zotya975 Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 Szerintem előtte megérne egy sűrítési csúcsnyomás mérést. Új szíjat fel és csak annyira összerakni, hogy mérni lehessen. Ez munkaidő szempontjából kb 20 perc többletet jelent akkor ha esetleg a hf-et még is csak le kell szedni. Ja végülis ha összeakadt akkor már olyan mindegy, ha meg nem akkor bingó. Nekem nem volt szerencsém. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 Ja végülis ha összeakadt akkor már olyan mindegy, ha meg nem akkor bingó. Nekem nem volt szerencsém. Ha ráinditott, nagyon esélyes a kócolás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 Érdekes lenne, hogy mikor volt cserélve? Ha jól gondolom 120-nál illett volna. Bár ez már nem változtat semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 Érdekes lenne, hogy mikor volt cserélve? Ha jól gondolom 120-nál illett volna. Bár ez már nem változtat semmit. 60 ezer az ajánlott amúgy is. A gyári megadást passzolom, ami bele lett rakva a kocsimba tavaly áprilisban, az is 75e km-ig garantált minőségű. Garancia is van rá. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 60 ezer az ajánlott amúgy is. A gyári megadást passzolom, ami bele lett rakva a kocsimba tavaly áprilisban, az is 75e km-ig garantált minőségű. Garancia is van rá. :rolleyes: 2x60? Ha erősített szíjas, ha nem 120-nál mindenképpen csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 VAlamilyen okostojás a GM-nél kitalálta, hogy a classicnál 120 a periódus. De hiába, szíjaknál jobb a 60ezres csere. Én is így csinálom. Sajnos a km mellett az időt is nézni kell, cI-nél 8 évet enged a gyár, de az alap 60ezresnél 4 év. Persze hamarabb is el tud öregedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember19, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2009 Ha ráinditott, nagyon esélyes a kócolás. Szerintem nem is kell ráíndítani, mire az ember észbekap, és kuplungol a kocsi már egyszer-kétszer tuti átfordította a főtengelyt, a vezérlés ugye már hamarabb megállt ha összeérnek a dolgok akkor már tökmindegy. Ha meg nem ér össze később sem fog. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 60 ezer az ajánlott amúgy is. A gyári megadást passzolom, ami bele lett rakva a kocsimba tavaly áprilisban, az is 75e km-ig garantált minőségű. Garancia is van rá. <_< A szíjra. Ez nem azt jelenti, hogy kifizetik Neked a motor javítási költségét... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 A szíjra. Ez nem azt jelenti, hogy kifizetik Neked a motor javítási költségét... :rolleyes: Igen! Sajnos ennyi a lényeg benne! Mert ezzel frankón le is védik magukat a gyártók, kapsz egy 3-4-5e ft-os szíjjat és ennyi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 A szíjra. Ez nem azt jelenti, hogy kifizetik Neked a motor javítási költségét... :rolleyes: Egyik ex-barátnőm ismerősének 1.6 16v astrája van/volt, s neki alig 20 ezer kilométer után elszakadt a szíj. Gyártói bevizsgálás, majd utána kifizették neki az utolsó hengerfejcsavart is, mivel nagyon összekócolódott. Igaz, 1,5 hónapig nem volt kocsija, mert majdnem 1 hónapig ültek a szíj bevizsgálásán. Van ilyen is. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Az sem elhanyagolható, hogy szakszervizes beszerelés és róla kiállított számla szükséges a garanciális kálváriához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Az sem elhanyagolható, hogy szakszervizes beszerelés és róla kiállított számla szükséges a garanciális kálváriához. Bezony, még a ocsó 8400-as AC-pumpámhoz is mellékeltek egy papírt amit a szerelőnek kellett volna kitöltenie a garanciához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atiss Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sajna ráindítani ráíndítottam, meg mikor elszakadt biztos forult még a főtengely egy párat szal a szelepcsere bizti!! És a szerelők vágáják ezt a hf-et (amit nem tudok hogy mi :rolleyes: )?? Ez amúgy mit is csinál?? Gondolom még az nem volt cserélve. Legalábbis mi megvétel óta 75000km-t mentünk vele azóta nem volt cserélve. Erre a hf re van valami "kicserélési szabály" hogy mennyi idő múlva érdemes kidobni?? És egy új mennyit kóstál?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sajna ráindítani ráíndítottam, meg mikor elszakadt biztos forult még a főtengely egy párat szal a szelepcsere bizti!! És a szerelők vágáják ezt a hf-et (amit nem tudok hogy mi <_< )?? Ez amúgy mit is csinál?? Gondolom még az nem volt cserélve. Legalábbis mi megvétel óta 75000km-t mentünk vele azóta nem volt cserélve. Erre a hf re van valami "kicserélési szabály" hogy mennyi idő múlva érdemes kidobni?? És egy új mennyit kóstál?? HF HengerFej. Olyan mint az MHT MotorHázTető. Az itteniek lusták írni B) :D Normális esetben, még ha motort is kell bontani (pedig azt is ritkán szokás -_- ) akkor sem kell cserélni. Ha bontás van, akkor tömítéscserével, és síkoltatással visszamegy, ha rendben van. Ha az olajat meg a vizet is keveri, meg befúj a vízkörbe mint nekem, akkor már nem megy vissza, akkor csere. Újat venni nem hiszem hogy valaki fog, legutóbb ami rémlik az 85e egy újra, annyilrt meg már komplett bontott motort kapni nem rosszat (van itt aki jó 1.6-os is motort adna 50 környékéért de nem reklámozok :rolleyes: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sajna ráindítani ráíndítottam, meg mikor elszakadt biztos forult még a főtengely egy párat szal a szelepcsere bizti!! És a szerelők vágáják ezt a hf-et (amit nem tudok hogy mi :rolleyes: )?? Ez amúgy mit is csinál?? Gondolom még az nem volt cserélve. Legalábbis mi megvétel óta 75000km-t mentünk vele azóta nem volt cserélve. Erre a hf re van valami "kicserélési szabály" hogy mennyi idő múlva érdemes kidobni?? És egy új mennyit kóstál?? Hengerfej kicserélésére kimondottan ritkán van szükség (javíthatatlanság miatt). Szíjszakadásnál, mozgó alkatrészek elhasználódásánál elég csak felújítani. Ha a szerelők vágják a témát, akkor nem lesz gond. Én javaslom, hogy ne csere hengerfejet rakjatok rá, hanem a Tiédet újítsák fel. Csere hf, ami a polcon pihen, már korábban felújították (cserébe adod a Tiédet). Ennek előnye hogy nem kell sokat nélkülözni a kocsit, hátránya hogy ismeretlen az előélete (pl. rejtett repedés, amit a nyomáspróba nem mutat, beleszakadt csavar, megszakított menet, stb.). A hf felújítás bizalmi munka, érdemes a minőséget szem előtt tartani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsöPö Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sziasztok! Na fejlődik a vas. :rolleyes: Ott tartok, hogy elhoztam Szegedre, kb 150 km-t jött, és nem történt meg a rég említett leállás, nem indulás. Most azonban kezd elszállni a fordulatszám probléma. Szinte minden lassításnál kuplunk benyom, fordulat leesik 500-ra, ha gyorsan, akkor le is áll, máskor hirtelen eszmél, s 1200 fpm, majd újra tökéletes alapjárat. Szerintetek? Mi az Ecura gondolunk. Esetleg nincs Szeged könyékén vki c14nz/c12nz (Úgy tudom azonos az Ecu) motorral egy próbára? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atiss Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Hengerfej kicserélésére kimondottan ritkán van szükség (javíthatatlanság miatt). Szíjszakadásnál, mozgó alkatrészek elhasználódásánál elég csak felújítani. Ha a szerelők vágják a témát, akkor nem lesz gond. Én javaslom, hogy ne csere hengerfejet rakjatok rá, hanem a Tiédet újítsák fel. Csere hf, ami a polcon pihen, már korábban felújították (cserébe adod a Tiédet). Ennek előnye hogy nem kell sokat nélkülözni a kocsit, hátránya hogy ismeretlen az előélete (pl. rejtett repedés, amit a nyomáspróba nem mutat, beleszakadt csavar, megszakított menet, stb.). A hf felújítás bizalmi munka, érdemes a minőséget szem előtt tartani. Köszi így már felfogom végre a helyzetet!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Hengerfej kicserélésére kimondottan ritkán van szükség (javíthatatlanság miatt). Szíjszakadásnál, mozgó alkatrészek elhasználódásánál elég csak felújítani. Ha a szerelők vágják a témát, akkor nem lesz gond. Én javaslom, hogy ne csere hengerfejet rakjatok rá, hanem a Tiédet újítsák fel. Csere hf, ami a polcon pihen, már korábban felújították (cserébe adod a Tiédet). Ennek előnye hogy nem kell sokat nélkülözni a kocsit, hátránya hogy ismeretlen az előélete (pl. rejtett repedés, amit a nyomáspróba nem mutat, beleszakadt csavar, megszakított menet, stb.). A hf felújítás bizalmi munka, érdemes a minőséget szem előtt tartani. Hát ezzel vitába szálnék, mert én 15-ért vettem bontott HF (hengerfejet :rolleyes: ), amit 3 ezerért síkoltak, ugye a régit is kellett volna, szóval ez mindegy. A régiben cserélni kellett volna a szelepeket, szimeringet, csak úgy ránézésre is, ezt meg megnéztük átereszt-e aztán beraktuk. Persze ha szerelőhöz viszi, akkor végülis mindegy , csinálja csak meg neki a saját HF-ét. Csak nekünk egyszerűbbnek tűnt bontottat beépíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sim76 Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sziasztok! Ma ahogy hajtom a gépet Semmi nesz egyszercsak leáll.Ujjraindít semmi. Bevontatás szerelőhöz. Mire mondja húha ez vezérműszíj szakadás!!!! :rolleyes: Azt mondta motorbontással kezd <_< majd szelepcsere ... Mégis kb mány db 10000resre számítsak??? És még ilyenkor mit érdemes cserélni ha már megbontja. Az autó 1.4nz 145000km-rel. Válaszotokat köszönöm!! Én a motorkód alapján nem tudom de a 8 szelepes nem veri össze magát elméletileg csak lepörög és kész. Ha nem ismered a szerelőket akkor nézzél rájuk nehogy vastag legyen a ceruza hegye Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Én a motorkód alapján nem tudom de a 8 szelepes nem veri össze magát elméletileg csak lepörög és kész. Ha nem ismered a szerelőket akkor nézzél rájuk nehogy vastag legyen a ceruza hegye Akkor kérdezd meg az előtted szólót, neki hogy sikerült????? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Akkor kérdezd meg az előtted szólót, neki hogy sikerült????? :rolleyes: Mindenre lehet példát találni. Előfordul ez is, az is. Az elméletre rácáfolhat a gyakorlat és fordítva is. Autodatából idézve: "Motorsérülés ellenőrzése 1,2-es és 1,6-os motorok Figyelem! Habár a vezérműszíj elszakadásakor általában motorsérülések keletkeznek, azért valamennyi hengernél ellenőrizze a sűrítési végnyomást mielőtt nekilát leszerelni a hengerfejet. 1,4-es motorok Figyelem! Annak ellenére, hogy a vezérműszíj elszakadásakor ennél a típusnál általában nem keletkezik motorsérülés, azért mindegyik hengerben ellenőrizze a sűrítési végnyomást." Autodata v3072 2003 (x14nz-nél írta) Akinek mégis összeveri, nos Őt ez nem fogja vígasztalni. Ez egy olyan kérdés amire lehetetlen válaszolni. (Ismerek ellenpéldát is.) Mindenképp érdemes mérni bontás előtt. Zotya: Természetesen lehet bontóból is jó állapotú hf-et venni. Azért a pénzért nem is volt drága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sim76 Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Sziasztok! Na fejlődik a vas. :rolleyes: Ott tartok, hogy elhoztam Szegedre, kb 150 km-t jött, és nem történt meg a rég említett leállás, nem indulás. Most azonban kezd elszállni a fordulatszám probléma. Szinte minden lassításnál kuplunk benyom, fordulat leesik 500-ra, ha gyorsan, akkor le is áll, máskor hirtelen eszmél, s 1200 fpm, majd újra tökéletes alapjárat. Szerintetek? Mi az Ecura gondolunk. Esetleg nincs Szeged könyékén vki c14nz/c12nz (Úgy tudom azonos az Ecu) motorral egy próbára? Köszi Én a helyedben jól átnézném nem tud -e valahol farsot szívni vagy nem levedzik valahol koszos e a levegő szűrő.Nekem olyan problémám volt vele hogy motor indítás után mindig sokáig tartott magas fordulatszámot melegben is vagy meleg motorral alapjáraton való elindulásnál .Nézelődtem a motortérben és a levegőszűrő fedél ahogy rácsatlakozik az injektorra nedvességet vettem észre .Hiba elhárítása után hamar rendeződött a fordulatszám és nem utolsó szempont fogyasztás is kevesebb lett.Lehet hogy csak szenved az ecu hogy a mért adatok alapján beállítsa az optimális keveréket dúsít, szegényít höfok érzékelő jól érintkezik .Szerintem az ecu nem adja fel ilyen könnyen ,de belenézek a szerviz könyvbe hátha mond valami okosat .Belenéztem lényegében ugyan ez plusz Teljesterhelés kapcsoló, fordulatszám és lambda szabályozás,benzinellátás tömítetség Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Akkor kérdezd meg az előtted szólót, neki hogy sikerült????? :D Akkor még nem tudtam, hogy nem akad össze. <_< Mindenre lehet példát találni. Előfordul ez is, az is. Az elméletre rácáfolhat a gyakorlat és fordítva is. Autodatából idézve: "Motorsérülés ellenőrzése 1,2-es és 1,6-os motorok Figyelem! Habár a vezérműszíj elszakadásakor általában motorsérülések keletkeznek, azért valamennyi hengernél ellenőrizze a sűrítési végnyomást mielőtt nekilát leszerelni a hengerfejet. 1,4-es motorok Figyelem! Annak ellenére, hogy a vezérműszíj elszakadásakor ennél a típusnál általában nem keletkezik motorsérülés, azért mindegyik hengerben ellenőrizze a sűrítési végnyomást." Autodata v3072 2003 (x14nz-nél írta) Akinek mégis összeveri, nos Őt ez nem fogja vígasztalni. Ez egy olyan kérdés amire lehetetlen válaszolni. (Ismerek ellenpéldát is.) Mindenképp érdemes mérni bontás előtt. Zotya: Természetesen lehet bontóból is jó állapotú hf-et venni. Azért a pénzért nem is volt drága. Ugyanezt olvastam a neten akkor én is amikor elszakadt a szíjam. Azóta sem találom, te honnan vakartad elő? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Akkor még nem tudtam, hogy nem akad össze. <_< Ugyanezt olvastam a neten akkor én is amikor elszakadt a szíjam. Azóta sem találom, te honnan vakartad elő? :rolleyes: Még ki is emelted, Autodataból. Vagy az Autodatára gondolsz? kb 6 kg papírhalmaz. Ráadásul nem "beszúrtam" a szöveget, hanem be kellett pötyögni, mert ez könyv. (Ezt legalább lehet lapozgatni olajos kézzel, mikor elakad az ember.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsöPö Elküldve Szeptember20, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2009 Én a helyedben jól átnézném nem tud -e valahol farsot szívni vagy nem levedzik valahol koszos e a levegő szűrő.Nekem olyan problémám volt vele hogy motor indítás után mindig sokáig tartott magas fordulatszámot melegben is vagy meleg motorral alapjáraton való elindulásnál .Nézelődtem a motortérben és a levegőszűrő fedél ahogy rácsatlakozik az injektorra nedvességet vettem észre .Hiba elhárítása után hamar rendeződött a fordulatszám és nem utolsó szempont fogyasztás is kevesebb lett.Lehet hogy csak szenved az ecu hogy a mért adatok alapján beállítsa az optimális keveréket dúsít, szegényít höfok érzékelő jól érintkezik .Szerintem az ecu nem adja fel ilyen könnyen ,de belenézek a szerviz könyvbe hátha mond valami okosat .Belenéztem lényegében ugyan ez plusz Teljesterhelés kapcsoló, fordulatszám és lambda szabályozás,benzinellátás tömítetség Átnéztünk kétszer mindent. Sehol nem tud félreszívni. A hétvégén lett cserélve rajta olaj, meg minden szűrő, + gyertyák. Szóval ezért gondoltam egy gyors próbára ecuval. Esetleg ha tudtok c14nz szegedit, szóljatok. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts