Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszönöm a leírásokat/fénykép még szemléletesebbé tette/.

Hétvégén nekiesem.Utána beszámolok róla hogy mire mentem....

Elküldve
Ez a fojtószelepház:

http://img.tar.hu/tapioszecso/img/11367347.jpg#3

A nagyobb furatban van az alapjárati motor. És itt szokott lerakodni a sok koksz.

/a képen már úgyahogy tisztítva van/

'Ázze, tudnám, hogy ezt a képet most honnan nézzem. Azt sejtem, h valahonnan a blokk, de nem tom hova tenni. Alulról talán?

Felülről tuti nem, azt vasárnap már ütögettem egy fadarabon keresztül fél órát, onnan már megismerem. :D

Elküldve
Féktisztítók megrendelve, a héten már nálam lesznek.

Ha kell még valakinek akkor az szóljon (privi vagy a Kecskemét társalgóban)

Ez a Kecskemét ez azt jelenti, amire gondolok, azaz nem BP? :D

Elküldve
'Ázze, tudnám, hogy ezt a képet most honnan nézzem. Azt sejtem, h valahonnan a blokk, de nem tom hova tenni. Alulról talán?

Felülről tuti nem, azt vasárnap már ütögettem egy fadarabon keresztül fél órát, onnan már megismerem. :D

Ha nem ismerős akkor nézegesd még a motort rendesen mielőtt hozzányúlnál. :wink:

Amúgy mint mondtam a légtorok alatt és a szívósor felett van, ha kinyitod a motorháztetőt és szembe állsz az autóval és jó a szemed is akkor akár meg is láthatod. Sok cső csatlakozik hozzá.

Elküldve
Ha nem ismerős akkor nézegesd még a motort rendesen mielőtt hozzányúlnál. :wink:

Amúgy mint mondtam a légtorok alatt és a szívósor felett van, ha kinyitod a motorháztetőt és szembe állsz az autóval és jó a szemed is akkor akár meg is láthatod. Sok cső csatlakozik hozzá ki belőle.

Meg fogom találni, de lesz segítségem is. Csak tudod, egy dolog a moci beépítve, meg megint egy másik, így széjjel borítva. :D

Most télen 2x szórakozott az alapjárat, indulásnál, 2 hete nem csinálja, majd akkor szedem szét, ha kelleni fog, addig nem bántom. :P

Elküldve
Kilehet-e cserélni a hengerfejet 16 szelepesre?

A szívósort hengerenkénti befecsisre?

Ehhez komplett computert kell cserélni, vagy csak új progit kell rá feltölteni (ill. EPROM csere)? Ha komplett csere, akkor csatlakozók és vezetétkek megegyeznek?

Hátsó futóművet cserélni tárcsásra?(fék)

Melyik tipusú Astra lenne kompatibilis?

Ezekből érdemes újat venni, vagy megfelel a bontott is?

Ha a motort át lehet alakítani 16/hengerenkéntire, akkor átalakítási engedély kell-e?

Ezzel az átalakítással mennyi plussz lóerőt kapok, ill milyen lesz a motor dinamikája?(vezérműtengely széria marad)

Sorry, hogy egyszerre ennyit kérdezek, de egyszer meg kell tudnom ezeket :P

Válaszotokat előre is köszönöm!

Ez hülyeség :D Ha a motort 2x erősebbre cseréled, az egész hajtásláncot cserélned kell, futóműveket is beleértve. Az autó árának a duplájába fog kerülni legalább.

Elküldve

Ezt így nem lehet keverni. 16 szelepesnek más a blokkja is.

C14NZ -> C14SE, C16NZ -> C16SE átalakítás lehetséges, ennek értelme

is van esetenként. :D

Elküldve

Ha a vízhőfok mérő műszer 90 fokon állapodik meg kb 20km után az jó, vagy vmi error van a gépezetben?

Emlékeim szerint tavaly nyáron olyan 95 körül állt meg, eddíg ráfogtam a hidegre, de már nincs hideg.

Elküldve
Ha a vízhőfok mérő műszer 90 fokon állapodik meg kb 20km után az jó, vagy vmi error van a gépezetben?

Emlékeim szerint tavaly nyáron olyan 95 körül állt meg, eddíg ráfogtam a hidegre, de már nincs hideg.

Fogd rá arra hogy öregedik a műszer vagy a jeladó :wink: . Nálam már eljutott 80-ig. Pár év és lehet a tied is ott lesz. :?

Elküldve
Fogd rá arra hogy öregedik a műszer vagy a jeladó :wink: . Nálam már eljutott 80-ig. Pár év és lehet a tied is ott lesz. :?

Nekem 90-100-ig van kalibrálva... Majd kisakkozom, h mi legyen vele, többet nem zabál a gép, szal vszinűleg hülyeséget mutat a műszer.

Elfáradt. :D

Elküldve

Ha jó a fűtés is (pár km és meleget fúj...) akkor szinte tuti, hogy a jeladó...

Nekem is ez volt, hogy 90-nél állt meg, majd egyre lejjebb...

1200huf volt az identikus jeladó (Csergő) a gyári majdnem 5e lett volna...

Elküldve

Most, hogy itt a jó idő sajnos újfent eljátssza velem kicsikém, hogy nem indul pöccre, csak néhány másodperc indítózás után...

Télen volt gyertyacsere: azt reméltem, hogy tavasszal már nem jön elő többet... de most még sokkal rosszabb lett, mint korábban... Sajna most nem gyári van benne, hanem NGK... :oops: (Pedig gyárit rendeltem, csak mégis ez lett :oops: mind1) Már látom lelki szemeim előtt az új gyárikat... :D

Ezzel nincs is gond, de mivel az előző garnitúra gyári is ezt csinálta, meg mivel mások nem panaszkodnak az NGK-ra sem ezért felmerül bennem, hogy v.mi más lehet a baj... (Akksi új és jó, légszűrő új)

Gyertyakábelre nem gyanakszom, mert a fogyasztás sem rossz, az alapjárat sem és nem rángat a moci... Ja és egyébiránt nagyon jól megy a gép emmiat sem hiszem, hogy a gyertya olyan rossz...

Vagy ettől még lehet rossz ? V.mi egyéb ötlet esetleg ? Thx.

Elküldve

knight:

Fűtés hibátlan, 2-3km, és meleg jön. Kb 91 fokon van a mutató, de jóval a 95 alattEz a jeladó merre található?

warwolf:

Addig felmegy. De mintha tavaly feljebb ment volna. Bár akkor melegebb is volt 20 fokkal, mmint nyáron.

Elküldve
knight:

Fűtés hibátlan, 2-3km, és meleg jön. Kb 91 fokon van a mutató, de jóval a 95 alattEz a jeladó merre található?

warwolf:

Addig felmegy. De mintha tavaly feljebb ment volna. Bár akkor melegebb is volt 20 fokkal, mmint nyáron.

Szerintem teljesen normális a hőfokod. Ha tavaly nyáron felment 95-re akkor lehet nem szellőzött elég jól a hűtés.

knight: szerintem fűtésből nem igazán lehet megmondani hogy jó-e a hőfok. Nekem tök rossz volt a termosztát és akkor is elég rendesen fűtött, pedig kék jelzés tetejét érte el csak. Persze utána sokkal jobban fűt, de amíg nincs összehasonlítási alap...

Elküldve
knight: szerintem fűtésből nem igazán lehet megmondani hogy jó-e a hőfok. Nekem tök rossz volt a termosztát és akkor is elég rendesen fűtött, pedig kék jelzés tetejét érte el csak. Persze utána sokkal jobban fűt, de amíg nincs összehasonlítási alap...

Ez bizony igaz :D

Ha 91-en áll akkor az még elmegy... olyan 92-94 között szokott lenni nekem az új jeladóval... a régi viszont először nem ment 90fölé, majd folyamatosan csökkent a max. mutatott hőfok... ahogyan döglött a jeladó...

Leslie: A tiéden nem tudom pontosan, hogy hol van (nincs itthon a könyvem). De egy 13-as csavart keress amiből kiáll egy fém pöcök amire egy egyvezetékes csatlakozó megy :P Kicsit szemléletesebben: http://www.facet.it/immagini_catalogo_facet/7.3005.jpg

Elküldve
"V.mi egyéb ötlet esetleg ?"

Injektortisztító. Lehet hogy állás után "leragadnak" kicsit az injektorszelepek.

Köszi szépen, kipróbálom majd, amúgy is rájuk fér már... :D

Elküldve

Rakjál fél tank benyába egy doboz piros protecet, és viszonylag magas

fordulaton járd ki teljesen. Majd tankolj egy telit, járd ki, és után nem

árt cserélni a benzinszűrőt. Ez hatásos kúra, általában helyrehozza a

motor elveszett dinamikáját, apró rángatásos jelenségeket, egyenetlen

alapjáratot, stb... :D

Elküldve

Tegnap olvastam, hogy ha adott fokozatban adott sebességtartományban sípol v.mi és kuplung kinyomással elhallgat akkor valszeg váltó és sürgősen váltóolajat kell cserélni :? :? ?

Az utóbbi időben 100 környékén ötödikben én is hallok sípoló hangot, ami 110-nél elkussol... hasonló mintha menetszél lenne, de tuti nem az...

Ez azért is furcsa, mert mostanság a váltóm kezd nem az igazi lenni, hogy úgy mondjam. Elég gyíkul veszi az egyest és mostmár a többi átmenetnél is akadozik kissé... asszem holnapután ellenőrzöm a váltóolaj szintjét... :D pedig még nem láttam, hogy csöpögött volna...

No ilyet élt már át valaki esetleg ?

Elküldve
Tegnap olvastam, hogy ha adott fokozatban adott sebességtartományban sípol v.mi és kuplung kinyomással elhallgat akkor valszeg váltó és sürgősen váltóolajat kell cserélni :? :? ?

Az utóbbi időben 100 környékén ötödikben én is hallok sípoló hangot, ami 110-nél elkussol... hasonló mintha menetszél lenne, de tuti nem az...

Ez azért is furcsa, mert mostanság a váltóm kezd nem az igazi lenni, hogy úgy mondjam. Elég gyíkul veszi az egyest és mostmár a többi átmenetnél is akadozik kissé... asszem holnapután ellenőrzöm a váltóolaj szintjét... :D pedig még nem láttam, hogy csöpögött volna...

No ilyet élt már át valaki esetleg ?

Hát nékem anno a Suzukimban volt ilyen jelenség, mikor 5-be raktam, de betudtam annak, hogy kicsit kopottak a támcsapágyak.Azért az olajszintet nem árt ellenőrizni. :wink: (mondhatnám, hogy amíg nem recseg, addig nincs gond, dehát akkor miféle Cartárs lennék! :twisted: :roll: )

Elküldve

Helló!

A hétvégén megtuningoltam a szekeret :D ! Igaz egy újjal sem nyúltam hozzá, de olyan jól sikelrül, hogy nagy gázadásra lassul + rángat +csak hörög!

Mit csináljak? Alapjárati motor tiszítás esetleg folytószelepház tisztítás, vagy gyertyacsere? /50000 van bennük/ :P

Az elosztó fedelet + a rotort már megvakarásztam egy kicsit, valamit javított a helyzeten.

Valakinek ötlet? :roll:

Elküldve

Szervusztok!

Kicsit kupálódtam itt, most aztán jönnek a kérdések:

-az olajteknő olajszennyezett, ha jól tanultam tőletek :D ez tán főtengelyszimmering,

-némi csilingelő hang - főleg hideg motornál - ezt pedig hidrotőkének gondolom :shock:

A kérdések:mi a leggazdaságosabb javítás, és ha már bomlik a motor mit ajánlott még javítani/cserélni?

(X16XEL a motor)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.