Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szasztok! Ritkán jövök mostanában mert nem nagyon engedi az időm. Legtöbbször csak beleolvasni van időm egyik-másik topickba. Viszont ma voltam zöldkártyán és gondoltam kikérem a véleményeiteket mivel a előzőt is eléggé kritikusan fogadtátok és megijesztettetek kicsit. Szóval, szerintetek mi a helyzet!?

motor hő: 80*C

alapjárat: 950 (..én ezt egy kissé magasnak találom <_< )

CO(%): 0,096

HC(ppm): 81

emelt fordulat: 2960

CO(%): 0,048

lambda érték: 1,018 (..ez tulajdonképpen mit is takar? :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Én így adok új életet a gyertyáimnak. Mivel nálam 20ezrenként úgy elkoszolódik a gyertya ezért most inkább gyöngyfújtam, beállítottam a hézagot és mintha új lenne :rolleyes: Sajnálom kidobni az amúgy jó gyertyákat.

előtte:

http://lh5.ggpht.com/_0VmPQ85-jqw/Ss74ReiV...0287_resize.JPG

utána:

http://lh5.ggpht.com/_0VmPQ85-jqw/Ss74RX95...0290_resize.JPG

Nem fog a menet igy belemaródni a hengerfej menetébe? Nagyon érdesnek tűnik.

Azért uj alátétet tettél alája?

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyöngyfújás mit is takar?

Az a baj lehet ezzel, hogy bármilyen mechanikai hatásra (pl a jó öreg drótkefe) az elektródák felületéről

el lehet távolítani azt a réteget, ami pont azért van ott, hogy az a nyüves szikra könnyebben átugorjon

magas hőmérsékleten is :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyöngyfújás mit is takar?

Az a baj lehet ezzel, hogy bármilyen mechanikai hatásra (pl a jó öreg drótkefe) az elektródák felületéről

el lehet távolítani azt a réteget, ami pont azért van ott, hogy az a nyüves szikra könnyebben átugorjon

magas hőmérsékleten is :rolleyes:

Gyöngyfújás ugyanaz mint a homokfúvás csak itt apró üvegszemcsék(gyöngyök) amiket ráfúj. Sokkal kíméletesebb és nem olyan durva a felület mint homokkal. A fotó csalóka mert makróban és így elég nagy nagyításban látszik. Jól működik így bízom benne, hogy az a bizonyos réteg megmaradt. Na meg mi van akkor amikor normál módon fogy az elektróda? akkor is eltűnik ez a réteg?

Nem fog a menet igy belemaródni a hengerfej menetébe? Nagyon érdesnek tűnik.

Azért uj alátétet tettél alája?

Csak a nagyítás miatt néz ki annak. Nem rágódik be, mert már nem először alkalmazom és szépen kijöttek az eddigiek is. Alátétet nem szoktam cserélni de nem is volt vele gond eddig. Amúgy is ha valaki kitekeri, hogy megnézze a gyertyáit nem cserél rajta mindig gyűrűt amiokor visszatekeri. (vagy igen?) Amúgy csak egyszer adok neki így új esélyt. Így kb 2x20ekm-t tud elmenni és utána kap újat.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok! Ritkán jövök mostanában mert nem nagyon engedi az időm. Legtöbbször csak beleolvasni van időm egyik-másik topickba. Viszont ma voltam zöldkártyán és gondoltam kikérem a véleményeiteket mivel a előzőt is eléggé kritikusan fogadtátok és megijesztettetek kicsit. Szóval, szerintetek mi a helyzet!?

motor hő: 80*C

alapjárat: 950 (..én ezt egy kissé magasnak találom <_< )

CO(%): 0,096

HC(ppm): 81

emelt fordulat: 2960

CO(%): 0,048

lambda érték: 1,018 (..ez tulajdonképpen mit is takar? :rolleyes: )

Nekem is 950-körül van az alapjárat, igaz csak a fordultszámmérőről néztem. Lambda értéke.

Link to comment
Megosztás:

Én így adok új életet a gyertyáimnak. Mivel nálam 20ezrenként úgy elkoszolódik a gyertya ezért most inkább gyöngyfújtam, beállítottam a hézagot és mintha új lenne :rolleyes: Sajnálom kidobni az amúgy jó gyertyákat.

előtte:

http://lh5.ggpht.com/_0VmPQ85-jqw/Ss74ReiV...0287_resize.JPG

utána:

http://lh5.ggpht.com/_0VmPQ85-jqw/Ss74RX95...0290_resize.JPG

A gyöngyszórást hol végezteted? Nekem a Simsonom motorblokkjához volna szükségem egy jó gyöngyszóróra.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 950-körül van az alapjárat, igaz csak a fordultszámmérőről néztem. Lambda értéke.

Óóóó, teeeee, hát ez nekem igazán kinai! Amit meg értek belőle azt eddig is tudtam. -_- A srác a vizsgán azt mondta, hogy ez a lambda érték nem azt mutatja, hogy milyen állapotban van a szonda, hanem.....(?) Nem fejezte be a gondolatmenetet. Lehet azért mert azt hite, hogy úgysem birom felfogni.. :D :rolleyes: Mindenesetre aggaszt, hogy gázadásra mintha kicsit fulladna a motor amikor már bemelegedett.. Ha arra vezetne az utad, megnéznél nekem is egy bontott gyertyakábel-szettet? <_< Ha te is jónak találod akkor biztos jó és elmennék érte, hm? B)

Link to comment
Megosztás:

Óóóó, teeeee, hát ez nekem igazán kinai! Amit meg értek belőle azt eddig is tudtam. -_- A srác a vizsgán azt mondta, hogy ez a lambda érték nem azt mutatja, hogy milyen állapotban van a szonda, hanem.....(?) Nem fejezte be a gondolatmenetet. Lehet azért mert azt hite, hogy úgysem birom felfogni.. :D :rolleyes: Mindenesetre aggaszt, hogy gázadásra mintha kicsit fulladna a motor amikor már bemelegedett.. Ha arra vezetne az utad, megnéznél nekem is egy bontott gyertyakábel-szettet? <_< Ha te is jónak találod akkor biztos jó és elmennék érte, hm? B)

Nekem is kínai, csak azért linkeltem mert leírták hogy jó lambdaérték az 1.000. Igazából én a bontott gyertyakábelt egyik fórumozótól vettem.

Link to comment
Megosztás:

hali!

az mitől lehet hogy mindig leáll a gép?

állló helyzetben kövérebb gázadás után többnyire leáll

menet közben is ha üresbe teszem (pl amíg visszaváltok) szintén leáll

benzinnel is gázzal is ugyanez van

pillangószelepet néztem nem lötyög

köszi!

Check Engine sárga lámpa nem világít olykor járó motornál? Sebességjeladó hibánál is szokta ezt csinálni.

Link to comment
Megosztás:

hy szeretném megtudni az astra 1.4i 8v motorkód: c14nz nél a szelepszár szimeringet kilehet e cserélni a hengerfej leszedése nélkül?

ELŐRE IS KÖSZÖNÖM HOZZÁ SZÓLÁSOKAT!!!!!!!!!!

lehet hogy idekellet volna írnom először

Szerintem nem. Vagy ha mégis akkor akkora szívás, hogy nem érdemes vele foglakozni. Inkább le kell venni a HF-et, kivenni a szelepeket, cserélni a szimeringet, aztán síkolás, új tömítés, és nyomatékkal visszarakni. Szerintem időben, és energiában sem érdemes a helyén cserélgetni.

Link to comment
Megosztás:

akkor szétbontom....

ha lekötöm a spirált és nullára állítom akkor nem áll le majd?

menet közben egyszercsak kivágódott és úgymaradt

De igen, mert a kilométerórában van az a jeladó, ami a motorvezérlőnek is ad jelet, úgyhogy az órának mindenképpen jónak kell lennie, ha azt akarod, hogy normálisan működjön az autó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.