Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

evvel a hibakód olvasásról lenne kérdésem

x14xe motorkódnál:

összekötöm a bal oldali lentről 5-6 csatlakozót majd gyújtásra téve ezt villogja:

1 villanás 6 villanás 10 villanás 2 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd:

10 villanás 1 villanás 3 villanás 10 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd kezdi elölről az egészet

most akkor ez mit jelent??

köszi!!

szervízlámpám 10km en belül mindig kigyullad hidegben később melegben előbb

Link to comment
Megosztás:

evvel a hibakód olvasásról lenne kérdésem

x14xe motorkódnál:

összekötöm a bal oldali lentről 5-6 csatlakozót majd gyújtásra téve ezt villogja:

1 villanás 6 villanás 10 villanás 2 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd:

10 villanás 1 villanás 3 villanás 10 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd kezdi elölről az egészet

most akkor ez mit jelent??

köszi!!

szervízlámpám 10km en belül mindig kigyullad hidegben később melegben előbb

1602 lenne a diagnosztika kezdetének jelzése? Gondolom igen, mert ilyen kód nincs.

Amúgy az 0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

Lambda szonda. De X16XEL motornak Simtec vezérlője lenne már? :huh:

Mi is a motorkódod?

X16XEL. 1.6 ecotech-et írt a múltkor.

Link to comment
Megosztás:

evvel a hibakód olvasásról lenne kérdésem

x14xe motorkódnál:

összekötöm a bal oldali lentről 5-6 csatlakozót majd gyújtásra téve ezt villogja:

1 villanás 6 villanás 10 villanás 2 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd:

10 villanás 1 villanás 3 villanás 10 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd kezdi elölről az egészet

most akkor ez mit jelent??

köszi!!

szervízlámpám 10km en belül mindig kigyullad hidegben később melegben előbb

1602: Knock control module

0130: Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

Tehát a kopogásszabályzóra és a lambdára hivatkozik. A két dolog lehet, hogy összefügg, pl. a kopogásszabályzó nem megfelelő előgyújtást állít, ettől nagyon megváltozik a kipuffgáz oxigéntartalma, és ezért jelez a lambda is. De lehet mindkettő hibás (vagy egyik sem). Sztem először a kopogásszenzort kéne ellenőrizni, nem lazult-e le (nem szabad túlzottan megtépni sem!), ill. az elektromos csatlakozása nem oxidált-e.

Link to comment
Megosztás:

evvel a hibakód olvasásról lenne kérdésem

x14xe motorkódnál:

összekötöm a bal oldali lentről 5-6 csatlakozót majd gyújtásra téve ezt villogja:

1 villanás 6 villanás 10 villanás 2 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd:

10 villanás 1 villanás 3 villanás 10 villanás

hosszabb szünet után ismétli még 2 alkalommal

majd kezdi elölről az egészet

most akkor ez mit jelent??

köszi!!

szervízlámpám 10km en belül mindig kigyullad hidegben később melegben előbb

azért írtam hogy tanácstalan vagyok 12 lenne a teszt 10 vill meg 0 érték

Link to comment
Megosztás:

azért írtam hogy tanácstalan vagyok 12 lenne a teszt 10 vill meg 0 érték

1602: Knock control module

0130: Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

Tehát a kopogásszabályzóra és a lambdára hivatkozik. A két dolog lehet, hogy összefügg, pl. a kopogásszabályzó nem megfelelő előgyújtást állít, ettől nagyon megváltozik a kipuffgáz oxigéntartalma, és ezért jelez a lambda is. De lehet mindkettő hibás (vagy egyik sem). Sztem először a kopogásszenzort kéne ellenőrizni, nem lazult-e le (nem szabad túlzottan megtépni sem!), ill. az elektromos csatlakozása nem oxidált-e.

A Siemens vezérlők nem mindig villogják el a 12-es kódot.

Link to comment
Megosztás:

Olyan bajom van, hogy beleköltözött a tücsök a motorba, de csak 40-60-80-nál ciripel fordulattól függetlenül. Kinyomócsapágyra gondolok vagy ékszíjra. Alapjáraton nagyon halkan lehet hallani. Gázadáskor nem motorféknél nagyon. Mi lehet?

Még egy kérdés a toronycsapágyat nehéz kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mennyire gáz ez? kb. 500 km alatt 2/3-ról a nívó aljáig lement az oldajszintem 10w40-es castrollal, friss olajjal. Horvátországi túra, nagy hegyekkel, sok csomaggal, 4-en a kocsiban.

De jól ment, 7 liter alatt fogyasztott, amit el sem akartam hinni. Csak azért nyugtalanít, mert eddig 2 csere között 1-2 alkalommal kellett utána töltenem, alig ette az olajat. Most kb. 3-4 decit kellett visszatöltenem, hogy ugyanott legyen a szint. A mögöttem jövő srác mondta, hogy felfelé eléggé füstölt... Persze, olaj nem volt nálam, mert ugye eddig soha nem kellett, és nem fért be. INA-t tudtam venni 10w40-est hirtelen, remélem nem annyira gáz, hogy abból ment bele az a pár deci.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mennyire gáz ez? kb. 500 km alatt 2/3-ról a nívó aljáig lement az oldajszintem 10w40-es castrollal, friss olajjal. Horvátországi túra, nagy hegyekkel, sok csomaggal, 4-en a kocsiban.

Nem tetszik ez nekem. Nem szabadna ekkora fogyi legyen pláne akkor sem ha meg van pakolva vagy hegyre mész vele. Eddig is ugyanilyen olajat használtál???

Link to comment
Megosztás:

Mivel az olajon nem változtattál és ekkora fogyid lett én a helyedben megnézném, hogy nem-e hagy olajfoltot az autó maga alatt. Ha nem akkor kiegyenlítô tartály mivel látták füstölni lehet hengerfejes is.

Nem, nincs folt, nem szivárog sehol, olaj nem habos, víz sem fogy belőle. Utántöltés után hazafelé ugyanarra, ugyanakkora tömeggel semmi gond, itthon a szint nagyjából ugyanott...

Link to comment
Megosztás:

Nem, nincs folt, nem szivárog sehol, olaj nem habos, víz sem fogy belőle. Utántöltés után hazafelé ugyanarra, ugyanakkora tömeggel semmi gond, itthon a szint nagyjából ugyanott...

Akkor gondold végig mi az amit menet csináltál de jövet már nem. Vagy valami jelenség. A motrod sem olajas? Nézd meg a betöltô dugó körül, a kartertömítést és hengerfej tömítéseket.

Link to comment
Megosztás:

mielőtt nagyon belemennétek a témába...

szerintem előtte sokat volt rövidtávra használva, az olaj fogyogatott szokásos kis tempójában

egy ideje, de nem látszott, mert benzinből és kicsapódó párából felhigult a karterban az olaj...

most pedig hogy lett egy hosszabb út, ezek az anyagok szépen kifüstöltek belőle, és eccecsak

sokkal kevesebb lett a szint :huh:

Link to comment
Megosztás:

mielőtt nagyon belemennétek a témába...

szerintem előtte sokat volt rövidtávra használva, az olaj fogyogatott szokásos kis tempójában

egy ideje, de nem látszott, mert benzinből és kicsapódó párából felhigult a karterban az olaj...

most pedig hogy lett egy hosszabb út, ezek az anyagok szépen kifüstöltek belőle, és eccecsak

sokkal kevesebb lett a szint :huh:

Hát ez bizony elég logikusnak hangzik. Valóban elég ritkán járok vele hosszú autópályán... Ez meg vagy 500km volt 3-4000-es fordulaton.

Lehet a füstölés is ettől?

Link to comment
Megosztás:

Hát ez bizony elég logikusnak hangzik. Valóban elég ritkán járok vele hosszú autópályán... Ez meg vagy 500km volt 3-4000-es fordulaton.

Lehet a füstölés is ettől?

Természetesen.

A BW-re menet az enyém is füstölgetett, de senki nem panaszkodhatott, mert nem voltak autók mögöttem. Én legalábbis egyet sem láttam. (lehet annak a fekete felhőnek is köze van a dologhoz) :huh:

Mindenesetre ártani nem fog neki egyszer-egyszer egy hosszabb távú autózás. Sok lerakódást, összegyűlt vackot ki lehet vele takarítani.

Link to comment
Megosztás:

Olyan bajom van, hogy beleköltözött a tücsök a motorba, de csak 40-60-80-nál ciripel fordulattól függetlenül. Kinyomócsapágyra gondolok vagy ékszíjra. Alapjáraton nagyon halkan lehet hallani. Gázadáskor nem motorféknél nagyon. Mi lehet?

Még egy kérdés a toronycsapágyat nehéz kicserélni?

Az ékszíjat egyszerű kiszűrni, vedd le pár percre, az akksi ennyit simán kibír töltés nélkül, egyből kiderül az-e. A toronycsapágy cseréhez meg rugóösszehúzó kell, annnyi a csalafintaság benne.

Link to comment
Megosztás:

Injektorház

szégyellem, de nem tudom, hogy melyik csavart kell oldanom,és milyen sorrendben?

van két nagyobb hatszög, két nagyobb T, egy kicsi T ami a kütyüt tartja.

Én hülye nyomtam rá így ahogy van.

Végülis ahhoz hogy kitakarítsd nem kell nagyon szétszedni, elég a két hatlappal levenni kompletten az egészet. Ha nincs nagy gond vele, nem szükséges bontogatni. Ha meg csak az injektort akarod levenni akkor elég az egy szem Torx-ami azt fogja azzal az L-alakú szoritó lemezzel.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! érdeklődnék hogy az 1.7 es td isuzu motornál hol lehet a vizet.ill. a fagyállót leengedni.?másik kérdésem hogy mit csináljak mert a hűtőmön a lamellák kezdenek leporladni,és gondolom a hűtőfelület kisebb lett.a mátrába felmenet annyira melegedett hogy egy kisebb vízcsövem is eldurant. várom véleményeteket.köszi.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! érdeklődnék hogy az 1.7 es td isuzu motornál hol lehet a vizet.ill. a fagyállót leengedni.?másik kérdésem hogy mit csináljak mert a hűtőmön a lamellák kezdenek leporladni,és gondolom a hűtőfelület kisebb lett.a mátrába felmenet annyira melegedett hogy egy kisebb vízcsövem is eldurant. várom véleményeteket.köszi.

Lamellák porladnak? :lol: kis átmosás, meg egy kiegyenlítő tartály kupak csere sztem jót tenne neki :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,4 SE motorral bíró 94-es F Astrám rángatni kezdett, megint. Kb. 2-3 évente ez eddig előfordult, de a szokásos gyertya+gyújtókábel cserével meg is szokott szűnni. De most, a gyertyacsere után 1 hetet tökéletesen ment, majd megint elkezdte a rángatást.

Jelenség: gázadásnál nem folyamatosan húz, hanem picit visszafog, rángat egyet, megint húz, majd megint mintha vissza lenne folytva nem húz és így tovább. Sebességtartásnál és motorfékes lassításnál nem rángat.

Új NGK gyertyák vannak benne, a gyújtókábelt egyelőre nem cseréltem le, mert attól tartok, h nem az a gond. Legutóbb javaslatra made in USA kábelt vettem bele, mert "az olasz kábel pár év alatt tönkremehet". Lambda szonda kb. 1 éves.

Egy autóklíma-szerelő barátom (aki jópár autót szedett már szét és sok autószerelő ismerőse van) azt mondta, hogy lehet, hogy a katalizátort döglött be?

Szerintetek mi lehet még?

1) lehetséges, h Norautótól újonnan vett NGK gyertyák egyike 1 hét után meghal? Lehet ezt valahogyan ellenőrizni?

2) ha a katalizátor romlott el, akkor milyen jelenségek kell, hogy legyenek? Le lehet valahogy csekkolni, hogy a katalizátor működik-e?

Gyújtókábelre nem szívesen költenék sokezer forintot, ha lehet, hogy nem is az a baj. Esetleg egy gyors próba erejéig nincs valakinek kölcsönbe gyújtókábele? Odamennék, betennénk és kb. 30 mp alatt kiderülne, hogy az-e a baj. De gyanítom, hogy nem, mert kb. 2 éve (30-40e km) vettem bele új gyújtókábelt.

Minden tanácsot, ötletet, praktikát hálásan köszönök előre is! :lol:

Sziasztok,

Dundy

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.