Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Epk-tól vagy bárki mástól kérdezem, hogy hogyan viselkedik ilyenkor a kartrergázszűrője? Nekem amióta jó idő van szinte semmi nem gyűlt a bödönbe, nem is kellett üríteni. Azt hittem a szűrő szakadt át, vagy tömődött el, ki is cseréltem, lehúztam a csöveket, és rendesen van gázáramlás, csak nem szűr ki semmit. Most akkor ilyen tiszta, vagy mi van? :huh:

Nekem ugyanaz! Én örülök neki. Ez azt jelenti, hogy nincs vízkondenzáció a karterban. Ami összegyűlik az egy kis olaj, de csak 1-2 mm az alján. Tehát ha kevés a vízpára az elhordott gázban, akkor kisebb az áramlás is, kisebb gázsebesség kevesebb elhordott olajat is jelent. Ha kevesebb az elhordott anyag, kisebb a fojtószelep szennyeződése is, és az ótó jól megy, az embör bóóódog! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanaz! Én örülök neki. Ez azt jelenti, hogy nincs vízkondenzáció a karterban. Ami összegyűlik az egy kis olaj, de csak 1-2 mm az alján. Tehát ha kevés a vízpára az elhordott gázban, akkor kisebb az áramlás is, kisebb gázsebesség kevesebb elhordott olajat is jelent. Ha kevesebb az elhordott anyag, kisebb a fojtószelep szennyeződése is, és az ótó jól megy, az embör bóóódog! :lol:

Igen, ha télen a sok rövidtől trutyis lesz a kartergázcső és az olajsapka is és nyáron ez megszűnik, akkor a szűrőnek sem sok dolga van nyáron. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanaz! Én örülök neki. Ez azt jelenti, hogy nincs vízkondenzáció a karterban. Ami összegyűlik az egy kis olaj, de csak 1-2 mm az alján. Tehát ha kevés a vízpára az elhordott gázban, akkor kisebb az áramlás is, kisebb gázsebesség kevesebb elhordott olajat is jelent. Ha kevesebb az elhordott anyag, kisebb a fojtószelep szennyeződése is, és az ótó jól megy, az embör bóóódog! :huh:

Kösz, akkor megnyugodtam. :lol: Nekem is alig lötyög valami az alján, és inkább olaj. Télen meg szinte csak víz volt.

Link to comment
Megosztás:

téényleg

na tessék Észak lubba is olvasgatni.

kiokosítani itt is kiokosíthatlak, amit tudok, itt is elmondok :huh:

megvalósítani még én se valósítottam.

De szántón van több Gsi-s is őket nem ismered?? Kecskés Pisti ???

a piros zöld Gsi vel.

lényeg:

kell a hengerfej, és a saját curlangjai, csövek, légszűrőház, kábelek, comp, illetve az Ac, mert a központis az 1,3 bár vagy mennyi, de a hengerenkéntis az 3 báros

illetve akkor már egyúttal a vezérlést is, és a hűtővizet is illene lecserélni.

Kecskés Pisti a testvérem, és a zöld GSi az enyém volt csak az megtört, ez már a 2.GSI

Link to comment
Megosztás:

Talán inkább ide való ez..:

Na az az O-gyűrű, az maga a szimering? Abban az alui hengerben van, amiben a jeladó is?

Na, az igazság az, hogy még nem láttam csak képen mert nem szedtem én azt még szét, de azt hiszem a Karcsi már cserélte azt is és van neki róla képe...ez utóbbi nem biztos :huh:

Link to comment
Megosztás:

Talán inkább ide való ez..:

Na, az igazság az, hogy még nem láttam csak képen mert nem szedtem én azt még szét, de azt hiszem a Karcsi már cserélte azt is és van neki róla képe...ez utóbbi nem biztos :huh:

de igen Karcsi mutatta be képen. Zotya te meik fórumon élsz??? néha kajak csak írsz szerintem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali

Mentem le a balcsira és egyszer csak elkezdett világitani a sárga lámpa, mivel 140-ról motorfékeztem, egyböl az AGR-re gondoltam, és nem foglalkoztam vele.

Mikor megáltunk, és ujra lett inditva utánna nem világitott, és már hazafelé sem, ment rendesen semmi gond nem volt.

Most kivillogtattam, és a 43-at dobta, ez valami gyujtás téma,( 43 Primary ignition (distributor systems) High voltage ).

A http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm szerint.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Mentem le a balcsira és egyszer csak elkezdett világitani a sárga lámpa, mivel 140-ról motorfékeztem, egyböl az AGR-re gondoltam, és nem foglalkoztam vele.

Mikor megáltunk, és ujra lett inditva utánna nem világitott, és már hazafelé sem, ment rendesen semmi gond nem volt.

Most kivillogtattam, és a 43-at dobta, ez valami gyujtás téma,( 43 Primary ignition (distributor systems) High voltage ).

A http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm szerint.

Más leosztás szerint ez AGR pozició hiba!Nekem is dobja motorféknél,de leszarom! :huh:

Szóval ne foglalkozz vele.

Link to comment
Megosztás:

de igen Karcsi mutatta be képen. Zotya te meik fórumon élsz??? néha kajak csak írsz szerintem :lol:

Jóvanna, már rémlik vmi, csak egyszerre sok dolog van a fejemben. Korai volt az öröm, nem (vagy nem csak) a gyertyakábelek voltak a ludasak, ma megint nem akart indulni csak cibállás-rángatás után. Most akkor jön a gyujtótrafó-modul. Először ki kéne mérni akkor is amikor jó, meg akkor is amikor nem indul, lehet egyből meg is lenne a hiba. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Akkor azért jobb ha gyanakszom, hogy mégis lehetséges, hogy a kipuffom/katalizátorom nekem is kezd meghalódni..vagy nem? De ti meg jobban fel is voltatok pakolva nem úgy mint én.. Talán, ha az idő engedi, jövő héten alámászok és "belenézek" ha tudok, hátha kideritek valamit.. :lol: Habár, lehetséges, hogy annyit tett hozzá az átlaghoz a pesti araszolásom is, hm? :huh:

Annyit megér, hogy alánézel. Bár sztem sokat nem látsz majd. El kéne menni kipufogóshoz, az majd megmondja a tutit. Persze ne vmi kóklerhez menj.

Meg persze az is előfordulhat, hogy jól meg kéne hajtani néha, hogy kidolgozza a kormot magából. Amit a sok tötymörgéssel összeszedett.

Link to comment
Megosztás:

Más leosztás szerint ez AGR pozició hiba!Nekem is dobja motorféknél,de leszarom! :huh:

Szóval ne foglalkozz vele.

Hali.

Neked is a 43-at dobja?

Mert mielött le nem zártam az AGR-t, és szarakodott, akkor konkrétan az AGR-re dobott hibakódot, ha emlékeim nem csalnak.

Most miért ezt dobja.

Link to comment
Megosztás:

Annyit megér, hogy alánézel. Bár sztem sokat nem látsz majd. El kéne menni kipufogóshoz, az majd megmondja a tutit. Persze ne vmi kóklerhez menj.

Meg persze az is előfordulhat, hogy jól meg kéne hajtani néha, hogy kidolgozza a kormot magából. Amit a sok tötymörgéssel összeszedett.

"kipufogós", "futóműves", "adagolós"...stb., ha még vannak ilyenek csak nem jutnak az eszembe..na ilyenekről felénk még nem hallottam. Mindenki csinál "mindent". Azaz van autószerelő oszt csókolom. ^_^ Arra gondoltam, hogy szétszedem, persze ha tudom, és belekukkantok és a középső dobba meg belepiszkálnék valami célszerszámmal (csak nem olyan durván mint azt áfonya mesélte :huh: ), hogy nincs-e benne valami nem odavaló. Esetleg a katalizátorba is, ha lehet. Vagy azt csak megrázom, hogy nem lötyög-e a bele. Na, de minden csak "ha" mert tényleg nem tudom hogyan is van az egész meg hogy egyáltalám szét tudom-e szedni. :lol:

Másrészt meg most azért nem tötymörögtem én sem ezalatt a 700+km alatt, kivéve azt a pesti araszolásomat, pörgött a moci folyamatosan megállás nélkül..még Pesten is többször hármasban hagytam 50-60km/h óraállásnál mert nem volt értelme felváltani a lámpák meg a forgalom miatt.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Neked is a 43-at dobja?

Mert mielött le nem zártam az AGR-t, és szarakodott, akkor konkrétan az AGR-re dobott hibakódot, ha emlékeim nem csalnak.

Most miért ezt dobja.

Szóval lezártad. Akkor ezzel együtt kell élned. Amióta lezártam nekem is ezt a hibakódot nyomja. Oka pedig az hogy motorféknél kb 3ezres fordulaton csinál nagyritkán egy tesztet. Nyitogatja az egr-t és közben nézi a szívócsőben a nyomásváltozást. Mivel lezártad ahogy én is. Nincs teszt alatt nyomásváltozás ezért kidobja a 43-as Linear EGR System hibát.

Ez nálam általában jó időben hosszú úton nagy fordulatról motorfékezésnél csinálja. Télen szinte soha nem, de nyáron gyakran. Nem kell feltétlen emiatt ujraindítani, hogy eltűnjön a lámpa mert ilyenkor csak az EGR rendszert kapcsolja ki és nem az egész motorvezérlő áll át vészprogramra. Persze ha zavar a lámpa lehet újraindítani.

Link to comment
Megosztás:

Szóval lezártad. Akkor ezzel együtt kell élned. Amióta lezártam nekem is ezt a hibakódot nyomja. Oka pedig az hogy motorféknél kb 3ezres fordulaton csinál nagyritkán egy tesztet. Nyitogatja az egr-t és közben nézi a szívócsőben a nyomásváltozást. Mivel lezártad ahogy én is. Nincs teszt alatt nyomásváltozás ezért kidobja a 43-as Linear EGR System hibát.

Ez nálam általában jó időben hosszú úton nagy fordulatról motorfékezésnél csinálja. Télen szinte soha nem, de nyáron gyakran. Nem kell feltétlen emiatt ujraindítani, hogy eltűnjön a lámpa mert ilyenkor csak az EGR rendszert kapcsolja ki és nem az egész motorvezérlő áll át vészprogramra. Persze ha zavar a lámpa lehet újraindítani.

Volt már jónéhány hosszú utam lezárt AGR-rel, de egy ominózus eseten kívül nem rinyált az EGR miatt a gépsas. Az ominózus esetben meg is állt a verda, sehova egy milimétert - mondta Asty. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szóval lezártad. Akkor ezzel együtt kell élned. Amióta lezártam nekem is ezt a hibakódot nyomja. Oka pedig az hogy motorféknél kb 3ezres fordulaton csinál nagyritkán egy tesztet. Nyitogatja az egr-t és közben nézi a szívócsőben a nyomásváltozást. Mivel lezártad ahogy én is. Nincs teszt alatt nyomásváltozás ezért kidobja a 43-as Linear EGR System hibát.

Ez nálam általában jó időben hosszú úton nagy fordulatról motorfékezésnél csinálja. Télen szinte soha nem, de nyáron gyakran. Nem kell feltétlen emiatt ujraindítani, hogy eltűnjön a lámpa mert ilyenkor csak az EGR rendszert kapcsolja ki és nem az egész motorvezérlő áll át vészprogramra. Persze ha zavar a lámpa lehet újraindítani.

Hali.

Akkor oké, ha csak ez van, jól sejtettem hogy agr lesz.

De eddig még egyszer sem dobta a lámpát, pedig már tavaly is volt ilyen hosszabb utam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A gondom az, hogy most vot teljes generálom a c16nz mocim és azóta okádja az olajat a szijtárcsa felől (1L/1000km az elfolyás ). Azt már megsasoltam, hogy nem-e a kartertömitésnél jön, de nem. Valahonnan az olajszivatyutol annak ellenére,hogy új szimeringet és tömitést kapott állitólag. A szakbarbárho nem akarom visszavinni me ráül két hétre megen, igy rászánom magam hogy szét döntsem azt a részit de sose csinátam opel mocit. A kérdésem az lenne, hogy holvan az a szimering vagy esetleg az az első főtengely szimering? és lehet-e a pumpa alá házilag barkácsolni tömitést? Utána tervezem a hidrotőkék cseréjét amiről halvány gőzöm sincs hogyan, mert valameik iszonyatosan csörömpöl ha odalépek a pedálnak és mig hideg a motor akkor állandoan. Kértem a cserét a felujitásnál de aszonta szakbarbár jok még (szerintem süket szegényke)

Köszi előre is a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A gondom az, hogy most vot teljes generálom a c16nz mocim és azóta okádja az olajat a szijtárcsa felől (1L/1000km az elfolyás ). Azt már megsasoltam, hogy nem-e a kartertömitésnél jön, de nem. Valahonnan az olajszivatyutol annak ellenére,hogy új szimeringet és tömitést kapott állitólag. A szakbarbárho nem akarom visszavinni me ráül két hétre megen, igy rászánom magam hogy szét döntsem azt a részit de sose csinátam opel mocit. A kérdésem az lenne, hogy holvan az a szimering vagy esetleg az az első főtengely szimering? és lehet-e a pumpa alá házilag barkácsolni tömitést?

Köszi előre is a segitséget.

a szíjtárcsánál két helyről jöhet olaj

vagy a főteng szimeringnél, vagy a szivattyút takaró dekni alól.

ezt a kettőtkellene első körben megnézned.

szimering csere, szerelő hüvellyel, adekni alá meg elég paszta is.

Link to comment
Megosztás:

Az hogyan derithető ki leszerelés nélkül, hogy kuka a dob? :huh:

Fogod a flexet és belevágsz!

:lol: ^_^ B)

Viccen kívül :nálam a mikor levettük a hátsó dobot akkor látszott, hogy bizony az simán kuka már, jó hogy berendeltem.

Kezdem érezni a hasznát hogy új rendszer van.

Ahol viszont fent van ez a hülye vastag vasbilincs,a kanyarban na ott már folyik a rozsdalé. Kívül. A kiömlőn érezni, hogy rendesen csak hátradolgozik a gáz.

A dobok jól melegednek, ez számomra, jó hiszen így a kondenz nem hül le a csőben, lassabban rohad szét az egész.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.