Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  zotya975 írta:
Az oké, de az álló vízpumpa akadályozza a szabad áramlást.

nem akadályozza, álló vízpumpán át szabad áramlás van.

amúgy a gyári állófűtések úgy működnek, hogy a kis vízkörbe kell bekötni őket (fűtésradiátorhoz),

plusz a benzincsőre kell rákötni. 1-2dl benzinből (amit úgyis elpöfögne a motor hidegen pluszban)

kifűti a motort 50-60 fokra, illetve az utasteret is kellemes melegre.

csak a hátrányuk az, hogy drágák (újan 200-300e ft).

Elküldve
  opel16v írta:
nem akadályozza, álló vízpumpán át szabad áramlás van.

amúgy a gyári állófűtések úgy működnek, hogy a kis vízkörbe kell bekötni őket (fűtésradiátorhoz),

plusz a benzincsőre kell rákötni. 1-2dl benzinből (amit úgyis elpöfögne a motor hidegen pluszban)

kifűti a motort 50-60 fokra, illetve az utasteret is kellemes melegre.

csak a hátrányuk az, hogy drágák (újan 200-300e ft).

Hmmm... elég húzós áruk van. :lol: Bár egy több misis kocsinál elenyésző.

Elküldve
  opel16v írta:
nem akadályozza, álló vízpumpán át szabad áramlás van.

amúgy a gyári állófűtések úgy működnek, hogy a kis vízkörbe kell bekötni őket (fűtésradiátorhoz),

plusz a benzincsőre kell rákötni. 1-2dl benzinből (amit úgyis elpöfögne a motor hidegen pluszban)

kifűti a motort 50-60 fokra, illetve az utasteret is kellemes melegre.

csak a hátrányuk az, hogy drágák (újan 200-300e ft).

Heh? :lol: annyiból bérelhetek fűtött garázst :lol: :lol:

Elküldve
  zotya975 írta:
Mge egy négert csajt, aki behabozza magát és csúszkál a motorháztatőn. :lol:

Jah, de az nem az autót melegítené :lol: :lol: :lol:

(ki írta ezt?!?! neménvoltamnemszabadpfuj...)

Elküldve

Látom óriási érdeklődés lett a téma iránt

A kadettnél nem volt lehetőség nagyon kipróbálni, mert még a tél előtt eladta bratyó.

Hogy mennyiből lehet kihozni?? Hát az attól függ mennyire vagy kreatív, milyen lomjaid vannak otthon, van e esztergályos ismerősöd.

Viszont ha végképp nincs senki, és semmi akkor lehet kapni készen is mégpedig itt:

http://www.dieselelomelegito.hu/

Mi is ezt a gyártmányt koppintottuk, mert volt itthon egykis rozsdamentes cső, fűtőbetét stb. bár még nincs teljesen készen, kellene még 2 rozsdamentes csőcsonk, meg leugrani az autoszerelő haverhoz hogy hová is lenne érdemes beszerelni, mert akkor még most tudjuk módosítani a csőcsonk méreteit.

Otthon barkácsolni csak akkor érdemes ha vannak otthon lomjaid. Úgy hogy nincs semmi olcsóbb megvenni.

Elküldve
  erobi82 írta:
Látom óriási érdeklődés lett a téma iránt

A kadettnél nem volt lehetőség nagyon kipróbálni, mert még a tél előtt eladta bratyó.

Hogy mennyiből lehet kihozni?? Hát az attól függ mennyire vagy kreatív, milyen lomjaid vannak otthon, van e esztergályos ismerősöd.

Viszont ha végképp nincs senki, és semmi akkor lehet kapni készen is mégpedig itt:

http://www.dieselelomelegito.hu/

Mi is ezt a gyártmányt koppintottuk, mert volt itthon egykis rozsdamentes cső, fűtőbetét stb. bár még nincs teljesen készen, kellene még 2 rozsdamentes csőcsonk, meg leugrani az autoszerelő haverhoz hogy hová is lenne érdemes beszerelni, mert akkor még most tudjuk módosítani a csőcsonk méreteit.

Otthon barkácsolni csak akkor érdemes ha vannak otthon lomjaid. Úgy hogy nincs semmi olcsóbb megvenni.

Ebben van keringtető, vagy csak simán fűtti a vizet?

Elküldve
  zotya975 írta:
Ebben van keringtető, vagy csak simán fűtti a vizet?

Nincs benne keringető, a melegvíz áramlik benne.

Csak műxik ha már évek óta gyártják

áááááááááá és a honlapon jobb felül középső kép épp egy OPEL!!!!!!! :lol:

Elküldve
  erobi82 írta:
Látom óriási érdeklődés lett a téma iránt

A kadettnél nem volt lehetőség nagyon kipróbálni, mert még a tél előtt eladta bratyó.

Hogy mennyiből lehet kihozni?? Hát az attól függ mennyire vagy kreatív, milyen lomjaid vannak otthon, van e esztergályos ismerősöd.

Viszont ha végképp nincs senki, és semmi akkor lehet kapni készen is mégpedig itt:

http://www.dieselelomelegito.hu/

Mi is ezt a gyártmányt koppintottuk, mert volt itthon egykis rozsdamentes cső, fűtőbetét stb. bár még nincs teljesen készen, kellene még 2 rozsdamentes csőcsonk, meg leugrani az autoszerelő haverhoz hogy hová is lenne érdemes beszerelni, mert akkor még most tudjuk módosítani a csőcsonk méreteit.

Otthon barkácsolni csak akkor érdemes ha vannak otthon lomjaid. Úgy hogy nincs semmi olcsóbb megvenni.

Nekem, a lakótelepi parkolóban felejtős dolog. Pedig az E85-höz jól jönne! :lol:

Elküldve

Apám IFA-jában sima boiler fűtőszál volt a vízkörbe alulról betéve.

Ha mondjuk egy lemezkarterba be lehetne tenni és a motortérbe kivezetni,akkor lehetne vele az olajat előmelegíteni télen.

Saab,volvo-ban létezik ilyen,régi 900-as saab-ban láttam.

Elküldve
  J0hnny írta:
Apám IFA-jában sima boiler fűtőszál volt a vízkörbe alulról betéve.

Ha mondjuk egy lemezkarterba be lehetne tenni és a motortérbe kivezetni,akkor lehetne vele az olajat előmelegíteni télen.

Saab,volvo-ban létezik ilyen,régi 900-as saab-ban láttam.

Nem olyan nagy összeg egy másik karter, meg kelene próbálni rászerelni/hegeszeteni a mondjuk egy vasaló fűtőszálját, persze lecsökkentve a teljesítményt. Az olajat így is fűtené, és nem kell belenyúkálni a motorba, vízkörbe stb.

Elküldve
  zotya975 írta:
Nem olyan nagy összeg egy másik karter, meg kelene próbálni rászerelni/hegeszeteni a mondjuk egy vasaló fűtőszálját, persze lecsökkentve a teljesítményt. Az olajat így is fűtené, és nem kell belenyúkálni a motorba, vízkörbe stb.

Csak az olaj nem kering csak ha már elindítod a motort. Így a -10fokos motorba beküldöd a 60fokos olajat, nem biztos, hogy jó lesz.

Ellemben a víz az cirkulál álló helyzetben is és lassan átmelegíti a motort. Szerintem ez utóbbi jobb a motornak.

Elküldve
  wzsolt_1.6_16V írta:
Csak az olaj nem kering csak ha már elindítod a motort. Így a -10fokos motorba beküldöd a 60fokos olajat, nem biztos, hogy jó lesz.

Ellemben a víz az cirkulál álló helyzetben is és lassan átmelegíti a motort. Szerintem ez utóbbi jobb a motornak.

Ahogy mondod, szerintem is.

Elküldve
  zotya975 írta:
Nem olyan nagy összeg egy másik karter, meg kelene próbálni rászerelni/hegeszeteni a mondjuk egy vasaló fűtőszálját, persze lecsökkentve a teljesítményt. Az olajat így is fűtené, és nem kell belenyúkálni a motorba, vízkörbe stb.

3 literes olajsütő? Asszonykának sem kell már fritőzt venni. :lol:

Elküldve
  zotya975 írta:
Nem olyan nagy összeg egy másik karter, meg kelene próbálni rászerelni/hegeszeteni a mondjuk egy vasaló fűtőszálját, persze lecsökkentve a teljesítményt. Az olajat így is fűtené, és nem kell belenyúkálni a motorba, vízkörbe stb.

image15181.jpg

Szerintem, ezzel a csőfűtőbetéttel lehet a legjobban megoldani a motor melegítését. Valamelyik vízcsőbe be kell kötni, csinálni hozzá egy védőelektronikát és kész.

Elküldve

Sziasztok!

94es F Astrához (C14SE motor) vennék gyújtókábel szettet, azaz négyet.

Ha valaki tud a boltinál olcsóbb áron, megköszönném, ha írna egy privát üzenetet/emailt.

Köszi,

Dundy

Elküldve

Hali!

Kicseréltem a lambdát és úgy néz ki megszűnt a rángatás.... de hogy mégse örüljek mégse tökéletesen:D

Viszont érdekes, mivel ha több benzin van a tankban mint 12,5liter (1/4 tank) akkor nem rángat és nem fullad, nem ingadozik az alapjárat.

De ha kevesebb van benne mint 12,5 liter benzin, akkor hajlamos ingadozni de úgy hogy leáll... visszahozza.. majd lefullad.. és még rángat is.

Lehet hogy valami Vákumos AC-pumpás gríz lehet? Mivel cserélve volt az AC, amit karosszériások cseréltek ki mivel náluk volt az autó.. meglehet hogy eredetileg is rosszul volt valami cső berakva és emiatt ők is szarul rakták volna be?

Elküldve

Sziasztok.

Fejtsétek meg mi a bánat a baja a c16Nz-nek. Mert én má alágyujtok.

Kicseréltem a gy trafot új, a kábeleket, kilett takaritva az inyektor, új NKG gyertyák, új benzinszürő, kapott gyári lambdát, agr lezárva, motor felujitás óta 2500Km-et ment. És most ollyanokat ránt,hogy majd kibokolom a szélvédőt ha lassan adom a gázt neki. ha egy 100as tempon megyek akkor megint kapkod alig érezhetően, 50köröl ugyanez a helyzet, 110től tökéletesen megy, és kisseb sebességnélis jó ha huzatom közbe. állando gázon megint kapkod.

Mindez a benzinszürő csere után jött elő. Kábell és gyertya két garnitura is lett nézve. Ja és uj elosztófedél

Elküldve
  Blackdaniel írta:
Hali!

Kicseréltem a lambdát és úgy néz ki megszűnt a rángatás.... de hogy mégse örüljek mégse tökéletesen:D

Viszont érdekes, mivel ha több benzin van a tankban mint 12,5liter (1/4 tank) akkor nem rángat és nem fullad, nem ingadozik az alapjárat.

De ha kevesebb van benne mint 12,5 liter benzin, akkor hajlamos ingadozni de úgy hogy leáll... visszahozza.. majd lefullad.. és még rángat is.

Lehet hogy valami Vákumos AC-pumpás gríz lehet? Mivel cserélve volt az AC, amit karosszériások cseréltek ki mivel náluk volt az autó.. meglehet hogy eredetileg is rosszul volt valami cső berakva és emiatt ők is szarul rakták volna be?

Nekem pont ilyen gondom volt, 15-Liter benya alatt rángatott az autó. A tankszintjelző műszert kivettem a tankból, és ugye ott van a visszafolyó ág, annak a végét nem nyomtam vissza az AC-alatti dobozba. Ezért kevesebb benyánál hamarabb kiszívta a pumpa a dobozból a benzint, mint ahogy tudott töltödni.

P4220005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

P4220006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az első képen a kicsúszott cső, a másodikon a normális állapot látszik.

  Skorpijo írta:
Sziasztok.

Fejtsétek meg mi a bánat a baja a c16Nz-nek. Mert én má alágyujtok.

Kicseréltem a gy trafot új, a kábeleket, kilett takaritva az inyektor, új NKG gyertyák, új benzinszürő, kapott gyári lambdát, agr lezárva, motor felujitás óta 2500Km-et ment. És most ollyanokat ránt,hogy majd kibokolom a szélvédőt ha lassan adom a gázt neki. ha egy 100as tempon megyek akkor megint kapkod alig érezhetően, 50köröl ugyanez a helyzet, 110től tökéletesen megy, és kisseb sebességnélis jó ha huzatom közbe. állando gázon megint kapkod.

Mindez a benzinszürő csere után jött elő. Kábell és gyertya két garnitura is lett nézve. Ja és uj elosztófedél

Neked van HALL-jeladód? :lol:

Elküldve
  Skorpijo írta:
valami tekercs szerü van a rotor és a 7lábu modul közt arra gondolsz? De szerintem nem az, igy nincs legalábis nem hiszem

A rotor alatt van a csatija kicsit a HF-felé. Nekem van, és gyujtás gondoknál az lett volna a következő amit cserélni akartam, bár nekem nem rángatott, hanem el sem indult. De szerencsére a gyujtásmodul-csere megoldotta a dolgot. Tényleg a modullal mi újság?

Elküldve
  zotya975 írta:
...Neked van HALL-jeladód? :lol:

  Skorpijo írta:
valami tekercs szerü van a rotor és a 7lábu modul közt arra gondolsz? De szerintem nem az, igy nincs legalábis nem hiszem

  zotya975 írta:
A rotor alatt van a csatija kicsit a HF-felé. Nekem van, és gyujtás gondoknál az lett volna a következő amit cserélni akartam, bár nekem nem rángatott, hanem el sem indult. De szerencsére a gyujtásmodul-csere megoldotta a dolgot. Tényleg a modullal mi újság?

Neki nincs HALL adója. A C16NZ-n indukciós jeladó van.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.