FPepe Elküldve Október4, 2009 Elküldve Október4, 2009 Gorbi-FPepe! Nagyon köszönöm. Nincsmit, de javítottam, nézd meg.
Skorpijo Elküldve Október4, 2009 Elküldve Október4, 2009 Nincsmit, de javítottam, nézd meg. Láttam köszi. Amugy a javitásod elötti alkatrész szám van a tömitésembe anyi külömbséggel,hogy nem17086192 hanem 86192. Nincs elötte a 170
FPepe Elküldve Október4, 2009 Elküldve Október4, 2009 Láttam köszi. Amugy a javitásod elötti alkatrész szám van a tömitésembe anyi külömbséggel,hogy nem17086192 hanem 86192. Nincs elötte a 170 A javításom előtti szám a C14NZ-é, valamiért úgy emlékeztem, ahhoz kell.
Guest gorbi Elküldve Október5, 2009 Elküldve Október5, 2009 Találtam egy érdekes képet. Igaz off márka. http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=36645b940...&aid=167351 A szíjszakadás ismét a múlté. (Régebben több ilyen megoldás volt személyautó motorokon is, jó látni, hogy a szgk. tervezők nem felejtették el.)
zotya975 Elküldve Október5, 2009 Elküldve Október5, 2009 Találtam egy érdekes képet. Igaz off márka. http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=36645b940...&aid=167351 A szíjszakadás ismét a múlté. (Régebben több ilyen megoldás volt személyautó motorokon is, jó látni, hogy a szgk. tervezők nem felejtették el.) Cak aztán találjunk autószerelőt aki összerakáskor nem rak egy-két fogat mellé. :rolleyes:
FPepe Elküldve Október5, 2009 Elküldve Október5, 2009 Találtam egy érdekes képet. Igaz off márka. http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=36645b940...&aid=167351 A szíjszakadás ismét a múlté. (Régebben több ilyen megoldás volt személyautó motorokon is, jó látni, hogy a szgk. tervezők nem felejtették el.) Szomszédom OFF '93-as Alfája is ilyen megoldású. Ezzel csak egy baj van: ha itt megszorul valami, akkor törik az egész.
webshark Elküldve Október5, 2009 Elküldve Október5, 2009 Találtam egy érdekes képet. Igaz off márka. http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=36645b940...&aid=167351 A szíjszakadás ismét a múlté. (Régebben több ilyen megoldás volt személyautó motorokon is, jó látni, hogy a szgk. tervezők nem felejtették el.) vezérműkerekes...... jól néz ki a modell, de tuti nem fog olyan könnyen elakadni...
opelriska Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok! Kipufogó-leömlő öntvényt fogok cserélni( a mostani a motortébe is bepufog), a kocsi 1997-es astra caravan, motor X14nz. Tegnap sikerült hozzá viszonylag jutányos áron(3000) leömlőt vennem. Mire kell figyelnem konkrétan a cserekor? Gondolom tömítések: csere és még? Milyen tömítést vegyek, csavarokat cseréljem-e, ha igen hogy cseréljem? Tavasszal volt 1 bordásszíjas kalandom.. szelepek himbák, vízpumpa, görgő, szíj, néhány hidrotőke is ment, új olaj(GM 10W40 :rolleyes: <_< ) olajszűrő... más asszem nem volt, a dugattyúknak nem lett baja, a szerelő szerint a hengerek is jó állapotban vannak. A szerviz óta az autó most 1 l olajat fogyaszt 1000km-en(előtte is fogyott de 1,5l/10000km) , de nem füstöl kéken, és megy is ahogy 1-2évvel ezelőtt is ment. Az olajteknő körül a tömítés mellett masszívan olajos, a teknő alja is masszívan olajos (igaz ez régebbi jelenség, de nem volt ennyire kifejezett), sőt állva 1 félcsöpp olaj is megjelenik a teknő legalacsonyabb pontján. A csöpögés mögött az első hídon olajos folt van. Gondolom cserélni kell karteltömítést. Mire kell figyelni? Kell-e nagyon márkásat venni? Milyet nem szabad venni? Kell-e mást is cserélni? Hogyan vehetem észre, ha főtengelyszimeringet kell cserélni? A másik: amikor leveszem meleg motornál az olajbetöltőről a sapkát halvány pára száll kis belőle megszagoltam nincs különösebben égett szaga: ez normális? Lehet csak azért vettem észre mert mostanában sokat kell beletöltenem... Másrészt régebbi jelenség, de a beöntő sapka mellett is olajat látok ami folyik szépen lefelé... és nem öntöttem mellé... Ez mitől lehet? Sok kérdés, a válaszok egy részét sejtem, azért előre is köszönöm...
opelriska Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 A kocsi 162000-ret futott óra szerint, fogyasztás óra szerint 130 autópályatempónál 7l. "Tempósabb" városi tempónál kb 8,5L
Reeckatee Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok! Kipufogó-leömlő öntvényt fogok cserélni( a mostani a motortébe is bepufog), a kocsi 1997-es astra caravan, motor X14nz. Tegnap sikerült hozzá viszonylag jutányos áron(3000) leömlőt vennem. Mire kell figyelnem konkrétan a cserekor? Gondolom tömítések: csere és még? Milyen tömítést vegyek, csavarokat cseréljem-e, ha igen hogy cseréljem? (...) A másik: amikor leveszem meleg motornál az olajbetöltőről a sapkát halvány pára száll kis belőle megszagoltam nincs különösebben égett szaga: ez normális? Lehet csak azért vettem észre mert mostanában sokat kell beletöltenem... Másrészt régebbi jelenség, de a beöntő sapka mellett is olajat látok ami folyik szépen lefelé... és nem öntöttem mellé... Ez mitől lehet? Sok kérdés, a válaszok egy részét sejtem, azért előre is köszönöm... Cserélj minden tömítést és ha van rá keret a csavarokat is cserélheted, ártani nem fogsz vele. Mivel a motor hômérséklete 90 fok körüli ezért lehet gőz viszont lehet karter-gáz is. A betöltő sapka melletti olajfolyás gyakori jelenség. A kupak alatti gumitömítés van elfáradva.
opelriska Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Cserélj minden tömítést és ha van rá keret a csavarokat is cserélheted, ártani nem fogsz vele. Mivel a motor hômérséklete 90 fok körüli ezért lehet gőz viszont lehet karter-gáz is. A betöltő sapka melletti olajfolyás gyakori jelenség. A kupak alatti gumitömítés van elfáradva. A hűtőfolyadékom nem fogy igazából. A kartergáz magas szintje mit jelenthet? Miből tudok tömítést csinálni a kupak alá?
Reeckatee Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 A hűtőfolyadékom nem fogy igazából. A kartergáz magas szintje mit jelenthet? Miből tudok tömítést csinálni a kupak alá? Kupak alá tudsz rendelni a jobb helyeken. A magas kartergáz motorkopásra utal. Semmi köze a hűtőfolyadékhoz.
opelriska Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Kupak alá tudsz rendelni a jobb helyeken. A magas kartergáz motorkopásra utal. Semmi köze a hűtőfolyadékhoz. Melyek azok a jobb helyek?
Guest gorbi Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Szia Opelriska A leömlő cseréjénél jó alkalmom nyílik az olajtekő tömítésének cseréjére. A teknő tömítését csak teljesen tiszta felületre tedd fel, tömítőpasztával bekenve mindkét oldalát. Lehetőleg a csavarok helyén fémgyűrűs legyen, mert ennél "nem tudod" túlhúzni a felfogatócsavarokat. A magas olajfogyival kapcsolatban kérdezem, hogy amikor szakadt a szíj, a szelepekkel együtt cseréltettél-e szelepszár szimeringet? A régi, megkeményedett szimering nem szereti, ha a szelepszárat ki-be ráncigálják rajta keresztül. Ezért mindig cseréljük a szelepekkel a szárszimeringeket is. Ennek hiánya adhat okot a jelentősen megnövekedett olajfogyira. Ezek mellett feltétlen szűntesd meg az olajfolyást, így az nem tud bezavarni az olajfogyasztás megállapításába. HA anyagi lehetőségeid engedik, akkor próbálj ki másik márkájú olajat, mert önmagában, ha nem is sokat, de az is képes csökkenteni az olajfogyit. (Persze csak a tömítéscsere után.) A magas motorhőfokon keletkező "pára" egy bizonyos mértékig természetes jelenség. A beöntősapka gumiját bármilyen olajálló gumból cserélheted, de nem nagy pénz, ha veszel egy másikat. (Csak amikor már nagyon nem tudsz mire költeni.) A főtng. szim. környéke erősen olajsáros (bár a szemléhez a burkolat útban van, de lehet rá következtetni), akkor a következő vezérlés csere alkalmával azt is érdemes cserélni. A főtengelyszimering cseréjéhez sajnos le kell bontani a vezérlést.
andzrej2 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok mindenkinek!! Segítsetek legyetek szívesek, ha tudtok. Opel astra 1,6 (C16NZ) tulaja vagyok. A gondom az lenne, hogy nem indul a motor. Önindító is teker. Az AC pumpát most cseréltem, szikra van. A gond, hogy mintha nem kapna üzemanyagot. Néha beindul, de fél perc se és leáll. Va-e valakinek valami ötlete, mit és hol nézzek vagy nézessek meg. Köszönöm segítségeteket:András
FPepe Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok mindenkinek!! Segítsetek legyetek szívesek, ha tudtok. Opel astra 1,6 (C16NZ) tulaja vagyok. A gondom az lenne, hogy nem indul a motor. Önindító is teker. Az AC pumpát most cseréltem, szikra van. A gond, hogy mintha nem kapna üzemanyagot. Néha beindul, de fél perc se és leáll. Va-e valakinek valami ötlete, mit és hol nézzek vagy nézessek meg. Köszönöm segítségeteket:András Szia! Benzinszűrő volt cserélve?
andzrej2 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Srácok el kell mennem, 20 óra után jövök. Kérlek írjatok ha van ötletetek. Naon köszi: András
FPepe Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Igen volt Azt kéne megnézni, hogy az injektorházra menő benzincsövet lehúzni, és megpróbálni indítani, persze a cső egy edénybe menjen. Ha ilyenkor jön benzin (az AC nyom rendesen), akkor már csak az injektor, vagy a motorvezérlő lehet a rossz, esetleg kontakthibás csatlakozás ezen a vonalon. Ha nem jön, akkor pl. az AC relé lehet gyanús (anyósülés lábtérburkolata alatt a motorvezérlő mellett).
astra 8 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok mindenkinek!! Segítsetek legyetek szívesek, ha tudtok. Opel astra 1,6 (C16NZ) tulaja vagyok. A gondom az lenne, hogy nem indul a motor. Önindító is teker. Az AC pumpát most cseréltem, szikra van. A gond, hogy mintha nem kapna üzemanyagot. Néha beindul, de fél perc se és leáll. Va-e valakinek valami ötlete, mit és hol nézzek vagy nézessek meg. Köszönöm segítségeteket:András Normalis kipufogo gaz aramlas van? Nekem anno ugyon ilyen problemam volt es hat a katalizatorba osszetort a keramia es az eldugitotta, majd miutan eltavozott a kipufogo gaz ujra jo miutan megtelt leallt :rolleyes:
zotya975 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Sziasztok mindenkinek!! Segítsetek legyetek szívesek, ha tudtok. Opel astra 1,6 (C16NZ) tulaja vagyok. A gondom az lenne, hogy nem indul a motor. Önindító is teker. Az AC pumpát most cseréltem, szikra van. A gond, hogy mintha nem kapna üzemanyagot. Néha beindul, de fél perc se és leáll. Va-e valakinek valami ötlete, mit és hol nézzek vagy nézessek meg. Köszönöm segítségeteket:András Amikor nem indul a kipuff benyaszagú? Ha kap üanyagot akkor indítózás után a kipufcsőnél határozottan érezhető a benzinszag.
andzrej2 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Azt kéne megnézni, hogy az injektorházra menő benzincsövet lehúzni, és megpróbálni indítani, persze a cső egy edénybe menjen. Ha ilyenkor jön benzin (az AC nyom rendesen), akkor már csak az injektor, vagy a motorvezérlő lehet a rossz, esetleg kontakthibás csatlakozás ezen a vonalon. Ha nem jön, akkor pl. az AC relé lehet gyanús (anyósülés lábtérburkolata alatt a motorvezérlő mellett). Szia!! Nem jött benzin, megpróbáltam ezt is. Megtudhatom valahogy ha az Ac relé rossz? Köszi a választ
andzrej2 Elküldve Október6, 2009 Elküldve Október6, 2009 Normalis kipufogo gaz aramlas van? Nekem anno ugyon ilyen problemam volt es hat a katalizatorba osszetort a keramia es az eldugitotta, majd miutan eltavozott a kipufogo gaz ujra jo miutan megtelt leallt :rolleyes: Ez jó lehet holnap utánnanézek, mert úgy gondolom az összes variációt megpróbáltam. Le kellene szednem,hogy megtudjam, hogy törött-e?
Recommended Posts