Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem már több, mint 10e van a gyári gyertyákban és eddig nem volt vele gond. Előtte NGK volt, de mindenki mondta, hogy csak gyárit. Lehet, hogy próbaképp majd visszarakom a régiket ebből is, mert nem volt még semmi bajuk, csak épp biztosra akartam menni, mikor vettem, ezért cseréltem rögtön.

Igaz, nekem nem rángat gázon, vagy gyorsításkor, csak a motorfék környékén...

Valami kisebb fajta (<10mm) kulcs kellett, de ha gondolod holnapra megnézem, pontosan hányas. Ha veszel egy ilyen tescos készletet 1-2 ezer foritntért, abban biztos találsz megfelelőt.

Sztem nem gyertya. Nekem is gázelvételkor rángat, nem mindig, de akkor elég kellemetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már több, mint 10e van a gyári gyertyákban és eddig nem volt vele gond. Előtte NGK volt, de mindenki mondta, hogy csak gyárit. Lehet, hogy próbaképp majd visszarakom a régiket ebből is, mert nem volt még semmi bajuk, csak épp biztosra akartam menni, mikor vettem, ezért cseréltem rögtön.

Igaz, nekem nem rángat gázon, vagy gyorsításkor, csak a motorfék környékén...

Valami kisebb fajta (<10mm) kulcs kellett, de ha gondolod holnapra megnézem, pontosan hányas. Ha veszel egy ilyen tescos készletet 1-2 ezer foritntért, abban biztos találsz megfelelőt.

én 600Ftért vettem, és mindenféle van, amire eddig szükség volt az astrán, belső csak, külsőtmég vennem kell.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már több, mint 10e van a gyári gyertyákban és eddig nem volt vele gond. Előtte NGK volt, de mindenki mondta, hogy csak gyárit. Lehet, hogy próbaképp majd visszarakom a régiket ebből is, mert nem volt még semmi bajuk, csak épp biztosra akartam menni, mikor vettem, ezért cseréltem rögtön.

Igaz, nekem nem rángat gázon, vagy gyorsításkor, csak a motorfék környékén...

Valami kisebb fajta (<10mm) kulcs kellett, de ha gondolod holnapra megnézem, pontosan hányas. Ha veszel egy ilyen tescos készletet 1-2 ezer foritntért, abban biztos találsz megfelelőt.

Az előzőekhez hozzászólva egy rövid történet, hátha segít:

Apósom egyszer a vectráján kivillant a sárga lámpa. Elvitte szakihoz aki megállapította hogy trafó hibája van. Ki is cserélték kábelekkel gyertyákkal együtt. Ment vele kb 500 km majd meghalt a vezérmű. Dugó, gyűrű, szelep, vezérmű következett. Rendben is volt az autó mikor kb 300km után elkezdett rángatni gyorsításkor és folyamatos sebességen is, majd jött a sárga lámpa megint. Újra szaki aki megint ki akarta cseréltetni a trafót.

Egy autószerelő kicserélte a gyertyákat és azóta se lámpa se rángás.

Szóval gyári gyertyák kb 800km után kipurcantak és az újakkal semmi gond.

Más;

Nekem is X14Xe motorom van csak nem tudom hányas torx dugókulcs kell a termosz leszereléséhez. Tud valaki ebben segíteni?

Nekem gyári gyertyák vannak a verdában. Pár hónapja vettem új NGK készletet, beraktam, ment mint a veszedelem a kocsi, de 2000km után kettő is elrepedt. Visszaraktam a régieket és semmi baj azóta sem. Lassan 90 ezer kilométer lesz bennük. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A lambda értékeit is tárolja?Hogyan kalibrálja be magát az újhoz ha cseréled?

Ezt a kalibrálást hogy érted?

Mert a lambda-szonda, ha jó, akkor az oxigéntartalomnak megfelelő jelet ad...és az ECU addig csökkenti vagy növeli a benzin mennyiségét, amíg azt az értéket nem mutatja a szonda, amit a gyárban meghatároztak...azaz az optimálisat...

Itt mi lenne a kalibráció??? :D

De lehet h csak én vok láma... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A lambda értékeit is tárolja?Hogyan kalibrálja be magát az újhoz ha cseréled?

Nem kell kalibrálni semmit. Általában resetelni kell (diag csatin keresztül tech-el) az ecu-t, mert

vannak adaptív folyamatok beleírva, amik bizonyos offsetet adnak a szondák jeléhez, ha öregednek,

és elmászik a munkapontjuk. Reset után az új szondához lesz offset egy idő után automatikusan.

Link to comment
Megosztás:

hát én azért rámérnék arra az új lambdára is, mert elég gyanús...

Szal gyertyák, gyújtókábelek ellenőrzése nem ártana.

Megtettem, semmi változás. Sajnos kizárva. Monjuk ha gyújtás gondja lenne, akkor azért nem zárnám ki a DIS-t se....

mindegy, most már kipróbálok egy másik lambdát, mert ez így nem állapot, és nekem már csak ez az egy tippem maradt.

Link to comment
Megosztás:

Megtettem, semmi változás. Sajnos kizárva. Monjuk ha gyújtás gondja lenne, akkor azért nem zárnám ki a DIS-t se....

mindegy, most már kipróbálok egy másik lambdát, mert ez így nem állapot, és nekem már csak ez az egy tippem maradt.

DIS egyszerű állat... vagy működik, vagy nem :lol: esetleg a csatija lehet kontaktos, kontaktsprét neki. :D

Lambdát pedig megfelelő helyen ki lehet mérni szkóppal, nem kell mindjárt futni másikért :lol:

Link to comment
Megosztás:

DIS egyszerű állat... vagy működik, vagy nem :lol: esetleg a csatija lehet kontaktos, kontaktsprét neki. :D

Lambdát pedig megfelelő helyen ki lehet mérni szkóppal, nem kell mindjárt futni másikért :D

Hát igen, ha jól gondolom 2 tekercs, meg valami minimális vezérlés neki. Én sem gyanakodom rá.

Sajnos nincs szkóp a közelemben, de félek is tőle, hogy mi van, ha a lamdba szar. Akkor hiába méregetem. Ha mondjuk normális keveréket szegénynek érzékel. Mert ugye, ehhez kellene még egy gázelemző is, hogy tudjam, hogy az a jel, amit mérek rajta, igaz-e.

Még mindig fura nekem, hogy az előző lambda tényleg szar volt, mert darabokban jött ki (u.gy. volt, 1 évet bírt), és utána az új gyárival meg minden jó volt egy hónapig. Nem hiszem, hogy ez véletlen, és más hiba pont akkor tűnt el, mikor az új lambda bekerült, aztán 1 hónappal később meg előjött.

Olyan triviális lenne az egész, de ha elmegy az ember egy olyan helyre, ahol van kellő műszerezettség, ott kellő szakértelem nincs, vagy leugatnak, hogy ők jubban tudják, aztán mondanak egy hülyeséget, míg én pár perc alatt kimérném amit szeretnék, ha odaengednének, és megmutatnák, hogy kell használni mondjuk a gázelemzőt... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még mindig fura nekem, hogy az előző lambda tényleg szar volt, mert darabokban jött ki (u.gy. volt, 1 évet bírt), és utána az új gyárival meg minden jó volt egy hónapig. Nem hiszem, hogy ez véletlen, és más hiba pont akkor tűnt el, mikor az új lambda bekerült, aztán 1 hónappal később meg előjött.

Ez jellemzően az utángyári lambdákra jellemző... biztos gyárit kaptál, nem csak a számlán? :lol:

Link to comment
Megosztás:

akkor az biztos gyári is volt... aztán jön a kérdés, nem-e valami gyári hibásat fogtál ki. De tényleg csak mérni lehetne, az a tuti.

Az lesz, más megoldás nincs. Az ECUnál melyik vezeték az? NEm tudod véletlenül? Ott is nézném, mert még akár valami kontakthiba is bejöhet a képbe szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Ja, így elképzelhető. Ezek szerint a vezérműtengely mellett kifér a rugó.

meg a többi cucc is ezekszerint.

nekem kollégám is így mesélte, hogy csavarhúzóval lenyomja a szelepet, onnan meg már ki tudja venn a himbát.

de másik meg azt mondja, hogy ha szar a tőke, akkor a vez teng is cserés ...

na most menj el rajtuk :lol:

Link to comment
Megosztás:

meg a többi cucc is ezekszerint.

nekem kollégám is így mesélte, hogy csavarhúzóval lenyomja a szelepet, onnan meg már ki tudja venn a himbát.

de másik meg azt mondja, hogy ha szar a tőke, akkor a vez teng is cserés ...

na most menj el rajtuk :D

Jó nagy csavarhúzó kell hozzá, nem olyan könnyű lenyomni. Szerintem a tőke tönkremehet úgyis, hogy a tengely még jó, pölö ha nem jó az olaj, és nincs normális kenése. Ámbár akkor a tengelynek sincs. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó nagy csavarhúzó kell hozzá, nem olyan könnyű lenyomni. Szerintem a tőke tönkremehet úgyis, hogy a tengely még jó, pölö ha nem jó az olaj, és nincs normális kenése. Ámbár akkor a tengelynek sincs. :lol:

nincs annyira, de van annak is még, elég nagy olajköd van ott, hogy kapjon az is

de akkor mindenkinek cserélni kell a vez tengelyt is

pl DAY nak is...

meg ha nem lenne kenése, akkor már elkopott vona, de üzemmelegen semmi hangja

a csavarhúzót kétkézzel nyomta az alfa tőkéjére, mikor összeugrott, ami szar volt, de a többit nem bírta összenyomni

Link to comment
Megosztás:

nincs annyira, de van annak is még, elég nagy olalyköd van ott, hogy kapojon az is

de akkor mindenkinek cserélni kell a vez tengelyt is

pl DAY nak is...

meg ha nem lenne kenése, akkor már elkopott vona, de üzemmelegen semmi hangja

a csavarhúzót kétkézzel nyomta az alfa tőkéjére, mikor összeugrott, ami szar volt, de a többit nem bírta összenyomni

:lol: :D

Link to comment
Megosztás:

nincs annyira, de van annak is még, elég nagy olajköd van ott, hogy kapjon az is

de akkor mindenkinek cserélni kell a vez tengelyt is

pl DAY nak is...

meg ha nem lenne kenése, akkor már elkopott vona, de üzemmelegen semmi hangja

a csavarhúzót kétkézzel nyomta az alfa tőkéjére, mikor összeugrott, ami szar volt, de a többit nem bírta összenyomni

Beb*szna, ha hidrotőke cserével együtt veztengelyt is cserélni kelljen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.