Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

wareszunk a 60as rendszerrel, 3 ban 40-60 ig semmi nem gyorsulta le :)

4T warcelt meg kis cseleskedéssel legyorsultam, még 100nál se ért utol :(

Nekünk is hasonlóan teljesített a 2T waresz. De abban a motorban volt 100nm nyomaték és egy nagyon jól eltalált és a motorhoz illő váltó. Teljesítmény már kevesebb így aztán 50 felett kifulladt.

bocs az off-ért

Link to comment
Megosztás:

Nah ugye. Nem volt olyan rossz az a 2T :hiya: (de imádom a hangját :( Máig ha meghallok egy pömpömpölöm-szerű valamit, akkor megyek az ablakhoz :P ) szeretem nah :)

Azért a V6 "hurururururu" hangjától hamarább lessz merevedésem mint egy bádogteknô "pömpölöm"-étôl :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kissé off leszek, de az biztos, hogy az én - anno huszonakárhány éves - Skoda120-asom "véres torokkal" :) is legalább igy ment mint ez.. :D :(

.............

Jaj! Sorry, Novy! Megint elfelejtettem a csövet megfújni...meg megszivni.. :lol: ..de mentségemre legyen, hogy ma ki sem tudott hűlni a motor annyit mentem.. :P

Mondjuk a 120-as meg a 130-as mint ég és föld!!!!! :D Rendőrségi zsiguli mellett autópályán 160 - 170 között húztam el.... (védett a piros rendszám :hiya: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lenne nekem egy olyan gondom kicsi sárga és a müszerfalon világit (check engine)

Opel Astra f kombi 93-as c16nz-os motor 1.8 i katalizátor.

A következő képpen mosolyog rám a kicsi felirat, motor beinditása után kb 2-3 perc és villágit.

Volt hogy észrevettem hogy menet közbe elaludt 3-10 percre aztán megint felgyulladt.

A gond összefügésse hogy minden sebességben pontosan kb 1400-1500 között rángat a motor eléggé, 1400 alatt vagy 1500 felett már nem.

Ha tudna segiteni valaki vagy már volt ilyen gondja valakinek megköszönném a segitséget.

Csőváz!

Mindenekelőtt én is a hibakód kiolvasását javasolom. Ennek ellenére nagy a valószínűsége, hogy a fojtószelephelyzetét jelző potméter a rossz. Az 1.7i Niván is Opel központi befecskendező van ugyanez a hibajelenség állt fenn, a hibás alkatrészt csak oszcilloszkóp segítségével tudtuk behatárolni. Nagy valószínűséggel az általad írt fordulatszám tartományban volt sokat járatva a motor, ezért a poti azon a részen kikopott. A sárga lámpa nem csak hibát jelez, hanem ilyenkor a motorvezérlő egy vészprogramra áll át. A poti hibáját ki tudod szűrni, ha álló motornál lehúzod az elektromos csatlakozóját. Utána beindítod a motort és mész vele. A hibajelző lámpa világítani fog, a motor lassabban reagál a gázpedál lenyomására, de a rángatás elmúlik. A motor csuklani fog egyet, ha hirtelen lepadlózod a gázt.

Ha a poti a rossz, a Csergőben kb. 7.000,- ft az ára.

Remélem segítettem. Sok szerencsét! :)

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

Mindenekelőtt én is a hibakód kiolvasását javasolom. Ennek ellenére nagy a valószínűsége, hogy a fojtószelephelyzetét jelző potméter a rossz. Az 1.7i Niván is Opel központi befecskendező van ugyanez a hibajelenség állt fenn, a hibás alkatrészt csak oszcilloszkóp segítségével tudtuk behatárolni. Nagy valószínűséggel az általad írt fordulatszám tartományban volt sokat járatva a motor, ezért a poti azon a részen kikopott. A sárga lámpa nem csak hibát jelez, hanem ilyenkor a motorvezérlő egy vészprogramra áll át. A poti hibáját ki tudod szűrni, ha álló motornál lehúzod az elektromos csatlakozóját. Utána beindítod a motort és mész vele. A hibajelző lámpa világítani fog, a motor lassabban reagál a gázpedál lenyomására, de a rángatás elmúlik. A motor csuklani fog egyet, ha hirtelen lepadlózod a gázt.

Ha a poti a rossz, a Csergőben kb. 7.000,- ft az ára.

Remélem segítettem. Sok szerencsét! :)

nekem hibalámpa nélkül is csuklik egyet ha lepadlózom, meg sztem mindenkinek

120-130 igencsak ég és föld.... akkor ne az nzt hasonlítsd hozzá, hanem egy Se-t mondjuk :(

azt nem értem, hogy egy karbis moci miért megy jobban egy központi befecsishez képest...

ha azonos beállításokat veszünk persze.

környeztvédelmi szempontból is mondjuk.

Link to comment
Megosztás:

...

azt nem értem, hogy egy karbis moci miért megy jobban egy központi befecsishez képest...

ha azonos beállításokat veszünk persze.

környeztvédelmi szempontból is mondjuk.

Nehéz lenne azonos beállításokat venni, egész teljesen más az egész rendszer :( :)

Környezetvédelmi szempontból, fogyasztásban nyílván egy központi injektoros a jobb (ezért is találták ki).

Link to comment
Megosztás:

120-130 igencsak ég és föld.... akkor ne az nzt hasonlítsd hozzá, hanem egy Se-t mondjuk :)

Példa arról szólt, hogy egy Skoda 120 is "erősebbnek" tűnt a kollégának mint a C14NZ. Node az csak 48 lovacska új korában! Mééér kéne aztat az SE-hez hasonlítgatni?

Én pedig arról eszmefuttattam, hogy a 130- as az ég, a 120-as meg a föld. Igencsak óriási kölömség vót köztük. Nemcsak a motor, de a futómű is nagyon más a 130 javára!

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek egy C14SE mocis Asráról?

94'-es a szentem de amikor az alkatrésboltos felnyitotta a motorháztetőt elcsodálkozott mert ilyen gyújtást még nem látott!

Ennél a tipusnál.Nem is találtunk hozzá gyújtókábelt.

Érdemes motortisztítást eszközölni vagy inkább hagyjam így.Erő az van benne elég jócskán,meg az étvágya sem nagy,az olajat sem eszegeti(bár nem tudom milyen van benne).

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek egy C14SE mocis Asráról?

94'-es a szentem de amikor az alkatrésboltos felnyitotta a motorháztetőt elcsodálkozott mert ilyen gyújtást még nem látott!

Ennél a tipusnál.Nem is találtunk hozzá gyújtókábelt.

Érdemes motortisztítást eszközölni vagy inkább hagyjam így.Erő az van benne elég jócskán,meg az étvágya sem nagy,az olajat sem eszegeti(bár nem tudom milyen van benne).

A motortisztítás alatt mit értesz? Kívül, vagy bellül?

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek egy C14SE mocis Asráról?

94'-es a szentem de amikor az alkatrésboltos felnyitotta a motorháztetőt elcsodálkozott mert ilyen gyújtást még nem látott!

Ennél a tipusnál.Nem is találtunk hozzá gyújtókábelt.

Érdemes motortisztítást eszközölni vagy inkább hagyjam így.Erő az van benne elég jócskán,meg az étvágya sem nagy,az olajat sem eszegeti(bár nem tudom milyen van benne).

Fénykép van a motortérről?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki. van 1 kis problémám a hűtővel, csepeg mint az állat, megéri újat venni, vagy jó a használt is???

milyen árba vannak??

az igaz hogy 2 falyta hűtővel gyártották az 1.4-es astrákat??

nekem hoszú talpu a hűtőm, 1-ik ismerős mondta, meg mutatta meg.

no várom a kommenteket :) üdv!!

Link to comment
Megosztás:

A motortisztítás alatt mit értesz? Kívül, vagy bellül?

Belső motortisztításra gondoltam.A külső az nem gond,magasnyomású+motortisztító megoldom.

Csak attól félek ha belső motortisztítás eszközölünk akkor a lerakódott trutyi ami fellazul kárt tehet hengerben vagy valami.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki. van 1 kis problémám a hűtővel, csepeg mint az állat, megéri újat venni, vagy jó a használt is???

milyen árba vannak??

az igaz hogy 2 falyta hűtővel gyártották az 1.4-es astrákat??

nekem hoszú talpu a hűtőm, 1-ik ismerős mondta, meg mutatta meg.

no várom a kommenteket :) üdv!!

Ha nincs pénzed más hűtőre, akkor vegyél olyan cuccot amit bele kell tölteni. Jó büdös de hatásos...haveromnak bevált. Mikor majd cseréled a hűtőt akkor cserélsz folyadékot is mert ramaty lessz.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a 120-as meg a 130-as mint ég és föld!!!!! :lol: Rendőrségi zsiguli mellett autópályán 160 - 170 között húztam el.... (védett a piros rendszám :( )

Ezzel tisztában vagyok. Épp ezért irtam, hogy még az én 120-asom a véres torkával is jobban ment vagy legalább igy mint az Opelem....a 130-as meg már rakéta volt ez mellett! :P

Meg azért azt sem kell elfelejteni, hogy egy karbis azért jobban megy, pláne egy központi injektoroshoz képest. Ráadásul szerintem az 1.4 elég kevés egy Astrához.

Igy-igy! :hiya:

nekem hibalámpa nélkül is csuklik egyet ha lepadlózom, meg sztem mindenkinek

120-130 igencsak ég és föld.... akkor ne az nzt hasonlítsd hozzá, hanem egy Se-t mondjuk :D

azt nem értem, hogy egy karbis moci miért megy jobban egy központi befecsishez képest...

ha azonos beállításokat veszünk persze.

környeztvédelmi szempontból is mondjuk.

..mer'a karbiból egyből megy a "fröccs" a hengerbe amint belelépsz a gázba - talán jóval dúsabb is mint amilyen kellene - de ettől harap is a moci egyből. A miénken meg ilyen-olyan jeladók meg ECU vezérli oszt azé' se megy olyan "harapósan".. :)

plö: Egyik haveromnak van Pözsó306 központis, egy másik kollégának szintén ugyanaz, ugyanolyan motorral csak karbival(gondolom korábbi modell) és a karbis jóval harapósabban megy...a központishoz képest megy mint a barom.. :D

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki. van 1 kis problémám a hűtővel, csepeg mint az állat, megéri újat venni, vagy jó a használt is???

milyen árba vannak??

az igaz hogy 2 falyta hűtővel gyártották az 1.4-es astrákat??

nekem hoszú talpu a hűtőm, 1-ik ismerős mondta, meg mutatta meg.

no várom a kommenteket :( üdv!!

Folyadékszint hogy áll? Nekem is csöpögöt a sarka, igaz csak melegen, már bele akartam tenni a trutyit, amikor Hening cartárs szólt hogy szívjak le a vízból, mert kicsit sok, azóta nincs szivárgás. :P Ha nem szűnik meg, tömítőt bele.

Belső motortisztításra gondoltam.A külső az nem gond,magasnyomású+motortisztító megoldom.

Csak attól félek ha belső motortisztítás eszközölünk akkor a lerakódott trutyi ami fellazul kárt tehet hengerben vagy valami.

Gondolom nem mai gyerek a moci nem kéne bolygatni a lerakódásokat. Előfordulhat hogy utána meg ereszti vhol az olajat. :)

Link to comment
Megosztás:

hát nekem nem a szintel lesz a probléma :DDD eleinte csak csepegett, aztán volt egy gyenge hegymenet, ahol kcisit felmelegedett, azóta szinte már folyik :S

no akkor kapja a trutyit nekem is majd, addig meg töltögetem indulás előtt a vizet :( :)

köszi a válaszokta. üdv!!

Folyadékszint hogy áll? Nekem is csöpögöt a sarka, igaz csak melegen, már bele akartam tenni a trutyit, amikor Hening cartárs szólt hogy szívjak le a vízból, mert kicsit sok, azóta nincs szivárgás. :P Ha nem szűnik meg, tömítőt bele.

Link to comment
Megosztás:

hát nekem nem a szintel lesz a probléma :DDD eleinte csak csepegett, aztán volt egy gyenge hegymenet, ahol kcisit felmelegedett, azóta szinte már folyik :S

no akkor kapja a trutyit nekem is majd, addig meg töltögetem indulás előtt a vizet :( :)

köszi a válaszokta. üdv!!

Mondom nyomjad bele a levest. :P

Link to comment
Megosztás:

.......................

illetve arra a kérdésemre még most se kaptam válszt, hogy a pillangó szelep alól a keverőtérbe menő csövet ha megfújom, vagy megszívom, ott nehezen kell áramlania a levegőnek???

brezso, neked ugyan ez van nézd már meg.

Na, megnéztem (volna) azt is, de nem jön le a felső, légszűrő felőli vége annak a csőnek...ha nem haragszol, nem erőltettem...alulról viszont nagyon is könnyen lejött.. Próbáljam ott fújkálni egy másik csövet rátéve ennek a helyére? Ha találok rávalót megpróbálom...

Link to comment
Megosztás:

Na, megnéztem (volna) azt is, de nem jön le a felső, légszűrő felőli vége annak a csőnek...ha nem haragszol, nem erőltettem...alulról viszont nagyon is könnyen lejött.. Próbáljam ott fújkálni egy másik csövet rátéve ennek a helyére? Ha találok rávalót megpróbálom...

neeem

pont az kellene hogy a légszűrő részén rajta hagyod, és az injetor elejéről kelene lehúzni, és azt kellene fújkálni, szívni

mert a fekete dobozban van vmi szelep szerűség.

Link to comment
Megosztás:

neeem

pont az kellene hogy a légszűrő részén rajta hagyod, és az injetor elejéről kelene lehúzni, és azt kellene fújkálni, szívni

mert a fekete dobozban van vmi szelep szerűség.

Na, úgy próbáltam is, de gondoltam az nem fontos - ezek szerint mégis. Nekem is nehezen lehetett "átfújni/szivni", de akkor nem is meglepő, ha van ott valami szelep, nem?

Link to comment
Megosztás:

Na, úgy próbáltam is, de gondoltam az nem fontos - ezek szerint mégis. Nekem is nehezen lehetett "átfújni/szivni", de akkor nem is meglepő, ha van ott valami szelep, nem?

a kék csövön is van, de az könnyebb.

akkor oké, ha neked is nehézkes, akkor ok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.