Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

..mer'a karbiból egyből megy a "fröccs" a hengerbe amint belelépsz a gázba - talán jóval dúsabb is mint amilyen kellene - de ettől harap is a moci egyből. A miénken meg ilyen-olyan jeladók meg ECU vezérli oszt azé' se megy olyan "harapósan".. :)

plö: Egyik haveromnak van Pözsó306 központis, egy másik kollégának szintén ugyanaz, ugyanolyan motorral csak karbival(gondolom korábbi modell) és a karbis jóval harapósabban megy...a központishoz képest megy mint a barom.. :P

A kollégám házi használatú 1,3-as csepp Kadettja karburátorral 65 lóerős, míg az 1,4-es központis Astra meg csak 60. :( Ölég gyengécske és mennyivel nehezebb! Bár 9 évig így is kiszolgált engem....

Link to comment
Megosztás:

A kollégám házi használatú 1,3-as csepp Kadettja karburátorral 65 lóerős, míg az 1,4-es központis Astra meg csak 60. :) Ölég gyengécske és mennyivel nehezebb! Bár 9 évig így is kiszolgált engem....

akkor megint oda jukadunk ki, mennyit eszik az a kadett, és a környezetkibocsájtási értéke mennyi is???

egyébként az x14nz és a c14nz közötti környezetkibocsájtási ésték különbség hol jön elő??

gy értve, hogy elvileg ez csak gyári hangolás kérdése, hogy az x es sokkal környezetkímélőbb, de akkor gyengéb is, vagy van vmi szerkezei változtatás is, ami kiküszöböli ezt??

Link to comment
Megosztás:

Trabi az 45-50 -ig ment mint a disznó, csak szét kellett pörgetni azzagyát :P Megállni szarabb volt vele :) :(

Szégyellem de az 1,1 es Trabi, a hidegen indított Caravánt úgy leelőzte kint a főúton, mondjuk nem akartam nagyon pörgetni.

Aztán én meg úgy megküldtem, hogy a 90 esnél szépen mentem, 110-120at...mondjuk ahol a trafik állni szoktak/veszélyes helyek, na ott nem voltam száguldó erőd....!

Link to comment
Megosztás:

Szégyellem de az 1,1 es Trabi, a hidegen indított Caravánt úgy leelőzte kint a főúton, mondjuk nem akartam nagyon pörgetni.

Aztán én meg úgy megküldtem, hogy a 90 esnél szépen mentem, 110-120at...mondjuk ahol a trafik állni szoktak/veszélyes helyek, na ott nem voltam száguldó erőd....!

az 1.1es trabi azzal a 600kg val jóhogy elmegy egy caravan mellett.

na meg ha meg van piszkálva.... havernak kifektette az óráját.

Link to comment
Megosztás:

az 1.1es trabi azzal a 600kg val jóhogy elmegy egy caravan mellett.

na meg ha meg van piszkálva.... havernak kifektette az óráját.

arról nem beszélve hogy én a 2T trabira értettem. Az 1.1 az már 4T-s pócvágenmocis ketyere. Azzal a dobozzal nem megy gyengét :) (viszont nem igazi trabi. az igazi trabi kilincstronik, és pömpölöm :hiya: :( )

És ha összenézed a caravan tömeg-lóerő arányát, azzal a duroplaszt várral, más eredmények jönnek ki :P

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a légszűrőt.

2 mp helyett kb 10 percig kínlódtam... nem volt egészen belevaló pedig úgy rendeltem hogy C14NZ/1994 - és rá volt írva hogy passzolósnak kell lennie.

Ehelyett le kellett szerelnem a házfedelet, mivel nem záródott rá rendesen, és bele kellett gyömöszölni a fröccsöntött részénél fogva, aztán könyökcső nélkül fel, fülek rápattintva, csavarhúzóval, végül könyök fel.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a légszűrőt.

2 mp helyett kb 10 percig kínlódtam... nem volt egészen belevaló pedig úgy rendeltem hogy C14NZ/1994 - és rá volt írva hogy passzolósnak kell lennie.

Ehelyett le kellett szerelnem a házfedelet, mivel nem záródott rá rendesen, és bele kellett gyömöszölni a fröccsöntött részénél fogva, aztán könyökcső nélkül fel, fülek rápattintva, csavarhúzóval, végül könyök fel.

ha nem haragszol áthozom ide, mert ez inkább motor

nekem a vasco szűrő viselkedett hasonlóan, az utolsó redőt néha még most is sikerül odacsípni

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szerintetek meglehet hogy a Zöldkártyán azért produkált "gáz" eredményeket a verda, mert a lambda szonda virgonckodik? + Olyan jelenség van hogy 1esből való indulásnál 2000-fordulatig gyorsul majd hiába tartom a gázpedált ugyanúgy nem reagál (csak tartja a fordulatot) majd ha eléggé odanyomom akkor reagál de ez már inkább padlógázas effektust produkál :P . Többi fokozatban nem csinálja ezt. (Viszont elég gáz mert így nem nagyon gazdaságos vársoban :( )

Esetleg lehet, hogy a lambda szonda befolyásolja a dolgokat? :)

Link to comment
Megosztás:

ha nem haragszol áthozom ide, mert ez inkább motor

nekem a vasco szűrő viselkedett hasonlóan, az utolsó redőt néha még most is sikerül odacsípni

sőt, megköszönöm!! az egyéb csevelybe írtam volna, de benéztem...

ez extrafil márkájú cucc, szép kis hologram is van rajta, tehát azért jobb darab (UNIXos kicsit drágább és csak egy fóliában van ez meg dobozos)

Link to comment
Megosztás:

sőt, megköszönöm!! az egyéb csevelybe írtam volna, de benéztem...

ez extrafil márkájú cucc, szép kis hologram is van rajta, tehát azért jobb darab (UNIXos kicsit drágább és csak egy fóliában van ez meg dobozos)

szerintem idővel felveszi a formát, már az enyém se feszeng benne

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a légszűrőt.

2 mp helyett kb 10 percig kínlódtam... nem volt egészen belevaló pedig úgy rendeltem hogy C14NZ/1994 - és rá volt írva hogy passzolósnak kell lennie.

Ehelyett le kellett szerelnem a házfedelet, mivel nem záródott rá rendesen, és bele kellett gyömöszölni a fröccsöntött részénél fogva, aztán könyökcső nélkül fel, fülek rápattintva, csavarhúzóval, végül könyök fel.

Én is a boltnál cseréltem ki kábé 15perc alatt, mert ha levettem a fedelét akkor nem ment vissza a szűrőre, ha meg nem vettem le akkor nem ment alá rendesen a betét. Miért nem tudtak felette még egy centit elhagyni??? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ motornál van olyan gondom, hogy menet közben elmegy az erő, majd megáll, de már olyan is volt, hogy gurulásnál alapjáratról állt le. A leállást követően kb 10 percig nem indul újra. Valakinek hasonló gondja, esetleg ötletek?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ motornál van olyan gondom, hogy menet közben elmegy az erő, majd megáll, de már olyan is volt, hogy gurulásnál alapjáratról állt le. A leállást követően kb 10 percig nem indul újra. Valakinek hasonló gondja, esetleg ötletek?

Köszi előre is!

Üa szűrő,lambda,alapjárati,főtengelyjeladó!

Hibakódot nem dob?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szerintetek meglehet hogy a Zöldkártyán azért produkált "gáz" eredményeket a verda, mert a lambda szonda virgonckodik? + Olyan jelenség van hogy 1esből való indulásnál 2000-fordulatig gyorsul majd hiába tartom a gázpedált ugyanúgy nem reagál (csak tartja a fordulatot) majd ha eléggé odanyomom akkor reagál de ez már inkább padlógázas effektust produkál :P . Többi fokozatban nem csinálja ezt. (Viszont elég gáz mert így nem nagyon gazdaságos vársoban :( )

Esetleg lehet, hogy a lambda szonda befolyásolja a dolgokat? :)

Természetesen a lambdának az a dolga, hogy befolyásolja az üa. befecs.-t. Van-e sárga lámpa, bevillan-e mikor rosszalkodik a motor? Mit takar az a "gáz" eredmény? (Mert a lambda érték sokat elárul.) Olyan van, hogy haldoklik, és nem is mindig diagnosztizálja hibaként. Csere előtt érdemes műszeresen bevizsgáltatni, mert az újnak borsos ára van. Persze gyárira gondoltam.

Zöldkártya ügyben nem csak a lambda lehet hibás, hanem a kat. is. De a lambda értékből ez kiderül.

Ez az elindulásos dolog nekem zavaros. Úgy érted torpan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ motornál van olyan gondom, hogy menet közben elmegy az erő, majd megáll, de már olyan is volt, hogy gurulásnál alapjáratról állt le. A leállást követően kb 10 percig nem indul újra. Valakinek hasonló gondja, esetleg ötletek?

Köszi előre is!

Első gondolat gyújtórendszeri gubanc. Ha egyszerre hal meg minden henger és nem is igazán akar elindulni... Gyújtómodul talán... Elsőre ez jutott eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Első gondolat gyújtórendszeri gubanc. Ha egyszerre hal meg minden henger és nem is igazán akar elindulni... Gyújtómodul talán... Elsőre ez jutott eszembe.

Lehet üzemanyag ellátási gond is, általában akkor is egyszerre állnak le a hengerek ha nincs benya, ritkán egyesével. :P Talán azt kéne kinyomozni, hogy amikor nem indul benya nincs vagy szikra? :) Ha van benya akkor kerregetés után benzinszagúnak ( egyeseknél szeszszagúnak :( ) kell lenni a kipufnak. ha nem bűzlik, akkor ráadott gujtáskor hallatszik-e az AC-búgása, a relé kattanása? Én először ezeket tisztáznám le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ motornál van olyan gondom, hogy menet közben elmegy az erő, majd megáll, de már olyan is volt, hogy gurulásnál alapjáratról állt le. A leállást követően kb 10 percig nem indul újra. Valakinek hasonló gondja, esetleg ötletek?

Köszi előre is!

Első gondolat gyújtórendszeri gubanc. Ha egyszerre hal meg minden henger és nem is igazán akar elindulni... Gyújtómodul talán... Elsőre ez jutott eszembe.

:) ..már meg fogtok lincselni, de nekem is azonnal ez jutott az eszembe erről a problémáról.... :(

Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel az általad írt fordulatszám tartományban volt sokat járatva a motor, ezért a poti azon a részen kikopott.

Itt valami nagyon nem kerek! Mi köze a potméter állásnak a fordulatszámhoz???

motor pöröghet 3ezret ha lepadlózom és ha éppen hogy nyomom a pedált. semmiképpen nem köthető a fordulatszám pedálálláshoz.

(persze ha tök egyforma körülmények pl egyenes út ugyanolyan szél és légellenállás, ugyanolyan súly stb és így mész több 10ezer kilómétert, de ez gyakorlatilag lehetetlen)

Az is lehet, hogy kikopik egy potméter egy gyakran használt ponton, de ez így sem köthető motor fordulatszámhoz.

Link to comment
Megosztás:

Itt valami nagyon nem kerek! Mi köze a potméter állásnak a fordulatszámhoz???

motor pöröghet 3ezret ha lepadlózom és ha éppen hogy nyomom a pedált. semmiképpen nem köthető a fordulatszám pedálálláshoz.

(persze ha tök egyforma körülmények pl egyenes út ugyanolyan szél és légellenállás, ugyanolyan súly stb és így mész több 10ezer kilómétert, de ez gyakorlatilag lehetetlen)

Az is lehet, hogy kikopik egy potméter egy gyakran használt ponton, de ez így sem köthető motor fordulatszámhoz.

Pedig de! :(

Nekem olyan helyen kopott ki, ahol 5.ben megyek 50 km/h környékén...

És ha kézzel mozgatom a fojtószelepet, akkor meg is tudom találni azt a pontot, ahol ugrik/bicsaklik a motor... :)

Link to comment
Megosztás:

Pedig de! :(

Nekem olyan helyen kopott ki, ahol 5.ben megyek 50 km/h környékén...

És ha kézzel mozgatom a fojtószelepet, akkor meg is tudom találni azt a pontot, ahol ugrik/bicsaklik a motor... :)

csak a teljesség miatt.

ha kikopik apoti, akkor nem szakad meg a pálya??

pucolni nem lehtne még?? vagy esetleg az érintkezőt meghajtani egy kicsit, hogy erősebben nyomja magát a pályához?

Link to comment
Megosztás:

Pedig de! :(

Nekem olyan helyen kopott ki, ahol 5.ben megyek 50 km/h környékén...

És ha kézzel mozgatom a fojtószelepet, akkor meg is tudom találni azt a pontot, ahol ugrik/bicsaklik a motor... :)

5.-ben 50-el.... te motorgyilkos! mennyit forog ott a motor ezret?

Amugy nehogy azt mondd, hogy egy ponton tartod a gázt és ha lejt ha emelkedik az akkor is 50-el megy!

Link to comment
Megosztás:

5.-ben 50-el.... te motorgyilkos! mennyit forog ott a motor ezret?

Amugy nehogy azt mondd, hogy egy ponton tartod a gázt és ha lejt ha emelkedik az akkor is 50-el megy!

nmem hiszitek el

de olyan szépen megy 5.ben 50el,és biztos hogy nem is eszik sokat, rengeteget járok így vele

16vsek biztos nem úgy mennek, mint a 8v-k

de ha meleg a motor én még 40el is tudok menni, igaz akkor már nem fog semmit gyorsulni, meg vissza kell kapcsolni... de nekem mondjuk a 4. el 50 már pörgetősnek tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltam jobban megfigyelni a jelenséget, hideg indítás után, szekunder levegő befúvás indul, alapjárat 1500-as fordulaton, elindulok kuplung fel, gázra nyomok 1500 fordulatról 2000ig reagál a negyed gázra, majd 2000 fordulatnál megtorpan és 3-4mp-ig hiába nyomom jobban egy kicsit a pedált akkor se gyorsul majd a 4mp eltelte után már kezd éledni viszont akkor nyomni kell jobban a pedált. De ha tartom a pedált és nem nyomom jobban akkor 2000 után 4mp elteltével lassan gyorsul tovább de immár rángat mint a bakkecske elég sokáig.

MJ.: Tudom hogy nem az a probléma hogy az általam lenyomott pedál állás az az aktuális fordulatot takarja, mivel magasabb fokozatokban ugyanezt eljátszva normális autó módjára viselkedik, tehát lassan gyorsul.

Fúú.. remélem nem zavaros:S Lehet csak én várok sokat a gépsárkánytól :)

Természetesen a lambdának az a dolga, hogy befolyásolja az üa. befecs.-t. Van-e sárga lámpa, bevillan-e mikor rosszalkodik a motor? Mit takar az a "gáz" eredmény? (Mert a lambda érték sokat elárul.) Olyan van, hogy haldoklik, és nem is mindig diagnosztizálja hibaként. Csere előtt érdemes műszeresen bevizsgáltatni, mert az újnak borsos ára van. Persze gyárira gondoltam.

Zöldkártya ügyben nem csak a lambda lehet hibás, hanem a kat. is. De a lambda értékből ez kiderül.

Ez az elindulásos dolog nekem zavaros. Úgy érted torpan?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.