Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha hidegen is csinálja ezt a rángatást, akkor a lambda kizárhatónak tűnik, mivel hidegen az ECU figyelmen kívül hagyja a lambda értékét, amíg be nem melegszik a motor.

Igen, hidegen is rángat, már amikor indítozom akkor is. Volt már 2x, h indítózáskor beindult, majd elengedtem a kulcsott és azzal le is fulladt. Azóta többször éreztem, h le akarna indulásnál fulladni, egy kis gázadással ezen a ponton túllendül és akkor ok. Ha már 1x elindult, akkor sosem fullad viszont le.

Ezt eddig senki nem mondta, de megfordult bennem, hogy: nem lehet a katalizátor gond? Milyen jelenséget produkál, ha a katalizátor döglött be? Barátnőmék 98-as Ford Escortja a katalizátor miatt rángatott.

Amit tervezek hétvégére:

Kábelek ellenállását megmérem - csak hétvégére kapok hozzá műszert :lol: - és ha az okés, akkor veszek 1db új gyertyát és azt végig próbálom mind a 4 helyen, hogy hátha kiderül, melyik gyertya a rossz. Kettő gyertya biztos nem rossz 4db kb. 1 hónaposból, meg akkor sokkal jobban rángatna. Mostanra viszont állandósult a rángatás, eddig csak visszatérő volt.

Szikrázásnak nyoma nincs amúgy. Köszi mindenkinek a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Igen, hidegen is rángat, már amikor indítozom akkor is. Volt már 2x, h indítózáskor beindult, majd elengedtem a kulcsott és azzal le is fulladt. Azóta többször éreztem, h le akarna indulásnál fulladni, egy kis gázadással ezen a ponton túllendül és akkor ok. Ha már 1x elindult, akkor sosem fullad viszont le.

Ezt eddig senki nem mondta, de megfordult bennem, hogy: nem lehet a katalizátor gond? Milyen jelenséget produkál, ha a katalizátor döglött be? Barátnőmék 98-as Ford Escortja a katalizátor miatt rángatott.

Amit tervezek hétvégére:

Kábelek ellenállását megmérem - csak hétvégére kapok hozzá műszert :lol: - és ha az okés, akkor veszek 1db új gyertyát és azt végig próbálom mind a 4 helyen, hogy hátha kiderül, melyik gyertya a rossz. Kettő gyertya biztos nem rossz 4db kb. 1 hónaposból, meg akkor sokkal jobban rángatna. Mostanra viszont állandósult a rángatás, eddig csak visszatérő volt.

Szikrázásnak nyoma nincs amúgy. Köszi mindenkinek a válaszokat!

A katalizátor egy kerámiaszivacs amin a kipufgáz keresztül áramlik. Ha gond van vele, összetörik, szétesik általában folytja a motort, mert gátolja a kiáramlásást a kipufgáznak. A rángatás általában elektromos probléma.

Link to comment
Megosztás:

A katalizátor egy kerámiaszivacs amin a kipufgáz keresztül áramlik. Ha gond van vele, összetörik, szétesik általában folytja a motort, mert gátolja a kiáramlásást a kipufgáznak. A rángatás általában elektromos probléma.

Megmértem a kábeleket, és a 4 közül kettő szerintük rossz. Apunak egy elég profinak ható multiméterével mértük és két kábelre 6-10 közötti értéket mutatott, a másik kettőre pedig semmit. Próbáltam mozgatni a kábelt, h törött-e, megtisztítani a belső részét, hátha bekormosodott, vagy ilyesmi, de vagy 10 próbálkozás után sem mutatott semmit.

Így nagy valószínűséggel a kábel a rossz. Viszont nem értem, ha két kábel rossz, akkor nem naggyon durván kellene rángatnia a kocsinak? Vagy lehet, hogy azért valahogy átüt a kábelen, csak műszerrel mérve van "szakadás"?

Persze, hogy ma pont munkanapos szombat van, végighívtam a Lángot, Bárdit, Meteort, de sehol sem vették fel a telefont. Elvileg jövő héten egy ismerősöm tud majd olcsóbban szerezni, de addig is élek Brekeke kedves felajánlásával és megpróbálom az ő Astrájának a kábelével a kocsit, hogy 100% legyen, h azzal van a gond.

Link to comment
Megosztás:

Megmértem a kábeleket, és a 4 közül kettő szerintük rossz. Apunak egy elég profinak ható multiméterével mértük és két kábelre 6-10 közötti értéket mutatott, a másik kettőre pedig semmit. Próbáltam mozgatni a kábelt, h törött-e, megtisztítani a belső részét, hátha bekormosodott, vagy ilyesmi, de vagy 10 próbálkozás után sem mutatott semmit.

Így nagy valószínűséggel a kábel a rossz. Viszont nem értem, ha két kábel rossz, akkor nem naggyon durván kellene rángatnia a kocsinak? Vagy lehet, hogy azért valahogy átüt a kábelen, csak műszerrel mérve van "szakadás"?

Persze, hogy ma pont munkanapos szombat van, végighívtam a Lángot, Bárdit, Meteort, de sehol sem vették fel a telefont. Elvileg jövő héten egy ismerősöm tud majd olcsóbban szerezni, de addig is élek Brekeke kedves felajánlásával és megpróbálom az ő Astrájának a kábelével a kocsit, hogy 100% legyen, h azzal van a gond.

Valószínűleg átüt, mivel ott több kV feszültség van, ami akár 1-2 milliméter távolságon is át tud ütni (21kV/cm), viszont olykor nem tud a motor rezgésétől/mozgásától, ezért rángathat be néha.

Link to comment
Megosztás:

Azt gondoltam hogy hozzá tartozik

Akkor gondolhattad volna, hogy azt is 60 ezrenként kell cserélni a feszítőgörgővel és vízpumpával. :lol: Egyébként a legtöbb vezérműszíjt 75000km-s garanciával adják, tehát annyit ki kell bírnia, de nem illik megvárni, maradni kell a gyári 60 ezer kilométeres megadásnál. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor gondolhattad volna, hogy azt is 60 ezrenként kell cserélni a feszítőgörgővel és vízpumpával. :lol: Egyébként a legtöbb vezérműszíjt 75000km-s garanciával adják, tehát annyit ki kell bírnia, de nem illik megvárni, maradni kell a gyári 60 ezer kilométeres megadásnál. :lol:

Ezeket tudtam hogy 60.00KM cserélni kell ( Vízpumpa, Feszitő, vezérműszíj).

Úgy tudtam hogy 20.000KM vezérműszíj csere és így esik bele a periódusba amikor egyszerre cserélsz mindent!

THX mindent :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezeket tudtam hogy 60.00KM cserélni kell ( Vízpumpa, Feszitő, vezérműszíj).

Úgy tudtam hogy 20.000KM vezérműszíj csere és így esik bele a periódusba amikor egyszerre cserélsz mindent!

THX mindent :D

:lol: :lol: Össze is f.stam volna magam :lol: Harmadikat kéne cserélnem egy év alatt :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

:lol: :lol: Össze is f.stam volna magam :P Harmadikat kéne cserélnem egy év alatt :lol: :D

Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol:

Faros Skodák is láncosak, oszt mégis sűrűn cserélgettem a vezérműláncot, mer ha nem, úgy szólt mint a fakopács! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerősőm vette a Suzukiját, és autószerelő lévén rákérdezett a vezérlésre. Mondták láncos van benne, és nem kell vele foglalkozni, örökös, addíg bírja amig a motor. Végül is ja, nekem sem bírta tovább a motor, mint a vezérlés. :lol:

Igen, az Ignácokban tényleg nem kell. Én sem értem, mert még a kétsoros vezérműlánc is nyúlik a kopások miatt több, mint 1 láncszemnyit. Ez nagyon sok, hiába az olajnyomásos automata feszítés, a pozícionálás már elcsúszik, a vezérlés késni fog, teljesítmény csökken, stb...

Bocsi, hogy OFF voltam!

Link to comment
Megosztás:

A tél közeledtével gondoltam be kellene szerelni még most idejében egy hűtővíz előmelegítőt. Egy gyárit le is koppintottunk pár éve mikor bratyónak kadett-ja volt.

F astrába szerintetek hová lenne érdemes beszerelni a cuccot?

Nem tudom hogy megéri -e belerakni egyáltalán. Ugye az a cucc csak egy helyen melegít, és a víz pedig nem kering álló motornál, így meg csak egy kis részt melegít belőle. Kadétnál volt érezhető változás tőle? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A tél közeledtével gondoltam be kellene szerelni még most idejében egy hűtővíz előmelegítőt. Egy gyárit le is koppintottunk pár éve mikor bratyónak kadett-ja volt.

F astrába szerintetek hová lenne érdemes beszerelni a cuccot?

Hogyan néz ki az egész? A fűtéscsőbe kel beiktatni? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy megéri -e belerakni egyáltalán. Ugye az a cucc csak egy helyen melegít, és a víz pedig nem kering álló motornál, így meg csak egy kis részt melegít belőle. Kadétnál volt érezhető változás tőle? :lol:

Amivel én találkoztam, az a természetes cirkulációt használta ki, hogy a felmelegített wasser felfelé igyekszik, a helyére pedig hideg lé jön.

Teherautóknál pedig úgy csinálták, hogy még meleg motornál kapcsolták be és nem engedte 20-30 fok alá hűlni a motort.

Én a téli hidegekben más módszerrel oldottam ezt meg, nem vízmelegítővel - igaz nem astránál. Az sokkal egyszerűbb és könnyebb volt megcsinálni.

Levegőszűrő házba építettem be egy nagyméretű torokfűtést (12v + - kapcsoló és kész is). Így egész jó meleg levegőt szívott, amíg be volt kapcsolva.

Link to comment
Megosztás:

Amivel én találkoztam, az a természetes cirkulációt használta ki, hogy a felmelegített wasser felfelé igyekszik, a helyére pedig hideg lé jön.

Teherautóknál pedig úgy csinálták, hogy még meleg motornál kapcsolták be és nem engedte 20-30 fok alá hűlni a motort.

Én a téli hidegekben más módszerrel oldottam ezt meg, nem vízmelegítővel - igaz nem astránál. Az sokkal egyszerűbb és könnyebb volt megcsinálni.

Levegőszűrő házba építettem be egy nagyméretű torokfűtést (12v + - kapcsoló és kész is). Így egész jó meleg levegőt szívott, amíg be volt kapcsolva.

Az oké, de az álló vízpumpa akadályozza a szabad áramlást. Én ha ilyen gondom lenne betennék egy fűtőventillátort a motortérben, és az egészet melegíteném. Persze ez csak olyan helyen jó ahol van 220 V.

Link to comment
Megosztás:

Az oké, de az álló vízpumpa akadályozza a szabad áramlást. Én ha ilyen gondom lenne betennék egy fűtőventillátort a motortérben, és az egészet melegíteném. Persze ez csak olyan helyen jó ahol van 220 V.

Az álló vizpumpa nem akadályozza az áramlást, mert a blokk és a hf csatornái a motor teljes hosszában egybe vannak nyitva, közösek. Ez a szabad áramlás nem a vízpumpán keresztül történik. Tudom, hogy elsőre ellentmondásosnak tűnik.

Jó ötlet az egész motortér melegítése, csak sajnos egyáltalán nem gazdaságos. Én is csináltam ilyet dízeles koromban. Még jó, hogy a benzinesek nem érzékenyek annyira a hidegre.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.