Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Bocsánat, hogy elmaradoztam, de nem volt áram fél napig, a trafóházat szerelték.

Majdnem mindent értek, de mi ez a sebességjeladó? Mit csinál ő, és miért csinálja, és mi köze ennek a leálláshoz?

Nekem spirálos órám van, szóval most semmit nem értek. Légyszives magyarázzátok el nekem.

Köszönöm!

Sebesség jeladó a km órában van. Ha a spirál forog tehát gurulsz, haladsz akkor adja a jelet az ecu-nak. Ha ez nincs akkor váltások között vagy megálláskor leállhat a motor mert nem tudja az ecu hogy gurulsz-e és hogy pl magasabban tartsa-e a fordulatot vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Sebesség jeladó a km órában van. Ha a spirál forog tehát gurulsz, haladsz akkor adja a jelet az ecu-nak. Ha ez nincs akkor váltások között vagy megálláskor leállhat a motor mert nem tudja az ecu hogy gurulsz-e és hogy pl magasabban tartsa-e a fordulatot vagy nem.

Helyesbítenék: nem a Km órában, hanem a váltóban van, ahonnan a spirál is jön. Injektorosoknál a spirál mellett látsz pár vezetéket is kijönni.

Amúgy a motorhibajelző világít? Ha igen, akkor ki kéne villogtatni mi lehet a nyűgje.

szerk.: ja, láttam írtad, hogy nem világít a hibajelző :lol:

Egyébként be van kötve? Ha csak a gyújtást adod rá világít (ne röhögjetek, találkoztam már ilyennel)?

Inkább gyújtás vagy benzinprobléma lesz. Benzinszűrőre, AC pumpára rá kéne nézni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítenék: nem a Km órában, hanem a váltóban van, ahonnan a spirál is jön. Injektorosoknál a spirál mellett látsz pár vezetéket is kijönni.

Amúgy a motorhibajelző világít? Ha igen, akkor ki kéne villogtatni mi lehet a nyűgje.

Nálam az órában van. Kadettban láttam még a váltón a jeladót. Más astrákba nem tudom hol van, gondolom típus és évjárat függő is a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy a gurulás és az egy helyben állás között mi a különbség alapjárat szempontjából, hiszen amikor nem jól raktam fel a spirált, akkor is ment az autó.

Nem tudom mit csinál másként ha gurul vagy áll, de nekem is leállogatott mikor nem volt jelem mert szakadt a km spirálom. Ebből a szempontból jobb aminek a váltón van a jeladó, mert az ilyenkor is megkapja a jelt csak a km óra nem megy.

Link to comment
Megosztás:

Most egyenlőre van egy új jelenség, ami valószínűleg összefügg a régivel,viszont nem a szűrő okozza, de az ac sem szólhat bele.

Ez volta a kuplung be, gáz le, fordulat vissza gyakran 700 alá, majd hirtelen felpörgés. Egyenlőre erre keressük a megoldást.

A motorkontroll be van kötve, d gyárilag ebben az órában csak a helye volt meg (Régi Corsa GSI) oda kötöttem a vezetékét, s rá egy izzót. Gyújtásnál világít, utána rögtön elalszik.

Link to comment
Megosztás:

Most egyenlőre van egy új jelenség, ami valószínűleg összefügg a régivel,viszont nem a szűrő okozza, de az ac sem szólhat bele.

Ez volta a kuplung be, gáz le, fordulat vissza gyakran 700 alá, majd hirtelen felpörgés. Egyenlőre erre keressük a megoldást.

A motorkontroll be van kötve, d gyárilag ebben az órában csak a helye volt meg (Régi Corsa GSI) oda kötöttem a vezetékét, s rá egy izzót. Gyújtásnál világít, utána rögtön elalszik.

Ez meg inkább lambdaszondás hibának tűnik, hogy összevissza szabályozgatja a benyát :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítenék: nem a Km órában, hanem a váltóban van, ahonnan a spirál is jön. Injektorosoknál a spirál mellett látsz pár vezetéket is kijönni.

Amúgy a motorhibajelző világít? Ha igen, akkor ki kéne villogtatni mi lehet a nyűgje.

szerk.: ja, láttam írtad, hogy nem világít a hibajelző :lol:

Egyébként be van kötve? Ha csak a gyújtást adod rá világít (ne röhögjetek, találkoztam már ilyennel)?

Inkább gyújtás vagy benzinprobléma lesz. Benzinszűrőre, AC pumpára rá kéne nézni szerintem.

Nálam az órában van. Kadettban láttam még a váltón a jeladót. Más astrákba nem tudom hol van, gondolom típus és évjárat függő is a dolog.

A Corsa az inkább E kadett, mint Astra. A kadettekben még a váltón van ez a jeladó valóban, de astránál már a műszeregységben található ez a kis mindenki életét megkeserítő dolog. :lol:

Azt nem értem, hogy a gurulás és az egy helyben állás között mi a különbség alapjárat szempontjából, hiszen amikor nem jól raktam fel a spirált, akkor is ment az autó.

Annyi a különbség, hogy ha gurulsz, akkor kicsit emeltebb alapjáratot tart az ECU. Nálam pont 1000-n áll a műszer, mikor gurulok üresben és ahogy megáll a gépkocsi (dehivatalosvagyok) azonnal lemegy az alapjárat 7-800 környékére.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit csinál másként ha gurul vagy áll, de nekem is leállogatott mikor nem volt jelem mert szakadt a km spirálom. Ebből a szempontból jobb aminek a váltón van a jeladó, mert az ilyenkor is megkapja a jelt csak a km óra nem megy.

az enyémben is így lehet a váltóban, mert mindegy, hogy be van e rakva a spirál, vagy nem, ugyanúgy működik.... semmi különbség.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

az sem lehetetlen, de kétlem, hogy ennyit befolyásolna.... :lol:

Menni megy rendesen jeladó nélkül is, de ha pl a mindennapos rutint használom és motrfékkel gurulok a lámpáig és ott kinyomom a kuplungot mielőtt megállnék bizony útjeladó nélkül 10ből 4x leáll. Persze dieselnél gondolom nem ilyen érzékeny a rendszer :lol:

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi történhet?

Nem fog visszaesni a fordulatszám?

Vagy miből tudok majd mire következtetni? :lol:

Úgy fog működni, mintha hideg lenne a motor (fogyasztás is megnő).

Ha az ECU rááll erre az üzemmódra és a lambda hibája volt, akkor elvileg meg kell, hogy szűnjön a fordulatszám ingadozás.

Persze ez még mindig nem zárja ki a lambda hibát 100%-ra ha ezután is csinálja.

Viszont ha ezzel megszűnik, akkor tuti, hogy azzal volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi történhet?

Nem fog visszaesni a fordulatszám?

Vagy miből tudok majd mire következtetni? :lol:

Hibakód jó eséllyel jön, de ilyenkor vészprogramra áll az ecu és előre programozott értékekkel adagol. Amitől akár jobb is lehet mint egy rossz lambdával.

Katalizátorod van? Nem lehet, hogy az kuka. Az tud folytást csinálni ha a kerámia törmelékek előmítik a kipufogót.

De lehet, hogy a kábelezésnél kell téynleg valami kontaktot keresni ha műszercsere után halt meg. ECU csatlakozónál minden ok? járó motornál piszkálva nincs semmi hibajelnség?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudok már semmit

Most úgy döntöttünk, hogy a létező összes jeladót átmérjük autodata alapján, hátha felüti magát a hiba. Ha úgy sem, akkor már még kontakt, vagy valami más. Van lehetőség, de most aztán szívok rendesen. :lol:

Jó lenne ha már végleg meghalna, mert akkor talán meglenne a hiba oka.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.