J0hnny Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Sziasztok! 98-as 1,4 nz-s motorú Astra.Ép most tisztítom az ijektort, és számomra fura dolgot fedeztem fel. Van ugyebár a vákum cső, mely megy az injektor tetejébe (ez a fekete színű, másik kék az megy a levegőszűrő elé) és mellette van egy vastagabb cső, ami megy a tűzfalhoz. ot van egy vákum 'felügyelő' (kontroller) abba megy bele. Abből egy a főfékhez, a másik vége a menetirány szerinti bal jobb kerékhez valahova (nem látni hogy hova, csak megy). Na és akkor most a furcsaság: Normális az hogy ebben a csőben (ami a vákuum kontrollerbe megy (kis köralakú 3 csatlakozással) ) kis kavicsok van nemtudom, kicsi kemény és fekete izék vannak benne? én most elkezdtem kiszedegetni, és lehet hogy most rosszatt tettem? Egészen az injektorig van benne. Már az injektorból kiszedegettem. vagy ez azért van hogy folyadék ne mehessen benne vagy hogy a cső a vákum miatt ne húzódjön össze vagy miért?! Aki esetlegesen tudja a választ annak hála és köszönet! üdv mindenkinek! /remélem valaki tudja!/ Az aktív szén szűrőd behalt,ki kell venni és a csöveket kitakarítani. Jaaa és mielőtt post-olsz ide,olvasd már át legalább egyszer,nem vagyunk kódfejtők! ;)
zocsa Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Sziasztok! 98-as 1,4 nz-s motorú Astra.Ép most tisztítom az ijektort, és számomra fura dolgot fedeztem fel. Van ugyebár a vákum cső, mely megy az injektor tetejébe (ez a fekete színű, másik kék az megy a levegőszűrő elé) és mellette van egy vastagabb cső, ami megy a tűzfalhoz. ot van egy vákum 'felügyelő' (kontroller) abba megy bele. Abből egy a főfékhez, a másik vége a menetirány szerinti bal jobb kerékhez valahova (nem látni hogy hova, csak megy). Na és akkor most a furcsaság: Normális az hogy ebben a csőben (ami a vákuum kontrollerbe megy (kis köralakú 3 csatlakozással) ) kis kavicsok van nemtudom, kicsi kemény és fekete izék vannak benne? én most elkezdtem kiszedegetni, és lehet hogy most rosszatt tettem? Egészen az injektorig van benne. Már az injektorból kiszedegettem. vagy ez azért van hogy folyadék ne mehessen benne vagy hogy a cső a vákum miatt ne húzódjön össze vagy miért?! Aki esetlegesen tudja a választ annak hála és köszönet! üdv mindenkinek! /remélem valaki tudja!/ Az aktívszénszűrőt a jobb oldali kerékjáratban találod. http://kepfeltoltes.hu/090427/a48_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg szivárog belőle a szén. ;)
Tiv. Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Ok! Köszi! De összessen ennyi a lényeg benne? Mi az az elválasztó ami elvileg a teknőben van? Mi a szerepe és be lehet-e rakni fordítva? ;) Miért akarod betenni fordítva? ;) ;)
Jocipocok Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Az aktívszénszűrőt a jobb oldali kerékjáratban találod. http://kepfeltoltes.hu/090427/a48_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg szivárog belőle a szén. ;) Hát nem készítettem róla képet, de érdekes volt. Esküszöm, a csőben szén volt. gondolom érted hogy miről beszéltem. csak annyit helyesbítenék hogy nem a főfékhengerhez, hanem a rásegítőhöz megy a másik gumicső. és ami az injektoron-vákum figyelőn volt cső, na az volt tele ezekszerint szénnel... mégvalami: mire való oda az aktív szénszűrő? pl a levegőben lévő nedvességet is kiválasztja? vagy csak szimplán levegőt szűr? köszönöm a válaszodat! minden jót mindenkinek!!! /nincs valakinek 1,4 nz-s motorhoz való vez szíj műanyag borítása komplett? /nem lehet már kapni, bontóban meg nem volt.../ mondjuk olyan 5 ezerig. ;) /válság van!/
hening Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Hát nem készítettem róla képet, de érdekes volt. Esküszöm, a csőben szén volt. gondolom érted hogy miről beszéltem. csak annyit helyesbítenék hogy nem a főfékhengerhez, hanem a rásegítőhöz megy a másik gumicső. és ami az injektoron-vákum figyelőn volt cső, na az volt tele ezekszerint szénnel... mégvalami: mire való oda az aktív szénszűrő? pl a levegőben lévő nedvességet is kiválasztja? vagy csak szimplán levegőt szűr? köszönöm a válaszodat! minden jót mindenkinek!!! /nincs valakinek 1,4 nz-s motorhoz való vez szíj műanyag borítása komplett? /nem lehet már kapni, bontóban meg nem volt.../ mondjuk olyan 5 ezerig. ;) /válság van!/ Tankszellőztetés szűrője.
Stefan Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Miért akarod betenni fordítva? ;) ;) Szerintem pont ezt szeretné elkerülni ;)
conquistador Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Szerintem pont ezt szeretné elkerülni ;) Ott a pont! Köszi Stefán!
kiri01 Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Köszi a tippet az alapjárat ingadozással kapcsolatban. Ma leszedtem az alapjárati motort (remélem az volt, a gázkar tengelyének a másik végén találtam meg, 2 db. csavar fogta.) de a négyszögtengelyen lévő zárólemezt és az alatta lévő rugós alkatrészt nem húztam le. Megmozgattam tisztítóspray-yal befújtam és ennyi. Sokat javult a dolog. Egyébként a rögzítőgyűrűt is le kellene venni, és a többi részt is kivenni és kimosni?
Novy Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Köszi a tippet az alapjárat ingadozással kapcsolatban. Ma leszedtem az alapjárati motort (remélem az volt, a gázkar tengelyének a másik végén találtam meg, 2 db. csavar fogta.) de a négyszögtengelyen lévő zárólemezt és az alatta lévő rugós alkatrészt nem húztam le. Megmozgattam tisztítóspray-yal befújtam és ennyi. Sokat javult a dolog. Egyébként a rögzítőgyűrűt is le kellene venni, és a többi részt is kivenni és kimosni? amit te kivettél az a a gázpedál potenciómétere. az alapjárati, az a kocsi eleje felől van azon amagasságon, ahol a potit kivetted. ha c14nz-d van
Novy Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Köszi. De legalább az is tiszta. ;) igen, csak azt nem nagyon kell mozgatni, mert az esetleg elállítódhat... vagy hülyeséget beszélek, és azt se ártana megpucolni néha? mesterek?
epk947 Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Ok! Köszi! De összessen ennyi a lényeg benne? Mi az az elválasztó ami elvileg a teknőben van? Mi a szerepe és be lehet-e rakni fordítva? ;) Hullámtörő. Az enyémben is volt amikor hozzám került a kocsi 4 éve, de mivel csöpögött az olaj a karter pereménél, ezért tömítést cseréltettem, de a szervizben ennek a lemeznek horror ára lett volna, ezért kihagytam. Azóta sincs problémám amiatt, hogy nincs benne...
Novy Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 Hullámtörő. Az enyémben is volt amikor hozzám került a kocsi 4 éve, de mivel csöpögött az olaj a karter pereménél, ezért tömítést cseréltettem, de a szervizben ennek a lemeznek horror ára lett volna, ezért kihagytam. Azóta sincs problémám amiatt, hogy nincs benne... most ezt nem értem... nekem van lemez benne, de fixen ezen felül is lenne, ami kivehető???
epk947 Elküldve Április27, 2009 Elküldve Április27, 2009 most ezt nem értem... nekem van lemez benne, de fixen ezen felül is lenne, ami kivehető??? Beon, beon! Csakhát nekem nincs benne lemez fixen! ;) De van benne Metabond C! ;)
Novy Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Beon, beon! Csakhát nekem nincs benne lemez fixen! ;) De van benne Metabond C! ;) akkor mégegyszer ;) nekem fixen ven benne lemez ezen felül még lenne olyan ami kiveheő? vagy csak ez kivehető, ami nekem már fix?
Zsoltee Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 áj hev a litöl problem vit máj motor. Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik. Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;)
Novy Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 áj hev a litöl problem vit máj motor. Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik. Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;) vagy alapjárati motor vagy hőfokjelzők vagy vákumcsövek cagy amiket mindig végigtárgyalunk ha jön egy ilyen problémájú kolléga ;)
Stefan Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 áj hev a litöl problem vit máj motor. Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik. Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;) Hibakód nincs? Elég sok minden lehet tényleg. A lambdaszondától az üzemanyagszűrőig.
ulvej Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Sziasztok! Uj felhasznalo vagyok, elnezest ha valamit nem jol irok vagy ilyesmi. Erdeklodnek, hogy tudnatok-e segiteni, 1.4-es 8 szelepes f astramnak van egy olyan problemaja hogy melegen, kb 98 fokos motornal neha leall. Utana egy jo ideig be sem indul, aztan egyszer csak eletrekel. Utana kell egy kis gazfroccs hogy eszhezterjen az alapjarat meg ilyenek. Lambdaszondara gondolotam, de lehet hogy totalis baromsag, nem tudom volt-e valakinek ilyesmi problemaja. Ha tudtok segiteni, elore is koszonom! Sziasztok
Zsoltee Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Hibakód nincs? Elég sok minden lehet tényleg. A lambdaszondától az üzemanyagszűrőig. hmm akkor úgyérzem ez a szerelő dolga lesz hogy kiderítse. ;) Köszi azért. ;)
invictus Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet?
Zsoltee Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet? Ilyen nekem is van. Ha meleg a motor nekem is megáll bizonyos fordulaton és nagyon lassan megy le a fordulat. Pedig mér a motorunk sem ua. ;)
Novy Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 alapjárati moci milyen állapotban van?? vagy ez a szénszűrős csőrendszer?
conquistador Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet? Az opelben nem olyan sportos mocik vannak sajna, a japcsik ezt megoldották egy sokkal gyorsabb elektronikával, azoknál nincs ilyen gond pedig szerintem max 1000 Huf lett volna a különbség a végösszegben! ;)
Novy Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Az opelben nem olyan sportos mocik vannak sajna, a japcsik ezt megoldották egy sokkal gyorsabb elektronikával, azoknál nincs ilyen gond pedig szerintem max 1000 Huf lett volna a különbség a végösszegben! ;) de ő arról beszél, hogy eddigi állapothoz képest. egyébként van ott szerintem mechanikai különbség is
Recommended Posts