Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A szintjelző mellett megy be a cső, pontosabban a csonk amire a cső rá van húzva, és a tankban az AC-alatti "dobozba" nyomja vissza a benyát. Nekem ez volt kicsúszva, ezért rángatott 15-liter alatt. Amennyire én láttam nincs benne szűrő, vagy visszacsapószelep ami akadályozná a fecskendős akciódat.

Zotya, úgy látom nagy tank szakértő vagy. <_< LEnne még egy kérdésem. Az AC-ra menő gumitömlőn találtam egy kis repedés, ahol szivárog. Vagyis a bilincs alatt van pont, így most nem jön ki benya, de nyugodtabb lennék, ha ki tudnám cserélni. Viszont olyan feszesen bentvan abban a szűk nyílásban, foglamam sincs hogyan lehetne azt kiszedni. Nincs ebben valami tapasztalatod? Kicsit félek, ha valahogy kihúzom, vajon hogyan fogom oda visszabányászni. A tankot leszedni nincs nagy kedvem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy off bora 1.4 16v-s mociban mennyinek kell lenni a kompressziónak, mi az amikor már ki van a lelke és mi az ami megfelelő? Azt olvastam anno itt, hogy a hengerek közt nem szabadna 1-nél nagyobb különbséget mérni, de mennyi lenne az ideális, mert csak a különbséget jegyezte meg a gyenge agyam. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy off bora 1.4 16v-s mociban mennyinek kell lenni a kompressziónak, mi az amikor már ki van a lelke és mi az ami megfelelő? Azt olvastam anno itt, hogy a hengerek közt nem szabadna 1-nél nagyobb különbséget mérni, de mennyi lenne az ideális, mert csak a különbséget jegyezte meg a gyenge agyam. :lol:

Ha jól rémlik, olyan 13-16 környékén vannak a benyásoknál. <_< Az eltérésre irták már, hogy az 1 már gyanús, igen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom! Mentem az autóval, semmi probléma nem volt. Megálltam kb 5-10 percre, inditottam volna, csak nem indult az autó. Forgatni forgatott, de semmi több, mintha a gyujtáskábeleket lehúztam volna a gyertyákról. Néztem a biztositékokat, azok rendbe vannak. Kivettem a egy gyertyát, rádugtam a pipára, letesteltem, szikra nem volt, megnéztem egy másik henger gyertyáját, és ott se volt szikra, vagy már csak az idegtől nem láttam. A gyujtás trfóról lehúztam a csatlakozót, nincs-e beoxidálódva, de az is rendbe van. Mit csináljak most? Mi tévő legyek? Segitségeteket előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom! Mentem az autóval, semmi probléma nem volt. Megálltam kb 5-10 percre, inditottam volna, csak nem indult az autó. Forgatni forgatott, de semmi több, mintha a gyujtáskábeleket lehúztam volna a gyertyákról. Néztem a biztositékokat, azok rendbe vannak. Kivettem a egy gyertyát, rádugtam a pipára, letesteltem, szikra nem volt, megnéztem egy másik henger gyertyáját, és ott se volt szikra, vagy már csak az idegtől nem láttam. A gyujtás trfóról lehúztam a csatlakozót, nincs-e beoxidálódva, de az is rendbe van. Mit csináljak most? Mi tévő legyek? Segitségeteket előre is köszönöm!!

Ugyanígy jártam pár napja,sehol nem volt szikra,nekem a gyújtásmodul (indukciós jeladó,vagy ki, hogy hívja) nyiffant ki.

Nem tudom milyen gyújtásod van,nekem az elosztófedél alatt van ez a cucc.

P1010055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Zotya, úgy látom nagy tank szakértő vagy. :lol: LEnne még egy kérdésem. Az AC-ra menő gumitömlőn találtam egy kis repedés, ahol szivárog. Vagyis a bilincs alatt van pont, így most nem jön ki benya, de nyugodtabb lennék, ha ki tudnám cserélni. Viszont olyan feszesen bentvan abban a szűk nyílásban, foglamam sincs hogyan lehetne azt kiszedni. Nincs ebben valami tapasztalatod? Kicsit félek, ha valahogy kihúzom, vajon hogyan fogom oda visszabányászni. A tankot leszedni nincs nagy kedvem...

Ez még tankon kívül volt, tehát a benzinszűrőtől ahogy a tankhoz ér a cső, vagy a tankon bellül, a 6-csavaros fedlap csonkja, és maga az AC-között? Végülis bárhol le lehet venni a bilincset, aztán csvarhúzóval aláfeszíteni a csőnek, mert eléggé rá szokott gyógyulni. Ha lejön, és van benne annyi plussz, akkor le lehet vágni, és újrabikibcselni, ha rövid, akkor 1-2ezerft/méterért vettem csövet, azzal kicserélni. Magát az AC-t is ki lehet billenteni a tankból ha muszáj, csak nehezen jön ki, mert az előszűrő éppen hogy csak kifér a nyíláson. Először előre kell huzni pár centit, aztán felfele, aztán meg lebuktatva kiügyeskedni a szűrővel együtt. Ha lepottyan az aljáról akkor vagy nőgyógyászkéz tükörből, vagy tank leszed. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez még tankon kívül volt, tehát a benzinszűrőtől ahogy a tankhoz ér a cső, vagy a tankon bellül, a 6-csavaros fedlap csonkja, és maga az AC-között?

Vettem már én is benzincsővet. :lol:

A tankon kívüli csőről van szó, ami az AC csonktól megy a szűrő felé. Sajnos nincs annyi plussz, hogy le tudjam vágni. Igazság szerint szerint annyira feszesen van bent, hogy nem is tudom nagyon kihúzni. A két végén (ACnál és szűrő előtt) van egy-egy kb 15 centis normál vastagabb gumi benzintömlő, a közepe (ami kanyarog a karosszériában, meg azon kívül) pedig egy vékonyabb más anyagú. Az a baj, hogy a fenti szerelőnyíláson, ahol az AC-hoz hozzá lehet férni annyira nem lehet hozzáférni, hogy ki sem tudom húzni, Vagyis ha elkezdem húzni, csak a gumi nyúlik. Valahogy lentről kellene meglazítani, de félek, ha kierőlködöm nem fogom tudn az újat visszadugni. A másik, hogy nem tudom, mennyi hely van ott, ahol ez rá van bilincselve a vékonyabb csőre, lehet, hogy egy csavaros bilincs be sem férne... Végülis, ha kijebb tudnám valahogy húzni sérülés nélkül, akkor le tudnék vágni belőle 1-2 centit, az alsót meg a szűrő előtt úgyis kicserélem, így ott nem hiányozna 1-2 centi...

Link to comment
Megosztás:

Vettem már én is benzincsővet. :lol:

A tankon kívüli csőről van szó, ami az AC csonktól megy a szűrő felé. Sajnos nincs annyi plussz, hogy le tudjam vágni. Igazság szerint szerint annyira feszesen van bent, hogy nem is tudom nagyon kihúzni. A két végén (ACnál és szűrő előtt) van egy-egy kb 15 centis normál vastagabb gumi benzintömlő, a közepe (ami kanyarog a karosszériában, meg azon kívül) pedig egy vékonyabb más anyagú. Az a baj, hogy a fenti szerelőnyíláson, ahol az AC-hoz hozzá lehet férni annyira nem lehet hozzáférni, hogy ki sem tudom húzni, Vagyis ha elkezdem húzni, csak a gumi nyúlik. Valahogy lentről kellene meglazítani, de félek, ha kierőlködöm nem fogom tudn az újat visszadugni. A másik, hogy nem tudom, mennyi hely van ott, ahol ez rá van bilincselve a vékonyabb csőre, lehet, hogy egy csavaros bilincs be sem férne... Végülis, ha kijebb tudnám valahogy húzni sérülés nélkül, akkor le tudnék vágni belőle 1-2 centit, az alsót meg a szűrő előtt úgyis kicserélem, így ott nem hiányozna 1-2 centi...

Ja persze, neked van szerelőnyílás, nekem nincs, én alulról szerelem. De nekem a szűrőig ugyanaz a cső megy.

hát nem számoltam, de egy jópárat megvártam

Csak mert 3X12-vel kezdődik, meg azzal is végződik.

Link to comment
Megosztás:

ez előbb lementem, megint kivillogtattam, 6x villogott 12-őt, tovább nem villogtattam, levettem a gyujtást

Akkor vagy nincs hiba, vagy nem tárolt el hibát, és azért nem villogta ki. Úgy tudom a rövid pár másodperces hibákat nem tárolja, illetve X-edik (10. vagy 20. ?) hiba nélküli indításkor törlődik a tároló.

Link to comment
Megosztás:

Akkor vagy nincs hiba, vagy nem tárolt el hibát, és azért nem villogta ki. Úgy tudom a rövid pár másodperces hibákat nem tárolja, illetve X-edik (10. vagy 20. ?) hiba nélküli indításkor törlődik a tároló.

Csak azért villogtattam ki mert nem indul az autó, és hátha rámutat valami hibára. De nem. Mivel nincs szikra a gyertyákon, ezért holnap hoznak egy gyujtástrafót kölcsönbe. Igaz nem 1.4-esé hanem 1.6-osé, kipróbálom hogy azzal indul-e. remélem nem kell venni másik gyujtástrafót, mert elég jó áron adják.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért villogtattam ki mert nem indul az autó, és hátha rámutat valami hibára. De nem. Mivel nincs szikra a gyertyákon, ezért holnap hoznak egy gyujtástrafót kölcsönbe. Igaz nem 1.4-esé hanem 1.6-osé, kipróbálom hogy azzal indul-e. remélem nem kell venni másik gyujtástrafót, mert elég jó áron adják.

Nekem is mostanában csinálta, hogy nem indult, nekem sem volt szikra, levettem az összes kábelt, csatit, gyujtótrafot, gyujtásmodult (c14nz) mindent átfeszegettem, a csatikat megpiszkáltam összeraktam, azóta nem volt gond, remélem csak kontakthiba volt. De mást nem tudsz tenni, mint cserealkatrészekkel próbálkozni, hogy kiderüljön mi a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is mostanában csinálta, hogy nem indult, nekem sem volt szikra, levettem az összes kábelt, csatit, gyujtótrafot, gyujtásmodult (c14nz) mindent átfeszegettem, a csatikat megpiszkáltam összeraktam, azóta nem volt gond, remélem csak kontakthiba volt. De mást nem tudsz tenni, mint cserealkatrészekkel próbálkozni, hogy kiderüljön mi a hibás.

Bár csak nekem is ennyi gond lenne, holnap átnézem a csatikat én is. Bár a gyujtástrafó, holtpontjeladó csatikat már megnéztem, ott nem láttam semmit. Hát majd meglátom mi lessz. De gyujtástrafót nem szeretnék venni, nem azért mert lusta vagyok, hanem mert iszonyat áron adják. De ha nincs más , akkor meg kell venni. Megnézem majd bontóba is, csak nem tudom, hogy érdemes-e ott venni ilyet. Persze feltéve ha ez lessz a ludas

Link to comment
Megosztás:

Bár csak nekem is ennyi gond lenne, holnap átnézem a csatikat én is. Bár a gyujtástrafó, holtpontjeladó csatikat már megnéztem, ott nem láttam semmit. Hát majd meglátom mi lessz. De gyujtástrafót nem szeretnék venni, nem azért mert lusta vagyok, hanem mert iszonyat áron adják. De ha nincs más , akkor meg kell venni. Megnézem majd bontóba is, csak nem tudom, hogy érdemes-e ott venni ilyet. Persze feltéve ha ez lessz a ludas

Csak azért mondom, mert engem már megviccelt "kotyogó" AC-csati, ezért gondoltam, hogyha ott kilazulhat akkor máshol is. Főleg ha olyan hibát produkál, hogy néha jó, néha meg nem. Én pici óráscsavarhúzóval benyulam a csati érintkezőihez, és kicsit megfeszegettem őket. De valamelyikből ki is lehet húzni az érintkezőt hátrafele, és úgy könnyen lehet feszíteni a rugós részén. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért villogtattam ki mert nem indul az autó, és hátha rámutat valami hibára. De nem. Mivel nincs szikra a gyertyákon, ezért holnap hoznak egy gyujtástrafót kölcsönbe. Igaz nem 1.4-esé hanem 1.6-osé, kipróbálom hogy azzal indul-e. remélem nem kell venni másik gyujtástrafót, mert elég jó áron adják.

Pont mostanában jártam utána a trafó dolognak, ugyan az a Dis-esnél az 1.4 ill 1.6!

Link to comment
Megosztás:

Csak azért mondom, mert engem már megviccelt "kotyogó" AC-csati, ezért gondoltam, hogyha ott kilazulhat akkor máshol is. Főleg ha olyan hibát produkál, hogy néha jó, néha meg nem. Én pici óráscsavarhúzóval benyulam a csati érintkezőihez, és kicsit megfeszegettem őket. De valamelyikből ki is lehet húzni az érintkezőt hátrafele, és úgy könnyen lehet feszíteni a rugós részén. Egy próbát megér.

Bár néha jó lenne és néha nem, mert akkor van eséj rá hogy csak kontakt hiba van. De azért mindenképp végignézem a csatikat, átcseréljük a trafót egy próbára, és ha azzal se működik, akkor már jön egy ismerős kiméregetni, hogy hol lehet a gond

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.