FPepe Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Szia!! Nem jött benzin, megpróbáltam ezt is. Megtudhatom valahogy ha az Ac relé rossz? Köszi a választ Legegyszerűbben úgy, hogy leveszed az anyósoldali lábtérburkolatot, ott meglátod magát a relét. Húzd ki a foglalatból, és a foglalatba menő két vastagabb vezetéket (piros, és piros-kék) összezárod egy darab dróttal, majd megpróbálsz indítani. Ha így beindul, a relé a hibás.
andzrej2 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Amikor nem indul a kipuff benyaszagú? Ha kap üanyagot akkor indítózás után a kipufcsőnél határozottan érezhető a benzinszag. Hello!! Nincs benzinszag sajna. Ötleted van-e? És köszi a válaszod. András
astra 8 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Ez jó lehet holnap utánnanézek, mert úgy gondolom az összes variációt megpróbáltam. Le kellene szednem,hogy megtudjam, hogy törött-e? Eleg ha csak megnezzel a kipufugonal hogy jon e eleg gaz kifele ha nem akkor az!!!!
zotya975 Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Eleg ha csak megnezzel a kipufugonal hogy jon e eleg gaz kifele ha nem akkor az!!!! Előttem írta FPepe a relé tesztet, azzal érdemes kezdeni. Amint összezárod a kábeeket a pumpának már el kell indulnia.
opelriska Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Sziasztok! Még lenne kérdésem. Az előző oldalon írtam le a következőket: "Sziasztok! Kipufogó-leömlő öntvényt fogok cserélni( a mostani a motortébe is bepufog), a kocsi 1997-es astra caravan, motor X14nz. Tegnap sikerült hozzá viszonylag jutányos áron(3000) leömlőt vennem. Mire kell figyelnem konkrétan a cserekor? Gondolom tömítések: csere és még? Milyen tömítést vegyek, csavarokat cseréljem-e, ha igen hogy cseréljem? Tavasszal volt 1 bordásszíjas kalandom.. szelepek himbák, vízpumpa, görgő, szíj, néhány hidrotőke is ment, új olaj(GM 10W40 sad.gif sad.gif ) olajszűrő... más asszem nem volt, a dugattyúknak nem lett baja, a szerelő szerint a hengerek is jó állapotban vannak. A szerviz óta az autó most 1 l olajat fogyaszt 1000km-en(előtte is fogyott de 1,5l/10000km) , de nem füstöl kéken, és megy is ahogy 1-2évvel ezelőtt is ment. Az olajteknő körül a tömítés mellett masszívan olajos, a teknő alja is masszívan olajos (igaz ez régebbi jelenség, de nem volt ennyire kifejezett), sőt állva 1 félcsöpp olaj is megjelenik a teknő legalacsonyabb pontján. A csöpögés mögött az első hídon olajos folt van. Gondolom cserélni kell karteltömítést. Mire kell figyelni? Kell-e nagyon márkásat venni? Milyet nem szabad venni? Kell-e mást is cserélni? Hogyan vehetem észre, ha főtengelyszimeringet kell cserélni? A másik: amikor leveszem meleg motornál az olajbetöltőről a sapkát halvány pára száll kis belőle megszagoltam nincs különösebben égett szaga: ez normális? Lehet csak azért vettem észre mert mostanában sokat kell beletöltenem... Másrészt régebbi jelenség, de a beöntő sapka mellett is olajat látok ami folyik szépen lefelé... és nem öntöttem mellé... Ez mitől lehet? Sok kérdés, a válaszok egy részét sejtem, azért előre is köszönöm..." Amit kihagytam, hogy magasabb(3000 fölött) fordulatszámnál, halk fémes kopogásszerű hang jelenik meg-vagy erősödik fel, amit csak lehúzott ablaknál hallok, egyfajta "ciripelésről" van szó. Ez mitől lehet? nem csak gorbinak: Szelepszárszimmeringet cseréltek. A javítás előtt valvoline topgard 10w40-et használtam amivel elégedett voltam. Milyen tömítőpasztát ajánlasz, ha fontos az ár/érték arány? Honnan szerezzek olajálló gumit? Látom, hogy x140nz astrád van. Meg sok fényképed a motortérről. Le tudnád írni(vagy fotózni please) hol kell ellenőriznem a váltóolaj szintjét?( ezt is ajánlották arra, hogy a kettest olykor nehezen veszi be az autó) előre is köszönöm a válaszokat
Reeckatee Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Sziasztok! Még lenne kérdésem. Az előző oldalon írtam le a következőket: (...) Sok kérdés, a válaszok egy részét sejtem, azért előre is köszönöm..." Amit kihagytam, hogy magasabb(3000 fölött) fordulatszámnál, halk fémes kopogásszerű hang jelenik meg-vagy erősödik fel, amit csak lehúzott ablaknál hallok, egyfajta "ciripelésről" van szó. Ez mitől lehet? nem csak előre is köszönöm a válaszokat Lehet rossz minőségű üzemanyag is de rossz minőségű motorolaj, vagy a minimumnál alacsonyabb olajszint, vagy a megengedettnél magasabb futásszint (fáradt már az olaj), esetleg mind a három egyszerere okozza a problémát.
opelriska Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Lehet rossz minőségű üzemanyag is de rossz minőségű motorolaj, vagy a minimumnál alacsonyabb olajszint, vagy a megengedettnél magasabb futásszint (fáradt már az olaj), esetleg mind a három egyszerere okozza a problémát. Az üzemanyagot az agipnál veszem(Bp-n ahol a 3-as főút kezdődik), az olaj sajnos GM opel 10W40-es, olajszint norm. tartományban, futásszint 4000km. Arra lennék kiváncsi, milyen szerkezeti/alkatrészhiba okozhatja, mielőtt a következő oldal nyílik a fórumban. A többi kérdésem továbbra is fennáll. Köszi
Guest gorbi Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Opelriska Váltóval kapcsolatban: elméletileg az olajszintnek az ellenőrző csavar alatt 20mm-rel kell lennie. Az ellenőrzőcsavar elhelyezkedéséről Novy cartárs tett fel képeket, neki is x14nz-je van és hozzá ua. a váltó, mint nekünk. Itt a link ami a váltós topikba kalauzol és ott olvashatsz pár érdekességet. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=357&st=1800 (Novy hozzászólása, 2009.05.25. 32:32) Csak gyári olajat használj, 2x1 litert vegyél. HA további kérdések merülnek fel, azt inkább a váltó topikban. :rolleyes: Fémes hang: biztosan a motorból jön? Nem váltó, tengelykapcsoló, vagy kinyomócsapágy? Lehet tőke probléma is. Írtad, hogy cseréltetek párat. Motorikus tömítőpasztából pedig amilyet tudsz szerezni, de azt hiszem ez is volt korábban. Használd a keresőt ez ügyben. Részletesen leírták a tapasztalatokat, akiknek már volt ilyen kalandja. Olajbeöntő sapka: ha még mindig maradt pénzed, akkor autósbolt.
Reeckatee Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Az üzemanyagot az agipnál veszem(Bp-n ahol a 3-as főút kezdődik), az olaj sajnos GM opel 10W40-es, olajszint norm. tartományban, futásszint 4000km. Arra lennék kiváncsi, milyen szerkezeti/alkatrészhiba okozhatja, mielőtt a következő oldal nyílik a fórumban. A többi kérdésem továbbra is fennáll. Köszi Hát sajna a 10W40 GM olajról többen is keserű szájízzel nyilatkoztak. Egyébként megkérdem én is a fémes hanggal kapcs. hogy tényleg a motorból jön? Lehet kuplungtárcsa is de akkor is inkább az olaj mivel csak magasabb fordulaton hallod.
deuxopel Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Sziasztok ! Lenne valakinek ötlete arra hogy mitől van furcsa "csörgő" hangja a motornak alapjárat és 2000 fordulat között ? a motor x14xe. Köszönöm előre is. sziasztok! nekem is hasonlo problemam (is) van a legujabb szerzemenyemmel ez egy 97-es evjaratu X14XE motoros, 5 ajtos nem kombi, uj koratol kezdve gazos is, az ora szerint 200 ezer km-t futott. jelenseg: nagyon nehezen indul, a motor beindulasa utan azonnal gazt kell adni, majd ha porog min. 2500-t, akkor szepen megy, nem csattog, es menni is lehet vele, de amint leesik a fordulat 2500 ala iszonytato zorges mellett leall, gazadasra sem reagal tobbe, hiba nem olvashato az ECU-bol. ki lehet-e "egyszeruen" iktatni a gazos uzemhez szukseges kellekeket a C14NZ motoros Astram "megharagudott" a hutlensegemert, mint irtam felment a fogyasztas mar kb. 2.5-3x mint amit a B.C. mutat (elotte gyakorlatilag pontos volt, bizhattam a hatralevo km-ben), az alapjarat neha 800, de ekkor a pillanatnyi fogyasztas 1.1-1.7l/h, elotte 0.8l/h, 1500-as fordulat felett meleg motornal, motorfek uzemben nem esik le a fogyasztas 0.0l/100km-re elotte igen, aztan kis ido mulva jo, majd kesobb gazelvetelnel kattan az AC rele, ha kinyomom a kuplungot le is all, gazadasra pedig nagyot rant. ha lehuzom az ECU-t, vagy az alapjarati motort akkor az akku nem merul le, kulonben kb. 4-5 ora mulva nem tudok inditani. hibakodot nem ir (12), es a sarga lampa sem vilagit. az X14XE motor lehuzasi nyomateka, es utanhuzasi meneteben van-e info? @+
opel16v Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 szelepvezérlés volt valamikor cserélve? lehet az ment át pár fogat. egyébként meg ezernyi dolog lehet... check control lámpa nem világít? gyújtásra sem? :rolleyes:
J0hnny Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Első körben alapjáratit és az AGR-t vadásznám ki tisztítás céljából,mert ezek az XE gyenge pontjai. Kipuff leömlő cseréjét én kipuffossal csináltatnám meg,szakítsa ő bele a tőcsavarokat a hengerfejbe! :rolleyes:
zotya975 Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 az X14XE motor lehuzasi nyomateka, es utanhuzasi meneteben van-e info? @+ A hengerfej csavarok meghúzási nyomatékára gondolsz? Rajta kell lennie a tömítés csomagolásán, amúgy ha jól emlékszem 25Nm+3X60fok. vagy 2X90.
deuxopel Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 A hengerfej csavarok meghúzási nyomatékára gondolsz? Rajta kell lennie a tömítés csomagolásán, amúgy ha jól emlékszem 25Nm+3X60fok. vagy 2X90. szia, bocsi hulyen kerdeztem, igen a hengerfejcsavarokra gondolok a szervizkonyv, a csomagolas, es a gyarto weboldala mas-mas adatokat tartalmaz, bar lehetseges, hogy mas tomites, mas nyomatek
Guest gorbi Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Első körben alapjáratit és az AGR-t vadásznám ki tisztítás céljából,mert ezek az XE gyenge pontjai. Kipuff leömlő cseréjét én kipuffossal csináltatnám meg,szakítsa ő bele a tőcsavarokat a hengerfejbe! :rolleyes: Nem kötekedés képpen mondom, értem így is, hogy mire gondolsz, de a kipufogó torok és a leömlő két különböző alkatrész. Nem szinonímája egyik a másiknak. <_<
Skorpijo Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 25Nm+3X60fok jolemlékszel. A 2X90 egy kicsit húzós lenne mert ha a hengerfely ki-is birja tekeredés nélkül, a tömités nem mindegyik . Igaz nekem anno az erling tömités kibirta az 1X180-at vagy fél évre de a hengerfejet csak egyszer lehetett sikoni utána. oszt kuka majd futás bontoba
zotya975 Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 szia, bocsi hulyen kerdeztem, igen a hengerfejcsavarokra gondolok a szervizkonyv, a csomagolas, es a gyarto weboldala mas-mas adatokat tartalmaz, bar lehetseges, hogy mas tomites, mas nyomatek Szerintem az adott tömítés amit beépítesz az a mérvadó. A hogyan csináldban is 25Nm-ert írnak és 3X60 fokot.
Reeckatee Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 Első körben alapjáratit és az AGR-t vadásznám ki tisztítás céljából,mert ezek az XE gyenge pontjai. Gondolod, hogy a sok dzsuva csörög az AGR-ben? <_< 25Nm+3X60fok jolemlékszel. A 2X90 egy kicsit húzós lenne mert ha a hengerfely ki-is birja tekeredés nélkül, a tömités nem mindegyik . A 3x60 nem ugyanannyi mint a 2x90 ??? :rolleyes:
deuxopel Elküldve Október7, 2009 Elküldve Október7, 2009 25Nm+3X60fok jolemlékszel. A 2X90 egy kicsit húzós lenne mert ha a hengerfely ki-is birja tekeredés nélkül, a tömités nem mindegyik . Igaz nekem anno az erling tömités kibirta az 1X180-at vagy fél évre de a hengerfejet csak egyszer lehetett sikoni utána. oszt kuka majd futás bontoba no ez erdekes, mert az elring 646.071 adatlapja szeint 25Nm + 3x 90° + 45°
zotya975 Elküldve Október8, 2009 Elküldve Október8, 2009 A 3x60 nem ugyanannyi mint a 2x90 ??? :rolleyes: De annyi, de van ahol így irják, van ahol meg úgy. <_< Gondolom a 3X60 egyenletesebben préseli a tömítés, ahogy haladsz csigavonalban kifelé.
conquistador Elküldve Október8, 2009 Elküldve Október8, 2009 De annyi, de van ahol így irják, van ahol meg úgy. :rolleyes: Gondolom a 3X60 egyenletesebben préseli a tömítés, ahogy haladsz csigavonalban kifelé. Ott a pont
Losee Elküldve Október8, 2009 Elküldve Október8, 2009 Szasztok! Hétvégén lecserélem a fagyállóm, érdemes átmosni a rendszert, esetleg vmi erre való cuccal?
epk947 Elküldve Október8, 2009 Elküldve Október8, 2009 Szasztok! Hétvégén lecserélem a fagyállóm, érdemes átmosni a rendszert, esetleg vmi erre való cuccal? Lehet kapni hűtőtisztító folyadékot a nagy áruházakban. Érdemes.
Reeckatee Elküldve Október8, 2009 Elküldve Október8, 2009 Szasztok! Hétvégén lecserélem a fagyállóm, érdemes átmosni a rendszert, esetleg vmi erre való cuccal? Én is átmostam volt a zöldnek....inkább nem mesélem milyen "szukk" folyt ki belőle. A hűtése is jobb lett... :rolleyes:
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október9, 2009 Elküldve Október9, 2009 Én így adok új életet a gyertyáimnak. Mivel nálam 20ezrenként úgy elkoszolódik a gyertya ezért most inkább gyöngyfújtam, beállítottam a hézagot és mintha új lenne :rolleyes: Sajnálom kidobni az amúgy jó gyertyákat. előtte: utána:
Recommended Posts