Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Csak visszajelzek, hogy a gyújtáskábelek cseréje óta hibátlanul jár a motor, megszűnt a rángatás. Így tényleg ez volt az oka. Csak csalóka volt, hogy 1 hónapja, amikor kicseréltem a gyertyákat, akkor 1 hétig nem rángatott, majd újra elkezdte. Ezért gondoltam, hogy vagy ü.anyaszűrő - az is lett cserélve - vagy a gyertya halt meg ilyen hamar. De ezek szerint a gyertyacsere nem tett jót a kábelnek.

Lényeg, hogy minden oké. Mindenkinek köszönöm a segítségét, különösen Brekekének, aki még a saját garázsában való hibakeresést is felajánlotta.

Jó, hogy már évek óta ezen a fórumon ennyire segítőkész emberekre lehet lelni.

Köszi! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na kimértünk mindent, ami létezett. Minden rendben, semmi eltérés az autodatától. Ebből az alapjárati léptető szorulására gondolunk. Kérdés: egy ilyen csak az alapjáratba szólhat bele, vagy esetleg okozhatja e menet közben a motor leállását?

Lehet ezeket tisztítani? Ha igen mivel és hogyan?

Esetleg valakinek elfekvőben? Köszi

Érdekes gondolatmenet!

Link to comment
Megosztás:

Most jól megvigasztaltál.

Ha tényleg feladta a compi, akkor honnan lehet egy ilyet szerezni, és leginkább mennyiért?

mondjuk nálatok a XVI-ban Újszász utca-Opel bontó, csak meg ne mond, hogy SOS kell, mert akkor drága lesz ( nekem 20ezerért adta, mikor rá voltam szorulva) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

C20XE motorom van és a kipörgésgátló nem működik rajta. Amikor elindítom a motort, szabályszerűen elalszik a lámpája a műszerfalon, de utána kb 2-300m után kigyullad és már be sem lehet kapcsolni. Minden indításnál el játsza ezt és már reflexből mindig kinyomom mielőtt erőlködik, viszont télen nem jönne rosszul ha működne.

Vajon mi lehet a baja és hogyan lehet ezt megjavítani? Hardveres vagy szoftveres probléma-e. A computere a vezetőülés mellett van, azt már megtaláltam régebben. Lehet hogy annak van baja? :lol:

Előre is köszi a válaszokat.

üdv, Zsoltee

Link to comment
Megosztás:

mondjuk nálatok a XVI-ban Újszász utca-Opel bontó, csak meg ne mond, hogy SOS kell, mert akkor drága lesz ( nekem 20ezerért adta, mikor rá voltam szorulva) :lol:

Köszi, Őket ismerem. Általában nem oda megyek először, F astrához (érthető módon) egyre kevesebb cuccuk van.

Holnap rádugjuk a műszert, és talán fény derül a titokra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

C20XE motorom van és a kipörgésgátló nem működik rajta. Amikor elindítom a motort, szabályszerűen elalszik a lámpája a műszerfalon, de utána kb 2-300m után kigyullad és már be sem lehet kapcsolni. Minden indításnál el játsza ezt és már reflexből mindig kinyomom mielőtt erőlködik, viszont télen nem jönne rosszul ha működne.

Vajon mi lehet a baja és hogyan lehet ezt megjavítani? Hardveres vagy szoftveres probléma-e. A computere a vezetőülés mellett van, azt már megtaláltam régebben. Lehet hogy annak van baja? :lol:

Előre is köszi a válaszokat.

üdv, Zsoltee

Lehet nem jól tudom, de mintha a kipörgésgátló az ABS-től kapná a kerekek fordulatszámjelét, az ABS műxik rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem jól tudom, de mintha a kipörgésgátló az ABS-től kapná a kerekek fordulatszámjelét, az ABS műxik rendesen?

Erre gondoltam én is, mivel hülyeség két érzékelő két cuccnak, mikor mindkettőnek ugyanaz a jel kell... Egyébként véleményem szerint, ha az ABS jeladóval lenne gáz az egyik első keréknél, akkor az ABS is reklamálna, hogy valami gáz van, nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szóval megint rosszul fejeztem ki magam. Kivillogtattuk, semmi. Átmértünk mindent, semmi. És mivel minden, de tényleg minden jeladó helyes értékeket mutat, így már csak mechanikai dolog jöhet szóba. Ezért gondoltunk elsőként arra, hogy talán szorul a léptetőmotor.

Töviről-hegyire át kell nézni az egész "vákuum" rendszert. Ki kell zárni a fals levegőt. Bogarászós munka. Az összes!! "vákuum" csövet elejétől a végéig. Használhatsz sprayt is úgy könnyebb. pl. motorindító sprayvel elkezded egyenként befújkálni a csőcsatlakozásokat járó motor mellett és ahol megnő a fordulat ott tömítetlenség van. Sőt, a szívótorkot és a befecs. házat is meg lehet fújkálni. Ellenőrizni kell a MAP szenzort is (írtad, h erőtlen is egy kicsit).

Lambda is csinálhat ilyet, azt többen is írták. A hullámzó alapjáratra ezek lehetnek hibaforrások, de a be nem indulásra nem jellemző. (Ha jól emlékszem, lefulladás után egy ideig nem indul.) Jó lenne tudni, hogy a két hibajelenséget ua. okozza-e, vagy nem.

Nem emlékszem pontosan a teljes előzményekre, lehet már csináltad.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ma reggel mi lelte a villámot, de hidegen mikor kiálltam a garagéből indulás után olyan 2-3mp ig mint ha rángatott volna, nem volt brutál rántás, de azért ott volt. Mondjuk azt már megfigyeltem ha hidegen indulok akkor amig egyszer át nem lépi a cc 2500-as fordulatot addig mint ha erötlen lenne. Ahogy egyszer kipörgött odáig utána már semmi gondja nincs. Melegen ez a jelenség soha nem tapasztalható!

Valakinek egy ötlet, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ma reggel mi lelte a villámot, de hidegen mikor kiálltam a garagéből indulás után olyan 2-3mp ig mint ha rángatott volna, nem volt brutál rántás, de azért ott volt. Mondjuk azt már megfigyeltem ha hidegen indulok akkor amig egyszer át nem lépi a cc 2500-as fordulatot addig mint ha erötlen lenne. Ahogy egyszer kipörgött odáig utána már semmi gondja nincs. Melegen ez a jelenség soha nem tapasztalható!

Valakinek egy ötlet, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Köszi!

Tán hideg a motor? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ma reggel mi lelte a villámot, de hidegen mikor kiálltam a garagéből indulás után olyan 2-3mp ig mint ha rángatott volna, nem volt brutál rántás, de azért ott volt. Mondjuk azt már megfigyeltem ha hidegen indulok akkor amig egyszer át nem lépi a cc 2500-as fordulatot addig mint ha erötlen lenne. Ahogy egyszer kipörgött odáig utána már semmi gondja nincs. Melegen ez a jelenség soha nem tapasztalható!

Valakinek egy ötlet, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Köszi!

lehet az autómata szivató is nem?

a wartinál így jártam én is :lol: amíg nem kapott egy egészséges gázfröccsöt, addig nem kapcsolt be rendesen, egy bizonyos fordulat felett már bekapcsolt, és utánna már nem rángatott!

(persze mindez wartinál, astránál nem biztos hogy helytálló a dolog) :lol:

Link to comment
Megosztás:

lehet az autómata szivató is nem?

a wartinál így jártam én is :lol: amíg nem kapott egy egészséges gázfröccsöt, addig nem kapcsolt be rendesen, egy bizonyos fordulat felett már bekapcsolt, és utánna már nem rángatott!

(persze mindez wartinál, astránál nem biztos hogy helytálló a dolog) :lol:

Van autómata szivatónk? :lol: Hol? Én eddig csak az alapjárai mociról tudtam.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok, szarakodik a kipufogótorkom motor:1.8 16v ami gyárilag ki van könnyítve na most van egy 2.0 16vjé nekem ami négy leömlős ezt akarom most megcsináltatni az 1,8-ra szerintetek mennyibe fájhat? mennyiért csinálhatják meg?

El kell menni egy kipufogóshoz és megkérdezni. Egyébként nem sokba szvsz, mert csak talpat kell cserélni a leömlőn, hogy rámenjen az 1,8as blokkra. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem jól tudom, de mintha a kipörgésgátló az ABS-től kapná a kerekek fordulatszámjelét, az ABS műxik rendesen?

Az ABSem működik rendesen igen, múltkor próbálgattam, csak akkor csúszik meg a kerék erős fékezésnél ha kavicsok vannak alatta, de akkor is csak egy pillanatra. Szóval az elvileg működik. Hallottam már valahol hogy az ETC majdnem minden gsiben sz@r, csak az okát nem mondta eddig még senki. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az ABSem működik rendesen igen, múltkor próbálgattam, csak akkor csúszik meg a kerék erős fékezésnél ha kavicsok vannak alatta, de akkor is csak egy pillanatra. Szóval az elvileg működik. Hallottam már valahol hogy az ETC majdnem minden gsiben sz@r, csak az okát nem mondta eddig még senki. :lol:

Ha az ABS jeladói közül akár egy is kontakt hibás, azonnal kigyullad a műszerfalon a sárga ABS jel! Ebből tudhatod, hogy az ABS nem működik. Annyira nem, hogy száraz aszfalton próbálva, simán blokkoltathatod a kerekeket.

Ha a sárga lámpa menet közben nem ég, akkor 2 eset lehet:

1) Jól működik az ABS-ed,

2) Kiégett a jelző lámpád...... :lol:

Ahogy a fenti szövegedet olvasom, úgy érzem, hogy nem érzékeled, ha az ABS dolgozik. Pedig azt érezni kell a pedálon!

Link to comment
Megosztás:

Ha az ABS jeladói közül akár egy is kontakt hibás, azonnal kigyullad a műszerfalon a sárga ABS jel! Ebből tudhatod, hogy az ABS nem működik. Annyira nem, hogy száraz aszfalton próbálva, simán blokkoltathatod a kerekeket.

Ha a sárga lámpa menet közben nem ég, akkor 2 eset lehet:

1) Jól működik az ABS-ed,

2) Kiégett a jelző lámpád...... :lol:

Ahogy a fenti szövegedet olvasom, úgy érzem, hogy nem érzékeled, ha az ABS dolgozik. Pedig azt érezni kell a pedálon!

És hallani is lehet eléggé. Ha nem nyomkodja vissza a pedált akkor lehet hogy csak simán sem csúszik meg.

Link to comment
Megosztás:

No kérem.

Megtörtént a tudományos hibakeresés is. Azt már tudjuk, hogy az üzemagyagnyomás alapjáraton 2,6 bár, fordulaton (28xx) 2,4 bár. A fordulatszámot a műszer írta ki. A fojtószelep poti is megfelelő értéket produkált. Azt is tudjuk, hogy a negyedik henger csak dísznek van (kompressziót is mértünk, nem merem leírni az értékeket 7,8,10,4), a gyertyakábel és az oktánkódoló kuka. Bontóban csodák csodája volt vagy nyolc darab azonos csatlakozójú de másmilyen jelölésű

ECU, és kettővel be is indult, de fülre ugyanazon a fordulaton jelentkezett a hiba. Most még egyet megpróbálunk kicseréljük a főtengely jeladót. Hátha.

A szervizben készségesek voltak, de a hibát nem tudták beazonosítani ott sem. Megemelték, leengedték, kihúzták, visszadugták, tekerték, mérték, de a hiba maradt. Marha sok pénzembe fog ez a szervizesdi kerülni, mert a szerelő srác volt osztálytársam és meg kell hívjam néhány sörre.

A többit majd este.

Link to comment
Megosztás:

No kérem.

Megtörtént a tudományos hibakeresés is. Azt már tudjuk, hogy az üzemagyagnyomás alapjáraton 2,6 bár, fordulaton (28xx) 2,4 bár. A fordulatszámot a műszer írta ki. A fojtószelep poti is megfelelő értéket produkált. Azt is tudjuk, hogy a negyedik henger csak dísznek van (kompressziót is mértünk, nem merem leírni az értékeket 7,8,10,4), a gyertyakábel és az oktánkódoló kuka. Bontóban csodák csodája volt vagy nyolc darab azonos csatlakozójú de másmilyen jelölésű

ECU, és kettővel be is indult, de fülre ugyanazon a fordulaton jelentkezett a hiba. Most még egyet megpróbálunk kicseréljük a főtengely jeladót. Hátha.

A szervizben készségesek voltak, de a hibát nem tudták beazonosítani ott sem. Megemelték, leengedték, kihúzták, visszadugták, tekerték, mérték, de a hiba maradt. Marha sok pénzembe fog ez a szervizesdi kerülni, mert a szerelő srác volt osztálytársam és meg kell hívjam néhány sörre.

A többit majd este.

Néhány sör, a többi meg este? Annyit azért nem ér a kocsi! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha az ABS jeladói közül akár egy is kontakt hibás, azonnal kigyullad a műszerfalon a sárga ABS jel! Ebből tudhatod, hogy az ABS nem működik. Annyira nem, hogy száraz aszfalton próbálva, simán blokkoltathatod a kerekeket.

Ha a sárga lámpa menet közben nem ég, akkor 2 eset lehet:

1) Jól működik az ABS-ed,

2) Kiégett a jelző lámpád...... :lol:

Ahogy a fenti szövegedet olvasom, úgy érzem, hogy nem érzékeled, ha az ABS dolgozik. Pedig azt érezni kell a pedálon!

Igazából nem tudom mit kéne éreznem rajta. 215 széles gumik vannak a kocsin, azt megcsúsztatni nem egyszerű, főleg száraz időben. Esős időben mivel nem működik az ETC gyorsításnál vagy pocsolyánál simán elkapar. Esőben még fékezni nem próbáltam, de most úgy is olyan jó az idő, ha esik megint, kimegyek és kipróbálom. A pedálrugdosást én nem vettem észre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.