Dundy Elküldve Augusztus28, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2009 Ha hidegen is csinálja ezt a rángatást, akkor a lambda kizárhatónak tűnik, mivel hidegen az ECU figyelmen kívül hagyja a lambda értékét, amíg be nem melegszik a motor. Igen, hidegen is rángat, már amikor indítozom akkor is. Volt már 2x, h indítózáskor beindult, majd elengedtem a kulcsott és azzal le is fulladt. Azóta többször éreztem, h le akarna indulásnál fulladni, egy kis gázadással ezen a ponton túllendül és akkor ok. Ha már 1x elindult, akkor sosem fullad viszont le. Ezt eddig senki nem mondta, de megfordult bennem, hogy: nem lehet a katalizátor gond? Milyen jelenséget produkál, ha a katalizátor döglött be? Barátnőmék 98-as Ford Escortja a katalizátor miatt rángatott. Amit tervezek hétvégére: Kábelek ellenállását megmérem - csak hétvégére kapok hozzá műszert :lol: - és ha az okés, akkor veszek 1db új gyertyát és azt végig próbálom mind a 4 helyen, hogy hátha kiderül, melyik gyertya a rossz. Kettő gyertya biztos nem rossz 4db kb. 1 hónaposból, meg akkor sokkal jobban rángatna. Mostanra viszont állandósult a rángatás, eddig csak visszatérő volt. Szikrázásnak nyoma nincs amúgy. Köszi mindenkinek a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus28, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2009 Igen, hidegen is rángat, már amikor indítozom akkor is. Volt már 2x, h indítózáskor beindult, majd elengedtem a kulcsott és azzal le is fulladt. Azóta többször éreztem, h le akarna indulásnál fulladni, egy kis gázadással ezen a ponton túllendül és akkor ok. Ha már 1x elindult, akkor sosem fullad viszont le. Ezt eddig senki nem mondta, de megfordult bennem, hogy: nem lehet a katalizátor gond? Milyen jelenséget produkál, ha a katalizátor döglött be? Barátnőmék 98-as Ford Escortja a katalizátor miatt rángatott. Amit tervezek hétvégére: Kábelek ellenállását megmérem - csak hétvégére kapok hozzá műszert :lol: - és ha az okés, akkor veszek 1db új gyertyát és azt végig próbálom mind a 4 helyen, hogy hátha kiderül, melyik gyertya a rossz. Kettő gyertya biztos nem rossz 4db kb. 1 hónaposból, meg akkor sokkal jobban rángatna. Mostanra viszont állandósult a rángatás, eddig csak visszatérő volt. Szikrázásnak nyoma nincs amúgy. Köszi mindenkinek a válaszokat! A katalizátor egy kerámiaszivacs amin a kipufgáz keresztül áramlik. Ha gond van vele, összetörik, szétesik általában folytja a motort, mert gátolja a kiáramlásást a kipufgáznak. A rángatás általában elektromos probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Hogy mennyi sz@pás van egy benzines autóval! :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Hogy mennyi sz@pás van egy benzines autóval! :lol: :lol: :lol: Hát, akad. :lol: De úgy szép az élet, ha zajlik. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Sport vezérműtengely drága dolog? / C14SE Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dundy Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 A katalizátor egy kerámiaszivacs amin a kipufgáz keresztül áramlik. Ha gond van vele, összetörik, szétesik általában folytja a motort, mert gátolja a kiáramlásást a kipufgáznak. A rángatás általában elektromos probléma. Megmértem a kábeleket, és a 4 közül kettő szerintük rossz. Apunak egy elég profinak ható multiméterével mértük és két kábelre 6-10 közötti értéket mutatott, a másik kettőre pedig semmit. Próbáltam mozgatni a kábelt, h törött-e, megtisztítani a belső részét, hátha bekormosodott, vagy ilyesmi, de vagy 10 próbálkozás után sem mutatott semmit. Így nagy valószínűséggel a kábel a rossz. Viszont nem értem, ha két kábel rossz, akkor nem naggyon durván kellene rángatnia a kocsinak? Vagy lehet, hogy azért valahogy átüt a kábelen, csak műszerrel mérve van "szakadás"? Persze, hogy ma pont munkanapos szombat van, végighívtam a Lángot, Bárdit, Meteort, de sehol sem vették fel a telefont. Elvileg jövő héten egy ismerősöm tud majd olcsóbban szerezni, de addig is élek Brekeke kedves felajánlásával és megpróbálom az ő Astrájának a kábelével a kocsit, hogy 100% legyen, h azzal van a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Megmértem a kábeleket, és a 4 közül kettő szerintük rossz. Apunak egy elég profinak ható multiméterével mértük és két kábelre 6-10 közötti értéket mutatott, a másik kettőre pedig semmit. Próbáltam mozgatni a kábelt, h törött-e, megtisztítani a belső részét, hátha bekormosodott, vagy ilyesmi, de vagy 10 próbálkozás után sem mutatott semmit. Így nagy valószínűséggel a kábel a rossz. Viszont nem értem, ha két kábel rossz, akkor nem naggyon durván kellene rángatnia a kocsinak? Vagy lehet, hogy azért valahogy átüt a kábelen, csak műszerrel mérve van "szakadás"? Persze, hogy ma pont munkanapos szombat van, végighívtam a Lángot, Bárdit, Meteort, de sehol sem vették fel a telefont. Elvileg jövő héten egy ismerősöm tud majd olcsóbban szerezni, de addig is élek Brekeke kedves felajánlásával és megpróbálom az ő Astrájának a kábelével a kocsit, hogy 100% legyen, h azzal van a gond. Valószínűleg átüt, mivel ott több kV feszültség van, ami akár 1-2 milliméter távolságon is át tud ütni (21kV/cm), viszont olykor nem tud a motor rezgésétől/mozgásától, ezért rángathat be néha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Hogy mennyi sz@pás van egy benzines autóval! :lol: :lol: :lol: Nem különb a dízel sem,csakis szerencse kérdése! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Sziasztok! Egy kérdésem lenne Vezérlést 60.000km kell cserélni ha jól tom. A Vezérműszíjat 25.000KM ajánlott? Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Sport vezérműtengely drága dolog? / C14SE Olvass be a tunying topikba, sajna ha csak azt cseréled sokra nem mész vele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Sziasztok! Egy kérdésem lenne Vezérlést 60.000km kell cserélni ha jól tom. A Vezérműszíjat 25.000KM ajánlott? A vezérlés része a vezérszij is, tehát innentől kezdve szerintem egyértelmű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 A vezérlés része a vezérszij is, tehát innentől kezdve szerintem egyértelmű. Azt gondoltam hogy hozzá tartozik! Csak most abban nem vok biztos hogy a vezérműszíjat mennyi km után kell cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Azt gondoltam hogy hozzá tartozik Akkor gondolhattad volna, hogy azt is 60 ezrenként kell cserélni a feszítőgörgővel és vízpumpával. :lol: Egyébként a legtöbb vezérműszíjt 75000km-s garanciával adják, tehát annyit ki kell bírnia, de nem illik megvárni, maradni kell a gyári 60 ezer kilométeres megadásnál. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Akkor gondolhattad volna, hogy azt is 60 ezrenként kell cserélni a feszítőgörgővel és vízpumpával. :lol: Egyébként a legtöbb vezérműszíjt 75000km-s garanciával adják, tehát annyit ki kell bírnia, de nem illik megvárni, maradni kell a gyári 60 ezer kilométeres megadásnál. :lol: Ezeket tudtam hogy 60.00KM cserélni kell ( Vízpumpa, Feszitő, vezérműszíj). Úgy tudtam hogy 20.000KM vezérműszíj csere és így esik bele a periódusba amikor egyszerre cserélsz mindent! THX mindent :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Ezeket tudtam hogy 60.00KM cserélni kell ( Vízpumpa, Feszitő, vezérműszíj). Úgy tudtam hogy 20.000KM vezérműszíj csere és így esik bele a periódusba amikor egyszerre cserélsz mindent! THX mindent :D :lol: :lol: Össze is f.stam volna magam :lol: Harmadikat kéne cserélnem egy év alatt :lol: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 :lol: :lol: Össze is f.stam volna magam :P Harmadikat kéne cserélnem egy év alatt :lol: :D Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol: Faros Skodák is láncosak, oszt mégis sűrűn cserélgettem a vezérműláncot, mer ha nem, úgy szólt mint a fakopács! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol: Igen, az Ignácokban tényleg nem kell. Én sem értem, mert még a kétsoros vezérműlánc is nyúlik a kopások miatt több, mint 1 láncszemnyit. Ez nagyon sok, hiába az olajnyomásos automata feszítés, a pozícionálás már elcsúszik, a vezérlés késni fog, teljesítmény csökken, stb... Bocsi, hogy OFF voltam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
erobi82 Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 A tél közeledtével gondoltam be kellene szerelni még most idejében egy hűtővíz előmelegítőt. Egy gyárit le is koppintottunk pár éve mikor bratyónak kadett-ja volt. F astrába szerintetek hová lenne érdemes beszerelni a cuccot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus29, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2009 A tél közeledtével gondoltam be kellene szerelni még most idejében egy hűtővíz előmelegítőt. Egy gyárit le is koppintottunk pár éve mikor bratyónak kadett-ja volt. F astrába szerintetek hová lenne érdemes beszerelni a cuccot? Nem tudom hogy megéri -e belerakni egyáltalán. Ugye az a cucc csak egy helyen melegít, és a víz pedig nem kering álló motornál, így meg csak egy kis részt melegít belőle. Kadétnál volt érezhető változás tőle? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus30, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2009 A tél közeledtével gondoltam be kellene szerelni még most idejében egy hűtővíz előmelegítőt. Egy gyárit le is koppintottunk pár éve mikor bratyónak kadett-ja volt. F astrába szerintetek hová lenne érdemes beszerelni a cuccot? Hogyan néz ki az egész? A fűtéscsőbe kel beiktatni? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dundy Elküldve Augusztus30, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2009 Hogyan néz ki az egész? A fűtéscsőbe kel beiktatni? :lol: Ez engem is érdekelne, ha esetleg kifejtenéd. Milyen összegből lehet kihozni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Augusztus30, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2009 Nem tudom hogy megéri -e belerakni egyáltalán. Ugye az a cucc csak egy helyen melegít, és a víz pedig nem kering álló motornál, így meg csak egy kis részt melegít belőle. Kadétnál volt érezhető változás tőle? :lol: Amivel én találkoztam, az a természetes cirkulációt használta ki, hogy a felmelegített wasser felfelé igyekszik, a helyére pedig hideg lé jön. Teherautóknál pedig úgy csinálták, hogy még meleg motornál kapcsolták be és nem engedte 20-30 fok alá hűlni a motort. Én a téli hidegekben más módszerrel oldottam ezt meg, nem vízmelegítővel - igaz nem astránál. Az sokkal egyszerűbb és könnyebb volt megcsinálni. Levegőszűrő házba építettem be egy nagyméretű torokfűtést (12v + - kapcsoló és kész is). Így egész jó meleg levegőt szívott, amíg be volt kapcsolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus30, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2009 Amivel én találkoztam, az a természetes cirkulációt használta ki, hogy a felmelegített wasser felfelé igyekszik, a helyére pedig hideg lé jön. Teherautóknál pedig úgy csinálták, hogy még meleg motornál kapcsolták be és nem engedte 20-30 fok alá hűlni a motort. Én a téli hidegekben más módszerrel oldottam ezt meg, nem vízmelegítővel - igaz nem astránál. Az sokkal egyszerűbb és könnyebb volt megcsinálni. Levegőszűrő házba építettem be egy nagyméretű torokfűtést (12v + - kapcsoló és kész is). Így egész jó meleg levegőt szívott, amíg be volt kapcsolva. Az oké, de az álló vízpumpa akadályozza a szabad áramlást. Én ha ilyen gondom lenne betennék egy fűtőventillátort a motortérben, és az egészet melegíteném. Persze ez csak olyan helyen jó ahol van 220 V. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Augusztus30, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2009 Az oké, de az álló vízpumpa akadályozza a szabad áramlást. Én ha ilyen gondom lenne betennék egy fűtőventillátort a motortérben, és az egészet melegíteném. Persze ez csak olyan helyen jó ahol van 220 V. Az álló vizpumpa nem akadályozza az áramlást, mert a blokk és a hf csatornái a motor teljes hosszában egybe vannak nyitva, közösek. Ez a szabad áramlás nem a vízpumpán keresztül történik. Tudom, hogy elsőre ellentmondásosnak tűnik. Jó ötlet az egész motortér melegítése, csak sajnos egyáltalán nem gazdaságos. Én is csináltam ilyet dízeles koromban. Még jó, hogy a benzinesek nem érzékenyek annyira a hidegre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts