakatalógust láttam(by Novy) de csak NGK-t érdemes beletenni? Gondolnám az iridium jó dolog, de pl. 1-2 v 3 testelektróda mennyire éri meg az árát normális használat mellett? A gyiket néztem de kifejezetten kérdéseimre nem találtam választ.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtógyertyát kéne cserélnem... De nem akarom a gatyámat is ráfizetni, viszont legyen jó ár/érték arányú. Ezek a kocsik azért a relatíve olcsó fenntarthatóságukról is ismertek... A gyertyakatalógust láttam(by Novy) de csak NGK-t érdemes beletenni? Gondolnám az iridium jó dolog, de pl. 1-2 v 3 testelektróda mennyire éri meg az árát normális használat mellett? A gyiket néztem de kifejezetten kérdéseimre nem találtam választ.

Vegyél bele GM gyertyát, vagy vehetsz bele Delco-t is (az is GM tuljdonképpen). Nekem ez utóbbi van benne (2 pólusú), és nagyon jól szuperál.

Link to comment
Megosztás:

nekem úgy tűnik annak csak annyi a szerepe, hogy mikor megy a motor kinyit és az innyektorból a párát vagy üzemanyagot vezeti le a lökhárító alatti tartájba. mert értelmét nem sokat látom neki, de nagyon betudott kavarni...

Nem, a tartályból vezeti a benzingőzt a szívótorokba. Ha jár a motor, a vákum kinyitja a szelepet, amin keresztül a motor beszívja azt.

Link to comment
Megosztás:

Nem, a tartályból vezeti a benzingőzt a szívótorokba. Ha jár a motor, a vákum kinyitja a szelepet, amin keresztül a motor beszívja azt.

annyival egészíteném ki, hogy ha megfelelő a fordulat stb.

azért van a szelep is rajta, ha megfelelő a szívó hatás, akkor nyitja ki.

alapjáraton nekem is gyanús, hogy sok szor nyitvamarad aza szelep, és azért ingadozik fel le, mert egyszer megszívogattam, meg fujtam is, és oda vissza áramlott benne a levegő, megkocogtatam, és utána már csak egyirányban jrt a levegő, és utána összeraktam, semmi máshoz nem nyúltam, és hetekig ne mjött elő.

tehát-> előferdűlhet, hogy az aktív szénszűrő ki lesz baszva a szeleppel együtt, és az előre jövő cső nem fog előrejönni :D

Link to comment
Megosztás:

De igen, mert a kilométerórában van az a jeladó, ami a motorvezérlőnek is ad jelet, úgyhogy az órának mindenképpen jónak kell lennie, ha azt akarod, hogy normálisan működjön az autó.

szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........

kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni

a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll

köszi!

Link to comment
Megosztás:

szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........

kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni

a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll

köszi!

hát azt meg kellett volna jelölni...

így utólag eléggé gázos lesz

GPS és próbálkozás

sajna mást nem tudok, meg szerintem többiek se nagyon

Link to comment
Megosztás:

annyival egészíteném ki, hogy ha megfelelő a fordulat stb.

azért van a szelep is rajta, ha megfelelő a szívó hatás, akkor nyitja ki.

alapjáraton nekem is gyanús, hogy sok szor nyitvamarad aza szelep, és azért ingadozik fel le, mert egyszer megszívogattam, meg fujtam is, és oda vissza áramlott benne a levegő, megkocogtatam, és utána már csak egyirányban jrt a levegő, és utána összeraktam, semmi máshoz nem nyúltam, és hetekig ne mjött elő.

tehát-> előferdűlhet, hogy az aktív szénszűrő ki lesz baszva a szeleppel együtt, és az előre jövő cső nem fog előrejönni :D

Amiről itt szó esik az az aktív szenes szűrő. A lényege valóban az, hogy az elpárolgó benzin ne essen kárba, és adott pillanatban fel legyen használva. Régi autóknál ezt megoldották úgy, hogy lyukas volt a tanksapka. Csak így nem volt felhasználva.

Bekavarhat-e? Na ná! Ha besz.r akkor a rendszer állítólag vákumot képes létrehozni a tankban. A lényeg, korzások írták c14nz-nél, hogy kiiktatták. Meg lehet tenni, hogy a szívó csövet elkötöd, de arra figyelni kell, hogy a tank szellőztetését vhogyan megold. Szerintem a másik vezetéket semmi esetre sem szabad elkötni, mert akkor nincs hova párologjon a benzin.

Azért kérdezz nálam okosabbakat is, én csak az itt olvasottak alapján tudom ezt mondani.

Üdv: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Amiről itt szó esik az az aktív szenes szűrő. A lényege valóban az, hogy az elpárolgó benzin ne essen kárba, és adott pillanatban fel legyen használva. Régi autóknál ezt megoldották úgy, hogy lyukas volt a tanksapka. Csak így nem volt felhasználva.

Bekavarhat-e? Na ná! Ha besz.r akkor a rendszer állítólag vákumot képes létrehozni a tankban. A lényeg, korzások írták c14nz-nél, hogy kiiktatták. Meg lehet tenni, hogy a szívó csövet elkötöd, de arra figyelni kell, hogy a tank szellőztetését vhogyan megold. Szerintem a másik vezetéket semmi esetre sem szabad elkötni, mert akkor nincs hova párologjon a benzin.

Azért kérdezz nálam okosabbakat is, én csak az itt olvasottak alapján tudom ezt mondani.

Üdv: ZsöPö

pontosan erre ondolok, és nem elvileg, hanem valóban vákumot hoz létre

kiveszema szűrőt, a csövet meg nem hozom előre,vhol máshol szellőztetem, vhol hátul.

Link to comment
Megosztás:

demielőtt elkezdted

át kellett volna tenni apöckön

ott beállt volna egy helyre

azt!

nézegettem de kihagytam..... nem akartam eltörni...... gondoltam kintébb húzom és meglátom, aztán kipattant

meg a rugót is érte némi sokk, mire lecincáltam a tengelyről.....

kezdésnek a km számláló bal sarka lett belőve......

már csak gps kell

Link to comment
Megosztás:

szétszedtem a km órát teli volt zsírral. valahogy bevitte amikor a spirált zsíroztam........

kitakarítottam, amennyire tudtam, remélem mér is majd, elég bonyolult volt szét/össze szedni

a mutatót milyen állásban kell visszanyomni a tüskére? mert gondolom valamennyi előfeszítése van amikor a kitámasztónál (nullán) áll

köszi!

Alapból a felső kilóméterszámláló bal felső sarkánál áll a mutató, tehát jól raktad vissza. Nem kell GPS, elég ha számolod egyenletes tempónál az útjelző oszlopokat, 50 méterenként vannak ha jól tudom. Ha percenként 20-at kerülsz el, az ugye 1kilóméter, az óránként 60.

Link to comment
Megosztás:

Alapból a felső kilóméterszámláló bal felső sarkánál áll a mutató, tehát jól raktad vissza. Nem kell GPS, elég ha számolod egyenletes tempónál az útjelző oszlopokat, 50 méterenként vannak ha jól tudom. Ha percenként 20-at kerülsz el, az ugye 1kilóméter, az óránként 60.

ezt felejtsd már el

ez kb annyira lehet pontos, mintha meglógatoma kocsit, és a tanknál fülelve megmondoma lotyogásból mennyi benzin van benne

túl sok a ha ebbena módszerben :D

menni kell egy mérővel szemben és megmutatja az

vagy nyomkodni a középső kijelző két gombját

és akkor már lehet ellenőrizni

Link to comment
Megosztás:

nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom.

Link to comment
Megosztás:

nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom.

ezt nem értem.

ezt a vonalzót hova teszed, meg merre hosszabbítod?

Link to comment
Megosztás:

nemtudom van-e eltérés a kilóméterórák közt de nekem van másik amiröl most lekaptam az elejét. Vizszintesen a spirál csonkra állitva, számlappal felfele átléptettem a mutatót a stift mögé. A napiszámláló keret alsó felét vonalzóval meghosszabitva , a mutató hegye egybe esik a vonalzó élével az a jó állás. Kikaptam a kocsibol-is azis ugyanott áll ha kiakasztom.

ezt nem értem.

ezt a vonalzót hova teszed, meg merre hosszabbítod?

:) Ezt miért nem tudod értelmezni? :D :D

Link to comment
Megosztás:

hát most elolvastam többször...

számlappal felfelé meg stb stb :D a lényeg az egészben, hogy a napi számláló alsó élével esik egybe a mutató csúcsa.

jól értem? :)

Ezeket csak azért irta, hogy nehogy befolyásolja a gravitáció a mutató állását, szerintem...mivel ugyebár át lett akasztva a kis kitámasztó pöckön...

Ügyes vagy! Gyenge hármas, leülhetsz! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.