Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Úgy hogy a srác elkezdett a vákumcsövekkel variálni...és egyik csövet levette és akkor csak picit fulladt de nem állt le....aztán utána 1 és 1/4ed fordulatot csavart ki valami csavaron a folytószelepházon...és úgy fest jó ...

A C14NZ pillangórése gyárilag kalibrált. teljesen csukott állapotban sem állhat le a motor, van mellette megkerülő furat (ami valószínűleg el van nálad tömődve, a teljes befecskendezőrészt szét kell szedni, és elpucolni).

ugyan ilyennel szívok most, alapjárat szabályzó hibát dobált, illetve melegről visszahűlve nem indult. alapjárat léptetőmotor, gyújtás új.

a hiba a motorvezérlő computer csatlakozójánál van, finoman feszítve minden rendben, egyből kap tápot a compu, és az alapjárat is tökéletes. ma compucsere, utána átforrasztás, a lábaknál lehet a kontakthiba.

Link to comment
Megosztás:

A C14NZ pillangórése gyárilag kalibrált. teljesen csukott állapotban sem állhat le a motor, van mellette megkerülő furat (ami valószínűleg el van nálad tömődve, a teljes befecskendezőrészt szét kell szedni, és elpucolni).

ugyan ilyennel szívok most, alapjárat szabályzó hibát dobált, illetve melegről visszahűlve nem indult. alapjárat léptetőmotor, gyújtás új.

a hiba a motorvezérlő computer csatlakozójánál van, finoman feszítve minden rendben, egyből kap tápot a compu, és az alapjárat is tökéletes. ma compucsere, utána átforrasztás, a lábaknál lehet a kontakthiba.

Alapjáraton elpötyörgött....csak gázfröccsre üresben mikor vissza esett a fordulat leállt.

Hát nem tudom....nálam most ez így működik...

Link to comment
Megosztás:

Úgy hogy a srác elkezdett a vákumcsövekkel variálni...és egyik csövet levette és akkor csak picit fulladt de nem állt le....aztán utána 1 és 1/4ed fordulatot csavart ki valami csavaron a folytószelepházon...és úgy fest jó ...

Én úgy tudtam nincs ott semmi amit lehetne állítani. Legalábbis én még nem találkoztam vele. Nem láttad mit tekergetett?

Link to comment
Megosztás:

elég romos a motorom

jövő héten kidobálom a dugókat, már csak kíváncsiságból is

hanem

levettem a kopogás szenzort(ezt villogtatta ki a szervízlámpa) 2 vezetékes van benne de most a bontóban csak 3 vezetékes volt

nincs visszatéve a helyére, csak rá van dugva a rendszerre

kérdés:

ezért áll le mindig a gép?? kiveszem sebességből vagy visszaváltok lassabban (pl útkereszteződés) mindig leáll

de ha beindítom van rendes alapjárat

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam nincs ott semmi amit lehetne állítani. Legalábbis én még nem találkoztam vele. Nem láttad mit tekergetett?

A folytószelep tengej ahova feltámaszkodik alap állásba az végülis egy csavar ami süjesztett fejü és gyárilag levan dugózva. Ha kiveszed a dugót tudod állitani a pillangó állást mint a ladákon és a régebi kocsikon az alapjárat csavar

Link to comment
Megosztás:

Egy átlagos egy olcsó és egy középkat. autó vezérlésének cseréje - szettben :szíj +görgő, pumpa , 1 liter fagyálló, 3 liter desztviz, mint anyag +1 ékszíj az kb hogy árazódik egy márkaszervízben ,egy átlagos maszeknál, egy olcsó szerelőnél és baráti áron de munkadíjat számolva?

Nyomjatok egy pár bontásos árat. DE nem 20 évvel ezelőttieket.

Kiváncsi vagyok a szórodásra.

Amúgy kaptam ajánlatot F Astra gyári vezérműszíjra (görgővel együtt ) 15.399 ért, vagy GATES-t 14.918 ért. Szerintetek melyik a jobb?

Plusz még ugye a pumpa.

Link to comment
Megosztás:

Egy átlagos egy olcsó és egy középkat. autó vezérlésének cseréje - szettben :szíj +görgő, pumpa , 1 liter fagyálló, 3 liter desztviz, mint anyag +1 ékszíj az kb hogy árazódik egy márkaszervízben ,egy átlagos maszeknál, egy olcsó szerelőnél és baráti áron de munkadíjat számolva?

Nyomjatok egy pár bontásos árat. DE nem 20 évvel ezelőttieket.

Kiváncsi vagyok a szórodásra.

Amúgy kaptam ajánlatot F Astra gyári vezérműszíjra (görgővel együtt ) 15.399 ért, vagy GATES-t 14.918 ért. Szerintetek melyik a jobb?

Plusz még ugye a pumpa.

Nekem olajcserével (+ 3 szűrő) és komplett vezérlés cserével (szíj, feszítőgörgő, szimmeringek, vízpumpa) került munkadíjjal együtt 33 ropiba a művelet tavaly áprilisban. Continental szíj. Többinek a márkáját nem tudom. Amúgy ebben még benne volt a teljes átnézés és szervó olaj feltöltése is, mivel előtte két hónappal vettem meg. A motorolajat vittem csak én, amit előző tulaj hagyott rám.

Link to comment
Megosztás:

kicsit kijeb nyitotta a pillangót, de ha mégiscsak ecu csere lessz akkor lessz a meglepi me feledésbe merül és nemtudják majd miért pörög mint állat

Csere ECUval ugyan azt játszotta el...szóval ezért volt az hogy nem az ECU-t cseréljük...+ az alapjáratom semmit nem emelkedett

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ...

Hogy miért kérdeztem?

Az aláírásomban szereplő másik autó - a japán ...és innentől kezdve lehet tudni hogy nem olcsó hozzá semmi sem: még a levegő is többe kerül rajta- kapott új vezérlést

szóval a vízpumpa tömszelence szétment (egyébként a bele igen jó állapotban volt, rozsda nulla, csapágy ok), a feszgörgő kicsit lötyögött már, és gyanús volt a kora az egésznek, (kb 5-6 éve volt állítólag egy szíj cserélve...2000 ért na az ékszíj lehetett csak...azóta semmi komoly ellenőrzés/szerelés nem volt kivétel amire én vittem, fékpad, futópad, futóműbeállítás, fékolajcsere, gyertyák, olaj, olaj- és légszűrő csere...stb...stb)- na ezért ha már szét volt bontva : vezérműszíjastól csere minden.

Anyag: 21.200 szállítással együtt (ami egy igen jó ár) Mitsuboshi szíj, japán görgő és pumpa- khhm jó pénz.

Munka: 10 kereken[kockázat ára- és nem is vitatom, ], ebben egy generátor ékszíj,1l alubarát fagyálló, (+ 1et meg dvízet én adtam, ), motor felbakolás+ fellógatás...kis drukk, hogy könnyen megy -e(Lajosbá annyit mondott, hogy nem volt olyan nehéz mint félt tőle.)170.500 kmnél nullázunk vezérlésfutást.

Az igazság az hogy a C14NZ van kb 5-10 E km-re a vezérléscserétől, csak pénz legyen rá (spóroltam rá, de azért az asszony is dobhatna bele.)

Link to comment
Megosztás:

Azt én is nézegettem már, de ki volt öntve valamivel.

Az a jó, mert akkor még nem tekergette boldog, boldogtalan. Ha már valakinek hiányzik a csavar fedele, akkor lehet gyanakodni, miért nyúltak bele ilyen "csúnya" módon.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szabadon volt....tudod nem tudom az előző tulaj mit alkotott...de már kezd a motorterem úgy ahogy kinézni...

Valszeg egy korábbi szakszerűtlen "olcsó javítás" szívatott idáig. Puszi az előző tulajnak. Ez szinte kivédhetetlen. Reméljük összáll most már a kicsike.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek.

Három kérdésem van, talán tudtok választ vagy infot.

Az ECU-ra fel lehet-e tölteni ujra a szoftvert

Az előgyujtást lehet-e kalibrálni az ECU-ba,hogy más tartományba dolgozzon (ezt azért kérdem mert van egy ecu amit ingyen oda vánnának csak az előgyujtás szabályzása van megbolondulva)

A hf csavarokat huztamár le valaki nem fokba mérve,hanem nyomaték-ba. Vagyis a 60fokos lehuzás menyi Nm lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma ahogy hajtom a gépet Semmi nesz egyszercsak leáll.Ujjraindít semmi. Bevontatás szerelőhöz. Mire mondja húha ez vezérműszíj szakadás!!!! :rolleyes: Azt mondta motorbontással kezd <_< majd szelepcsere ...

Mégis kb mány db 10000resre számítsak??? És még ilyenkor mit érdemes cserélni ha már megbontja. Az autó 1.4nz 145000km-rel. Válaszotokat köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma ahogy hajtom a gépet Semmi nesz egyszercsak leáll.Ujjraindít semmi. Bevontatás szerelőhöz. Mire mondja húha ez vezérműszíj szakadás!!!! <_< Azt mondta motorbontással kezd :D majd szelepcsere ...

Mégis kb mány db 10000resre számítsak??? És még ilyenkor mit érdemes cserélni ha már megbontja. Az autó 1.4nz 145000km-rel. Válaszotokat köszönöm!!

Akár sétálhatnátok a Zotyával kézenfogva. :rolleyes: -_-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma ahogy hajtom a gépet Semmi nesz egyszercsak leáll.Ujjraindít semmi. Bevontatás szerelőhöz. Mire mondja húha ez vezérműszíj szakadás!!!! :rolleyes: Azt mondta motorbontással kezd <_< majd szelepcsere ...

Mégis kb mány db 10000resre számítsak??? És még ilyenkor mit érdemes cserélni ha már megbontja. Az autó 1.4nz 145000km-rel. Válaszotokat köszönöm!!

Nekem 50 ropi volt a bontott HF+ síkolás, tömítések vezérlésszett, olaj, hűtővíz, termosztát, szűrők. Szét kell szedni, megnézni mi sérült. Esélyes, hogy a szelepek görbültek, esetleg himba törött-e. Ha már szét van szedve érdemes cserélni a termosztátot, még ha semmi baja sincs, 3-4 ezer forint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma ahogy hajtom a gépet Semmi nesz egyszercsak leáll.Ujjraindít semmi. Bevontatás szerelőhöz. Mire mondja húha ez vezérműszíj szakadás!!!! :rolleyes: Azt mondta motorbontással kezd <_< majd szelepcsere ...

Mégis kb mány db 10000resre számítsak??? És még ilyenkor mit érdemes cserélni ha már megbontja. Az autó 1.4nz 145000km-rel. Válaszotokat köszönöm!!

Szerintem előtte megérne egy sűrítési csúcsnyomás mérést. Új szíjat fel és csak annyira összerakni, hogy mérni lehessen. Ez munkaidő szempontjából kb 20 perc többletet jelent akkor ha esetleg a hf-et még is csak le kell szedni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.