Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok. van egy kis problémám <_<

nos néha, mostanában elég sűrübben mikor beindítom a kocsit olyan hangot ad ki mintha csúszna az égszíj, de nem az csúszik, kb 2-3 km-er után abbahagya, olyan visító vinyogó hangja van, apám azt mondta lehet hogy a vízpumpám haldoklik, vagy a vezérlésnél meghalt 1 csapágy, de akkor az állandóan csinálná nem? az elmult 2 nap nem csinálta, de előtte csinálta, nem mindig, de zavar. milehet a hiba??

köszi a segítséget!!

lehet attól még vezérlés, hogy elhallgat, de lehet generátor csapágy is.

mikor volt vezérlés cserélve???

honnan tudod, hogy nem az ékszíj?

Link to comment
Megosztás:

lehet attól még vezérlés, hogy elhallgat, de lehet generátor csapágy is.

mikor volt vezérlés cserélve???

honnan tudod, hogy nem az ékszíj?

még nemvolt, mikor megvettem akkor volt cserélve, azóta kb 5000-ret mentem vele. a generátor a valószínübb szerintem, annak má volt baja, igaza vezetékkel, mert nem töltött oxidálódva volt nagyon.

mondjuk mikor termosztátot cseréltünk, ako jólraktuk visza a gészíjat a vezérlésre, átugrott volna? csaknem

a generátorégszíjára gonolsz? az megvanhúzva rendesen, és jó állapotban van, meg ha turáztatnám elhalgatna, de nemteszi

Link to comment
Megosztás:

még nemvolt, mikor megvettem akkor volt cserélve, azóta kb 5000-ret mentem vele. a generátor a valószínübb szerintem, annak má volt baja, igaza vezetékkel, mert nem töltött oxidálódva volt nagyon.

mondjuk mikor termosztátot cseréltünk, ako jólraktuk visza a gészíjat a vezérlésre, átugrott volna? csaknem

a generátorégszíjára gonolsz? az megvanhúzva rendesen, és jó állapotban van, meg ha turáztatnám elhalgatna, de nemteszi

Igazából ha átugrik a vezérlés az nem nyikorog, meg nem halgat el. Inkább romlana a teljesítmény, vagy el sem indulna, atól függ mennyit ugrott el. A generátort ki tudod próbálni ha leveszed az ékszíjat, és kézzel szépen tudod forgatni, akkor nem az lehet. Nekem is volt ilyen, és nekem a generátor ékszíj volt. Először próbáld azokat a dolgokat kiszűrni, amiket egyszerűen megtudsz nézni, és nem kerül sokba. Pölö a generátort, meg a szíját kapásból letesztelheted, ha leveszed, és mész egy kört. Ha nem sivít, akkor vmelyik a ludas a kettő közül.

Link to comment
Megosztás:

még nemvolt, mikor megvettem akkor volt cserélve, azóta kb 5000-ret mentem vele. a generátor a valószínübb szerintem, annak má volt baja, igaza vezetékkel, mert nem töltött oxidálódva volt nagyon.

mondjuk mikor termosztátot cseréltünk, ako jólraktuk visza a gészíjat a vezérlésre, átugrott volna? csaknem

a generátorégszíjára gonolsz? az megvanhúzva rendesen, és jó állapotban van, meg ha turáztatnám elhalgatna, de nemteszi

ÉKSZÍJ <_<

Link to comment
Megosztás:

Novyy!

Így van rögzítve!

A teljes oldal...

Mióta ez a téma megy végig az jár a fejemben - mert ugyebár azon filóztak, hogy jó legyen áramlástanilag az összes hengernél - hogy minek is lenne benne bármilyen terelés, meg mittudomisén milyen forma, ha egyszerre úgyis csak egy henger "szippant" levegőt...és itt tényleg szépen látszik is hogy sima/üres belülről az egész. Na persze az jogos hogy iveltnek, lekerekitettnek illene lennie a belső falának, de azon túl!?..- semmi léyneges, tudom, csak az eszmémet futtattam <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Novyy!

Így van rögzítve!

A teljes oldal...

erre gondoltam én is, csak azt nem tudtam, hogy akkor a mantzel miért nincs így megoldva??

nem láttam, még ilyen szívósort, nemtudom, hogy van átalakítva stb....meg ezen akialakításon se értem, hogy az a vastag talplemez miért nincs összehegesztve a dobozzal, és akor elég csak a szívócsonkra felcsavarozni.

de lehet ennek az az oka, hogy a talplemez alu.. a doboz meg fém.

a teljes oldalon nézegettem a vekit, elég komoly cucc lesz, és képről nézve nem is látszott rossznak az a gép eredetileg is.

Link to comment
Megosztás:

Akkor magyarán ennél a menzel féle tuningnál elég sok minden változik még, nem csak a doboz az egyetlen különbség. Azt írtátok, hogy ez a teljesítmény különbség amit valaki már felrakott egy hivatalos oldalról, az egy komplett kipuf változtatással érhető el. De akkor egy ilyen teljes kit mennyibe is kerül, mert a sport kipufogó rendszerek nem az olcsóságról híressek? Lehet, hogy itt már ez a pár lóerő különbség átlépi a 20000 huf/Le határt?

Link to comment
Megosztás:

Akkor magyarán ennél a menzel féle tuningnál elég sok minden változik még, nem csak a doboz az egyetlen különbség. Azt írtátok, hogy ez a teljesítmény különbség amit valaki már felrakott egy hivatalos oldalról, az egy komplett kipuf változtatással érhető el. De akkor egy ilyen teljes kit mennyibe is kerül, mert a sport kipufogó rendszerek nem az olcsóságról híressek? Lehet, hogy itt már ez a pár lóerő különbség átlépi a 20000 huf/Le határt?

JOhnny írta, hogy chip eza a szívócső, meg a kipiuff tuning 20 Le

ha beleveszed, hogy JOhnny alias flexman megoldi a szívócsős részt, akkor szerintem nem jön ki neki drágán majd.

sport kipufogó, meg kinek hogy.

négyleömlő az nem otthoni móka... de a többi megoldható othon is esetleg.

vannak rajzok neten, rá lehet keresni, és olyat lelehet gyártani, akkor az megint olcsóbb, mint megvenni.

de nem egyszerű otthon megoldani.

20 Le x20eFt az 400E ft

ennyibe azért biztos nem kerül, még ha megveszed a kopmlett sportkipufogót, meg a chipet, bár a gyári matzel maga 200 vagy mennyi... de szerintem aki annyit azért kiad baj van a fejében.

Link to comment
Megosztás:

...........

20 Le x20eFt az 400E ft

ennyibe azért biztos nem kerül, még ha megveszed a kopmlett sportkipufogót, meg a chipet, bár a gyári matzel maga 200 vagy mennyi... de szerintem aki annyit azért kiad baj van a fejében.

...vagy tele van pénzzel és utál flexelni meg hegeszteni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Na akkor három dolgoggal kezdeném.

Először is a szívósor papírtömítését mielőtt felrakják,vékonyan kenjék meg gumiámpasztával és ne izomból huzzák rá.

Másrészt a pillangó utáni csövet ki kell szedni és tüzetesen átnézni nem-e lyukas az oldala,repedéseket keresni rajta.

Erről a csőről beszélek:

img_226.jpg

Alapjárati motort is ki kellene venni,tisztítani és a myakán lévő tömítést megnézni,jó-e még.

AGR szelepje jó még?

Nagyon köszi az infókat!!!Alapjáratit meg az EGR-t nem rég szedtük ki,azok jók!!!Hallottam olyanról ,hogy valahova fújni kell féktisztítót,és ha megváltozik az alapjárat akkor ott falsot szív!!!Tudsz(tudtok erről infót adni???)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi az infókat!!!Alapjáratit meg az EGR-t nem rég szedtük ki,azok jók!!!Hallottam olyanról ,hogy valahova fújni kell féktisztítót,és ha megváltozik az alapjárat akkor ott falsot szív!!!Tudsz(tudtok erről infót adni???)

nem valahova, hanem csövek csatlakozásaihoz.

mert ha ott beszívja a féktisztítót, akkor azért változik meg, mert a féktisztítóba van éghető anyag.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi az infókat!!!Alapjáratit meg az EGR-t nem rég szedtük ki,azok jók!!!Hallottam olyanról ,hogy valahova fújni kell féktisztítót,és ha megváltozik az alapjárat akkor ott falsot szív!!!Tudsz(tudtok erről infót adni???)

Tudtommal ha ilyen - általában petróleumos - izéket fújsz neki attól eleve befullad vagy fuldokolni kezd. Ha igy akarod kideriteni hogy hol sziv falsot akkor szerintem körbefüjhatod vele a kocsit. Itt azt irták , ha jól emlékszem, hogy a vákumcsövekkel kel "játszani"...valamelyik(ke)ket le kell húzni majd befogni/lezárni a helyét és ha akkor változik vagy nem az jelenti hogy kap-e falsot vagy nem.... Mindettől lehetséges, hogy valóban van az általad emlitett módszernek is létjogosultsága! <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy érted,hogy a szívósorra menő vákuumcsöveket kell fújni?

ha minden áron fújni akarsz igen.

de a mozgatásukkal könyebben megállípíthatod mizu.

eleve ne is biztos, hogy ahol falsot szív van akkora vákum, hogy felszívja a féktisztítót az égéstérig.

mozgasd és fülelj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy ismerős '97-es 1.6 16V (100LE ???)Astrája. A kipufogó torkon található egy vákumdoboz amihez megy egy levegőcső a bal első kerék előtt lévő ventilátortól. Azt szeretném megtudni, hogy ennek a ventilátornak gyújtás ráadásakor egyből el kell-e indulnia( folyamatosan kell működnie)? Mi célt szolgál ez a ventilátor?

Köszönöm a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy ismerős '97-es 1.6 16V (100LE ???)Astrája. A kipufogó torkon található egy vákumdoboz amihez megy egy levegőcső a bal első kerék előtt lévő ventilátortól. Azt szeretném megtudni, hogy ennek a ventilátornak gyújtás ráadásakor egyből el kell-e indulnia( folyamatosan kell működnie)? Mi célt szolgál ez a ventilátor?

Köszönöm a segítséget előre is!

Sztem ez a szekunderlevegő kompresszor lesz, az a dolga, hogy plusz levegőt juttat a kipuffrendszerbe, ezzel higítva a hideg motor benzindúsabb kipufogógázát, a katalizátor védelme érdekében. Azt nem tudom, hogy gyújtással egyből mennie kell-e.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez a szekunderlevegő kompresszor lesz, az a dolga, hogy plusz levegőt juttat a kipuffrendszerbe, ezzel higítva a hideg motor benzindúsabb kipufogógázát, a katalizátor védelme érdekében. Azt nem tudom, hogy gyújtással egyből mennie kell-e.

Köszi már ez is segítség! <_<

Link to comment
Megosztás:

lehet attól még vezérlés, hogy elhallgat, de lehet generátor csapágy is.

mikor volt vezérlés cserélve???

honnan tudod, hogy nem az ékszíj?

Szevasztok

Nekem is volt hasonló problémám,a generátor csúszógyűrűt kell cserélni vagy ha az átmérő engedi szabályozni!

Ilyen esetben a keféket is érdemes cserélni. A fesz. szab-val eggyüt.

Link to comment
Megosztás:

...vagy tele van pénzzel és utál flexelni meg hegeszteni... :lol:

vagy belátta hogy fillérekből meg sufniból nincs igazán sok plusz lóerő :lol:

nekem sem azért van a motorban többszázezer huf, mert dolgozó lány sok kidobnivaló pénzem van. :lol:

végigjártam ezt a szamárlétrát, tanultam belőle <_<

Link to comment
Megosztás:

vagy belátta hogy fillérekből meg sufniból nincs igazán sok plusz lóerő :lol:

nekem sem azért van a motorban többszázezer huf, mert dolgozó lány sok kidobnivaló pénzem van. :lol:

végigjártam ezt a szamárlétrát, tanultam belőle <_<

és mégse a 200ezres volt rajta neked se.

vagy már az van rajta?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.