Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Főtengelytörés hajnal 4kor M0 keleti szakasz.

Rosszul összerakott vezérkerék a főtengely végén,nem volt csavarrögzítővel bekenve,lelazult,verte a főtengely végét,az meg letört.

tanulság:

csavarrögzítőt is kell vennem!

olcsó dolog, de ha ilyen galibákat ki lehet köszöbölni vele, akkor ingyen van.

Link to comment
Megosztás:

alapjráton észrevehető, hogy kapkod a 4-dik henger, ha leveszem a gyertyapipát semmi nem történik mintha csak le sem vettem volna. kiprópáltam a másik háromról levettem egyszerre a pipát csak a 4-diken hagytam rajta és ment nagygázzal. ugyan egyszer a második is lebukott... most cseréltük ki a szelepeket. egy sem volt beégve. a második henger kipufogószelepe kormos volt. és valamelyik henger szívó szelepe szimeringes. kompressziót nem mértünk. a hengerek falán még látszi a gyári megmunkálás kopás szinte nulla a hengereknél.gyűrű sincs leregesva. már a gyújtótrafót is meg néztem az is jó meg az a lapka is ami alatta van. az agya betud kavarni a gyújtásnak?

Link to comment
Megosztás:

alapjráton észrevehető, hogy kapkod a 4-dik henger, ha leveszem a gyertyapipát semmi nem történik mintha csak le sem vettem volna. kiprópáltam a másik háromról levettem egyszerre a pipát csak a 4-diken hagytam rajta és ment nagygázzal. ugyan egyszer a második is lebukott... most cseréltük ki a szelepeket. egy sem volt beégve. a második henger kipufogószelepe kormos volt. és valamelyik henger szívó szelepe szimeringes. kompressziót nem mértünk. a hengerek falán még látszi a gyári megmunkálás kopás szinte nulla a hengereknél.gyűrű sincs leregesva. már a gyújtótrafót is meg néztem az is jó meg az a lapka is ami alatta van. az agya betud kavarni a gyújtásnak?

Be tud, mivel az vezérli, de én inkább mechanikai dologra gyanakodnék, méress résveszteséget.

Link to comment
Megosztás:

megméretem!csak, hogy most volt szétszedve a motor új szelepek tutin becsiszolva. hengeren semmi nem látszik. dugókat ugyan nem húztuk ki. 130000km-nél nem szabadna a hengernél elengedni a kompressziót. me tényleg nagyon szép álapotban voltak a hengerek. dugattyú is pont annyit mozgot a 4-ik hengerben mint a többiben. és az autónál nem lehet észre venni menetközben, hogy gond lenne jól megy nem fogyaszt többet mint fogyassztott. de méretek egy komressziót mostmár. meg ezt csinálja már kb. egy éve nekem fel sem tünt csak az, hogy a kipufogónak olyan érdekes lett a hangaja co-n mondta a szerelő nem megy valamelyik henger. azt mondta a lambda szondánál volt egy kis eltérés.

Link to comment
Megosztás:

hát ilyet még nem láttam... már ha kettőt lehúzunk,akkor is leszokott állni, igaz alapjáraton

ha lehúzod azt ami szarkodik, azt mondod, hogy nem remeg bea motor?

akkor azt a kábelt kellene átnézni vagynemtom

ha csak puffogás hallatszik, akkor meg vagy a hitrotőkéd nem jó, és a szelepnél valami zárási bibi lesz

egyebek között nekem is puffog néha ilyen kicisket, és semmi baja

mondjuk azt nem értem, hogy milyen eltérés volt a lambda értéknél... a gyárihoz képest?

Link to comment
Megosztás:

igen nem remeg be a motor... nagy gáznál veszem le mina a három kábelt... most lettek a szelepek cserélve zsír újjak. kb. 8 óra alatt sem ment le a hígító amivel ellenőríztük jól zárnak e rugó nélkül. úgy ahogy mondod hüppög a kipufogó. új a kábel. új az elosztó, új a rotor.

Link to comment
Megosztás:

igen nem remeg be a motor... nagy gáznál veszem le mina a három kábelt... most lettek a szelepek cserélve zsír újjak. kb. 8 óra alatt sem ment le a hígító amivel ellenőríztük jól zárnak e rugó nélkül. úgy ahogy mondod hüppög a kipufogó. új a kábel. új az elosztó, új a rotor.

nekem is uj

4 éves se volt, mikor vettük

és akkor is csinálta ezt.

és van hogy ezen se látszik meg ha leveszem bármeik kábelt, de csak egyesével

ezt az egy hengerrel való járatást nem kellene csinálni, nemerre van kitalálva!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az ecotech motorokról.

Szeretnék megvenni egy 1.6-os 16 szelepes F astrát. Indításkor hidegen csattogó, deisel-es hangja van, ami ahogy a motor melegszik folyamatosan csillapodik. A kereskedő szerint ez az ecotech motoroknál természetes jelenség. De azért nem nyugtatott meg, elvégre az a dolga, hogy eladja az autót.

Tudom, hogy volt már ez téma régebben, de hátha azóta tudtok még valami újat mondani.

Szóval létezik, hogy természetes?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az ecotech motorokról.

Szeretnék megvenni egy 1.6-os 16 szelepes F astrát. Indításkor hidegen csattogó, deisel-es hangja van, ami ahogy a motor melegszik folyamatosan csillapodik. A kereskedő szerint ez az ecotech motoroknál természetes jelenség. De azért nem nyugtatott meg, elvégre az a dolga, hogy eladja az autót.

Tudom, hogy volt már ez téma régebben, de hátha azóta tudtok még valami újat mondani.

Szóval létezik, hogy természetes?

Hidrotőke cserés, ami nem occsó ecotec motornál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az ecotech motorokról.

Szeretnék megvenni egy 1.6-os 16 szelepes F astrát. Indításkor hidegen csattogó, deisel-es hangja van, ami ahogy a motor melegszik folyamatosan csillapodik. A kereskedő szerint ez az ecotech motoroknál természetes jelenség. De azért nem nyugtatott meg, elvégre az a dolga, hogy eladja az autót.

Tudom, hogy volt már ez téma régebben, de hátha azóta tudtok még valami újat mondani.

Szóval létezik, hogy természetes?

Használtautó-kereskedők? A modern kor lókupecei... :D

Link to comment
Megosztás:

Hát nagyon szomorú vagyok!

De köszönöm a gyors választ!

De az is lehet, hogy csak rossz minőségű, vagy régi az olaj benne. Ha még rá tudsz szánni kb. 100ezret az autóra, amit az ilyenkor ajánlott vezérlés-és olajcsere miatt amúgy is szervizelni kell, abba már belefér ez is.

Link to comment
Megosztás:

Kész a Corsa!

Gyönyörűen jár a motorja.

Bontott főtengely,saját csapágyaival,HF felújítva totál,össze tömítés csere,új kuplung stb

Kérdés:

Mennyire bejáratós ez most?

Miután a hengerfej alkatrészein kívül semmi sem új benne, sztem semennyire.

Egyébként sok hiba- és balesetmentes kilométert kívánok hozzá! :D

Link to comment
Megosztás:

én már láttam olyat, hogy totál szorult a hidrotőke, csattogott piszkosul. olajcser megjavítottta. persze előtte motoröblítővel megjáraták a motort. kátrány lerakádás miatt csattogott. meg lehet csak egy rossz a sok közül. de tudod akkor hengerfejtömítést is cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.