Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy olyan kérésem lenne az 1.4 16v-s cartársakhoz,nem találkozott-e valaki olyan problémával, hogy idönként -nem rendszeressen- egyik henger 1500-2000 fordulat között nem akar dolgozni, mint ha kihagyna? A kocsiban 140e Km van és olajból 10e alatt cirka 0,5l-t eszik! Mi lehet a probléma?

Köszi a válaszokat!

Én nem tapasztaltam ilyet. Pedig volt amikor figyelmetlenségből 50e. mentek a gyertyák. Persze gyári 2 pólusú, vigyázz, mert hamisítják! A Gabi jól megfogalmazta a lényeget, a hibát illetően.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdek nagyon kiakadni a kocsin, és végleg feladni. Ha bárki bármi értelmes ötlettel, javaslattal, ajánlott szervizzel, szerelővel tudna segíteni, akor nagyon örülnék. A problémám, amivel hónapok óta küzdök a folyamatos 0170-es hibakód. A jelenség az, hogy autópályán 140 körül szinte folyamatos a sárga lámpa, de városban is napjában 4-5x előjön, főleg emelkedőkön felfele. Ezen kívül van egy kis rángatás a motorfék elején, illetve 70-80-as tempó körül, ha épp csak annyi gázt adok, hogy még nem motorfék van. Ha ekkor sikerül úgy játszani a gázzal, hogy több másodpercig rángasson, akkor szinte biztos, hogy jön a sérga lámpa. Több szerelőnél jártam, Opel szakszervízben is. Először volt egy lambda csere (gyári, új!), amivel pár hétig jó is volt, de újra elkezdte. Aztán szerelő mondta, hogy nem kell foglalkozni a sárga lámpával, amíg magától kialszik, meg nem kell foglalkozni a kormos kipuffal sem, meg a 9 liter se olyan vészes folgyasztás nyáron városban. (jó, mi?) Gondoltam ebből elég. Opel szakszervízbe el, ott tech2, kihozta, hogy szegény keverék a hiba. (megjegyzem a másik szerelőnél saját szememmel láttam, hogy dús keveréket írt, itt meg még csak be se indították a motort, azt már nem is mertem mondani, hogy esetleg egy gázelemzőt is be kellene tenni). Rohadtu elegem van, hogy kicseréltetnek velem mindent, és semmi nem oldja meg a dolgot. Hiába megyek bármilyen szervizbe. A legutóbbi opeles csávó mondta, hogy tuti EGR hiba, cseréljem ki. Megvolt, újabb 30.000 pénz, semmi változás. (az se érdekelte, hogy egr hiba nem volt, és lezárva is csinálta a bibit).

Szóval most van egy új lambdám, egy új agr-em, lassan 100.000 ft körül járok, de sehol a megoldás. Már akár el is adnám a kocsit, hiába csináltam meg annyi mindent rajta, nem érdekel, de ahhoz sincs kedvem, hogy 3 nap után visszahozzák.

Egy nagy halom alkatrész lett cserélve, illetve átpróbálva biztosan jó autóból. Ezek:

- benzinszűrő

- Levegő hőmérséklet, vizhőfok jeladó

- Folytószelep potméter

- MAP szenzor

- Főtengely jeladó

- Benzin nyomásszabályzó

- Új lambda, EGR szelep

- Minden kipucolva a folytószelepház környékén

- Injektorok kiszerelve, nem eresztenek

- AC pár hónapja volt méretve, rendben volt

- Fals levegőt 3x átnéztem, minden vákumcsövet, amit tudtam lehúztam, ledugóztam, akkor is jött a hiba. Az opel szervizes is nézegette, de nem talált semmit ő sem.

Gázon semi rángatás, az autó megy rendesen, így gyújtás gondokra nem gondolnék.

Még annyi érdekesség van, hogy valószínű a lambda csere nem volt felesleges, mert amit kiszedett a szerelő, az teljesen szét volt hullva, és előtte volt ZK-n, szar is volt minden adat.

Ha bármi tippetek van, nagyon megköszönném, mert iszonyatosan elegem van. Főleg a szerelőkből, meg a hozzáállásukból. Már a motorvezérlő leírását olvasgatom, de nekem már család meg munka mellett nincs erre ennyi időm... Szerettem eddig ezt a kocsit, mert nem hagyott ott sehol, és szépen megcsináltam mindent, gondoskodtam róla, cseréltem mindent időben, de most már nagyon kikészít. Bocs, ha hosszú voltam, de már csak egy értelmes közösségben bízom. Köszi a türelmeteket!

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem is vannak néha ilyen rángatásos periódusok, de sárga lámpa nem villan fel. Úgyhogy együtt érzek Veled!

Merre felé laksz? Megkérdezem az itteni szerelőmet, hátha tud mondani erre vmit és akkor nekem is megoldódnak az ilyen gondjaim. Nem ez az Opel legjobban sikerült motorja, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

hát én azért rámérnék arra az új lambdára is, mert elég gyanús...

amúgy gyújtáshiba is tud okozni hülyeséget így, mert ha néha kihagy egy-egy henger (rángatásnál),

a lambda érezheti jogosan túl dúsnak a keveréket. Szal gyertyák, gyújtókábelek ellenőrzése nem ártana.

Link to comment
Megosztás:

hát én azért rámérnék arra az új lambdára is, mert elég gyanús...

amúgy gyújtáshiba is tud okozni hülyeséget így, mert ha néha kihagy egy-egy henger (rángatásnál),

a lambda érezheti jogosan túl dúsnak a keveréket. Szal gyertyák, gyújtókábelek ellenőrzése nem ártana.

Nekem is elvileg minden ok! A lambdát cseréltem nemrég, rámértünk, AGR tuti jól működik.

Én arra gondolok, hogy vmi az ECU programjával van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

..............lett cserélve, illetve átpróbálva biztosan jó autóból. Ezek:

- benzinszűrő

- Levegő hőmérséklet, vizhőfok jeladó

- Folytószelep potméter

- MAP szenzor

- Főtengely jeladó

- Benzin nyomásszabályzó

- Új lambda, EGR szelep

- Minden kipucolva a folytószelepház környékén

- Injektorok kiszerelve, nem eresztenek

- AC pár hónapja volt méretve, rendben volt

- Fals levegőt 3x átnéztem, minden vákumcsövet, amit tudtam lehúztam, ledugóztam, akkor is jött a hiba. Az opel szervizes is nézegette, de nem talált semmit ő sem.

Gázon semi rángatás, az autó megy rendesen, így gyújtás gondokra nem gondolnék.

Még annyi érdekesség van, hogy valószínű a lambda csere nem volt felesleges, mert amit kiszedett a szerelő, az teljesen szét volt hullva, és előtte volt ZK-n, szar is volt minden adat.

Ha bármi tippetek van, nagyon megköszönném, mert iszonyatosan elegem van. Főleg a szerelőkből, meg a hozzáállásukból. Már a motorvezérlő leírását olvasgatom, de nekem már család meg munka mellett nincs erre ennyi időm... Szerettem eddig ezt a kocsit, mert nem hagyott ott sehol, és szépen megcsináltam mindent, gondoskodtam róla, cseréltem mindent időben, de most már nagyon kikészít. Bocs, ha hosszú voltam, de már csak egy értelmes közösségben bízom. Köszi a türelmeteket!

Abszolút amatőr vagyok és tudatlan, de a Hall jeladót és az alapjáratit már próbáltátok kicserélni? - ha vannak ilyenek azon a motoron egyáltalán, mert nem értek hozzá :lol: Mit takar az a hibakód?

Az AGR-be, a fórumon olvasottak alapján, kár volt invesztálni. Ha le van falazva is jól megy a kocsi csak néha dob sárgát hosszú motorféknél és azt sem mindig...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdek nagyon kiakadni a kocsin, és végleg feladni. Ha bárki bármi értelmes ötlettel, javaslattal, ajánlott szervizzel, szerelővel tudna segíteni, akor nagyon örülnék. A problémám, amivel hónapok óta küzdök a folyamatos 0170-es hibakód. A jelenség az, hogy autópályán 140 körül szinte folyamatos a sárga lámpa, de városban is napjában 4-5x előjön, főleg emelkedőkön felfele. Ezen kívül van egy kis rángatás a motorfék elején, illetve 70-80-as tempó körül, ha épp csak annyi gázt adok, hogy még nem motorfék van. Ha ekkor sikerül úgy játszani a gázzal, hogy több másodpercig rángasson, akkor szinte biztos, hogy jön a sérga lámpa. Több szerelőnél jártam, Opel szakszervízben is. Először volt egy lambda csere (gyári, új!), amivel pár hétig jó is volt, de újra elkezdte. Aztán szerelő mondta, hogy nem kell foglalkozni a sárga lámpával, amíg magától kialszik, meg nem kell foglalkozni a kormos kipuffal sem, meg a 9 liter se olyan vészes folgyasztás nyáron városban. (jó, mi?) Gondoltam ebből elég. Opel szakszervízbe el, ott tech2, kihozta, hogy szegény keverék a hiba. (megjegyzem a másik szerelőnél saját szememmel láttam, hogy dús keveréket írt, itt meg még csak be se indították a motort, azt már nem is mertem mondani, hogy esetleg egy gázelemzőt is be kellene tenni). Rohadtu elegem van, hogy kicseréltetnek velem mindent, és semmi nem oldja meg a dolgot. Hiába megyek bármilyen szervizbe. A legutóbbi opeles csávó mondta, hogy tuti EGR hiba, cseréljem ki. Megvolt, újabb 30.000 pénz, semmi változás. (az se érdekelte, hogy egr hiba nem volt, és lezárva is csinálta a bibit).

Szóval most van egy új lambdám, egy új agr-em, lassan 100.000 ft körül járok, de sehol a megoldás. Már akár el is adnám a kocsit, hiába csináltam meg annyi mindent rajta, nem érdekel, de ahhoz sincs kedvem, hogy 3 nap után visszahozzák.

Egy nagy halom alkatrész lett cserélve, illetve átpróbálva biztosan jó autóból. Ezek:

- benzinszűrő

- Levegő hőmérséklet, vizhőfok jeladó

- Folytószelep potméter

- MAP szenzor

- Főtengely jeladó

- Benzin nyomásszabályzó

- Új lambda, EGR szelep

- Minden kipucolva a folytószelepház környékén

- Injektorok kiszerelve, nem eresztenek

- AC pár hónapja volt méretve, rendben volt

- Fals levegőt 3x átnéztem, minden vákumcsövet, amit tudtam lehúztam, ledugóztam, akkor is jött a hiba. Az opel szervizes is nézegette, de nem talált semmit ő sem.

Gázon semi rángatás, az autó megy rendesen, így gyújtás gondokra nem gondolnék.

Még annyi érdekesség van, hogy valószínű a lambda csere nem volt felesleges, mert amit kiszedett a szerelő, az teljesen szét volt hullva, és előtte volt ZK-n, szar is volt minden adat.

Ha bármi tippetek van, nagyon megköszönném, mert iszonyatosan elegem van. Főleg a szerelőkből, meg a hozzáállásukból. Már a motorvezérlő leírását olvasgatom, de nekem már család meg munka mellett nincs erre ennyi időm... Szerettem eddig ezt a kocsit, mert nem hagyott ott sehol, és szépen megcsináltam mindent, gondoskodtam róla, cseréltem mindent időben, de most már nagyon kikészít. Bocs, ha hosszú voltam, de már csak egy értelmes közösségben bízom. Köszi a türelmeteket!

Csak egy ötlet:

www.injektor.hu

Hátha ők tudnak segíteni...ahogy olvasgattam, szakemberek + komoly géppark

Link to comment
Megosztás:

Minenkinek köszönöm az együttérzést. :lol: Nem a legjobb motor az tény, de eddig én szerettem, mert túl nagy gondom nem volt vele, az olajat se eszi, ami eléggé csoda ezeknél.

Merre felé laksz?

Bp, de már ott tartok, hogy ha valaki ajánl egy értelmes szerelőt még akár el is kirándulok szívesen vidékre.

hát én azért rámérnék arra az új lambdára is, mert elég gyanús...

Szal gyertyák, gyújtókábelek ellenőrzése nem ártana.

Én már az elején gondoltam rá, hogy szar lehet az új lambda, de hát ugye mindenki mondta, hogy "csak nem". Műszaki ember lévén ilyen érv nálam sincs, de mit csináljak. Hiába mérek rá, nem tudom megítélni, hogy fals jelet ad, vagy tényleg dús/szegény a keverék (valamiért), és jó a jele.... Már ott tartok, hogy veszek egy u.gy. szondát, amit majd "kidobok", csak hogy ezt ki tudjam venni, és visszavigyem.

Gyertyák gyáriak, 1 évesek, <20.000km van bennük. Gyújtáskábel bremi, 1 éve volt cserélve, de eddig nem volt vele gond. Mérésre gondolsz? Vagy hogy lehetne még ellenőrizni?

Hall jeladót és az alapjáratit már próbáltátok kicserélni?

Mit takar az a hibakód?

Az AGR-be, a fórumon olvasottak alapján, kár volt invesztálni. Ha le van falazva is jól megy a kocsi csak néha dob sárgát hosszú motorféknél és azt sem mindig...

Nekem hall nincs, DIS gyújtásos, és alapjárati nincs fél éves, ident opel, nem gagyi. Igaz, azt még nem cseréltem... A 0170-ről annyit tudni, hogy keverékképzési hiba, és elvileg akkor kell ilyet adni, ha az ECU az összes lépcsőn végig ért (fokozatosan állít a befecskendezésen, lépcsőkben kompenzál ha szegényíteni, vagy dúsítani kell) de még mindig nem sikerült a lambda szabályozást beindítani, amivel a lambdát a 0,97-1,03 ablakban lehet tartani.

AGR szerintem is jó volt, eddig rendszeresen tisztítva nem volt vele gondom, de a szervízben erősködtek, hogy az a baj. Lezárni nem szeretem, mert nekem akkor folyton dobál rá hibákat, és leállásig ki sem alszik a lámpa, ami zavar, mert esetleg más valós hibát meg nem veszek észre.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szimpatikus volt, valószínű majd beszélek velük, de valaki eléggé lehúzta itt ebben a fórumban.

..és az nem lehetséges, hogy valahol csak egy "banális" vezetékhiba okozza a tüneteket...valamelyik jeladóról nem állandó az összeköttetés az ECU-val? Vagyis a cuccok jók a motorban... De tényleg csak találgatok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

..és az nem lehetséges, hogy valahol csak egy "banális" vezetékhiba okozza a tüneteket...valamelyik jeladóról nem állandó az összeköttetés az ECU-val? Vagyis a cuccok jók a motorban... De tényleg csak találgatok. :lol:

Igen, nekem is eszembe jutott ilyesmi, na de ezt meg végképp hogyan szűröm ki... Meg ugye, mikor a hiba előjött nem nagyon volt bolygatva előtte semmi vezetékköteg, meg ilyesmi.Volt ugye lambda csere, de ha az ő vezetéke lett volna elpiszkálva, akkor lehetne mondjuk egy kontakt hiba, és akkor lenne 0130-as lambdaszonda hiba kód is. Mikor teljesen meghalt az első szondám, volt ilyen hibakód...

Link to comment
Megosztás:

Én első körben cserélnék egy DIS modult egy bontottra és áramtalanítanám az ECU-t min 24 órára.

A városi 9liter az X14XE-től nem sok.

Áramtalanítás már volt, szerelő mondta. Az én ECUmnak annyira nem számított semmit, hogy a tárolt hibakódot is megőrizte. :lol: Nekem eddig város is benne volt 8ban volt nyáron, ahhoz képest sokallom. :D Lehet, megpróbálok egy dis-t cserélni. Valaki itt vesztegette mostanában az övét. Meg is keresem.

Link to comment
Megosztás:

Áramtalanítás már volt, szerelő mondta. Az én ECUmnak annyira nem számított semmit, hogy a tárolt hibakódot is megőrizte. :lol: Nekem eddig város is benne volt 8ban volt nyáron, ahhoz képest sokallom. :D Lehet, megpróbálok egy dis-t cserélni. Valaki itt vesztegette mostanában az övét. Meg is keresem.

Spzolinak volt eladó...

Mennyi időre áramtalanítottátok?

Link to comment
Megosztás:

DIS-nek ehhez semmi köze szerintem. ECU-t meg hiába áramtalanítja, 96 végétől flash memóriás...

Hát a DIS-re én se nagyon gyanakodtam, mert akkor min. 2 henger nem menne, azt meg azért gyorsításkor eléggé megérezném, gondolom. Az ECU-ról azt olvastam, hogy csak obd-n lehet törölni, meg 20 indítás után tud maga törölni rendbejött hibákat, eddig így is tapasztaltam, de ilyenkor az ember már mindent megpróbál...

Link to comment
Megosztás:

Az előzőekhez hozzászólva egy rövid történet, hátha segít:

Apósom egyszer a vectráján kivillant a sárga lámpa. Elvitte szakihoz aki megállapította hogy trafó hibája van. Ki is cserélték kábelekkel gyertyákkal együtt. Ment vele kb 500 km majd meghalt a vezérmű. Dugó, gyűrű, szelep, vezérmű következett. Rendben is volt az autó mikor kb 300km után elkezdett rángatni gyorsításkor és folyamatos sebességen is, majd jött a sárga lámpa megint. Újra szaki aki megint ki akarta cseréltetni a trafót.

Egy autószerelő kicserélte a gyertyákat és azóta se lámpa se rángás.

Szóval gyári gyertyák kb 800km után kipurcantak és az újakkal semmi gond.

Más;

Nekem is X14Xe motorom van csak nem tudom hányas torx dugókulcs kell a termosz leszereléséhez. Tud valaki ebben segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Szóval gyári gyertyák kb 800km után kipurcantak és az újakkal semmi gond.

Nekem is X14Xe motorom van csak nem tudom hányas torx dugókulcs kell a termosz leszereléséhez. Tud valaki ebben segíteni?

Nekem már több, mint 10e van a gyári gyertyákban és eddig nem volt vele gond. Előtte NGK volt, de mindenki mondta, hogy csak gyárit. Lehet, hogy próbaképp majd visszarakom a régiket ebből is, mert nem volt még semmi bajuk, csak épp biztosra akartam menni, mikor vettem, ezért cseréltem rögtön.

Igaz, nekem nem rángat gázon, vagy gyorsításkor, csak a motorfék környékén...

Valami kisebb fajta (<10mm) kulcs kellett, de ha gondolod holnapra megnézem, pontosan hányas. Ha veszel egy ilyen tescos készletet 1-2 ezer foritntért, abban biztos találsz megfelelőt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.