Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igazából nem tudom mit kéne éreznem rajta. 215 széles gumik vannak a kocsin, azt megcsúsztatni nem egyszerű, főleg száraz időben. Esős időben mivel nem működik az ETC gyorsításnál vagy pocsolyánál simán elkapar. Esőben még fékezni nem próbáltam, de most úgy is olyan jó az idő, ha esik megint, kimegyek és kipróbálom. A pedálrugdosást én nem vettem észre. :lol:

Akkor szerintem nem mükszik valami abba az absban! Szó szerínt maszírozni kéne a talpadat + a dobogó hang amikor leveszi a nyomást a rendszerről!

Link to comment
Megosztás:

A megígért beszámoló lényegében elmarad.

A megrendelt és leszállított ford. jeladót nem tudtuk kipróbálni, mert nem volt jó a csatlakozója. Nehezen elfogadható számomra az a tény, miszerint egy érzékelő teszi a dolgát, de azért háromezernél maga alá sz@rik egyet és bevágja a "sün"-t :lol: . Pedig nagyon valószínű, hogy ez a valóság.

Link to comment
Megosztás:

A megígért beszámoló lényegében elmarad.

A megrendelt és leszállított ford. jeladót nem tudtuk kipróbálni, mert nem volt jó a csatlakozója. Nehezen elfogadható számomra az a tény, miszerint egy érzékelő teszi a dolgát, de azért háromezernél maga alá sz@rik egyet és bevágja a "sün"-t :lol: . Pedig nagyon valószínű, hogy ez a valóság.

Ha csak a jeladó ment tönkre szerintem nem olyan vészes dolog. Pl egy ecu azért többe is kerülne.

Link to comment
Megosztás:

A megígért beszámoló lényegében elmarad.

A megrendelt és leszállított ford. jeladót nem tudtuk kipróbálni, mert nem volt jó a csatlakozója. Nehezen elfogadható számomra az a tény, miszerint egy érzékelő teszi a dolgát, de azért háromezernél maga alá sz@rik egyet és bevágja a "sün"-t :lol: . Pedig nagyon valószínű, hogy ez a valóság.

Mikor nálam bevágta az ECU a durcást (vészprogramot), akkor nem engedte 3000nél jobban pörgetni a motort... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem tudom mit kéne éreznem rajta. 215 széles gumik vannak a kocsin, azt megcsúsztatni nem egyszerű, főleg száraz időben. Esős időben mivel nem működik az ETC gyorsításnál vagy pocsolyánál simán elkapar. Esőben még fékezni nem próbáltam, de most úgy is olyan jó az idő, ha esik megint, kimegyek és kipróbálom. A pedálrugdosást én nem vettem észre. :lol:

Akkor valószínűbbnek tűnik hogy azokat a gurigákat elpörgetni el tudja, ahhoz van elég kraft, de blokkolni nem tudja, és nem a blokkolásgátló miatt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Felcsigáztál. Ezt fejtsd ki bővebben légyszíves. :lol:

Mi okozta a vészprogramon futást? Volt -e hibakód? :lol:

Közvetlen okát nem tudom, csak előtte 3 nappal zártam le az AGR-t és ha jól tévedek, akkor az AGR-re anyázott valamint a MAP szenzorra. Kidobta a hibakódot, majd a motor megállt. 2-3 indítás után újraindult, de világított a check lámpa és nem engedte jobban pörgetni a motort. Így hazabotorkáltam vele, egyből ki is olvastam a hibakódokat, feljöttem és két-három óra elteltével visszamentem ellenőrizni és nem világított már a check lámpa, azóta sem villant fel és már törlődött a hibakód. Azóta sem tudom az okát, mert a motortérben nem nyúltam semmihez, az agr lezárást sem szüntettem meg. :lol: Egyedül a map szenzor csatiját rángattam meg, illetve az AGR-ét, hja és az érintkezőket is letakarítottam.

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem tudom mit kéne éreznem rajta. 215 széles gumik vannak a kocsin, azt megcsúsztatni nem egyszerű, főleg száraz időben. Esős időben mivel nem működik az ETC gyorsításnál vagy pocsolyánál simán elkapar. Esőben még fékezni nem próbáltam, de most úgy is olyan jó az idő, ha esik megint, kimegyek és kipróbálom. A pedálrugdosást én nem vettem észre. :lol:

Nincs az a széles gumi, amit egy JÓ fékkel meg ne lehetne blokkoltatni (ABS kikapcsolva állapotban :lol: ). Nézd meg a Forma 1-eseket ha túlfékezik, mennyire tudnak füstölni a gumik....

Viccet félretéve: ha széthúzod az ABS egyik csatiját valamelyik keréknél, akkor tuttira be kell, hogy jöjjön a sárga lámpa. Ha így kipróbálod, meg kell tudni blokkoltatni a kerekedet.

Ha nem, szaladj a szerelőhöz!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs az a széles gumi, amit egy JÓ fékkel meg ne lehetne blokkoltatni (ABS kikapcsolva állapotban :lol: ). Nézd meg a Forma 1-eseket ha túlfékezik, mennyire tudnak füstölni a gumik....

Viccet félretéve: ha széthúzod az ABS egyik csatiját valamelyik keréknél, akkor tuttira be kell, hogy jöjjön a sárga lámpa. Ha így kipróbálod, meg kell tudni blokkoltatni a kerekedet.

Ha nem, szaladj a szerelőhöz!!! :lol:

Megpróbálom széthúzni és letesztelem. Egyébiránt amikor raktam vissza a műszerfalat még annó, végignéztem az összes égőt és mindegyik jó volt. Egyedül az ETC égőm volt eltörve, de azt kicseréltem. Ettől függetlenül lehet hogy kiégett az ABS-t jelző izzó. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha mechanikus ha elektronikus = fék topik :lol:

Az ABS és az ETC nem egy és ugyanaz. :lol:

Közben visszaolvastam a gsi rulezben, emlékeztem rá hogy opel16v kartárs mondott pár 5letet még régebben. Szóval elvileg az ETCnek a folytószelepházban van a motorja és tipushiba hogy elromlik. Tehát elvileg azt a motort kellene megnéznem és ha rossz kicserélni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, 1996 1.4 8v Astrám van. Kb egy hónapja érdekes dolgokat művel. Piros lámpánál állok a motor fogja magát és eláll, majd többszöri indítás után újra beindul és megy tovább mintha semmi nem történt volna. Kb 2 hétig minden ok, aztán autópálya 110-120 tempó motor rángat egyet, és mintha vissza raktam volna 4be és fogná a motorfék. Kocsi lassul gázra nem reagál, ismét berángat és megint megy tovább.

Jövő héten megy szerelőhöz, addig is valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, 1996 1.4 8v Astrám van. Kb egy hónapja érdekes dolgokat művel. Piros lámpánál állok a motor fogja magát és eláll, majd többszöri indítás után újra beindul és megy tovább mintha semmi nem történt volna. Kb 2 hétig minden ok, aztán autópálya 110-120 tempó motor rángat egyet, és mintha vissza raktam volna 4be és fogná a motorfék. Kocsi lassul gázra nem reagál, ismét berángat és megint megy tovább.

Jövő héten megy szerelőhöz, addig is valakinek valami ötlet?

Benzinszűrő és AC ellenőrzés.

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, 1996 1.4 8v Astrám van. Kb egy hónapja érdekes dolgokat művel. Piros lámpánál állok a motor fogja magát és eláll, majd többszöri indítás után újra beindul és megy tovább mintha semmi nem történt volna. Kb 2 hétig minden ok, aztán autópálya 110-120 tempó motor rángat egyet, és mintha vissza raktam volna 4be és fogná a motorfék. Kocsi lassul gázra nem reagál, ismét berángat és megint megy tovább.

Jövő héten megy szerelőhöz, addig is valakinek valami ötlet?

AC-relé, AC-pumpa, vagy gyújtásmodul (ha van) halódik, ill. kontakthibákat kell keresni a motortérben.

Link to comment
Megosztás:

A mai nap tapasztalata: A durcás sünt hiába noszogatod.

Most már azt is tudjuk hogy nem a főtengely jeladó a hibás. A ECU csak annak a jelét hajlandó elfogadni, minden másra sz@arik. Nagyából háromezres fordulatnál kikapcsol, és mindet leállít. Majd valamival alacsonyabb fordulaton újra éled.

A műszeres mérés eredményei:

Banya nyomás: alapjáraton 2,6 Fordulaton(28xx) 2,4 bar

Alapjárat: 950

Oktánszám kódoló: 91 (ami azért fura mert csak 95, és 86 között lehet cserélgetni) ezt is cseréltük változás semmi.

O2 szenzor: aktív. Értéke 6xx akármi (folyamatosan változott).

Pillangószelep poti : 0 - 100%-ig ok.

A többi értéket nem figyeltem. Az érdekesség az lehet, hogy amikor kiakad a compi akkor megszűnik a kommunikáció is, ezért nem lehet hibát találni.

A compúteren kívül számolja még valami a motorfordulatot, Mert határozottan ugyanazon a fordulaton jelentkezik az esemény és olyan az egész mintha megszűnne a ECU tápja, ami alacsonyabb fordulaton visszajön.

Udi, és még valaki (sajnos a nevét nem tudom) mester szerint a benzin nyomás harmatosan gyenge, amit el is fogadok.

De, mindig ugyanazon a fordulaton fogy el, és letiltja a komjútert? Tegyük fel elfogy a nafta. Legrosszabb esetben ledadog a motor, és alacsonyabb fordulaton ahol az AC már eleget tol, újraéled.

De nem kapcsolja ki az AC relét. és nem veszi el a gyújtást, és ezekkel egy időben nem kapcsolja fel a motor kontroll lápát. Majd a fordulat esését követően mintha mi sem történt volna kezdődik elölről az egész.

X atka.

Azt majdnem ki felejtettem, hogy J0hnny barátommal és az autószelelő szomszédommal álltunk fölötte, és olyan okosan néztük, hogy azt már tanítani kellene.

Link to comment
Megosztás:

A mai nap tapasztalata: A durcás sünt hiába noszogatod.

Most már azt is tudjuk hogy nem a főtengely jeladó a hibás. A ECU csak annak a jelét hajlandó elfogadni, minden másra sz@arik. Nagyából háromezres fordulatnál kikapcsol, és mindet leállít. Majd valamival alacsonyabb fordulaton újra éled.

A műszeres mérés eredményei:

Banya nyomás: alapjáraton 2,6 Fordulaton(28xx) 2,4 bar

Alapjárat: 950

Oktánszám kódoló: 91 (ami azért fura mert csak 95, és 86 között lehet cserélgetni) ezt is cseréltük változás semmi.

O2 szenzor: aktív. Értéke 6xx akármi (folyamatosan változott).

Pillangószelep poti : 0 - 100%-ig ok.

Hülye kérdés: mértétek már a generátor feszültségét emelt fordulaton? Nem lehet, hogy túltölt némileg?

Egyébként mi a célod ezzel a motorral? Mert ha rendbe kéne hozni rendesen a kocsit, akkor motorgenerállal kéne kezdeni, mert amiket írtál végnyomásértékeket, az alapján nem sok élet van már abban a motorban. Ha csak hobbiként csinálgatod, akkor nem szóltam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.