Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Lenne nekem egy olyan gondom kicsi sárga és a müszerfalon világit (check engine)

Opel Astra f kombi 93-as c16nz-os motor 1.8 i katalizátor.

A következő képpen mosolyog rám a kicsi felirat, motor beinditása után kb 2-3 perc és villágit.

Volt hogy észrevettem hogy menet közbe elaludt 3-10 percre aztán megint felgyulladt.

A gond összefügésse hogy minden sebességben pontosan kb 1400-1500 között rángat a motor eléggé, 1400 alatt vagy 1500 felett már nem.

Ha tudna segiteni valaki vagy már volt ilyen gondja valakinek megköszönném a segitséget.

először is CARAVANod van nem kombid

másodszor meg ki kell villogtatni

mosolyog ránk itt egy olyan hogy GYÍK :)

ott találsz segítséget.

Link to comment
Megosztás:

először is CARAVANod van nem kombid

...

Opel Astra Caravan, aminek a kivitele: kombi :)

Ennyi erővel a 2/4 ajtós Corsa sem lépcsőshátú, hanem TR :(

...

Lenne nekem egy olyan gondom kicsi sárga és a müszerfalon világit (check engine)

Opel Astra f kombi 93-as c16nz-os motor 1.8 i katalizátor.

A következő képpen mosolyog rám a kicsi felirat, motor beinditása után kb 2-3 perc és villágit.

Volt hogy észrevettem hogy menet közbe elaludt 3-10 percre aztán megint felgyulladt.

A gond összefügésse hogy minden sebességben pontosan kb 1400-1500 között rángat a motor eléggé, 1400 alatt vagy 1500 felett már nem.

...

Sokat segíthet egy hibakód kiolvasás, amit tényleg érdemes megnézni a gyíkban, mert nem olyan bonyolult.

Az aláírásomban is találsz egy angol nyelvű oldalt (igaz Corsa elsősorban), de a motorkód miatt szinte ugyanaz lehet, csak a csatlakozó elhelyezkedése lehet más.

Viszont önmagában a hibakódra ne támaszkodjatok, mert pl. egy rossz lambdaszonda is összekavarhatja a dolgokat akár hibakód nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

.............

illetve arra a kérdésemre még most se kaptam válszt, hogy a pillangó szelep alól a keverőtérbe menő csövet ha megfújom, vagy megszívom, ott nehezen kell áramlania a levegőnek???

brezso, neked ugyan ez van nézd már meg.

..tegnap nem voltam itt...

:) ..mire is gondolsz, arra a vékony csőre ami az mellől jön amelyik a légszűrőházra megy (ezek egymás mellett vannak az injektorházon)? Na, ha le tudom húzni, megnézem és felfújom vele a motort úgy egynyócasra.. :( , mert azt nem próbáltam még lehúzni viszont a többi vákuumcső meg miegymás nem jön le nekem róla...úgy rá vannak gyógyulva.. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

lehet hogy furcsán fog hangzani amit irok de meg kell hogy kérdezzem tőtetek hogy:

előzmények:

kb egy éve irtam hogy ebben a melegben nyáron a motor nagyon rángat amig be nem melegszik a szerkezet. (télen nem annyira látványosan) . nagyábbol minden át let nézve, cserélve (gyertya,gyujtókábel,hőfokjeladó),benzikutat is váltottam, sőt az egyik márkafüggetlen szervizben a szerelő mondta hogy neki is astrája van és neki is rángat hidegen, és ő se tudja hogy mi lehet a gond.

ok. bele is törődtem...

idén ujra csinálja, mondanom se kell idegesíit azért

DE! :(

úgy vettem észre ha úgy parkoltam hogy lükvercel ki kell állnom akkor nem csinálja!!!

Ez elméletben lehetséges vagy csak én képzelődöm... :) ??,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

................

úgy vettem észre ha úgy parkoltam hogy lükvercel ki kell állnom akkor nem csinálja!!!

Ez elméletben lehetséges vagy csak én képzelődöm... :( ??,

Ezt hogyan is értsük..hátramenetben nem rángat vagy hátramenetben való indulás után nem rángat? :) ...ez utóbbi igen csak érdekes, de akkor megvan a megoldás! :lol: ..mindig tolass egy kicsit mielőtt útnak indulnál! :P :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogyan is értsük..hátramenetben nem rángat vagy hátramenetben való indulás után nem rángat? :) ...ez utóbbi igen csak érdekes, de akkor megvan a megoldás! :lol: ..mindig tolass egy kicsit mielőtt útnak indulnál! :P :hiya:

Lámpánál, mi?

Én amúgy váltóra tippelek első körben. Pl csont száraz. Esetleg kuplung? :(

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogyan is értsük..hátramenetben nem rángat vagy hátramenetben való indulás után nem rángat? :) ...ez utóbbi igen csak érdekes, de akkor megvan a megoldás! :hiya: ..mindig tolass egy kicsit mielőtt útnak indulnál! :( :P

hátramenetben való indulás után nem rángat (tehát amikor már előre megyek)

Link to comment
Megosztás:

váltó? :) nagyon nem értek hozza, hogy mi összefüggés lehet a váltóval? de tény hogy a váltó engedi az olajat...

Csak azért, mert ha én is pár másodpercig járatom a motort indítás után reggel felengedett kuplunggal üresben, akkor könnyebb berakni egyesbe, valamint a többi sebességet is könnyen veszi, mintha sebességbe rakva indítanám és aztán indulnék is...

Link to comment
Megosztás:

Csak azért, mert ha én is pár másodpercig járatom a motort indítás után reggel felengedett kuplunggal üresben, akkor könnyebb berakni egyesbe, valamint a többi sebességet is könnyen veszi, mintha sebességbe rakva indítanám és aztán indulnék is...

akkor lehet igazam lesz mert én kézifék helyet 1-esbe teszem az autót. és mikor előre indulok az első váltásom a 2-es. na kiváncsi leszek, most jobban odafigyelek erre.

Link to comment
Megosztás:

brezsó

az a cső, ami a keverőtérben egymás mellett kettő is van, egyik akék, ami a légszűrőhöz megy, a másik egy rövidebb, az pedig az injektor ház elejébe elulra megy az a kis fekete pipás cső.

na azt ha én megfújom, megszívom, elég nehezen megy a levegő rajta, a kék csőtől jólva nehezebben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

lehet hogy furcsán fog hangzani amit irok de meg kell hogy kérdezzem tőtetek hogy:

előzmények:

kb egy éve irtam hogy ebben a melegben nyáron a motor nagyon rángat amig be nem melegszik a szerkezet. (télen nem annyira látványosan) . nagyábbol minden át let nézve, cserélve (gyertya,gyujtókábel,hőfokjeladó),benzikutat is váltottam, sőt az egyik márkafüggetlen szervizben a szerelő mondta hogy neki is astrája van és neki is rángat hidegen, és ő se tudja hogy mi lehet a gond.

ok. bele is törődtem...

idén ujra csinálja, mondanom se kell idegesíit azért

DE! :(

úgy vettem észre ha úgy parkoltam hogy lükvercel ki kell állnom akkor nem csinálja!!!

Ez elméletben lehetséges vagy csak én képzelődöm... :) ??,

Szia!

Elméletben lehetséges, mert hátrameneti fokozatban más a módosítás értéke. A rángatás elmúlaása a motor bemelegedésével van összhangban, vagy a tengelykapcsoló/nyomatékváltó melegedésével?

Én egy VW-nél tapasztaltam ugyan ezt. Mire leszűkítettük a kört, addigra egyszerűen elmúlt. (A tulajdonosa már annyira megharagudott az autóra, hogy nem kímélte úgy mint szokta, hajtotta rendesen, az amúgy kikímélt autót és 1-2 hónap alatt nullára csökkent a jelenség.) Érdekes, csak ritkán hiszek az autók öngyógyulásában.

Pontosan mikor rángat?

Link to comment
Megosztás:

ilyen rángatózások sokszor lehetnek azért is mert a kis fordulaton való közlekedéstől lerakódik itt ott valami retek...

Mondasz vmit, mert amikor megvettem a kocsit, rendszeresen rángatva indultam, meg felkapcsoláskor is szokott rángatni. Biztos volt benne még a kezdők bátortalansága is, de egy nőé volt az autó, gondolom nem pörgette. Aztán én bejárattam redesen, :) volt injektortisztító lötyi, meg kartergázszűrő, és most jóval alacsonyabb fordulatszámban felkapcsolhatok rángatás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Mondasz vmit, mert amikor megvettem a kocsit, rendszeresen rángatva indultam, meg felkapcsoláskor is szokott rángatni. Biztos volt benne még a kezdők bátortalansága is, de egy nőé volt az autó, gondolom nem pörgette. Aztán én bejárattam redesen, :) volt injektortisztító lötyi, meg kartergázszűrő, és most jóval alacsonyabb fordulatszámban felkapcsolhatok rángatás nélkül.

nekem úgy rángat, ha csak odalépek neki egyből, akkor ránt egyet, és utána kezd gyorsulni

meg motor fék üzem elején de utána szép egyenletesen lassul.

Link to comment
Megosztás:

nekem úgy rángat, ha csak odalépek neki egyből, akkor ránt egyet, és utána kezd gyorsulni

meg motor fék üzem elején de utána szép egyenletesen lassul.

Ja akkor más... nekem úgy rángatott, amire az oktatók azt szokták mondani.: kockás benzint tankoltál? :( Én nem veszek észre rántást se gyorsításkor, se motorféknél. Csak amikor pölö 80-nál visszarakom 3-ba és kiengedem a kuplungot akkor ránt, de gondolom ez a sebességkülönbség miatt van. :)

Link to comment
Megosztás:

Ja akkor más... nekem úgy rángatott, amire az oktatók azt szokták mondani.: kockás benzint tankoltál? :( Én nem veszek észre rántást se gyorsításkor, se motorféknél. Csak amikor pölö 80-nál visszarakom 3-ba és kiengedem a kuplungot akkor ránt, de gondolom ez a sebességkülönbség miatt van. :)

ha szép nyugiba gyorsaítok, illetva ha gyorsan is gyorsítok, de a pedált fokozatosan nyomom akkor nekem se, de ha letaposom, akkor igen

Link to comment
Megosztás:

ha szép nyugiba gyorsaítok, illetva ha gyorsan is gyorsítok, de a pedált fokozatosan nyomom akkor nekem se, de ha letaposom, akkor igen

Na akkor idézek neked a Trabant kézikönyvéből.: Az érzéketlen gázpedál lenyomáskor nem a jármű gyorsulási képessége fog növekedni, hanem a tüzelőanyag fogyasztás. Ha még nem vetted volna észre ez nem Porsche, hogy padlózáskor beleszorulj az ülésbe, és felmarja az asztfaltot. :) Semmi értelme letaposni a gázpedált. Annyira nem vágom az injektor működését, de lehet hogy ilyenkor kap egy olyan dózist, amit nem tud a motort beszipákolni, és visszafojtja. Vagy vmi hasonló.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor idézek neked a Trabant kézikönyvéből.: Az érzéketlen gázpedál lenyomáskor nem a jármű gyorsulási képessége fog növekedni, hanem a tüzelőanyag fogyasztás. Ha még nem vetted volna észre ez nem Porsche, hogy padlózáskor beleszorulj az ülésbe, és felmarja az asztfaltot. :P Semmi értelme letaposni a gázpedált. Annyira nem vágom az injektor működését, de lehet hogy ilyenkor kap egy olyan dózist, amit nem tud a motort beszipákolni, és visszafojtja. Vagy vmi hasonló.

Így igaz!

Nem sok a különbség a Trabant és a 60 lovas Astra dinamikája között! :(

Minek lepadlózni egy szerencsétlen nyüszöge 1,4-est! Amikor én átültem a korábbi Skoda 130 GL-emből a C14NZ Astrába azt hittem, hogy sose tudok kiindulni időben egy utcasarkon amikor keresztbe meg jöttek mint a barom! Borzasztó volt megszokni, hogy semmi dinamika. :)

Pedig a Skoda csak 58 ló volt, de 200 kilóval könnyebb, meg farmotor és tolt mint az állat!

Link to comment
Megosztás:

Így igaz!

Nem sok a különbség a Trabant és a 60 lovas Astra dinamikája között! :D

Minek lepadlózni egy szerencsétlen nyüszöge 1,4-est! Amikor én átültem a korábbi Skoda 130 GL-emből a C14NZ Astrába azt hittem, hogy sose tudok kiindulni időben egy utcasarkon amikor keresztbe meg jöttek mint a barom! Borzasztó volt megszokni, hogy semmi dinamika. :(

Pedig a Skoda csak 58 ló volt, de 200 kilóval könnyebb, meg farmotor és tolt mint az állat!

Kissé off leszek, de az biztos, hogy az én - anno huszonakárhány éves - Skoda120-asom "véres torokkal" :) is legalább igy ment mint ez.. :D :P

.............

Jaj! Sorry, Novy! Megint elfelejtettem a csövet megfújni...meg megszivni.. :lol: ..de mentségemre legyen, hogy ma ki sem tudott hűlni a motor annyit mentem.. :hiya:

Link to comment
Megosztás:

én is fürgébbnek éreztema wareszt... de ránézek az órára és rájövök, hogy csak éreztem :)

azért a trabi igencsak messze van dinamikára...

a 120as skodák... régen ültem benne, és a barackos partján azt is vissza kellett rakni eggyel, de ha jól emlékszem 4ből 3 ba az astra meg 5 ből 4 be megy csak vissza és felmegy :(

Link to comment
Megosztás:

én is fürgébbnek éreztema wareszt... de ránézek az órára és rájövök, hogy csak éreztem :hiya:

azért a trabi igencsak messze van dinamikára...

a 120as skodák... régen ültem benne, és a barackos partján azt is vissza kellett rakni eggyel, de ha jól emlékszem 4ből 3 ba az astra meg 5 ből 4 be megy csak vissza és felmegy :lol:

Trabi az 45-50 -ig ment mint a disznó, csak szét kellett pörgetni azzagyát :P Megállni szarabb volt vele :) :(

Link to comment
Megosztás:

Trabi az 45-50 -ig ment mint a disznó, csak szét kellett pörgetni azzagyát :P Megállni szarabb volt vele :) :(

wareszunk a 60as rendszerrel, 3 ban 40-60 ig semmi nem gyorsulta le :hiya:

4T warcelt meg kis cseleskedéssel legyorsultam, még 100nál se ért utol :lol:

Link to comment
Megosztás:

wareszunk a 60as rendszerrel, 3 ban 40-60 ig semmi nem gyorsulta le :hiya:

4T warcelt meg kis cseleskedéssel legyorsultam, még 100nál se ért utol :lol:

Nah ugye. Nem volt olyan rossz az a 2T :D (de imádom a hangját :( Máig ha meghallok egy pömpömpölöm-szerű valamit, akkor megyek az ablakhoz :P ) szeretem nah :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.